Στα γραφεία του περιοδικού «Σχεδία», στο Μεταξουργείο, η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Πωλητές περνούν για να προμηθευτούν έντυπα, κάνουν ένα διάλειμμα πριν επιστρέψουν στον δρόμο, συζητούν σε χαλαρό κλίμα μεταξύ τους ή με τη «διοίκηση» – εδώ δεν υπάρχουν επισημότητες ή διαχωριστικές γραμμές.
Οι «νεοφώτιστοι» εξοικειώνονται με τη διαδικασία και παραλαμβάνουν τα πρώτα, δωρεάν τεύχη πριν από την πρώτη τους εξόρμηση.
Υποψήφιοι πωλητές, δηλαδή άστεγοι, μακροχρόνια άνεργοι και άτομα με πολύ χαμηλό εισόδημα, έρχονται για να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Η λίστα αναμονής είναι μεγάλη, ευτυχώς όμως το αναγνωστικό κοινό διευρύνεται: Τα 3.500 με 4.000 αντίτυπα του αρχικού τεύχους αυξήθηκαν σταδιακά για να φτάσουν τις 13.000 στο τέταρτο, που κυκλοφόρησε στις 29 Μαΐου, και η ανοδική πορεία συνεχίζεται. Το τηλέφωνο χτυπά ασταμάτητα: Εκτός από πληροφορίες, κάποιοι καλούν για να ζητήσουν βοήθεια σε ιατρικά, νομικά και άλλα θέματα, υπηρεσίες που προσφέρονται σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς.
Το πρώτο μεγάλης εμβέλειας ελληνικό περιοδικό δρόμου -τα «Δρομολόγια» που κυκλοφόρησαν από το 1999 έως το 2004 είχαν μικρότερη απήχηση- η «Σχεδία» εκδίδεται από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Διογένης», που από το 2010 παρέχει υποστήριξη σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και, μεταξύ άλλων, δημιούργησε την Εθνική Ομάδα Αστέγων.
Οι συζητήσεις για τη «Σχεδία» ξεκίνησαν το 2007, ωστόσο για την υλοποίηση του εγχειρήματος έπρεπε να ξεπεραστούν αρκετές δυσκολίες, αναφέρει ο διευθυντής σύνταξης, Χρήστος Αλεφάντης. Σημαντική ήταν η στήριξη, κυρίως με τη μορφή τεχνογνωσίας, του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων/Περιοδικών Δρόμου, ενώ βασική προϋπόθεση ήταν η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Σε πρώτη φάση, το Ιδρυμα Νιάρχος ανέλαβε να καλύψει το σύνολο των εξόδων έως το τέλος του 2013. Στη συνέχεια, η «Σχεδία» θα πρέπει να βασιστεί στις δικές της δυνάμεις. «Θέλουμε να είμαστε οικονομικά ανεξάρτητοι. Αν το περιοδικό έχει λόγο ύπαρξης, αυτό θα φανεί στον πρώτο χρόνο» τονίζει ο κ. Αλεφάντης.
Μολονότι η «Σχεδία» αποτελεί πρωτίστως «κοινωνικό εγχείρημα» και δευτερευόντως εκδοτικό, η ομάδα σύνταξης δεν προσβλέπει αποκλειστικά στην αλληλεγγύη του κοινού, αλλά επιδιώκει να χτίσει έναν σταθερό κύκλο αναγνωστών: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα καλό περιοδικό. Ως πράξη αλληλεγγύης, θα το πάρεις μία φορά, δύο…, ενώ αν είναι ένα καλό περιοδικό, θα το πάρεις για να το διαβάσεις». Με ποικίλη θεματολογία -από την πολιτική έως την τέχνη ή την οικολογία- και έμφαση στο ρεπορτάζ για την πόλη και τους ανθρώπους της, τα άρθρα της «Σχεδίας» φιλοδοξούν να προσφέρουν λύσεις, αντί απλώς να καταγγείλουν τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας. Σύμφωνα με τον Χρήστο Αλεφάντη, τα αρνητικά σχόλια, που έχουν κατά καιρούς αποσπάσει από όλους τους πολιτικούς χώρους, συνιστούν μία απόδειξη της ανεξαρτησίας του εντύπου από πολιτικές σκοπιμότητες: «Εχουμε αγωνία, επειδή ο κόσμος είναι καχύποπτος και το καταλαβαίνω, να αναδείξουμε την ανεξαρτησία και την ιδιαιτερότητά μας». Αλλωστε, «η κοινωνική αλληλεγγύη δεν είναι αρετή ή χαρακτηριστικό της αριστεράς ή της δεξιάς. Πιστεύω ότι μας αφορά όλους».
Καθημερινά, περίπου 70 από τους πωλητές- στο σύνολό τους ξεπερνούν τους 100-, ηλικίας από 20 έως 60 ετών, βρίσκονται σε προκαθορισμένα σημεία της πόλης με το κόκκινο γιλέκο και τα περιοδικά τους ανά χείρας. Αρκετοί προέρχονται από οργανωμένους φορείς, όπως το Κέντρο Αστέγων ή ο ΟΚΑΝΑ, ενώ ορισμένοι προσέγγισαν από μόνοι τους τους υπεύθυνους του περιοδικού. Το 50% των εσόδων από τις πωλήσεις, δηλαδή 1,5 ευρώ για κάθε αντίτυπο, ισοδυναμεί με καθαρό κέρδος. Εισόδημα 400 ευρώ
Οσοι βρίσκονται συστηματικά στο πόστο τους εξασφαλίζουν ένα μικρό, αλλά σταθερό εισόδημα, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 400 ευρώ μηνιαίως. Πέρα από το οικονομικό όφελος, η «Σχεδία» προσφέρει στους πωλητές της την ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα, καθιστώντας τους ξανά ορατούς στα μάτια των περαστικών που, από οίκτο, φόβο ή καχυποψία, έχουν συνηθίσει να τους αγνοούν. «Η διαφορά της Σχεδίας από άλλες, τέτοιου τύπου, ενέργειες, είναι ότι εδώ ο άνθρωπος δεν είναι παθητικός δέκτης πράξεων φιλανθρωπίας, αλλά καλείται να συμμετάσχει ενεργά στην όλη διαδικασία, κάνοντας κάτι πολύ σκληρό – να δουλέψει στον δρόμο», υπογραμμίζει ο κ. Αλεφάντης.
Ενα επόμενο βήμα θα ήταν συμμετοχή των πωλητών στη σύνταξη της «Σχεδίας», κάτι που έως ένα βαθμό έχει ήδη γίνει: Κάποιοι έχουν αφηγηθεί τις προσωπικές τους ιστορίες, άλλοι έχουν προτείνει θέματα για επόμενα τεύχη ή έχουν εκφράσει την επιθυμία να φοιτήσουν σε σχολή δημοσιογραφίας. Πάντως, όπως επισημαίνει ο Χρήστος Αλεφάντης, εκπτώσεις ως προς την ποιότητα της ύλης δεν πρόκειται να γίνουν. «Θα πρέπει το γραπτό τους να είναι καλό, χωρίς συμβιβασμούς». Μέχρι τότε, οι πωλητές ενημερώνονται για το ακριβές περιεχόμενο του κάθε τεύχους, έτσι ώστε «να έχουν πλήρη ενημέρωση για το περιοδικό», τον τρόπο λειτουργίας του, τους συντάκτες, τη θεματολογία του, κτλ.
Η «Σχεδία» κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα.
Της Χρστινας Σανουδου για την καθημερινή
Πηγή: http://www.kala-nea.gr
Στα γραφεία του περιοδικού «Σχεδία», στο Μεταξουργείο, η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Πωλητές περνούν για να προμηθευτούν έντυπα, κάνουν ένα διάλειμμα πριν επιστρέψουν στον δρόμο, συζητούν σε χαλαρό κλίμα μεταξύ τους ή με τη «διοίκηση» – εδώ δεν υπάρχουν επισημότητες ή διαχωριστικές γραμμές.
Οι «νεοφώτιστοι» εξοικειώνονται με τη διαδικασία και παραλαμβάνουν τα πρώτα, δωρεάν τεύχη πριν από την πρώτη τους εξόρμηση.
Υποψήφιοι πωλητές, δηλαδή άστεγοι, μακροχρόνια άνεργοι και άτομα με πολύ χαμηλό εισόδημα, έρχονται για να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Η λίστα αναμονής είναι μεγάλη, ευτυχώς όμως το αναγνωστικό κοινό διευρύνεται: Τα 3.500 με 4.000 αντίτυπα του αρχικού τεύχους αυξήθηκαν σταδιακά για να φτάσουν τις 13.000 στο τέταρτο, που κυκλοφόρησε στις 29 Μαΐου, και η ανοδική πορεία συνεχίζεται. Το τηλέφωνο χτυπά ασταμάτητα: Εκτός από πληροφορίες, κάποιοι καλούν για να ζητήσουν βοήθεια σε ιατρικά, νομικά και άλλα θέματα, υπηρεσίες που προσφέρονται σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς.
Το πρώτο μεγάλης εμβέλειας ελληνικό περιοδικό δρόμου -τα «Δρομολόγια» που κυκλοφόρησαν από το 1999 έως το 2004 είχαν μικρότερη απήχηση- η «Σχεδία» εκδίδεται από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Διογένης», που από το 2010 παρέχει υποστήριξη σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και, μεταξύ άλλων, δημιούργησε την Εθνική Ομάδα Αστέγων.
Οι συζητήσεις για τη «Σχεδία» ξεκίνησαν το 2007, ωστόσο για την υλοποίηση του εγχειρήματος έπρεπε να ξεπεραστούν αρκετές δυσκολίες, αναφέρει ο διευθυντής σύνταξης, Χρήστος Αλεφάντης. Σημαντική ήταν η στήριξη, κυρίως με τη μορφή τεχνογνωσίας, του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων/Περιοδικών Δρόμου, ενώ βασική προϋπόθεση ήταν η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Σε πρώτη φάση, το Ιδρυμα Νιάρχος ανέλαβε να καλύψει το σύνολο των εξόδων έως το τέλος του 2013. Στη συνέχεια, η «Σχεδία» θα πρέπει να βασιστεί στις δικές της δυνάμεις. «Θέλουμε να είμαστε οικονομικά ανεξάρτητοι. Αν το περιοδικό έχει λόγο ύπαρξης, αυτό θα φανεί στον πρώτο χρόνο» τονίζει ο κ. Αλεφάντης.
Μολονότι η «Σχεδία» αποτελεί πρωτίστως «κοινωνικό εγχείρημα» και δευτερευόντως εκδοτικό, η ομάδα σύνταξης δεν προσβλέπει αποκλειστικά στην αλληλεγγύη του κοινού, αλλά επιδιώκει να χτίσει έναν σταθερό κύκλο αναγνωστών: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα καλό περιοδικό. Ως πράξη αλληλεγγύης, θα το πάρεις μία φορά, δύο…, ενώ αν είναι ένα καλό περιοδικό, θα το πάρεις για να το διαβάσεις». Με ποικίλη θεματολογία -από την πολιτική έως την τέχνη ή την οικολογία- και έμφαση στο ρεπορτάζ για την πόλη και τους ανθρώπους της, τα άρθρα της «Σχεδίας» φιλοδοξούν να προσφέρουν λύσεις, αντί απλώς να καταγγείλουν τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας. Σύμφωνα με τον Χρήστο Αλεφάντη, τα αρνητικά σχόλια, που έχουν κατά καιρούς αποσπάσει από όλους τους πολιτικούς χώρους, συνιστούν μία απόδειξη της ανεξαρτησίας του εντύπου από πολιτικές σκοπιμότητες: «Εχουμε αγωνία, επειδή ο κόσμος είναι καχύποπτος και το καταλαβαίνω, να αναδείξουμε την ανεξαρτησία και την ιδιαιτερότητά μας». Αλλωστε, «η κοινωνική αλληλεγγύη δεν είναι αρετή ή χαρακτηριστικό της αριστεράς ή της δεξιάς. Πιστεύω ότι μας αφορά όλους».
Καθημερινά, περίπου 70 από τους πωλητές- στο σύνολό τους ξεπερνούν τους 100-, ηλικίας από 20 έως 60 ετών, βρίσκονται σε προκαθορισμένα σημεία της πόλης με το κόκκινο γιλέκο και τα περιοδικά τους ανά χείρας. Αρκετοί προέρχονται από οργανωμένους φορείς, όπως το Κέντρο Αστέγων ή ο ΟΚΑΝΑ, ενώ ορισμένοι προσέγγισαν από μόνοι τους τους υπεύθυνους του περιοδικού. Το 50% των εσόδων από τις πωλήσεις, δηλαδή 1,5 ευρώ για κάθε αντίτυπο, ισοδυναμεί με καθαρό κέρδος. Εισόδημα 400 ευρώ
Οσοι βρίσκονται συστηματικά στο πόστο τους εξασφαλίζουν ένα μικρό, αλλά σταθερό εισόδημα, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 400 ευρώ μηνιαίως. Πέρα από το οικονομικό όφελος, η «Σχεδία» προσφέρει στους πωλητές της την ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα, καθιστώντας τους ξανά ορατούς στα μάτια των περαστικών που, από οίκτο, φόβο ή καχυποψία, έχουν συνηθίσει να τους αγνοούν. «Η διαφορά της Σχεδίας από άλλες, τέτοιου τύπου, ενέργειες, είναι ότι εδώ ο άνθρωπος δεν είναι παθητικός δέκτης πράξεων φιλανθρωπίας, αλλά καλείται να συμμετάσχει ενεργά στην όλη διαδικασία, κάνοντας κάτι πολύ σκληρό – να δουλέψει στον δρόμο», υπογραμμίζει ο κ. Αλεφάντης.
Ενα επόμενο βήμα θα ήταν συμμετοχή των πωλητών στη σύνταξη της «Σχεδίας», κάτι που έως ένα βαθμό έχει ήδη γίνει: Κάποιοι έχουν αφηγηθεί τις προσωπικές τους ιστορίες, άλλοι έχουν προτείνει θέματα για επόμενα τεύχη ή έχουν εκφράσει την επιθυμία να φοιτήσουν σε σχολή δημοσιογραφίας. Πάντως, όπως επισημαίνει ο Χρήστος Αλεφάντης, εκπτώσεις ως προς την ποιότητα της ύλης δεν πρόκειται να γίνουν. «Θα πρέπει το γραπτό τους να είναι καλό, χωρίς συμβιβασμούς». Μέχρι τότε, οι πωλητές ενημερώνονται για το ακριβές περιεχόμενο του κάθε τεύχους, έτσι ώστε «να έχουν πλήρη ενημέρωση για το περιοδικό», τον τρόπο λειτουργίας του, τους συντάκτες, τη θεματολογία του, κτλ.
Η «Σχεδία» κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα.
Της Χρστινας Σανουδου για την καθημερινή
– See more at: http://www.kala-nea.gr/archives/44126#sthash.Px7waVhW.dpuf
Στα γραφεία του περιοδικού «Σχεδία», στο Μεταξουργείο, η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Πωλητές περνούν για να προμηθευτούν έντυπα, κάνουν ένα διάλειμμα πριν επιστρέψουν στον δρόμο, συζητούν σε χαλαρό κλίμα μεταξύ τους ή με τη «διοίκηση» – εδώ δεν υπάρχουν επισημότητες ή διαχωριστικές γραμμές.
Οι «νεοφώτιστοι» εξοικειώνονται με τη διαδικασία και παραλαμβάνουν τα πρώτα, δωρεάν τεύχη πριν από την πρώτη τους εξόρμηση.
Υποψήφιοι πωλητές, δηλαδή άστεγοι, μακροχρόνια άνεργοι και άτομα με πολύ χαμηλό εισόδημα, έρχονται για να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Η λίστα αναμονής είναι μεγάλη, ευτυχώς όμως το αναγνωστικό κοινό διευρύνεται: Τα 3.500 με 4.000 αντίτυπα του αρχικού τεύχους αυξήθηκαν σταδιακά για να φτάσουν τις 13.000 στο τέταρτο, που κυκλοφόρησε στις 29 Μαΐου, και η ανοδική πορεία συνεχίζεται. Το τηλέφωνο χτυπά ασταμάτητα: Εκτός από πληροφορίες, κάποιοι καλούν για να ζητήσουν βοήθεια σε ιατρικά, νομικά και άλλα θέματα, υπηρεσίες που προσφέρονται σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς.
Το πρώτο μεγάλης εμβέλειας ελληνικό περιοδικό δρόμου -τα «Δρομολόγια» που κυκλοφόρησαν από το 1999 έως το 2004 είχαν μικρότερη απήχηση- η «Σχεδία» εκδίδεται από τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Διογένης», που από το 2010 παρέχει υποστήριξη σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και, μεταξύ άλλων, δημιούργησε την Εθνική Ομάδα Αστέγων.
Οι συζητήσεις για τη «Σχεδία» ξεκίνησαν το 2007, ωστόσο για την υλοποίηση του εγχειρήματος έπρεπε να ξεπεραστούν αρκετές δυσκολίες, αναφέρει ο διευθυντής σύνταξης, Χρήστος Αλεφάντης. Σημαντική ήταν η στήριξη, κυρίως με τη μορφή τεχνογνωσίας, του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων/Περιοδικών Δρόμου, ενώ βασική προϋπόθεση ήταν η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Σε πρώτη φάση, το Ιδρυμα Νιάρχος ανέλαβε να καλύψει το σύνολο των εξόδων έως το τέλος του 2013. Στη συνέχεια, η «Σχεδία» θα πρέπει να βασιστεί στις δικές της δυνάμεις. «Θέλουμε να είμαστε οικονομικά ανεξάρτητοι. Αν το περιοδικό έχει λόγο ύπαρξης, αυτό θα φανεί στον πρώτο χρόνο» τονίζει ο κ. Αλεφάντης.
Μολονότι η «Σχεδία» αποτελεί πρωτίστως «κοινωνικό εγχείρημα» και δευτερευόντως εκδοτικό, η ομάδα σύνταξης δεν προσβλέπει αποκλειστικά στην αλληλεγγύη του κοινού, αλλά επιδιώκει να χτίσει έναν σταθερό κύκλο αναγνωστών: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα καλό περιοδικό. Ως πράξη αλληλεγγύης, θα το πάρεις μία φορά, δύο…, ενώ αν είναι ένα καλό περιοδικό, θα το πάρεις για να το διαβάσεις». Με ποικίλη θεματολογία -από την πολιτική έως την τέχνη ή την οικολογία- και έμφαση στο ρεπορτάζ για την πόλη και τους ανθρώπους της, τα άρθρα της «Σχεδίας» φιλοδοξούν να προσφέρουν λύσεις, αντί απλώς να καταγγείλουν τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας. Σύμφωνα με τον Χρήστο Αλεφάντη, τα αρνητικά σχόλια, που έχουν κατά καιρούς αποσπάσει από όλους τους πολιτικούς χώρους, συνιστούν μία απόδειξη της ανεξαρτησίας του εντύπου από πολιτικές σκοπιμότητες: «Εχουμε αγωνία, επειδή ο κόσμος είναι καχύποπτος και το καταλαβαίνω, να αναδείξουμε την ανεξαρτησία και την ιδιαιτερότητά μας». Αλλωστε, «η κοινωνική αλληλεγγύη δεν είναι αρετή ή χαρακτηριστικό της αριστεράς ή της δεξιάς. Πιστεύω ότι μας αφορά όλους».
Καθημερινά, περίπου 70 από τους πωλητές- στο σύνολό τους ξεπερνούν τους 100-, ηλικίας από 20 έως 60 ετών, βρίσκονται σε προκαθορισμένα σημεία της πόλης με το κόκκινο γιλέκο και τα περιοδικά τους ανά χείρας. Αρκετοί προέρχονται από οργανωμένους φορείς, όπως το Κέντρο Αστέγων ή ο ΟΚΑΝΑ, ενώ ορισμένοι προσέγγισαν από μόνοι τους τους υπεύθυνους του περιοδικού. Το 50% των εσόδων από τις πωλήσεις, δηλαδή 1,5 ευρώ για κάθε αντίτυπο, ισοδυναμεί με καθαρό κέρδος. Εισόδημα 400 ευρώ
Οσοι βρίσκονται συστηματικά στο πόστο τους εξασφαλίζουν ένα μικρό, αλλά σταθερό εισόδημα, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 400 ευρώ μηνιαίως. Πέρα από το οικονομικό όφελος, η «Σχεδία» προσφέρει στους πωλητές της την ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα, καθιστώντας τους ξανά ορατούς στα μάτια των περαστικών που, από οίκτο, φόβο ή καχυποψία, έχουν συνηθίσει να τους αγνοούν. «Η διαφορά της Σχεδίας από άλλες, τέτοιου τύπου, ενέργειες, είναι ότι εδώ ο άνθρωπος δεν είναι παθητικός δέκτης πράξεων φιλανθρωπίας, αλλά καλείται να συμμετάσχει ενεργά στην όλη διαδικασία, κάνοντας κάτι πολύ σκληρό – να δουλέψει στον δρόμο», υπογραμμίζει ο κ. Αλεφάντης.
Ενα επόμενο βήμα θα ήταν συμμετοχή των πωλητών στη σύνταξη της «Σχεδίας», κάτι που έως ένα βαθμό έχει ήδη γίνει: Κάποιοι έχουν αφηγηθεί τις προσωπικές τους ιστορίες, άλλοι έχουν προτείνει θέματα για επόμενα τεύχη ή έχουν εκφράσει την επιθυμία να φοιτήσουν σε σχολή δημοσιογραφίας. Πάντως, όπως επισημαίνει ο Χρήστος Αλεφάντης, εκπτώσεις ως προς την ποιότητα της ύλης δεν πρόκειται να γίνουν. «Θα πρέπει το γραπτό τους να είναι καλό, χωρίς συμβιβασμούς». Μέχρι τότε, οι πωλητές ενημερώνονται για το ακριβές περιεχόμενο του κάθε τεύχους, έτσι ώστε «να έχουν πλήρη ενημέρωση για το περιοδικό», τον τρόπο λειτουργίας του, τους συντάκτες, τη θεματολογία του, κτλ.
Η «Σχεδία» κυκλοφορεί την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα.
Της Χρστινας Σανουδου για την καθημερινή
– See more at: http://www.kala-nea.gr/archives/44126#sthash.Px7waVhW.dpuf