Τραγουδιστές, εικαστικοί, περφόρμερ –ανάμεσά τους και ο Blaine L. Reininger, ιστορικό στέλεχος των Tuxedomoon– συμπράττουν σε μια καταιγιστική παράσταση που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς κατά τη θριαμβευτική της ευρωπαϊκή περιοδεία. Φιλοξενείται για δύο μόνο βραδιές στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας, την Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου (ώρα 21:00, στην αγγλική γλώσσα και με ελληνικούς υπέρτιτλους). Η πολυβραβευμένη, καινοτόμος Ομάδα ODC (ODC Ensemble), που ιδρύθηκε από την Έλλη Παπακωνσταντίνου (Fulbright Artist’s Award 2018-2019), φέρνει στο σήμερα την αιώνια σύγκρουση Γνώσης και Αλήθειας με την παραμόρφωσή τους στον χαοτικό κόσμο των fake news και της fake life του διαδικτύου.
Πρόκειται για μια νέα όπερα για 4 φωνές, σαντούρι, πιάνο και live electronics σε σύλληψη, λιμπρέτο, σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου, μουσική σύνθεση-ενορχήστρωση Τηλέμαχου Μούσα και εικαστικές παρεμβάσεις του Παντελή Μάκκα.
Τον Ιούλιο, η Ομάδα ODC άνοιξε με «Το σπήλαιο» το διεθνές φεστιβάλ BE Festival for the Birmingham Repertory Theatre της Μεγάλης Βρετανίας, το οποίο παρουσίασε, επίσης με διθυραμβικές κριτικές, τον Αύγουστο στο Copenhagen Opera Festival και στο Aalborg Opera Festival της Δανίας. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2018 παρουσίασε τη νέα της παραγωγή «Kazin Barokk» σε μια ανάθεση της «Βαλέτα 18», Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2018.
Συνεχίζοντας την έρευνα στις νέες τεχνολογίες και τη σύγχρονη όπερα, η Έλλη Παπακωνσταντίνου έχει προσκληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες (CCRMA, Stanford University) με βραβείο Fullbright 2018-2019, για την προετοιμασία της νέας παράστασης «Οedipus, Sex with Mum was Blinding» που υποστηρίζεται από διεθνείς φορείς και το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού.
Ο βρετανικός Τύπος έγραψε για «Το σπήλαιο»: «[…] Ένα εκπληκτικό έργο σύγχρονης τέχνης που […] συνδέει τη λυρική όπερα με το live video και τις pop media εικόνες για να δημιουργήσει ένα σύγχρονο σχόλιο. Σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστη γιατί είναι ένα έργο που μας απομακρύνει από κάθε θεατρική κοινοτοπία.»
Οι κριτικές στο Άλμποργκ ήταν τόσο ενθουσιώδεις που οδήγησαν τον καλλιτεχνικό διευθυντή να αναρτήσει στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ: «“To σπήλαιο” είναι το καμάρι μας… Είμαστε περήφανοι που παρουσιάσαμε αυτή την παράσταση στο δανέζικο κοινό.»
«Το Φεστιβάλ Όπερας της Κοπεγχάγης χτυπάει στον παλμό της avant-garde» ήταν ο τίτλος μιας από τις διθυραμβικές κριτικές που απέσπασε η παράσταση. «Η παράσταση είναι παράξενη και όμορφη, βρόμικη και σκοτεινή. Η Ομάδα εξερευνά κάθε πτυχή του σπηλαίου σε αυτή τη cyberpunk όπερα.»
Τα σκηνικά, τα κοστούμια και τα βίντεο (design & real-time) είναι του Παντελή Μάκκα. Στην παράσταση συμμετέχουν οι περφόρμερ–μουσικοί: Blaine L. Reininger (pedals & effects), Αναστασία Κατσιναβάκη (πιάνο, μουσική διδασκαλία), Βιβή Πέτση, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη (σαντούρι). Τις φιγούρες θεάτρου σκιών σχεδίασε και κατασκεύασε ο Τάσος Κώνστας. Τους φωτισμούς υπογράφει η Ολυμπία Μυτιληναίου.
Μια διεθνής συμπαραγωγή που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Creative Lenses), του Danish Arts Council και του Airanassis Foundation.
«Το σπήλαιο» εντάσσεται στις εκδηλώσεις της επιτυχημένης σειράς ΓΕΦΥΡΕΣ (καλλιτεχνικός προγραμματισμός και επιμέλεια: Δημήτρης Μαραγκόπουλος).
ODC Ensemble
Η βραβευμένη ODC Ensemble (1st Prize Award, BE Festival 2017 for the REP, UK) έχει ιδρυθεί από τη σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου και έχει την έδρα της στην Αθήνα. H ODC Ensemble δημιουργεί κυρίως υβριδικές παραστάσεις, εμπνέει και προκαλεί το κοινό με κλασικά και σύγχρονα έργα ενώ δίνει έμφαση στην εκπαίδευση. Το 2011 η Έλλη Παπακωνσταντίνου, από κοινού με το ODC Ensemble, δημιούργησε ένα χώρο συλλογικής έκφρασης, δικτύωσης καλλιτεχνών και πολιτών, μια θερμοκοιτίδα σύγχρονης τέχνης, το «Βυρσοδεψείο», το οποίο και διηύθυνε από το 2011 μέχρι και το 2016.
(διάρκεια 80 λεπτά)
Σύλληψη, λιμπρέτο, σκηνοθεσία Έλλη Παπακωνσταντίνου
Μουσική σύνθεση–ενορχήστρωση Τηλέμαχος Μούσας
Video design, real-time video,
σκηνικά–κοστούμια Παντελής Μάκκας
Περφόρμερ–μουσικοί Blaine L. Reininger, Αναστασία Κατσιναβάκη, Βιβή Πέτση, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη
Φιγούρες θεάτρου σκιών
(σχεδιασμός–κατασκευή) Τάσος Κώνστας
Δραματουργική συνεργασία Στέλλα Ράπτη, Tanja Diers
Βοηθός σκηνοθέτη Κατερίνα Δρακοπούλου
Φωτισμοί Ολυμπία Μυτιληναίου
Ηχοληψία Κώστας Μπόσχος
Φωτογράφοι Karol Jarek, Ηλίας Μωραΐτης
Τιμές εισιτηρίων
7 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ) ● 10 € ● 15 €
Eισιτήρια
210 72 82 333, megaron.gr
και σε όλα τα καταστήματα Public
Πληροφορίες
210 72 82 333
https://www.facebook.com/megaron.gr
https://www.instagram.com/megaron_athens/
https://www.youtube.com/user/AthensConcertHall
https://twitter.com/MegaronAthens
https://plus.google.com/+MegaronGr
https://www.pinterest.com/megaronathens/
Μερικές Πληροφορίες για την Παράσταση και την Έλλη Παπακωνσταντίνου / ODC Ensemble
We are happy to invite you to the “CAVE” 9 & 10 October at the Megaron, Athens Concert Hall.
After our sold out production “Kazin Barokk”, commissioned by Cultural Capital of Europe, “Valletta 2018” and a very successful summer tour for our show “the Cave” that made five star reviews in Great Britain and Denmark, ODC Ensemble / Elli Papakonstantinou return back to Greece to present “the CAVE”.
© Elias Moraitis
Here is an idea of reviews from the Copenhagen Opera Festival and the Alborg Opera Festival shows:
⭐⭐⭐⭐
“Cph Opera Festival goes avantgarde.” was the title of the four-star review.
[…] The Greek ODC Ensemble is just exploring every step of the CAVE, and Elli Papakonstantinou’s disruptive interpretation of Platon’s world as a punk, new media shadow theater, is avant-garde in it’s blackest.[…]
Sceneblog
8/8/2018
Sceneblog
http://sceneblog.dk/the-cave-odc-ensemble-gr-paa-hippodromen-folketeatret/
While in Aalborg was so enthusiastically received that the Festival posted the next day in their official website: “The Cave is the pride of our soul … We are proud to have presented this show to the Danish audience.”
© Pantelis Makkas
Extract from five star review in Aalborg: Punkopera:
[…]the cave “bid on a veritable bombardment of all senses. Eye, ear and not least brain fought to keep up… strange and beautiful, ugly and cruel”.
[… ]like everyone else in the chamber, I was blown away by this completely different experiment…
Bent Stenbakken
11/8/2018
nordjyske.dk
https://nordjyske.dk/plus/punkopera-det-er-saert-og-smukt-grimt-og-grumt/433687e3-98d4-41d1-9800-236cd68580ce
© Elli Papakonstantinou
For our return and honorable presentation (out of the contestant program) as the last years’ winners in BE Festival in Birmingham they whote:
[…]the return of last year’s Audience Award winners, Greek company OCD Ensemble[…]
[…]The sixty-minute performance was an extraordinarily modern piece of theatre and like their previous piece, it drew on operatic music, live video streaming and images from popular media to produce a cultural commentary.
The piece was entirely stylised and completely interpretive. It was certainly memorable due to it being a piece that steered away from our usual concept of theatre…
Elisabeth Halpin
7/7/2018
A view from Behind the arras
https://www.behindthearras.com/Reviewspr/2018/ReviewsPRjul-sep/be-festival-sat-BR07-18.html
After the V18 commissioned show Kazin Barokk in Malta and CAVE’s Summer Tour,
ODC Ensemble RETURNS TO GREECE
Athens Concert Hall: Megaron, 9 – 10 October
the CAVE
MORE DATES SOON!