Είναι κάτι παραπάνω από ένα χαρτί ιλουστρασιόν. Κάτι περισσότερο από μια φωτογραφία. Είναι το εξώφυλλο που εικονίζει λαμπερές διασημότητες στις πιο σημαντικές/πικάντικες/προσωπικές/ξεχωριστές/μοναδικές στιγμές τους. Περιοδικά lifestyle και τίτλοι με ογκώδεις γραμματοσειρές, αναγράφουν σύντομα και περιεκτικά αυτό που θα μπορέσουν να απολαύσουν με κάθε λεπτομέρεια, οι αναγνώστες, αγοράζοντας το αποκαλυπτικό έντυπο.
Μια βιομηχανία που χαρίζει «γνώσεις» κουτσομπολίστικου περιεχομένου στους αναγνώστες και πολλά μα πολλά εκατομμύρια δολάρια στους εικονιζόμενους αλλά και στα ίδια τα περιοδικά-κολοσσούς. Να γιατί επενδύουν τόσα χρήματα για την αποκλειστική φωτογραφία των μωρών της Αντζελίνα Τζολί και του Μπραντ Πιτ ή της Τζένιφερ Λόπεζ και του Μαρκ Άντονυ.
Οι ίδιοι οι αστέρες δείχνουν πια να μην απεχθάνονται και τόσο τη δημοσιότητα και τους παπαράτσι, κάνοντας deal με τα μεγαλύτερα περιοδικά και ανεβάζοντας αμφότεροι, τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Δεν παίζει, βέβαια, πάντα ρόλο αν ο πρωταγωνιστής του εξωφύλλου είναι όμορφος, ταλαντούχος, αν έχει κάνει πολλές επιτυχίες ή είναι ένας αξιόλογος επαγγελματίας.
Σημασία έχει τι πρόκειται να επιδείξει με την ιστορία του και πόσο αυτή είναι ικανή να πουλήσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η δραματική ιστορία της Τζέιν Γκούντι, της παίκτρια ριάλιτι που απασχόλησε έντονα, τα μέσα με την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά της, την παρουσίαση και πορεία της ασθένειάς της και το τέλος της.
Η Γκούντι που πέθανε από την επάρατη νόσο, πριν λίγους μήνες, φωτογραφήθηκε για 700.000 δολάρια στο περιοδικό «OK!», για την αποκλειστική φωτογράφιση του γάμου της και του ρεπορτάζ με όλες τις λεπτομέρειες για το γεγονός. Η ίδια είχε δηλώσει σκοπός της ήταν να αφήσει τα χρήματα από όλη αυτή την προβολή, στα παιδιά της. Ένα οδοιπορικό ζωής και θανάτου που εξασφάλισε πολλά λεφτά τόσο στα έντυπα που την φιλοξένησαν όσο και στην οικογένεια της ίδιας.
Και αν το παραπάνω ποσό ακούστηκε μεγάλο, έχουμε κάτι μεγαλύτερο! Για την ακρίβεια ιλιγγιώδες! Μιλάμε για 14 εκατομμύρια δολάρια. Τόσα ήταν τα χρήματα που δόθηκαν για τους πανέμορφους απογόνους του ζεύγους Jolie-Pitt. Αυτή ήταν η συμφωνία που έκαναν με το αμερικανικό περιοδικό «People» για τα αποκλειστικά δικαιώματα των φωτογραφιών των δίδυμων παιδιών τους, Νοξ και Βιβιέν, τον Ιούλιο του 2008, με ένα 19σέλιδο αφιέρωμα με οικογενειακές φωτογραφίες και αποκλειστική συνέντευξη του ζευγαριού.
Οι όμορφοι αστέρες και γονείς, χάρισαν με την φωτογράφιση αυτή την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του «People» μετά από 7 χρόνια, τέταρτη μεγαλύτερη στη συνολική του κυκλοφορία, που μετράει 35 ολόκληρα χρόνια! Όσο για την ιστοσελίδα του περιοδικού, μέσα στο πρώτο κιόλας 24ωρο που ανέβηκαν οι φωτογραφίες, κατάφερε να δεχτεί 6 εκατομμύρια επισκέπτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος υπό καθημερινές συνθήκες, υπολογίζεται στους 9 εκατομμύρια επισκέπτες μηνιαίως!
Εδώ, βέβαια, δεν μιλάμε για μια εμπορική συμφωνία με μοναδικό στόχο τον πλουτισμό των φωτογραφούμενων. Το τεράστιο ποσό που δόθηκε στους «Μπραντζελίνα», οι οποίοι είναι γνωστοί για την φιλανθρωπική τους δράση, διατέθηκε σε ίδρυμα για την προστασία παιδιών σε περιοχές του κόσμου, όπου υπάρχει ανάγκη.
Το ίδιο περιοδικό κατάφερε να έχει και την αποκλειστικότητα του πρώτου τους παιδιού, της μικρής Σάϊλο, για 4,1 εκατομμύρια δολάρια, τον Ιούνιο του 2006. Το περιοδικό τότε πούλησε 2,2 εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ το ζευγάρι δώρισε το ποσό, όπως ήταν αναμενόμενο, σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, συγκεκριμένα, της Αφρικής. Φωτογραφίες τους με την κόρη τους, δημοσιεύτηκαν και στο περιοδικό «Hello!», το οποίο αγόρασε τα δικαιώματα των φωτογραφιών, για άλλα 3,5 εκατομμύρια δολάρια.
Φιλανθρωπικό στόχο είχαν και άλλες φωτογραφίσεις, μεταξύ άλλων και της μαμάς Τζένιφερ Λόπεζ, η οποία αν και είχε αργήσει, παραδέχτηκε τελικά την εγκυμοσύνη της. Η Λόπεζ φωτογραφήθηκε στο περιοδικό «People» με τα δίδυμα μωράκια της, Μαξ και Έμ. Οι αναγνώστες είδαν εικόνες από το μαιευτήριο και το σπίτι της λατίνας σταρ, μαζί με τον σύζυγό της Μαρκ Άντονυ. Η αμοιβή για την φωτογράφιση ανήλθε στα 6 εκατομμύρια δολάρια.
Άλλα ακριβοπληρωμένα εξώφυλλα είναι αυτό του γάμου της Έβα Λονγκόρια, όπου ντυμένη νύφη, ποζάρει στο φακό του «OK!», ευτυχισμένη, δίπλα στον σύζυγό της, τον μπασκετμπολίστα Τόνι Πάρκερ, για 2 εκατ. Δολάρια. Και μετά μου λέτε νοικοκυρά σε απόγνωση!
Και ο γάμος της Ντέμι Μουρ με τον κατά 15 χρόνια νεότερό της Άστον Κούτσερ, αμείφτηκε με 3 εκατ. δολάρια, η αδελφή της Μπρίτνεϊ Σπίαρς, Τζέιμι Λιν, που φωτογραφήθηκε στα 17 της χρόνια με το νεογέννητο μωρό της, μετά από την συγκατάθεση της μητέρας της, για ένα εκατομμύριο δολάρια (τα οποία και έλαβε, επίσης, η μητέρα της) και πολλοί άλλοι μικροί και μεγάλοι αστέρες. Τα μωρά και οι μαμάδες του Χόλυγουντ, πάντως, έχουν πάντοτε μια θέση στα εξώφυλλα των μεγάλων περιοδικών και, συνήθως, με διόλου ευκαταφρόνητες αμοιβές.
Γιατί, όμως, τα lifestyle περιοδικά έχουν τόση απήχηση; Αν δούμε το θέμα και από την πλευρά της ψυχολογίας, αποδεικνύεται ότι ιδιαίτερα σε περιόδους που ο κόσμος ταλανίζεται πιο έντονα από προβλήματα, όπως π.χ. τώρα με την κρίση στην οικονομία, «διψάει» για περισσότερο θέαμα, κουτσομπολιό, πικάντικες ειδήσεις και κλεφτές ματιές πίσω από την κλειδαρότρυπα. Υπάρχει μια υποσυνείδητη αναζήτηση για μια πιο διασκεδαστική, πιο «ελαφριά» πραγματικότητα, την οποία χαρίζουν κάθε φορά τα πρόσωπα του Χόλυγουντ με τις εκάστοτε ιστορίες τους.
Μια ανάσα από τα προβλήματα, το άγχος και την όχι και τόσο λαμπερή καθημερινότητα των απλών ανθρώπων. Ο κόσμος, μάλιστα, δείχνει να έχει προτίμηση όχι μόνο σε σκάνδαλα αλλά και σε ιστορίες λαμπερών ζευγαριών σε στιγμές οικογενειακής ευτυχίας και πολυτέλειας. Χαλαρώνει διαβάζοντας και βρίσκει τροφή για κουβέντα και σχολιασμό του εγχώριου και όχι μόνο star system, στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση με ελάχιστο κόστος, εύκολα και γρήγορα.
Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε ως αναγνώστες είναι πως ο κόσμος του Χόλυγουντ, του star system, γενικά, μπορεί συχνά μοιάζει αγγελικά πλασμένος, μέσα από τις σελίδες των περιοδικών. Στην πραγματικότητα, όμως, είναι απλώς αγγελικά σκηνοθετημένος.
Της Έλενας Αρώνη