29.2 C
Athens
Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024

O Σταύρος Γιαννακόπουλος μιλάει στο All4fun για τη «Μήδεια»

O Σταύρος Γιαννακόπουλος τα τελευταία χρόνια ξεχωρίζει στις παραστάσεις του θεάτρου Σημείου. Αυτή την περίοδο τον συναντάμε στην καρδιά της Αθήνας, στο ξενοδοχείο Μπάγκειον, ως αγγελιοφόρο στην ξεχωριστή “Μήδεια” του Ευριπίδη που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Γεωργαλάς.Ο νεαρός ηθοποιός μίλησε μ’ αφορμή τον ρόλο του στο all4fun!

Πώς αποφάσισες ν’ ακολουθήσεις τον δρόμο της υποκριτικής;

Ήταν κάτι που ήθελα από πολύ μικρός. Μετά το σχολείο μπήκα στη σχολή και μόλις τελείωσα άρχισα να δουλεύω στο θέατρο. Σε αυτά τα χρόνια, περα από την υποκριτική έμαθα πως λειτουργεί ,πως οργανώνεται και πως στήνεται ένα θέατρο κάτι που πιστεύω ότι με έχει βοηθήσει να αντιλαμβάνομαι διαφορετικά τα πράγματα. Ήταν ένα τεράστιο σχολείο. Αλλά είναι αδύνατον να συνδυαστούν και τα δυο. Όταν ασχολείσαι με το οργανωτικό μέρος χάνεις το δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς. Έτσι συνειδητοποίησα ότι το όνειρο μου ,αυτό που μου δίνει χαρά είναι να παίζω και αποφάσισα να αφοσιωθώ σε αυτό.

Είναι πρόκληση για ένα νέο ηθοποιό να παίζει σε παράσταση αρχαίου δράματος;

Κάθε ρόλος είναι μια πρόκληση για έναν ηθοποιό γιατί καλείσαι να ανακαλύψεις έναν καινούριο κόσμο. Να γνωρίσεις έναν και καινούριο άνθρωπο, να τον καταλάβεις, να τον αγαπήσεις και βήμα , βήμα να συνθέσεις την προσωπικότητα του και να του δώσεις ζωή. Ασφαλώς, όταν καταπιάνεσαι με έργα τέτοιου μεγέθους απαιτείται μια πιο βαθιά ερεύνα. Είναι σαν να κάνεις κατάδυση για να εξερευνήσεις έναν μαγευτικό βυθό. Στην παράσταση κάνω τον αγγελιαφόρο και με γοητεύει πολύ. Οι αγγελιαφόροι στις τραγωδίες είναι καταλυτικοί για την εξέλιξη της δράσης. Είναι αυτοί που θα έρθουν και θα πουν τι έχει συμβεί εκτός του τόπου και του χρόνου της δράσης. Έχουν δει να συμβαίνουν φρικτά πράγματα και καλούνται να τα ξαναζήσουν. Τι γίνονται αυτοί οι άνθρωποι μετά; Που πάνε;

Ποια είναι η σκηνοθετική προσέγγιση του Δημήτρη Γεωργαλά στο αριστούργημα του Ευριπίδη;

Ο Δημήτρης έχει προσεγγίσει την παράσταση με σύμβολα.

Επόμενα επαγγελματικά σχέδια;

Γίνονται κάποιες συζητήσεις για του χρόνου.

Μέχρι τώρα δραστηριοποιήσε στον χώρο του θεάτρου. Σε γοητεύει το ίδιο το σινεμά και η τηλεόραση;

Μ’ ενδιαφέρει να είμαι σε δουλειές που κάτι έχουν να πουν είτε στον κινηματογράφο , είτε στην τηλεόραση είτε στο θέατρο. Και στα τρία μπορούν να γίνουν αριστουργήματα το θέμα είναι πως αξιοποιούνται και τι επιλογές θα κάνεις εσύ. Σαφώς, το θέατρο έχει μια άλλη γοητεία γιατί είναι ζωντανό, υπάρχει σχέση και επικοινωνία με το κοινό. Γεννιέται και πεθαίνει τη στιγμή της παράστασης.

Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 20 χρόνια;

Με μεγαλύτερη επίγνωση.

Της Μαρίας Σουλιμιώτη, 24/6/2019

Λίγα λόγια για το Έργο

To αριστούργημα του Ευριπίδη,  «Μήδεια» θα ζωντανέψει από τις 20 Ιουνίου και για 10 μόνο παραστάσεις στην καρδιά της πόλης, στην Ομόνοια και το ατμοσφαιρικό ξενοδοχείο «Μπάγκειον».

 Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, πριν δύο χρόνια,στο Εθνικό Θέατρο της Χάγης, STET- the English Theatre, όπου για πρώτη φορά ακούστηκε η τραγωδία στα ελληνικά και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Δημήτρης Γεωργαλάς, ο οποίος εδώ και δύο χρόνια  μετά το πρώτο ανέβασμα, συνεχίζει να πειραματίζεται και να δουλεύει πάνω στον λόγο του Ευριπίδη με την εξαιρετική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, η οποία επιμένει να ερμηνεύει την ιστορία με ψυχαναλυτική προσέγγιση. Μια μετάφραση, άμεση και ποιητική,που εμπεριέχει την προσωπική του θεώρηση και επιχειρεί να πλησιάσει την ψυχή των ηρώων.

 Το ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Τζούλη Σούμα.

 Σκηνοθετικό Σημείωμα:

 Η πρώτη φορά που ασχολείσαι με την αρχαία τραγωδία, είναι σαν μια πρώτη εξερεύνηση ενός οικείου –άγνωστου τόπου. Υπάρχουν πολλά να δεις και να σε τραβήξουν μέσα στη δίνη της και πολλά που σου αποκαλύπτονται όταν έχεις φύγει από εκεί και σε κάνουν να θες να ξαναγυρίσεις.

 -Η Μήδεια δεν είναι η ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας.

 -Είναι ο πρώτος πόλεμος ή ο πρώτος Γάμος μεταξύ του ΑΝΤΡΑ  και της ΓΥΝΑΙΚΑΣ.

 -Είναι η ρήξη μεταξύ δύο ισχυρών πολιτισμών.

 -Είναι η αναμέτρηση , η καταδικασμένη , του ανθρώπου με τη φύση και με το « θείο».

 -Είναι, για μένα, ένα αρχέγονο μυστήριο απ’ το οποίο βγαίνεις σοκαρισμένος και καθαγιασμένος. Ο θεός Έρωτας, σαν άλλος Διόνυσος, αποκαλύπτεται και επιβάλλεται μέσα από πράξεις καταλυτικές για την ανθρώπινη ψυχή.

 Η πρώτη ευκαιρία μου δόθηκε από το θέατρο STETthe English Theatre και το Εθνικό Θέατρο της Χάγης, όπου παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα ελληνικά η τραγωδία του Ευριπίδη, πριν δυο χρόνια στα πλαίσια του φεστιβάλ Μήδειας που έγινε εκεί.

 Η παράσταση εκείνη παρουσιάζεται τώρα στο ΜΠΑΓΚΕΙΟΝ. Από τότε η προσέγγιση οφείλει να έχει πάει πιο βαθιά. Τόσο για μας όσο και για τους θεατές , η «Μήδεια» είναι ο ΤΟΠΟΣ μέσα μας όπου θα θελήσουμε σίγουρα να ξαναγυρίσουμε.