9.2 C
Athens
Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου, 2025

H επιλογή της εβδομάδας: Τimeline Project

Θ’ ακουστεί μπανάλ αλλά για ν’ ανακαλύψεις την…εξωπραγματική παράκρουση της παράστασης, μ’ ένα περιεχόμενο επίκαιρο όσο και καυστικότατο, δε χρειάζεται ν’ αναφέρω πολυλογώντας το ρεζουμέ της υπόθεσης. Project εύθυμο, γλυκόπικρο στην ανεμελιά, δίνοντας τροφή για συζήτηση πάνω στα social media και τον καιροσκοπισμό των σημερινών σχέσεων. Το facebook στο ντιβάνι σαν ένας εναλλακτικός τίτλος, άρα τι είναι το internet για ένα μεγάλο ποσό του πληθυσμού. Άραγμα; 

Το σκωπτικό θέμα, η παράνοια του διαδικτύου και το απρόσωπο των πραγματικών διαλόγων, επαφών, απόψεων, είναι προφανέστατο μέσα στην άκρατη παλαβομάρα του! Το θέτω πολύ ξαφνικά, με τον ίδιο τρόπο που μόλις καθίσουμε, καθένας από τους έξι πρωταγωνιστές αλλάζει διαδικτυακά «τραπέζια» και μας κάνει διασκεδαστική ανάκριση ή πιάνει αφηρημένες συζητήσεις.
Η Βίκυ Αδάμου, δημιουργός και σκηνοθέτης (παίζοντας επίσης έναν από τους θεόμουρλους ρόλους του έργου, μιας εμμονικής καριερίστριας, καθώς και επιμελείται του ιδιόμορφου, διαδραστικού σκηνικού) μιας καλοκουρδισμένης θεματικά, όπως και σαρκαστικά παράστασης, έχει τη σωστή μέθοδο αλληλεπίδρασης κοινού – ηθοποιών, χάρις και το μοντέρνο μέχρι το μεδούλι κείμενο της Χριστίνα Σαμπανίκου, επίσης σε ένα ρόλο, αυτόν της βαρεμένης νοικοκυράς.

Πέφτω λοιπόν στην παγίδα, δαχτυλοδείχνοντας τους ανώνυμους χαρακτήρες του έργου, όπου οι υπόλοιποι ηθοποιοί τους υποδύονται λες και βρισκόμαστε σε απευθείας ηλεκτρονική μετάδοση chat-room! Απροσάρμοστοι αισθηματίες οι Ευγενία Δελιαλή και Κοσμάς Χατζής, πολυπρόσωπα δυναμικοί οι Σπύρος Περδίου και Γιάννης Ο.

Δεν ξέρω αν θα αποκαλούσα «παιχνίδι» την εξελικτική προσέγγιση της παράστασης που φτάνει τις δραματικές προοπτικές, αν το συνειδητοποιήσεις βαθύτερα…αλλά είναι σχετικό το δράμα με το γέλιο! Φυσικά είναι ένα πλαστικό πακέτο το chat.

Η γενικότερη αισθητική του facebook είναι ένας τόπος πλασματικών συγκρούσεων, όπου το αληθινό μετατρέπεται σε διαδικτυακή παρείσφρηση, βλέποντας ως θεατές να πίνουν καφέ, να αλλάζουν ρούχα, έως και μπάνιο και τουαλέτα, διακριτικά φυσικά! Βέβαια, το διακριτικό σε περιπτώσεις “big brother” μοτίβων είναι αμφίσημο, όμως καλύπτει η Αδάμου πολλές φορές χαμηλόφωνα τις λεπτές γραμμές επικοινωνίας και chat με όσο το δυνατόν χαλαρό το περιτύλιγμα. Η ποσότητα της γκάφας και των αστείων είναι στο σωστό μέτρο που χρειάζεται για να μπορέσει να σχολιάσει ελεύθερα τα παράλογα ενός internet.

Είναι επικοινωνία – αλληλογραφία που παίζει με τα όρια της χυδαιότητας, όταν κάποιοι (ή και κάποιες) θέλουν πολλές φορές να το δουν σαν «παιχνίδι». Εδώ ταιριάζει η φράση που σχολιάζει στο ένθετό της η παράσταση.
Παιχνίδι τόλμης, ερωτισμού σε ένα σημαντικό ποσοστό, αφού οι μισές φιγούρες που πληκτρολογούν μανιωδώς, ρεμβάζοντας για το μακρύ και το κοντό τους, θυμίζουν πορτραίτα ματαιοδοξίας, μα και πομπώδες φυσιογνωμίες.

Σκέφτεσαι ύστερα όσα «άκουσες» στην παράσταση, πόσο πιθανό είναι να έχεις διαβάσει καθημερινά, ανάλογα με τη χρήση σου στο internet, παρόμοιες, μπορεί και ακριβέστατες κουβέντες, επιθέσεις, γκρίνιες, έντονες διαμάχες! Αναρωτιέσαι μετά αν «έχει νόημα τέτοιος διαδικτυακός πανζουρλισμός, όπου η τεστοστερόνη χτυπάει κόκκινο» και θα έχεις δίκιο. 

Είναι αρκετά φρέσκια η προσέγγιση, τόσο η σκηνική λειτουργία όσο και τα αλλεπάλληλα κοστούμια / ρούχα / μεταμφιέσεις (όπως στις…live απεικονίσεις βιντεοπαιχνιδιών με Sims και RPG παραδείγματα, για όσους γνωρίζουν καλά τι εννοώ…με λίγη βοήθεια από video-wall!) από τη Νικόλ Παναγιώτου, ενώ οι Παύλος Μαυρίδης και Γιώργος Μπίτσικας σε φωτογραφία και μουσική αντίστοιχα δίνουν ένα καλό τέμπο στην ταχύτητα του έργου.

Έχει όλα τα φόντα να εξελιχθεί σε περισσότερες, ίσως και γραφικότερες παραλλαγές αποτύπωσης του κράματος της ηλεκτρονικής θέασης, επιδίδοντας σε μετα-θεατρικές εντάσεις. Μπορεί και πρέπει γιατί αποτέλεσε μια από τις πιο καινοτόμες κειμενικά εμπειρίες που παρακολούθησα φέτος.

& Αναλυτικές λεπτομέρειες για τους συντελεστές και της ημέρες που παίζεται η παράσταση ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://www.all4fun.gr/fun/theater/8052-qtimeline-projectq-.html

Toυ Δημήτρη Ψάχου, 10/2/2014

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα