16.7 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Οι λόγοι που αναμένουμε τον “Φάουστ” σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου!

¨Φάουστ¨ του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου

Μετά τον “Ρήσο” του Ευριπίδη(;) που παρακολουθήσαμε το καλοκαίρι στο γεμάτο για πρώτη φορά από θεατρόφιλους Λύκειο του Αριστοτέλη, αναμένουμε τώρα με αγωνία τον Φάουστ του Γκαίτε, το νέο σκηνοθετικό εγχείρημα της Κατερίνας Ευαγγελάτου, τον Δεκέμβριο στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά. 
 
Ο Φάουστ του Γκαίτε 
Χρονολογικά βρισκόμαστε στον 19ο αιώνα. Λογοτεχνικά, στο προρομαντικό κίνημα Θύελλα κι Ορμή. Τα ακραία μακάβρια και μελαγχολικά θέματα φαίνεται πως καταλαμβάνουν ισχυρή θέση στη θεατρική συγγραφή. Ο Γκαίτε εμπνέεται από θρύλους και μύθους της γερμανικής του παράδοσης, από την ελληνική μυθολογία καθώς και από μικρά και προσωπικά γεγονότα της ζωής του και συνθέτει το πασίγνωστο πλέον έργο του “Φάουστ” σε ποιητική και αποσπασματική μορφή.
 
Το έργο ξεκινά με τον Μεφιστοφελή (διάβολο) να καυχιέται πως μπορεί να φέρει στο δρόμο του τον Φάουστ, μορφωμένο και πανέξυπνο “μάγο”. Ο Κύριος του δίνει την άδεια να το επιχειρήσει κι έτσι κατεβαίνει στη γη να παζαρέψει την ψυχή του. Ο Φάουστ δέχεται να πουλήσει την ψυχή του με ανταλλάγμα τα πλούτη και τις ηδονές που του υπόσχεται ο Μεφιστοφελής. Η Μαργαρίτα, απόλυτη ενσάρκωση της αγνότητας και του ενάρετου βίου υποτάσσεται στη γοητεία του Φάουστ με ολέθριες συνέπειες. Όταν τα χρόνια περνούν και ο Φάουστ αλλάζει γνώμη είναι αργά.
 
Κάθε ανέβασμα του Φάουστ τα τελευταία χρόνια αποτελεί επίτευγμα για τους συντελεστές του και σχολιάζεται είτε θετικά είτε αρνητικά. Δεν μένει ποτέ αδιάφορο. Οσο για τους θεατές, φαίνεται πως δεν ησυχάζουν και ζητούν συνεχώς κι άλλο.
 
Γιατί αναμένουμε τη συγκεκριμένη παράσταση;
 
  • Γιατι μας έλειψε ο Φάουστ και η ιστορία του, που λειτουργεί σαν ένα μείγμα έμπνευσης και αφήνει στον κάθε δημιουργό από μια διαφορετική γεύση.
  • Για την Κατερίνα Ευαγγελάτου, δηλαδή: το φρέσκο, το νοσταλγικό, το μυστηριακό και το παραμυθένιο. (Ταίριασμα ιδανικό με το έργο!)
  • Γιατί ο Νίκος Κουρής (Φάουστ) δε συνηθίζει να απογοητεύει τους θεατές.
  • Γιατί θαυμάσαμε τον Αργύρη Πανταζάρα(Μεφιστοφελής) ως Έκτορα στο “Ρήσο” και θέλουμε να τον δούμε ξανά σε έναν ρόλο που απ’ ότι ανακαλύψαμε επιθυμούσε πολύ καιρό να ενσαρκώσει.
  • Για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ένα λαμπερό θέατρο που μπορεί να στηρίξει και να αναδείξει μια τέτοια παράσταση.
  • Για την σύμπραξη πατέρα και κόρης σε μετάφραση και σκηνοθεσία. Κλασσικό και μοντέρνο μαζί.
  • Για τη Βασιλική Σύρμα που φέρνει πάντα στυλ και γούρι στις παραστάσεις που “ντύνει”.

Οκτώβριος… Νοέμβριος… Δεκέμβριος. Δεν αργεί!!

Συντελεστές
Μετάφραση: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Σύμβουλος δραματουργίας: Πλάτων Μαυρομούστακος
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Παναγιωτίδου
Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Μεγαρίτου
Παίζουν

Φάουστ: Νίκος Κουρής
Μεφιστοφελής: Αργύρης Πανταζάρας
Μαργαρίτα: Νάνσυ Σιδέρη
Βάγκνερ: Ερρίκος Μηλιάρης
Σπουδαστής: Αγησίλαος Μικελάτος
Μάρθα: Δήμητρα Βλαγκοπούλου
Λίζα: Καλλιόπη Παναγιωτίδου
Bαλεντάιν: Κλήμης Εμπέογλου
Πληροφορίες
 
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 34, Πειραιάς)
 
Τετάρτη και Κυριακή 19.00, Πέμπτη, Παρασκευή 20.30, Σάββατο 17.00 & 21.00
 

Τιμές εισιτηρίων: Διακεκριμένη: 25 ευρώ, Κανονικό: 18 ευρώ, Φοιτητικό και άνω των 65: 12 ευρώ, Άνεργοι & ΑΜΕΑ: 10 ευρώ. 
 
 Της Ευάνθης Αθανασιάδη, 01/10/2015

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα