16.5 C
Athens
Δευτέρα, 17 Μαρτίου, 2025

Μας ενδιαφέρει όντως αν ο σκύλος Χ πέθανε ή σώθηκε;

Ένα από τα θετικά έχοντας σάιτ με αληθινές και έγκυρες μονάδες μέτρησης κλικ είναι τα πολύ χρήσιμα συμπεράσματα που προκύπτουν για το κοινωνικό γίγνεσθαι. Για τις ροπές, τάσεις του κοινού, για τις προτιμήσεις του και πιο συγκεκριμένα μιας και μιλάμε για σάιτ για το τι προτιμά το κοινό να διαβάζει, το τι όχι κλπ. Οι επιχειρήσεις στηρίζονται σ’ αυτές τις μετρήσεις για να επενδύουν εμπορικά.

Στη δική μας περίπτωση, αφού δεν έχουμε έσοδα δεν υπάρχει και η “εμπορική” μανία των κλικ με κάθε τρόπο. Εννοείται φυσικά πως κάθε σάιτ θέλει να “διαβάζεται”. Το θέμα, όμως, είναι ποιο το μέγεθος απώλειας της αξιοπρέπειας φτάνει ένα σάιτ για την επίτευξη των πολυπόθητων κλικ. Για παράδειγμα να τρέξεις να βάλεις τον θάνατο ενός “διασήμου” από τους πολύ πολύ πρώτους, διότι θα διαβαστεί πολύ ή να προτιμήσεις ένα αφιέρωμα στον αποθανόντα, το οποίο θα διαβαστεί πολύ λιγότερο, επειδή όταν το βάλεις όλοι θα έχουν μάθει από αλλού τη δυσάρεστη είδηση;

Έχοντας απωλέσει προ πολλού την αρρωστημένη “μανία” των κλικ – που παρεμπιπτόντως φυσικά και μ’ ενδιαφέρουν, αλλά όχι με όποιο κόστος – χαίρομαι πολύ όταν διαβάζονται άρθρα που αφορούν π.χ. ακροάσεις, νέες σειρές στην τηλεόραση, προηγούμενες συνεντεύξεις μας ή αφιερώματα καλλιτεχνών, τους οποίους αναζητά ο κόσμος στο γκουγκλ κλπ.

Ένα τέτοιο κλασικό παράδειγμα π.χ. είναι όταν ένας ηθοποιός που δεν είναι πασίγνωστος ή δεν εκθέτει τον εαυτό του τόσο στο ίνσταγκραμ ξαφνικά παίρνει μια δουλειά στις Άγριες Μέλισσες ή στον Σασμό ή πρωταγωνιστεί ως ένα απόλυτα νέο πρόσωπο (συνέβη πέρσι στα Καλύτερα μας Χρόνια και φέτος στο Μόλις Χθες) κλπ. Ξαφνικά βλέπω ένα υπερβολικά μεγάλο κύμα κλικ – για τα δεδομένα μιας απλής ημέρας – να κατακλύζει το γκουγκλ αναλύτικς σε βαθμό που να καταλαβαίνω ότι κάπου ανακοινώθηκε πως έρχεται να προστεθεί στο καστ μιας επιτυχημένης σειράς.

Αλλά επειδή πάντα μου αρέσουν τα παραδείγματα περισσότερο από τη θεωρία, πάμε να δούμε ορισμένες περιπτώσεις άρθρων και τι επιλέγει το κοινό (στην πλειονότητα του, δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν φυσικά φωτεινές εξαιρέσεις). Οι αριθμοί των κλικ είναι ενδεικτικοί, αλλά αντιπροσωπευτικοί σχετικά με την ποσόστωση των επιλογών του κοινού.

1. Παράσταση Χ

α. Link παράστασης Χ με κρούσμα, που ακυρώνεται: 1000 κλικ
β. Link απλής παρουσίασης της παράστασης Χ με ελκυστική πρώτη φωτογραφία: 20 κλικ
γ. Link απλής παρουσίασης της παράστασης Χ με όχι τόσο ελκυστική πρώτη φωτογραφία: 10 κλικ
δ. Link θετικής κριτικής στην παράσταση Χ: 5 κλικ και αν (ο κόσμος γενικά βαριέται να διαβάζει θετικές κριτικές)

2. Ο σκύλος Χ σωριάστηκε από τον 5ο όροφο πάνω σ’ ένα αυτοκίνητο

α. Ο σκύλος Χ χαροπαλεύει – 1000 κλικ
β. Ο σκύλος Χ τελικά πέθανε – 500 κλικ
γ. Ο σκύλος Χ τελικά έζησε – 15 με 20 κλικ το πολύ

3. Ναυάγιο στο Αιγαίο με πρόσφυγες

α. Ξεκληρίστηκε μια ολόκληρη οικογένεια – 30 κλικ
β. Πάνω από 20 οι νεκροί – 15 κλικ
γ. Ποια η κοπέλα που σώθηκε – 10 κλικ
δ. Ποιος ο ήρωας διασώστης πέντε προσφύγων – 5 κλικ και αν

4. Σεισμός στην Μπουρκίνα Φάσο

α. Πάνω από 200 οι νεκροί – 20 κλικ
β. Ζημιές μόνο σε σπίτια – 5 κλικ

5. Σεισμός στο Παρίσι

α. Πάνω από 200 οι νεκροί – 4000 κλικ
β. Ζημιές μόνο σε σπίτια – 20 κλικ

6. Περίπτωση διάσημου αθλητή Χ

α. Ένα άκυρο σχόλιο του στα σόσιαλ μίντια: 1000 κλικ
β. Κέρδισε στον επόμενο του αγώνα: 10 κλικ

7. Το νέο ζεύγος της πόλης Χ και Ψ

α. Διασκέδασε στην ταβέρνα Τζατζίκι: 1000 κλικ
β. Επισκέφθηκε τη Βόρεια Εύβοια για να βοηθήσει στην αναδάσωση: 10 κλικ

8. Η νέα σχέση του διάσημου άντρα Ψ

α. Ποιος ο σύντροφος, που τον έκανε να ξεχάσει τον πρώην του: 1500 κλικ
β. Μοίρασε φαγητό σε άστεγους: 5 κλικ

9. Παίκτης ριάλιτι (αγαπημένοι πολλών σάιτ) – Ηθοποιός

α. Με ποια/ον πλακώθηκε ο παίκτης Α: 4000 κλικ
β. Τα τρελά λεφτά που θα εισπράξει από τη συμμετοχή του: 2500 κλικ
γ. Σε ποια παράσταση θα εμφανιστεί μετά το παιχνίδι: 5 κλικ και αν

10. Όμορφη, διάσημη και καλλίγραμμη ηθοποιός Ζ

α. Η νέα φωτογραφία της με μικροσκοπικό μπικίνι μπροστά στο χριστουγεννιάτικο δέντρο: 3000 κλικ
β. Σε ποιο κινηματογραφικό φεστιβάλ απέσπασε πρώτο βραβείο ερμηνείας: 10 κλικ το πολύ

11. Ποστ αιώνιων ψεκασμένων (και από προ κόβιντ εποχής)

α. Η τάδε έρευνα Ψ δείχνει πως το εμβόλιο Χ προκαλεί …(ό,τι κακό σκεφτείτε, βάλτε το) – 3000 κλικ
β. Τελικά η τάδε έρευνα Ψ αποδείχθηκε πως ήταν fake news: 10 κλικ (δυστυχώς σχεδόν ουδείς ασχολείται με τη διάψευση)

Για τα έξι πρώτα παραδείγματα έχω σαφή εικόνα των κλικ από το δικό μου σάιτ. Για τα παραδείγματα από 7 έως 11 δεν έχω. Βλέποντας, ωστόσο, σε άλλα σάιτ ποια άρθρα δίνουν ως δημοφιλέστερα ή ποιου τύπου άρθρα αναπαράγονται συνέχεια, είναι ξεκάθαρο.

Ο κόσμος διψάει για αίμα, σκάνδαλα, διαξιφισμούς και φυσικά σεξ, ακόμη και αν το βλέπει παντού τα τελευταία χρόνια και το βρίσκει μπροστά του μέσα σ’ ένα δευτερόλεπτο μ’ ένα απλό κλικ.

Δεν τον ενδιαφέρει η θετική είδηση. Και όταν λέω η θετική, δεν εννοώ χαζοχαρούμενες ειδησούλες για να έχουμε να λέγαμε. Π.χ. η είδηση της Ηθοποιού Ζ ότι μπορεί να πήρε βραβείο ερμηνείας στις Κάννες δεν είναι μια χαζοχαρούμενη είδηση. Αλλά θ’ αποδώσει πολύ λιγότερο σε κλικ από τη σέξι φωτογραφία της με το ντεκολτέ μπροστά από το χριστουγεννιάτικο της δέντρο.

Είναι η νοσηρή μας περιέργεια; Είναι ότι ψάχνουμε την αρνητική είδηση για να σκεφτούμε πως υπάρχουν και χειρότερα από τα δικά μας;

Και μήπως τελικά δε μας πολυενδιαφέρει αν ο σκύλος Χ πέθανε ή σώθηκε, αλλά απλά μας κίνησε το ενδιαφέρον ότι έπεσε από τον 5ο όροφο και σωριάστηκε πάνω σ’ ένα αυτοκίνητο;

Το τι επιλέγει ο κάθε χρήστης ν’ ανοίξει φυσικά είναι αναφαίρετο δικαίωμα του. Όπως το τι ψηφίζει, τι μουσική ακούει όταν είναι χαρούμενος ή λυπημένος (ή και σε οποιαδήποτε φάση της μέρας του), ποια είναι η αγαπημένη του ομάδα, αν διαβάζει Ντοστογιέφσκι ή Δημουλίδου (ή και τα δύο μαζί) κλπ.

Αλλά από κοινωνιολογικής πλευράς εξηγεί πολλά. Όπως και τα παραδείγματα 12 και 13.

12. Δολοφονία Χ από Ψ

α. Ψ σκότωσε Χ με 50 σφυριές στο κεφάλι
β. Ψ σκότωσε Χ με μια σφυριά

13. Καιρός στην Αθήνα ένα Σ.Κ. του Οκτωβρίου

α. Κακοκαιρία θα πλήξει το Σ.Κ την πρωτεύουσα
β. Αίθριος και χωρίς σύννεφα ο καιρός όλο το Σ.Κ στην πρωτεύουσα

Σε σχέση με τα προηγούμενα παραδείγματα εδώ υπάρχουν σημαντικές διαφορές, που δικαιολογούν τα περισσότερα κλικ στην περίπτωση α από τη β.

Στο παράδειγμα 12 το 50 φορές σε σχέση με τη 1 μπορεί να κρύβει πολλά (ή και τίποτα, αλλά λογικά πολλά) σε όσες και όσους “γοητεύονται” από ανάλογες υποθέσεις.

Και στο παράδειγμα 13 είναι λογικό η είδηση της κακοκαιρίας να φέρνει περισσότερα κλικ, γιατί προσδιορίζει το τι θα φορέσουμε, αν πρέπει να πάρουμε ομπρέλα κ.α.π.

Εννοείται φυσικά πως όλες οι παραπάνω απόψεις είναι ξεκάθαρα δικές μου με βάση τη δική μου οπτική στην αλήθεια.

Με βάση και μόνο την οπτική αυτής της δικής μου αλήθειας έστω και έναν αναγνώστη να παρακίνησα σε μια πιο ουσιώδη αναζήτηση κλικ, θεωρώ πως το άρθρο πέτυχε στην αποστολή του.

Κ.Κ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα