Ο Πολυχώρος Vault πιστός στο στόχο του να σχολιάσει και να προβάλει τη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα καθώς και να προσφέρει σε νέους καλλιτέχνεςένα χώρο προβολής και ανάδειξης της δουλειάς τους, τη σεζόν 2014-15 δίνει έμφαση στο νεοελληνικό έργο, και παρουσιάζει μια σειρά από έργα νέων δημιουργών με σύγχρονη ματιά, δράμματα και κωμωδίες και παραστάσεις για παιδιά. Aναλυτικά το πρόγραμμα:
ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΤΟΥ VAULT ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ 2014 -15
ΑΠΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟ
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ; Τρία Μονόπρακτα του Ιάκωβου Καμπανέλη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου
ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ, ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ, ΕΙΜΑΙ… (2η χρονιά) Σύνθεση κειμένων του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου
THE THEATER CASE, από την ομάδα βλακlist, σκηνοθεσία Μαργαρίτα Αμαραντίδη
ΠΝΙΓΜΟΝΗ (2η χρονιά, παράσταση βασισμένη στο “Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” του Φ. Γκ. Λόρκα), σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά
Η ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ LIFESTYLE, του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη
ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΕΛΑ (2η χρονιά) του Δ. Καρατζιά, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ
ΑΠΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ
“METAM(Μ)ORPHOSIS”, η νέα παράσταση των Splish Splash, βασισμένη πάνω στην ομώνυμη νουβέλα του Franz Kafka, σκηνοθεσία Γιάννης Ο.
ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ, (η νέα παραγωγή της εταιρείας θεάτρου GAFF μετά την «Ψυχολογία Συριανού συζύγου»), του Μάκη Τσίτα (βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014), σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΟΝΩΝ, του Πάνου Μπρατάκου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΜΟΛΟΥ, του Γιώργου Φραγκούλη, σε σκηνοθεσία Σίμου Παπαναστασόπουλου
ΑΠΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ
Η MARILYN ΣΟΥ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ, του Μάριου Ιορδάνου και της Σοφίας Καζαντζιάν, σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου
Η ΨΙΛΙΚΑΤΖΟΥ, της Κωνσταντίνας Δελημήτρου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά
OTHER SIDE, του Dejan Dukovski, σε σκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου
ΤΟ ΠΑΓΚΑΚΙ, του Αλεξάντερ Γκέλμαν, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη
NORDOST, του Τόρστεν Μπουχστάινερ, σε σκηνοθεσια Βαγγελη Λάσκαρη
OH MY GOD!, της Αλκυόνης Βαλσάρη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού
Η ΝΥΧΤΑ ΜΟΛΙΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΑ ΔΑΣΗ, του Bernard-Marie Koltès, σε συμπαραγωγή του Studio της οδού Πλαταιών (Αθήνα) και Nomass (Βερολίνο), σε σκηνοθεσία Μαίρης Μαραγκουδάκη και Βάσως Πολυμένη
ΨΕΜΑΤΑ ‘Η ΑΛΗΘΕΙΑ, από την Ομάδα Mind The Gap, σε σκηνοθεσία Δήμητρα Σύρου
HAMLET PUNK ROCK, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σύλληψη- μετάφραση- σκηνοθεσία Μαίρης Μαραγκουδάκη
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΑΠΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟ
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΠΙΟ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑΣ, διασκευή αφηγήματος του Αργύρη Χιόνη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Ο ΣΑΡΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ, της Ελευθερίας Αλεξοπούλου σε σκηνοθεσία Ελευθερίας Αλεξοπούλου και Θανάση Αποστόλου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Ποιος ήταν ο κύριος; Μονόπρακτα του Ιάκωβου Καμπανέλη, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου
Τρία μονόπρακτα του Ιάκωβου Καμπανέλλη που πραγματεύονται τη μοναχικότητα των ηρώων τους και την αγωνία τους για ουσιαστική επικοινωνία μέσα σ’ έναν παράλογο κόσμο. «Ο Διάλογος», «Ο Επικήδειος» και «Ποιος ήταν ο κύριος;». Τα δυο παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο και τώρα ανεβαίνουν για πρώτη φορά στην Αθήνα στον Πολυχώρο Vault. Αυτά τα δυο είναι «Ο Διάλογος» – η ιστορία ενός ζευγαριού που η καθημερινότητα τους οδηγεί σε μια βαλτωμένη σχέση και «Ποιος ήταν ο κύριος;» – μετά από μια κηδεία, ένας άγνωστος εμφανίζεται και ισχυρίζεται πως γνώριζε τον εκλιπόντα, αναφέροντας άγνωστες στιγμές της ζωής του. Και ο «Επικήδειος» – Η αγωνία του συγγραφέα για την υστεροφημία του.
Παίζουν: Ευγενία Αποστόλου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Βίβιαν Κοντομάρη, Γιάννης Νικολάου
Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 04 Οκτωβρίου (έως τις 2 Νοεμβρίου, για 10 μόνο παραστάσεις)
Δε φοβάμαι, δεν ελπίζω. Είμαι… μια σύνθεση κειμένων του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου
Μια παράσταση που συνδυάζει την αφήγηση με το σωματοποιημένο θέατρο και αποτελείται από μια σύνθεση κειμένων από έργα του Νίκου Καζαντζάκη με κεντρικό κορμό την Ασκητική. Η σκηνική σύνθεση του Μάριου Ιορδάνου που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Βερολίνο και στο Μεγάρο Δουκίσσης Πλακεντίας, την εβδομάδα Μνήμης και Τιμής Νίκου Καζαντζάκη, συνεχίζεται για δεύτερη σεζόν για 8 μόνο παραστάσεις.
Παίζουν: Μάριος Ιορδάνου, Σοφία Καζαντζιάν
Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 06 Οκτωβρίου (έως και την Τρίτη 28 Οκτωβρίου για 8 τελευταίες παραστάσεις)
The Theater Case από την ομάδα βλακlist
Μια “Βαλίτσα-Υπόθεση” που ξεκίνησε τον Μάιο του 2009 και ως το 2011 «πακετάρισε και ξεπακετάρισε» με λαχτάρα πολλές φορές σε μεγάλους και μικρούς θεατρικούς χώρους και φεστιβάλ, εντός και εκτός Ελλάδας (Θέατρο του Νέου Κόσμου, Going Youth Festival 10, Θέατρο Ειλισσός, Bob Theatre Festival 10, Βουλγαρία, Κρήτη, Θεσσαλία και Θέατρο Βικτώρια) χαίροντας αυθόρμητης αποδοχής και αποσπώντας πολύ ενθουσιώδεις κριτικές από το κοινό. Ο «Κώστας», ο «Μάριο», η «Αλεξάνδρα» και οι «άλλοι»…κρατούν από την ίδια “Βαλίτσα”.
Συναντιούνται αναπάντεχα όταν ο Μάριο αποφασίζει να γυρίσει τον κόσμο. Το ταξίδι του όμως σταματά στην Αθήνα, μετά από μία επεισοδιακή γνωριμία με τον Κώστα κι έναν κεραυνοβόλο έρωτα με την Αλεξάνδρα: ο κόσμος όλος βρίσκεται πια στα μάτια της κι έτσι τελικά μένουν όλοι μαζί κάτω από την ίδια στέγη, γίνονται συγκάτοικοι και η ιστορία ξεκινά… Τι είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να φλερτάρουν οικειοθελώς με την τρέλα και την καταστροφή; Ο έρωτας ή μήπως και κάτι άλλο;
Παίζουν: Χριστίνα Δενδρινού, Σάββας Κοβλακάς, & Federico Nieto-El’ gazi
Έναρξη παραστάσεων: Πέμπτη 23 Οκtωβρίου (Για περιορισμένες παραστάσεις)
Πνιγμονή (2η χρονιά), σε διασκευή και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά (βασισμένο στο σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα του F. G. Lorca)
Στην Πνιγμονή, μια εκδοχή του σπιτιού της Μπερνάρντα Άλμπα, μεταφέρεται το αριστούργημα του Federico García Lorca από την Ισπανία του 1936 στην Ανατολική Τουρκία του 2013, με αφορμή τα εγκλήματα τιμής, τον θρησκευτικό φανατισμό, την κλειστή επαρχιακή κοινωνία και την απάνθρωπη καταπίεση των γυναικών στις Μουσουλμανικές Χώρες.
Το έργο είναι ένα «φωτογραφικό ντοκουμέντο», με φόντο την σκληρή ζωή και τη βουβή απελπισία των γυναικών στα ορεινά χωριά της ανατολικής Τουρκίας, όπου η ηθική είναι συνδεδεμένη με το αίμα και τον θάνατο. Το περιβάλλον, οι φυλετικοί και οικογενειακοί κανόνες ορίζουν την καθημερινή ζωή, τη συμπεριφορά και τη μοίρα αυτών των γυναικών. Το δικαίωμα της γυναίκας στη ζωή καθορίζεται από το πόσο συμμορφώνεται με τον «κοινωνικό» της ρόλο. Οποιαδήποτε παρέκκλιση τιμωρείται με θάνατο.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αθηνά Τσιλύρα, Θεοδώρα Σιάρκου, Νίκη Αναστασίου, Κική Μαυρίδου, Μελισσάνθη Μάχουτ, Ανδρομάχη Μαρκοπούλου, Ειρήνη Σταματίου, Γιάννα Σταυράκη.
Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 25 Οκτωβρίου
Η καθαρίστρια του lifestyle, του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Πατρώνη
Μετά την “ Πόρνη από πάνω” ο συγγραφέας Αντώνης Τσιπιανίτης και ο σκηνοθέτης Σταμάτης Πατρώνης παρουσιάζουν την “καθαρίστρια του “lifestyle”. Η ζωή στα lifestyle περιοδικά φιλτράρεται μέσα απ’το βλέμμα της Πελαγίας, μιας καθαρίστριας που εργαζόταν εκεί.
Η Πελαγία είναι η γυναίκα που έχει συμβιβαστεί με την ιδέα πως η ζωή δεν είναι γι αυτήν, είναι για τους άλλους. Είναι για τις όμορφες ξανθιές τηλεπαρουσιάστριες, για τις sexy τραγουδίστριες που μικραίνουν αντί να μεγαλώνουν, για τις λαμπερές κυρίες δίπλα στους πλούσιους κύριους.
“Πελαγία ίσον φτώχεια. Πελαγία ίσον Όχι με κεφαλαία γράμματα, Πελαγία ίσον σφουγγαρίστρες και ξεσκονόπανα”. Με την ελπίδα να ξεφύγει από αυτό το ‘Όχι’ που την ακολουθεί για μια ζωή, παίρνει δάνεια, αγοράζει μοδάτα ρούχα, πηγαίνει σε κοσμικά πάρτυ και επιτέλους αποβιβάζεται και στον τόπο που πιστεύει ότι είναι η ‘Ιθάκη’ της-την Μύκονο. Η καθαρίστρια του lifestyle”- ένα έργο γι αυτό που, άμεσα ή έμμεσα, όλοι ζήσαμε: το lifestyle στην δόξα και την πτώση του και το ‘ταξίδι’ που κάναμε κυνηγώντας μια χίμαιρα που μας υποσχόταν πολλά.
Παίζει: Φανή Παλιούρα
Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 31 Οκτωβρίου (Για περιορισμένες παραστάσεις)
Αρκετά πια με την Αντέλα (2η χρονιά), του Δημήτρη Καρατζιά, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ
Η πυρετώδης εξομολόγηση μιας γυναίκας που ανατρέπει την μέχρι τώρα γνωστή ιστορία του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, και αποκαλύπτει μυστικά και ψέμματα, ανομολόγητα πάθη και βίαιες αλήθειες καλά κρυμμένες επι χρόνια πίσω από τους εφτασφράγιστους τοίχους του σπιτιού της Μπερνάρντα Άλμπα. Η παρεξηγημένη Μαρτίριο, η εμβληματική ηρωίδα του Λόρκα, 30 χρόνια μετά το θάνατο της μικρότερης αδερφής της Αντέλα, σπάει τη σιωπή της και ξετυλίγει αργά και βασανιστικά το κουβάρι των τύψεων και των ενοχών που την καταδιώκουν.
Μοναδική απόγονος πια της καταραμένης οικογένειας των Άλμπα, έγκλειστη και η ίδια σ΄ένα σπίτι-φυλακή-τάφο, αναμετριέται με το παρελθόν και τους εφιάλτες της, συνομιλεί με τα φαντάσματα που την «συντροφεύουν», και αναζητά την κάθαρση μέσα από ένα επώδυνο ταξίδι μνήμης.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αθηνά Τσιλύρα, Νίκη Αναστασίου, Σεβίνα Μαραγκού.
Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 31 Οκτωβρίου (έως Παρασκευή 09 Ιανουαρίου 2015, για περιορισμένες παραστάσεις)
“MetamMorphosis” (η νέα παράσταση των Splish Splash, βασισμένη πάνω στην ομώνυμη νουμέλα του Franz Kafka, σκηνοθεσία Γιάννης Ο.)
Οι Splish Splash εμπνέονται από τον βωβό κινηματογράφο και μεταφέρουν στη σκηνή την ατμόσφαιρα και την αισθητική του μέσα από την έκφραση των ηθοποιών, τη σωματική γλώσσα και τη μουσική. Γνωστοί μέχρι τώρα για τις κωμικές διασκευές κλασσικών κινηματογραφικών ταινιών και ηρώων, φέτος επιχειρούν τη διασκευή ενός κλασσικού λογοτεχνικού έργου, της Μεταμόρφωσης του Φραντς Κάφκα.
Ένα αναπάντεχο γεγονός ανατρέπει την καθημερινότητα της οικογένειας Μπόργκ. Οι ισορροπίες διαταράσσονται, οι ρόλοι αλλάζουν μέσα στο ασφυκτικό οικογενειακό πλαίσιο και ο καθένας καλείται να διαμορφώσει μια νέα ταυτότητα. Ο Γκρέγκορ, ο γιός της οικογένειας και το κεντρικό πρόσωπο του έργου βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση όπως όλοι τους. Να μεταμορφωθεί σε κάτι νέο ή να ανακυκλωσει το παλιό. Άραγε θα ξυπνήσει ο κοιμισμένος σούπερ-ήρωας που κοιμάται μέσα του;
Παίζουν οι: Bίκυ Αδάμου, Γιώργος Νικολαίδης, Johnny O, Χριστίνα Σαμπανίκου
Έναρξη παραστάσεων: Κυριακή 02 Νοεμβρίου
Μάρτυς μου ο Θεός, του Μάκη Τσίτα, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Η εταιρεία θεάτρου GAFF μετά την «Ψυχολογία Συριανού συζύγου» παρουσιάζει το βραβευμένο έργο του Μάκη Τσίτα «Μάρτυς μου ο θεός». Ο αφηγητής της ιστορίας –ένας τυπικός αντιήρωας της εποχής μας, άνθρωπος απλός, οπλισμένος με χιούμορ, με φαντασία και με μια ιδιαίτερη λεκτική ευφορία-, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του χωρίς δουλειά και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη που υφίσταται από παιδί στην αναμέτρησή του με τη σκληρή πραγματικότητα. Όλοι –οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδότες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του– τον προδίδουν, ενώ γύρω του διαγράφεται η εικόνα μιας κοινωνίας που, παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται στην παρακμή
Μέσα από τον χειμαρρώδη μονόλογό του, που ακολουθεί τη ροή της σκέψης του, παρακολουθούμε τον αγώνα του να σταθεί όρθιος, ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό.
Με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014 τιμήθηκε ο Μάκης Τσίτας για το βιβλίο του Μάρτυς μου ο Θεός (Εκδόσεις Κίχλη, 2013). Η ανακοίνωση για τους νικητές των βραβείων, τα οποία απονέμονται στους καλύτερους νέους και ανερχόμενους συγγραφείς στην Ευρώπη, έγινε στη διεθνή έκθεση βιβλίου της Φρανκφούρτης την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου.
Παίζει ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης
Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 08 Νοεμβρίου
Μικρές Ιστορίες Φόνων, του Πάνου Μπρατάκου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά
Πέντε Ιστορίες φόνων. Πέντε εγκλήματα αγάπης. Σε κάθε ιστορία, ένα θύμα, ένας θύτης, ένας μάρτυρας δίνουν την δική τους εκδοχή για το έγκλημα που διαπράχθηκε.
Μια νεαρή κοπέλα που θέλει να το σκάσει από την καταπιεστική οικογένεια της, την υπερβολική αγάπη του πατέρα της, την ζήλια της μητέρας της, τον ασφυκτικό κόσμο της επαρχιακής πόλης και να φύγει στην Αθήνα, βρίσκει ως διαβατήριο ένα φαντάρο, που το μόνο που θέλει είναι το σέξ της μιας βραδιάς.
Μια γυναίκα που γεννήθηκε για μεγαλεία, μια multi-performer, έτοιμη να γίνει το αστέρι που ονειρεύεται. Προετοιμασμένη για όλα, έτοιμη να τα κάνει όλα, έτοιμη να τα ζήσει όλα. Και δεν θα αφήσει τίποτα και να της σταθεί εμπόδιο. Ούτε καν τον άντρας της που το μόνο που επιθυμεί είναι ένα παιδί.
Ένα διαφορετικό αγόρι, που το μόνο που ζητάει είναι να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Ερωτευμένο πάντα με τους λάθος άνδρες, το μόνο που λαχταρά είναι συναίσθημα και λίγο παραμύθι. Έναν σύντροφο να γεράσει μαζί του. Και μια μάνα που δεν μπορεί να δεχτεί την ιδιαιτερότητα του γιού της. Μια μάνα που υποφέρει, αρνείται, δέχεται, φοβάται. Που το μόνο που θέλει είναι να μην πληγωθεί το παιδί της. Να μην είναι μόνο, όταν εκείνη φύγει, Να μην το χάσει.
Μια κοπέλα βουτηγμένη στα ναρκωτικά και την πορνεία, έρχεται αντιμέτωπη με τον καθωσπρεπισμό της μικροαστής αδερφής της.
Ένας ψυχοσικός ρατσιστής που φοβάται οτιδήποτε διαφορετικό, που νιώθει προδωμένος μέσα στην ίδια του τη χώρα, έγκλειστος στο ίδιο του το σπίτι, αποφασίσει να γίνει ήρωας και να αφανήσει τους “ξένους”. Απέναντι του η γυναίκα του, παράφορα ερωτευμένη μαζί του, αντιμέτωπη με την κοινωνία, το παιδί τους και τον ίδιο της τον εαυτό.
Η παράσταση θα ανέβει με διπλή διανομή Δευτερότριτα και Σαββατοκύριακο.
Παίζουν (Δευτερότριτα): Γιώργος Σεϊταρίδης, Νίκος Γκέλια, Ιωάννα Πηλιχού, Αλεξάνδρα Κόνιακ, Τζένη Διαγούπη, Ζώγια Σεβαστιανού, Δήμητρα Κολλά, Γιάννης Καραούλης
(Σαββατοκύριακο): Δώρα Χρυσικού, Τζένη Διαγούπη, Μυρτώ Γκόνη, Πάνος Μπρατάκος, Στέλιος Ψαρουδάκης, Πολ Ζαχαριάδης, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη
Έναρξη παραστάσεων: Νοέμβριος 2014
Το κορίτσι του Μόλου, του Γιώργου Φραγκούλη, σε σκηνοθεσία Σίμου Παπαναστασόπουλου
Το έργο του Γιώργου Φραγκούλη ακροβατεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όνειρο, την κωμωδία και το δράμα, το ψυχολογικό θρίλερ. Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι –ως χαρακτήρες και στάση ζωής- νεαροί φοιτητές πρέπει να συγκατοικήσουν για οικονομικούς λόγους. Η γνωριμία τους με ένα παράξενο κορίτσι που κυκλοφορεί ντυμένο παλιομοδίτικα και ρεμβάζει την αγριεμένη θάλασσα από το μόλο, η αλλόκοτη ιστορία που το συνοδεύει και ένας μυστηριώδης ζητιάνος, θα γίνουν η αιτία για ριζικές αλλαγές στη ζωή τους που θα οδηγήσουν την πλοκή σε ένα λυτρωτικό τέλος. Ευχάριστο ή δυσάρεστο; Το ίδιο αναπάντεχο όσο και η ζωή.
Παίζουν: Δημήτρης Γάλλος, Φανή Γεωργάκη, Λευτέρης Σκούταρης, Παύλος Πιερρόπουλος
Έναρξη παραστάσεων: Τετάρτη 19 Νοεμβρίου (Για 15 μόνο παραστάσεις )
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
(ΕΝΑΡΞΗ ΑΠΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2015)
Η Marilyn σου πάει πολύ, του Μάριου Ιορδάνου και της Σοφίας Καζαντζιάν, σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου
Μία μαύρη κωμωδία – θρίλερ που συνδυάζει το έγκλημα με το γέλιο. Κάθε σκηνή και φόνος! Κάθε φόνος και ανατροπή! Δύο αδέρφια μαθαίνουν ξαφνικά ότι ο ηλικιωμένος πλούσιος πατριός τους και μόνος συγγενής τους αποφασίζει να παντρευτεί μία κατά πολύ νεότερή του γυναίκα, η οποία έχει εμμονή με τη Marilyn Monroe. Συνειδητοποιώντας ότι εάν γίνει αυτός ο γάμος, χάνουν κάθε ευκαιρία να τον κληρονομήσουν, αποφασίζουν άμεσα να τον “βγάλουν από τη μέση”. Για το λόγο αυτό προσλαμβάνουν έναν επαγγελματία δολοφόνο και πηγαίνουν στο σπίτι του πατριού τους με την πρόφαση να γνωρίσουν τη νύφη! Το Σαββατοκύριακο θα τους βρει όλους μαζί στην απομονωμένη έπαυλη.
Παίζουν: Μάριος Ιορδάνου, Σοφία Καζαντζιάν, Τίτος Λίτινας, Δήμητρα Κολλά, Θόδωρος Κυριακός
Η Ψιλικατζού, της Κωνσταντίνας Δελημήτρου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά
Μια κοπέλα μέσα από ένα ψιλικατζίδικο, αφηγείται με πολύ χιούμορ ιστορίες από την Νίκαια, τους παράξενους πελάτες της (ρατσιστές, ψυχοπονιάρηδες, τσιγκούνηδες και γενναιόδωροι, άντρες καμάκια, γκόμενες, πιτσιρίκια, παππούδες και γιαγιάδες), μια Αθήνα που δεν την βλέπουμε στις ειδήσεις, μια Ελλάδα που αναγνωρίζουμε κάπως σφιγμένοι επειδή συνήθως προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχει… Αυτό είναι το πρώτο επίπεδο. Το δεύτερο, είναι οι προσπάθειες της Ψιλικατζούς να κάνει παιδί. Ο προσωπικός και οικογενειακός της αγώνας ενάντια στην υπογονιμότητα, η λαχτάρα της να αποκτήσει ένα παιδί, οι προσπάθειες, τα συναισθήματα, οι απογοητεύσεις, οι ελπίδες, η οικονομική επιβάρυνση, ο κοινωνικός αντίκτυπος, τα κέντρα γονιμότητας, οι γυναικολόγοι, οι αίθουσες αναμονής, οι αγωνίες, οι εξωσωματικές και οι ιατρικές εξετάσεις, το ταξίδι από μήνα σε μήνα, από την μία υπόσχεση στην άλλη, όλα όσα σημαίνει να θες να κάνει παιδιά και να μην μπορείς…
Η συγγραφική της πορεία της Κωνσταντίνα Δελημήτρου ξεκίνησε τον Μάϊο του 2005 με το διάσημο πλέον ελληνικό μπλογκ “Ψιλικατζού” στο οποίο έγραφε τις καθημερινές ιστορίες από το ψιλικατζίδικό της στην Νίκαια. Το 2008, ιστορίες από το blog της μαζί με την – αδημοσίευτη ως τότε – δεκαετή προσπάθειά της να κάνει παιδί, δημοσιεύονται στο βιβλίο “Η Ψιλικατζού” και γίνεται αμέσως best seller.
Other side, του Dejan Dukovski, σε σκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου
Ενα αξιόλογο, δυνατό σύγχρονο έργο, άκρως σκληρό, άκρως επίκαιρο και άκρως αποκαλυπτικό για τα σημερινά κοινωνικά και ανθρώπινα «κομμάτια και θρύψαλα» που επέφερε η ιμπεριαλιστική εισβολή και διάλυση της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας, 20 χρονια μετά.
Τέσσερα πρόσωπα σε ένα περιβάλλον με εμφανή τα σημάδια ενός πολέμου προσπαθούν να επιβιώσουν σε μία νέα τάξη πραγμάτων που η σκληρότητα του παρελθόντος έχει σφραγίσει το παρόν και το μέλλον τους.
Παίζουν: Κώστας Κάππας, Γιώτα Φέστα, Πάνος Μπρατάκος, Μαρία Αποστολακέα
Το παγκάκι, του Αλεξάντερ Γκέλμαν, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη
Ανοιχτός χώρος. Πάρκο. Καλοκαίρι. Ένας άντρας πηγαίνει εκεί προκειμένου να προσελκύσει γυναίκες. Μια γυναίκα πηγαίνει στο ραντεβού της, για να συναντήσει έναν άντρα… που δεν εμφανίζεται ποτέ. Και κάπου εκεί ξεκινά η δική τους συνάντηση. Ή μήπως όχι; Η αλήθεια είναι πως έχουν ξαναβρεθεί. Έχουν περάσει μια νύχτα μαζί. Εκείνος δεν το θυμάται. Συστήνεται με άλλο όνομα, λέγοντας μια άλλη ιστορία και έπειτα για να καλύψει τα κενά της πρώτης εφευρίσκει μια δεύτερη….. και μια τρίτη…… καi… Ένα παιχνίδι που και οι δυο δέχονται να παίξουν.
Η αλήθεια θα αποκαλυφθεί; Κι αν ναι! Ποια είναι αλήθεια;
Παίζουν: Αλέξανδρος Καλπακίδης, Έλενα Μαρσίδου
Nordost, του Τόρστεν Μπουχστάινερ, σε σκηνοθεσια Βαγγελη Λάσκαρη
Ένα πολιτικό θέατρο – ντοκουμέντο που λειτουργεί ως μπρεχτική παραβολή ώστε να σταθούμε κριτικά στην δική μας κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα. Μόσχα 23 Οκτωβρίου 2002. 42 Τσετσένοι αυτονομιστές εισβάλουν στο Θέατρο της οδού Ντουμπρόβκα στην Μόσχα, διακόπτουν βίαια το μιούζικαλ “ΝΟRDOST” με αίτημα να σταματήσει ο πόλεμος στην Τσετσενία. 57 ώρες ομηρίας, 850 θεατές, μια επιχείρηση διάσωσης με δηλητηριώδη αέρια, 170 νεκροί, κανένας ένοχος… 3 γυναίκες με διαφορετική προέλευση, μια Τσετσένα “μαύρη χήρα”, μια Ρωσίδα όμηρος και μια Λετονή γιατρός διασταυρώνουν τις μαρτυρίες τους και εξιστορούν λεπτό προς λεπτό τα γεγονότα.
Παίζου : Μαρία Καλύβα, Σταυρούλα Γκιόκα και Μαρία Σαρέλη.
Oh my god! Της Αλκυόνης Βαλσάρη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού
Μια ξεκαρδιστική διαδραστική κωμωδία με θέμα τη θρησκεία, δια μέσου της ιστορίας, που διαδραματίζεται λίγο πριν ή λίγο μετά το τέλος του κόσμου. Δυο ιερείς, ένας πρεσβύτερος κι ένας (δυσμορφικός) μαθητευόμενος που διατείνονται ότι έχουν απ΄ευθείας επικοινωνία με το «θεό», απευθύνονται στο ποίμνιο, δηλαδή στο κοινό της πλατείας του θεάτρου και κυρήσσουν το λόγο «Του» όπως αυτοί τον αντιλαμβάνονται.
Το έργο ασχολείται σε βάθος με τις διαστρεβλώσεις τις θρησκευτικής λατρείας, τις εμμονές, την παραχάραξη της ηθικής, με τις βαθύτατες αλλοιώσεις που έχουν υποστεί οι γραφές (το περιεχόμενο των οποίων χρησιμοποιούν και ουσιαστικά καταρρίπτουν) δια μέσου των αιώνων, προς χάριν της πολιτικής εξουσίας και του χρήματος.
Το Cast δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί
Η νύχτα μόλις πριν από τα Δάση, του Bernard-Marie Koltès, σε συμπαραγωγή του Studio της οδού Πλαταιών (Αθήνα) και Nomass (Βερολίνο), σε σκηνοθεσία Μαίρης Μαραγκουδάκη και Βάσως Πολυμένη
Η “Nomass” καλλιτεχνική κολεκτίβα με έδρα το Βερολίνο και το “Studio Πλαταιών» από την Αθήνα παρουσιάζουν το έργο του Bernard- Marie Koltes “Η νύχτα μόλις πριν από τα δάση». Πρόκειται για τον μονόλογο ενός μετανάστη, ενός ξένου, όπως αυτοπροσδιορίζεται ο χαρακτήρας του έργου, που στο συγκεκριμένο ανέβασμα αποδίδεται από δύο γυναίκες. Το έργο πραγματεύεται θέματα όπως τον ρατσισμός, την ξενοφοβία, την ομοφοβία, την ανεργία, την κοινωνική απομόνωση κ.α.
Παίζουν: Μαίρη Μαραγκουδάκη- Βάσω Πολυμένη
Ψέματα ή Αλήθεια, από την Ομάδα Mind The Gap, σε σκηνοθεσία Δήμητρα Σύρου
Η παράσταση “Ψέματα ή αλήθεια “, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 1st Handmade and Recycled Theater Festival που διοργάνωσε το Fabrica Athens και διακρίθηκε με το 1ο Βραβείο Καλύτερης Παράστασης από την Επιτροπή και το 1o Βραβείο Καλύτερης Παράστασης από το κοινό. Παρουσιάστηκε στο 1ο Up The W-All Festival και πήρε τη 2η θέση καλύτερης παράστασης από κοινό & επιτροπή.
Μια φορά κι ένα καιρό ήταν μια πολιτεία μακρινή, όπου όλοι οι άνθρωποι ζούσαν λέγοντας παραμύθια. Τα χρήματα εκεί ήταν περιττά και προ πολλού ξεχασμένα. Ένα παραμύθι να άκουγες την ημέρα και ήταν σαν να είχες αποταμιεύσει χιλιάδες λίρες και φλουριά. Ακόμα και η πείνα περνούσε με τα παραμύθια. Μία μέρα σ’ αυτή τη μακρινή πολιτεία οι πολίτες αποφάσισαν να καταγράψουν την ιστορία τους και να οργανώσουν το μέλλον τους. Γι αυτή την οργάνωση απαραίτητος ήταν ένας ηγέτης. Ένας ηγέτης που επέλεξαν όλοι ομόφωνα…
Παίζουν: Νίκος Αξιώτης, Ελεάννα Σταθοπούλου, Δήμητρα Σύρου
Hamlet Punk-Rock, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σύλληψη- μετάφραση- σκηνοθεσία Μαίρης Μαραγκουδάκη
Ο Σαίξπηρ το 1599-1600 γράφοντας τον Άμλετ ίσως και να δημιούργησε τον πρώτο «απροσάρμοστο» ήρωα της παγκόσμιας δραματουργίας ή τουλάχιστον τον πιο διάσημο. Στα τέλη του 1960 στην Αγγλία, όπου και γράφτηκε ο Άμλετ, ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας απογοητευμένοι από την υποκρισία και την έλλειψη ουσίας, μεταξύ άλλων, δημιουργεί το κίνημα των Punk. Οι punk όπως και ο Άμλετ είναι οργισμένοι, αηδιασμένοι, χλευαστικοί, ανατρεπτικοί και στα μάτια πολλών επικίνδυνοι.
