H ευκαιρία να παίζει σ’ έναν τόπο, όπου έχει άρρηκτους δεσμούς της δίνεται ξανά και η Χριστίνα Δαλαμάγκα όχι μόνο απολαμβάνει τη θεατρική της επιστροφή για λίγες ημέρες στο Αγρίνιο, αλλά έχει και την ευκαιρία να είναι κομμάτι μιας παράστασης, όπου ενώνεται επί σκηνής το μουσικό θέατρο και η ψηφιακή τεχνολογία.
«Το Κάστρο της Κυρά-Ρήνης και ο βασιλιάς Ανήλιαγος» της Βησσαρίας Ζορμπά-Ραμμοπούλου σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κάππα ξεκίνησε να παρουσιάζεται τη Δευτέρα για λίγες ημέρες και αφορά έναν παραδοσιακό ακαρνανικό μύθο που αποτελεί έναν ύμνο στην αγάπη μέσα από τη μαγεία και την τρυφερότητα ενός παραμυθιού.
Με δεδομένη τη μεγάλη ήδη ζήτηση είναι πολύ πιθανόν η παράσταση να επαναληφθεί στο Αγρίνιο, ενώ δεν αποκλείεται να παιχθεί και στην Αθήνα.
– Mίλησε μας για την αξία του έργου και γιατί θα προσκαλούσες κάποιον να έρθει να δει την παράσταση;
Πρόκειται για έναν παραδοσιακό ακαρνανικό μύθο που αποτελεί έναν ύμνο στην αγάπη και την τεράστια κινητήρια δύναμη που μπορεί αυτή να γίνει ώστε να ξεπεραστούν και τα πιο ανυπέρβλητα εμπόδια. Θα προσκαλούσα έναν ενήλικα να δει την παράσταση για να θυμηθεί πως είναι να αγαπά τόσο ώστε να αποκτά πείσμα – βουνό για να κάνει ευτυχέστερη τη ζωή τη δική του, του άλλου και κατ’ επέκτασιν των άλλων. Κι ένα παιδάκι για να μυηθεί στην ομορφιά αυτών των συναισθημάτων, μέσα από τη μαγεία και την τρυφερότητα ενός παραμυθιού.
– Με ποιον τρόπο ενώνεται επί σκηνής το μουσικό θέατρο και η ψηφιακή τεχνολογία;
Θέατρο, μουσική και ψηφιακή τεχνολογία γίνονται ένα καλοκουρδισμένο ρολόι στη συγκεκριμένη παράσταση. Όλα τα στοιχεία μοιάζουν απαραίτητα και εισχωρούν μαλακά το ένα στο άλλο δημιουργώντας για τον ηθοποιό έναν κόσμο επί σκηνής με τον όποιο διαδρά και μιλά συνεχώς. Το στοίχημα είναι η ψηφιακή τεχνολογία να είναι ένα συνεχώς μεταλλασσόμενο σύμπαν μέσα στο οποίο οι ρόλοι ζουν και αναπνέουν, τραγουδώντας με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής για όλα αυτά για τα οποία δε μπορούν να μιλήσουν όταν τα λόγια δεν είναι αρκετά.
– Από πότε έχεις να παίξεις στο Αγρίνιο και πόσο ανυπομονείς να το πράξεις;
Έχουν περάσει τρία χρόνια από τη σύμπραξη μου με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου, όπου είχα την τύχη να συνεργαστώ με τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή Βασίλη Νικολαϊδη και υπέροχους ηθοποιούς και συνεργάτες. Είχα μείνει στο Αγρίνιο για μήνες κι έχω μόνο πολύ όμορφες αναμνήσεις τόσο από τη συνεργασία όσο και από το μέρος. Φυσικά για μένα το Αγρίνιο δεν είναι ξένο μέρος.
Η μαμά μου κατάγεται από εδώ, η γιαγιά μου και άλλοι συγγενείς είναι εδώ και είναι ένα μέρος στο οποίο έχω ζήσει κι εγώ για κάποια χρόνια σε μικρή ηλικία και έχω άρρηκτους δεσμούς. Η χαρά μου κι η ανυπομονησία μου είναι μεγάλη, καθώς όχι μόνο επιστρέφω για να παίξω σ’ ένα μέρος που αγαπώ αλλά συνεργάζομαι και με υπέροχους ανθρώπους. Η Γωγώ Μπρέμπου, ο Κωνσταντίνος Κάππας, ο Αιμίλιος Αλεξανδρής, ο Ανδρέας Κατερινόπουλος είναι ο καθένας κι από τη θέση του μια ευτυχής συγκυρία για μένα τόσο σαν άνθρωποι όσο και ως συνεργάτες.
Πέραν αυτού,συνεργάζομαι για δεύτερη φορά με τη συγγραφέα του έργου Βησσαρία Ραμμοπούλου-Ζορμπά την οποία εκτιμώ πολύ και το Βασίλη Ραμμόπουλο τον οποίο συνάντησα ξανά στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Και φυσικά είναι πολύ σημαντικό για μένα που η παράσταση είναι υπό την αιγίδα της ΓΕΑ, της γυμναστικής εταιρείας με την πιο μακρόχρονη πορεία στο Αγρίνιο και μεγάλη ιστορία, η οποία γιορτάζει τα 70 χρόνια λειτουργίας της.
– Η παράσταση θα συνεχιστεί και μετά την εβδομάδα του Αγρινίου σε άλλη σημεία της χώρας; (π.χ. στην Αθήνα;)
Υπάρχουν σκέψεις και γίνεται προγραμματισμός για να έχει και μια περαιτέρω πορεία η παράσταση τόσο στην Αθήνα όσο και με συμμετοχές σε φεστιβάλ. Ίσως επίσης επανέλθει για κάποιες μέρες ακόμη στο Αγρίνιο καθώς απ’ ότι φαίνεται η μια εβδομάδα δεν είναι αρκετή για να τη δει όσος κόσμος έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον.
– Ποια είναι τα επόμενα σου σχέδια;
Αυτό είναι άγνωστο προς το παρόν. Έχω κάποια πράγματα υπόψη μου, αλλά όχι κάτι συγκεκριμένο ακόμα. Προς το παρόν απολαμβάνω τη δουλειά στην οποία βρίσκομαι αυτήν τη στιγμή. Ένα βήμα τη φορά.
& Αναλυτικά οι ημέρες και οι συντελεστές της παράστασης ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://www.all4fun.gr/fun/theater/13655-q-q-.html
Toυ Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 16/11/2016