31.7 C
Athens
Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2024

Η επιλογή της εβδομάδας: «Περηφάνια και Προκατάληψη» της Τζέην Όστεν σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη στο Θέατρο Αλκυονίς

Το γνωστότερο μυθιστόρημα της Τζέιν Όστεν στην πρώτη του ελληνική θεατρική διασκευή από την Ιόλη Ανδρεάδη και τον Άρη Ασπρούλη εκτός από μια δυνατή ερωτική ιστορία έχει άμεση αναφορά και στη θέση της γυναίκας στη βρετανική κοινωνία του 18ου αιώνα, καθώς και των αρχών του 19ου.

Το έργο επικεντρώνεται στη σύγκρουση των τάξεων, που πηγάζει κατά κύριο λόγο από τις αντιλήψεις της εποχής. Ή για να το θέσουμε πιο σωστά τις προκαταλήψεις, τις οποίες αναπαράγει μια τάξη εις βάρος τής άλλης με απώτερο σκοπό φυσικά την εκμετάλλευσή της.

Γραμμένο το 1813, το «Περηφάνια και προκατάληψη» θεωρείται και όχι αδίκως ως ένα δράμα επανεξέτασης και αυτογνωσίας. Είναι ξεκάθαρο πως εκείνη την περίοδο, πριν ο κόσμος συνάψει κοινωνικές σχέσεις γνώριζε καλά το πού ανήκε ταξικά ο καθένας. Ή όπως παρουσιάζεται και στο έργο σχεδόν όφειλε να γνωρίζει πρωτίστως την κοινωνική τάξη με όσους είχε συναναστροφές. Κάτι που σήμαινε δηλαδή πως δε φρόντιζε ν’ αναζητήσει το ποιος είναι πραγματικά ο άλλος με βάση τη δική του οπτική και αντίληψη.

perifania_279.jpg

Έτσι οι σχέσεις έμοιαζαν προδιαγεγραμμένες. Κάτι που δυστυχώς ακόμη και σήμερα το βλέπουμε να γίνεται πράξη, ειδικά στους κόλπους συντηρητικών κύκλων.

«…Η περηφάνια μαρτυρά περισσότερο τη γνώμη που έχουμε για τον εαυτό μας και η ματαιότητα το πώς θέλουμε οι άλλοι να σκέπτονται για εμάς…»

Πολύ καλές οι επιλογές της Ιόλης Ανδρεάδης στους ηθοποιούς της. Ο Κώστας Φαλελάκης ήταν απολαυστικός στον ρόλο του κύριου Μπένετ, πατέρα των δύο κοριτσιών.

Η Ελεάνα Καυκαλά, ως αθώα Τζέιν, αποδεικνύει και σ’ αυτήν την παράσταση τη μεγάλη της υποκριτική γκάμα, όπως και ο Αγησίλαος Μικελάτος στον ρόλο του Μπίνγκλεϊ. Ταιριαστό και το έτερο ζευγάρι εραστών με την Ευγενία Δημητροπούλου (Ελίζαμπεθ) και τον Δημήτρη Μοθωναίο (Ντάρσι).

Η σκηνική παρέμβαση του χωμάτινου υπερυψωμένου εδάφους επάνω στη σκηνή έδινε την απόλυτη εικόνα όλων των σημείων όπου διαδραματίζονταν τα γεγονότα σε συνδυασμό βέβαια με τους κατάλληλους φωτισμούς (Στέβη Κουτσοθανάση), όπου, άλλοτε θερμότεροι και άλλοτε γενικοί, ταίριαζαν άρτια με τις σκηνοθετικές γραμμές.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν τα κοστούμια του Νίκου Καρλαύτη απόλυτα ταυτισμένα με την εποχή, αλλά και η πρωτότυπη μουσική του Γιάννη Χριστοφίδη. Και αυτήν τη δραματουργία από μυθιστόρημα υπογράφει με επιτυχία η Μαριλένα Παναγιωτοπούλου.

Της Νικολέτας Πετανίδου, 29/2/2020

perifania_173.jpg

Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00, Κυριακή στις 19:00 στο Θέατρο Αλκυονίς (Ιουλιανού 42).

Μια παράσταση που πρέπει όλοι να δείτε…!!!

Η πλοκή

Η ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ και η αθώα Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας.

Όταν στη μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, ο υπερόπτης κύριος Ντάρσυ και ο πλούσιος φίλος του, κύριος Μπίνγκλεϋ, η μικρή κοινωνία της περιοχής αναστατώνεται και ανάμεσα στις οικογένειες που έχουν ανύπαντρες κόρες αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός για το ποιες θα κερδίσουν τους δυο περιζήτητους γαμπρούς. 

perifania_501.jpg

Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση.

Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.

PnP_www©stavroshabakis.com-5.jpg

Λίγα λόγια για το έργο

Το «Περηφάνια και Προκατάληψη» γράφτηκε το 1797 από την Τζέιν Όστεν σε ηλικία μόλις 22 ετών και παρόλα αυτά αποτελεί το δεύτερο σε σειρά δημοσίευσης έργο της, μετά το «Λογική και Ευαισθησία».

Είναι το διασημότερο και επιδραστικότερο μυθιστόρημα της σπουδαίας Βρετανίδας συγγραφέως, ωστόσο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1813, δηλαδή 16 χρόνια μετά τη συγγραφή του, καθώς δεχόταν συνεχώς την απόρριψη των εκδοτικών οίκων της εποχής.

Ο πρώτος τίτλος -και πολύ προφητικός για την ίδια τη συγγραφέα και τις απορρίψεις που υφίστατο- ήταν «Πρώτες Εντυπώσεις».

perifania_448.jpg

Πέρα από κάθε ανάλυση, το «Περηφάνεια και Προκατάληψη» αποτελεί κυρίως μια σπουδή της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία όπως αυτή του 18ου αιώνα, οπού ήταν αδύνατο να αντιμετωπιστεί κοινωνικά με ίσους όρους, δηλαδή ως άνθρωπος με κρίση, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες.

Χαρακτηριστικότερο όλων το γεγονός ότι η ίδια η συγγραφέας αναγκαζόταν να υπογράφει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της με αντρικό ψευδώνυμο για να βρίσκουν εκδοτικό αποδέκτη.

PnP_www©stavroshabakis.com-7.jpg

Συντελεστές:

Μετάφραση – Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη
Πρωτότυπη διασκευή για το θέατρο: Ιόλη Ανδρεάδη, Άρης Ασπρούλης
Δραματολόγος: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνογραφία: Δήμητρα Λιάκουρα
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γιάννης Χριστοφίδης
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Έλενα Μπούγου
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Video trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές

Διανομή ρόλων:
Ευγενία Δημητροπούλου (Ελίζαμπεθ)
Ελεάνα Καυκαλά (Τζέιν)
Αγησίλαος Μικελάτος (Μπίνγκλεϊ)
Δημήτρης Μοθωναίος (Ντάρσι)
Κώστας Φαλελάκης (κύριος Μπένετ, πατέρας των δύο κοριτσιών)

perifania_404.jpg

Πληροφορίες:

Θέατρο Αλκυονίς
Ιουλιανού 42, Αθήνα
Τηλέφωνο: 2169003309

Πρεμιέρα: Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
– Πέμπτη 21.00
– Παρασκευή 21.00
– Σάββατο 18.00 και 21.00
– Κυριακή 19.00

Τιμές εισιτηρίων: 20€ – 15€

Για ομαδικές κρατήσεις επικοινωνήστε στο 2103639343 (εσωτ. 2)

Η προπώληση άνοιξε μέσω www.viva.gr

Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Video trailer 

Διεύθυνση επικοινωνίας – Προβολή: Μαργαρίτα Δρούτσα (e-mail: mdroutsa@gmail.com)

perifania_226.jpg

Λίγα λόγια για την Ιόλη Ανδρεάδη

Η Ιόλη Ανδρεάδη γεννήθηκε στην Κυψέλη. Σπούδασε σκηνοθεσία στη RADA και στο King’s College London, στο οποίο ολοκλήρωσε το 2014 τη διδακτορική της διατριβή γύρω από το Θέατρο και την Τελετουργία, ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση. Έζησε 7 χρόνια στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, σπουδάζοντας και δουλεύοντας πάνω στο θέατρο ως υπότροφος των ιδρυμάτων FULBRIGHT FOUNDATION GREECE, Ίδρυμα Ωνάση / Onassis Foundation, Stavros Niarchos Foundation και J. F. COSTOPOULOS FOUNDATION. Είναι απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Πολιτιστική Πολιτική στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έχει σκηνοθετήσει 30 παραγωγές σε Αθήνα, Λονδίνο, Εδιμβούργο, Βερολίνο, Ρώμη και Νέα Υόρκη. Έχει υπάρξει ιδρυτικό μέλος της διεθνούς πλατφόρμας σκηνοθετών «World Wide Lab», η οποία δημιουργήθηκε στο Watermill Center του Bob Wilson το 2011 και της οποίας διετέλεσε Καλλιτεχνική Διευθύντρια το 2013 και το 2015. Έκτοτε, η Ιόλη εργάζεται εντατικά στην Ελλάδα.

Στη χώρα μας, τα τελευταία 5 χρόνια, έχει παρουσιάσει τις εξής 12 παραστάσεις: «Αρτώ – Βαν Γκογκ / avec un pistolet» στο Θέατρο Σημείο το 2015, «Οικογένεια Τσέντσι» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τη σεζόν 2015-2016, «Διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού – μια παράσταση στο Αρχείο» στο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς το 2016, «Young Lear» στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, «Φονικό στην Εκκλησιά» στο Φεστιβάλ Φιλίππων το 2016, «Το βασίλειο της γης» στο Olvio τη σεζόν 2016 – 2017, «Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στο Bob Festival (Φεστιβάλ Αθηνών) το 2017, «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης τη σεζόν 2017 – 2018, «Ο Μισάνθρωπος» στο Σύγχρονο Θέατρο την άνοιξη του 2018, «Ίων» στο Φεστιβάλ Φιλίππων, στο θέατρο Άλφα, σε περιοδεία στην Ελλάδα, στη Βόρεια Κλιτύ της Ακρόπολης και στο ΤΗΕ ΤΑΝΚ theatre στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, τη διετία 2017-2019, «Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού» στον προαύλιο χώρο του Ασύλου Ανιάτων και στο University of Roehampton στο Λονδίνο το 2019 και ”Πόλεμος και Ειρήνη» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τη σεζόν 2019 – 2020.

Το ίδιο διάστημα δίδαξε Αρχαίο Δράμα και Devised Theater στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, όπου πραγματοποίησε και σεμινάρια θεάτρου για άτομα σε απεξάρτηση και συμμετείχε στο «Caravan Project» μέσω του οποίου ταξίδεψε σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας για να διδάξει δημιουργική γραφή. Έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Δήλος. Είναι επίσης πιστοποιημένη Yoga Teacher και διδάσκει Acting Yoga.

perifania_207.jpgperifania_167.jpgperifania_162.jpg

  perifania_365.jpgperifania_210.jpgperifania_512.jpgperifania_369.jpg

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα