Στην οδό Ελευσινίων, λίγα μόλις μέτρα απέναντι από το Σταθμό του Μεταξουργείου, από τα τέλη Οκτωβρίου, πνέει ένας νέος αέρας καλλιτεχνικής δημιουργίας. Μια γωνιά, στο κέντρο της Αθήνας, σε μια περιοχή που θεωρείται μεν υποβαθμισμένη, αλλά απλά πρόκειται για μια από τις τελευταίες γειτονιές της πρωτεύουσας που διατηρούν την αυθεντικότητα και το χαρακτήρα τους, γεννήθηκε μια μικρή Αργώ. Πλάι – κάτω για την ακρίβεια- από τη μεγάλη Αργώ της Αμαλίας Υψηλάντη, ένα από τα ιστορικά μας θέατρα, η Μικρή Αργώ κάνει τα πρώτα δειλά, αλλά τόσο ελπιδοφόρα βήματά της, στην φορτωμένη θεατρικά Αθήνα δίνοντας ένα νέο, ολόδικό της στίγμα
Α Small Argo Full of Art, το όνομα που επιλέχτηκε για τη νεα θεατρική στέγη, που μπορεί να φαντάζει σύνθετο και “αντιεμπορικό”, ωστόσο καλύπτει με απόλυτη πληρότητα το ύφος και τον χαρακτήρα που θέλει να του προσδώσει η Χρύσα Καψούλη, που έχει αναλάβει και την καλλιτεχνική του διεύθυνση.
Είναι απλά ένα ακόμα θέατρο? Ξεκάθαρα όχι. Είναι ένας φιλόξενος, δημιουργικός χώρος που δε φοβάται το ρίσκο, τις νέες προτάσεις, τη διαφορετικότητα, τις καινούριες ιδέες, τους γεμάτους ορμή και όνειρα νέους καλλιτέχνες, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα. Και το αποδεικνύει αυτό, ήδη με ένα ρεπερτόριο, ευφάνταστο, “δύσκολο” και τολμηρό, αλλά βαθιά ουσιαστικό που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Έτσι, αυτές τις ημέρες απολαμβάνουμε, έναν ποιητικότατο “Σχοινοβάτη”, ένα προκλητικό “Κάλεσμα της Λορήν”, μια ανάγνωση ενός διαφορετικού “Ημερολογίου ενός τρελού”, και πίνουμε ένα καταλυτικό “Δηλητήριο” σε έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων.
Στον Σχοινοβάτη, ένα δύσκολο, ποιητικό, και τόσο “προσωπικό ” και συνάμα “παγκόσμιο” κείμενο του Ζαν Ζενέ, η Βάλια Παπαχρήστου και ο Λευτέρης Παπακώστας, με την καθοδήγηση της Ζωής Μαντά, ακροβατούν στην κυριολεξία πάνω στη μοναξιά του ανθρώπου και φλερτάρουν με τον Θάνατο. Ο καλλιτέχνης στέκεται αντιμέτωπος με την Τέχνη του, ο άνθρωπος αντιμέτωπος με τη Ζωή του και τον Κόσμο. Πρόκειται για μια σπαραχτική παράσταση, σ’ ένα καλαίσθητο σκηνικό περιβάλλον, με δυο ταλαντούχα παιδιά, όπου το Σώμα και ο ΄Λόγος είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές. Πληροφορίες για την παράσταση ΕΔΩ
“Το κάλεσμα της Λορήν”, ένα πρωτοποριακό και συνάμα προκλητικό, έργο της Παλόμα Πεδρέρο, σκηνοθετείται από τη Φένια Αποστόλου, σε ένα άψογο εικαστικό περιβάλλον από την Άση Δημητροπούλου.. Ο Ιωάννης Αθανασόπουλος και η Βιργινία Ταμπαροπούλου, ξεκινούν ένα επικίνδυνο παιχνίδι , που τους οδηγεί σε πρωτόγνωρα μονοπάτια ανακάλυψης του βαθύτερου εαυτού τους, με καθοριστικά για την υπόλοιπη ζωή τους αποτέλεσμα. Ο Ιωάννης Αθανασόπουλος, εκπλήσσει με την πειστικότητα της εμφάνισης και της ερμηνείας, ενός τόσο δύσκολου και απαιτητικού ρόλου (που ίσως πολλοί να μην επέλεγαν καν να αγγίξουν), έχοντας δίπλα του την επίσης ικανή Βιργινία Ταμπαροπούλου.Ένας ύμνος σε ό,τι κουβαλάμε βαθιά μέσα μας, ένας ύμνος στη διαφορετικότητα και στις επιλογές μας. Πληροφορίες για την παράσταση ΕΔΩ
Ο ικανότατος Αυγουστίνος Ρεμούνδος, που πάντα μας χαρίζει παραστάσεις καλοδουλεμένες και με “άποψη”, καταπιάνεται με ένα πολύ δύσκολο κείμενο του Κινέζου διανοητή Lou Xsoun (ο σπουδαιότερος Κινέζος συγγραφέας του 20ου αιώνα), “Το ημερολόγιο ενός τρελού” όπου ένας νεαρός βλέπει και αισθάνεται το περιβάλλον του εντελώς διαφορετικά από τους συγχωριανούς του. Σε μια καλοδουλεμένη μετάφραση από τον Δημήτρη Ζουγκό, με έντονα ποιητικά στοιχεία, και στηριζόμενος σε εντυπωσιακές ερμηνείες από τους πολύ άξιους Νίκο Παντελίδη και Σπύρο Βάρελη, η παράσταση κερδίζει με τον ανθρωπισμό του ήρωα της, σε μια “ανθρωποφάγα” κοινωνία στην οποία ο άνθρωπος επιδεικνύει τη χειρότερη δυνατή φύση του. Μεγάλος συμπρωταγωνιστής των ηθοποιών, ένα…τραπέζι, που αξιοποιείται σε όλη τη διάρκεια της παράστασης, με μοναδικό και ευφάνταστο τρόπο, μετατρέποντας σε απτή εικόνα κάθε σύνθετη έννοια του κειμένου. Υπέροχη, μουσική ζωντανά παιγμένη από τον δημιουργό της Χρήστο Παππά, ατμοσφαιρικά δεμένη με την παράσταση, και ισορρoπημένη (στην κυριολεξία) κίνηση από τη Χρύσα Καψούλη. Ένα μικρό διαμάντι! Πληροφορίες για την παράσταση ΕΔΩ
Μια πολύ δυνατή ιστορία, ξεκινά ένα δεύτερο κύκλο παραστάσεων. “Το Δηλητήριο” της Λωτ Βέκεμαν , βρίσκει και πάλι το σκληρό τοπίο του στη σκηνή του A small Argo Full of Art. Με ανανεωμένη ματιά από τη σκηνοθέτιδα Ρούλα Πατεράκη, αναβιώνει η σκηνική αντιπαράθεση ενός ‘άντρα και μιας γυναίκας που κάποτε υπήρξαν ζευγάρι και πλέον τους ενώνει μόνο ο “θάνατος”. Στιβαρή ερμηνεία από τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο, με εύθραυστες λεπτές αποχρώσεις η Εύρη Σωφρονιάδου, συνθέτουν μια σπαραχτική παράσταση βασισμένη σε πραγματική ιστορία. Τους συνδράμει ο Σπύρος Βάρελης. Η ίδια η Ρούλα Πατεράκη, έχει και την επιμέλεια της σκηνής, ενώ θα πρέπει να εξάρουμε το ηχητικό περιβάλλον που δημιουγεί για ηθοποιούς και θεατές ο Κώστας Σουρβάνος. Πληροφορίες για την παράσταση ΕΔΩ
Από αυτές, τις πρώτες παραστάσεις του, είναι ξεκάθαρο το στίγμα που θέλει να δώσει το A Small Argo Full of Art… Δεν είναι τίποτε άλλο, από ένα μικρό καράβι, που μόλις ξεκίνησε τα μεγάλα ταξίδια του, σε πελάγη “δύσκολα” και ταραχώδη, με μια τεράστια καλλιτεχνική και αισθητική αξία ωστόσο. Ένα μικρό καράβι, ικανό να οδηγήσει σε λιμάνια, ζεστά, δημιουργικά, ανθρώπινα. Ας επιβιβαστούμε, το ταξίδι μόλις ξεκίνησε…
Πληροφορίες για ολόκληρο το πρόγραμμα του Θεάτρου της σεζόν 2017-2018 ΕΔΩ
A SMALL ARGO FULL OF ART
Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο
Πληροφορίες-Ταμείο θεάτρου: 210 520 1684
Website: www.asmallargofullof.art
Curator Χρύσα Καψούλη chkapsouli@dameblanche.gr
Υπεύθυνος επικοινωνίας Άρης Σομπότης sobotis@playwalk.gr
γράφει ο Κώστας Ζήσης