Τον Μάιο του 2015 ο Άμλετ και όλος ο πύργος της Δανίας έρχεται στον Πολυχώρο Vault μέσα από μια Punk-Rock αισθητική. Μια ανατρεπτική ματιά πάνω σε ένα κλασσικό έργο που σκοπεύει να αποδείξει πως ένα έργο είναι πραγματικά διαχρονικό όταν μιλάει με γλώσσα του «τότε» για το «εδώ και τώρα».
Παίζουν: (Το cast δεν έχει ολοκληρωθεί) Νικόλας Πιπεράς, Νίκος Μαυρουδής, Μανόλης Βαζαίος, Μαίρη Μαραγκουδάκη…
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Το ταξίδι της πιο κόκκινης παπαρούνας, διασκευή αφηγήματος του Αργύρη Χιόνη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη
Ένα μικρό σποράκι παπαρούνας ταξιδεύει από την εξοχή, με όχημα τον άνεμο, και φτάνει σε μια μεγάλη τσιμεντένια πολιτεία. Τι γίνεται όμως όταν σ’ αυτήν την πολιτεία δεν υπάρχει πουθενά χώμα ώστε να μπορέσει να βρει καταφύγιο και να φυτρώσει; Το κείμενο της παράστασης είναι θεατρική διασκευή αφηγήματος του Αργύρη Χιόνη (Το οριζόντιο ύψος και άλλες αφύσικες ιστορίες. Εκδόσεις “Κίχλη” ) Μια εκπαιδευτική και διαδραστική παράσταση με κίνηση, παιχνίδι και μουσική.
Παίζουν: Μαρία Σταματάκου, Σοφία Καραγιάννη
Έναρξη παραστάσεων: Κυριακή 12 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή στις 11:30
Ο Σαρλό και το κορίτσι, της Ελευθερίας Αλεξοπούλου σε σκηνοθεσία Ελευθερίας Αλεξοπούλου και Θανάση Αποστόλου
Μια πρωτότυπη θεατρική παιδική παράσταση με ήρωα τον μεγαλύτερο κωμικό της ιστορίας. Τον Charlie Chaplin. Ένας πρωτότυπος σχεδιασμός παντομίμας, ταχυδακτυλουργίας, Juggling και μουσικής της δεκαετίας του 30 αφήνουν τα παιδιά άλλοτε με το στόμα ανοικτό θαυμάζοντας τα όσα εξελίσσονται και άλλοτε τα κάνουν να ξεκαρδίζονται στο γέλιο. Ένα μαγικό ταξίδι στο παρελθόν και στις καθημερινές περιπέτειες του Σαρλό για επιβίωση και αναζήτηση νέων φίλων.
Η παράσταση εκτυλίσσεται στον χώρο ενός πάρκου όπου ο Σαρλό μέσα από διαφορετικές σκηνές χαράς, λύπης και αγωνίας, αναζητά κάτι όμορφο που θα τον κάνει αισιόδοξο και ευτυχισμένο. Τι άλλο λοιπόν από μια φίλη που θα του δώσει χαρά και αισιοδοξία μέσα στα καθημερινά του προβλήματα. Εκεί είναι που ξεκινά και το παιχνίδι, αστεία και θέαμα με ήρωες τον Σαρλό και το κορίτσι!!!!!!
Παίζουν: Ελευθερία Αλεξοπούλου (Richi) Θανάσης Αποστόλου (Sakito )
Έναρξη παραστάσεων: Κυριακή 26 Οκτωβρίου μέχρι και Κυριακή 14 Δεκεμβρίου.
Κάθε Κυριακή στις στις 12:00 και στις 15:00, για 8 Κυριακές μόνο…
Πολυχώρος VAULT
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια)
Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6945 993870
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 -20:00)