16.3 C
Athens
Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου, 2024

Τα αυτοκίνητα Mazda που άλλαξαν την αυτοκινητοβιομηχανία

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο

Όταν το πρώτο επιβατικό όχημα της Mazda, το R360, πέρασε την γραμμή συναρμολόγησης το 1960, ο συγχρονισμός ήταν τέλειος με τις οικονομίες της Ιαπωνίας και της Γερμανίας που εκείνη τη περίοδο αφυπνίστηκαν.

Παρόλο που το μέγεθος των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων Mazda θα παρέμενε μικρό για μερικά ακόμη χρόνια, η εταιρία προχώρησε στην κατασκευή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ήταν απαραίτητα για την ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου. Κάτι τέτοιο δεν θεωρήθηκε μειονέκτημα καθώς έδωσε στη Mazda το χρόνο που χρειαζόταν για τη μελέτη και τον σχεδιασμό αυτοκινήτων που θα προσέφεραν πολλά περισσότερα απ?όσα θα περίμενε ο κόσμος. Πολλά από αυτά τα οχήματα άλλαξαν την αυτοκινητοβιομηχανία.

Επανάσταση το 1960 ? Mazda 110S Cosmo Sport

Ένα από τα ωραιότερα σπορ αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Mazda, το 110S Cosmo Sport με το μακρύ καπό και τη μηχανή στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου δεν ήταν σχεδιαστικά κάτι πρωτότυπο το 1967. Η ιδιαιτερότητα του αυτοκινήτου κρυβόταν κάτω από το καπό, με τον κινητήρα με τον διπλό ρότορα, το πρώτο στο είδος του αυτοκίνητο παραγωγής. Μετά την αποτυχημένη NSU Spider με τον έναν ρότορα στις αρχές της δεκαετίας, οι μηχανικοί της Mazda πραγματοποίησαν αυτό που οι περισσότεροι θεωρούσαν αδύνατο ? την κατασκευή κινητήρα με ρότορα για επιβατικό αυτοκίνητο που θα ήταν ανθεκτικό και αξιόπιστο, ακόμα και στις 7,000 (rpm) στροφές σε καθημερινή βάση.

Για την επιβεβαίωση των ισχυρισμών της, η Mazda συμμετείχε το 1968 με το Cosmo Sport στο Marathon de la Route, τον 84ωρο Αγώνα Αντοχής στο N?rburgring της Γερμανίας, όπου τερμάτισε στην τέταρτη θέση. Γεννημένο στην δεκαετία της επανάστασης, το Cosmo Sport θα γινόταν το πρώτο αγαπημένο κλασσικό αυτοκίνητο της Mazda. Ωραίο οπτικά, ευχάριστο στην οδήγηση και αξιόπιστο, το Cosmo Sport άλλαξε την άποψη του κόσμου για τους ρότορες. Αυτό θα αποτελούσε και τη βάση για όλα τα σπορ αυτοκίνητα Mazda με ρότορα που θα ακολουθούσαν στην πορεία.

Ικανοποίηση κάθε προσωπικής επιθυμίας το 1970 ? Mazda RX?7

Μια δεκαετία αργότερα, η επανάσταση δεν ήταν πλέον τόσο σημαντική όσο το προσωπικό στυλ και η άποψη. Όταν το Mazda RX?7 έκανε την πρώτη του εμφάνιση, η ανάγκη της δεκαετίας του ?70 ήταν η ανάδειξη με οποιοδήποτε κόστος. Με τον σφηνοειδή σχεδιασμό του, το παράθυρο με το τζάμι?καταπακτή, με τους pop?up προβολείς, τα άγρια εξωτερικά χρώματα και τα εσωτερικά υφάσματά του, το RX?7 θα μπορούσε να κάνει τον Andy Warhol να κοκκινίσει. Έτσι για τα επόμενα 30 χρόνια βλέπουμε το RX?7 να προσφέρεται με 4 τάχυτο ή 5τάχυτο χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, με αναδιπλούμενη οροφή, 4θέσιο κουπέ, με διπλό ρότορα με τούρμπο, και με πιο πολλές ειδικές εκδόσεις από κάθε άλλο Mazda.

Μιλάμε για υπερ?κάλυψη κάθε προσωπικής ανάγκης! Κατανάλωνε μεγάλες ποσότητες βενζίνης και ήταν απολαυστικό στην οδήγηση. Η τοποθέτηση του κινητήρα μπροστά σε συνδυασμό με την πίσω κίνηση, προσέφερε την τέλεια κατανομή βάρους και το έκανε ένα από τα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα της εποχής του. Όπως και το Cosmo Sport πριν, έτσι και το RX?7 γρήγορα έκτισε τη φήμη του σε αγώνες αυτοκινήτου, κερδίζοντας το πρωτάθλημα GTU στο 24ωρο αγώνα Daytona το 1979, το British Touring Car Championship το 1980, και το 24ωρο Αγώνα Spa ένα χρόνο αργότερα, κερδίζοντας τη δυνατή ομάδα της BMW. Η Mazda θα πουλήσει 1.800.000 RX?7  κάνοντάς το, το πιο δημοφιλές σπόρ αυτοκίνητο με ρότορα που κατασκευάστηκε ποτέ.

Η εμφάνιση των γιάπηδων το 1980 ? Όλοι αποκτούν το Roadster τους

Η παιχνιδιάρικη διάθεση του ?60 και του ?70 είχε ήδη καταλαγιάσει όταν ο Bob Hall σχεδίασε ένα μικρό αυτοκίνητο με ανοιχτή οροφή στον πίνακα του γραφείου του Kenichi Yamamoto στη Χιροσίμα. Σύμφωνα με τον Yamamoto?San το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε, δεν ήταν λειτουργικό για τις καθημερινές ανάγκες και ούτε υπήρχαν ιδιαίτεροι λόγοι για να το αγοράσει κάποιος. Έτσι το αυτοκίνητο καθυστέρησε μια δεκαετία να βγει στη μαζική παραγωγή. Το 1989, με την παρουσίαση του μικρού roadster στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Σικάγο, η Mazda και πάλι κάνει την εμφάνισή της την σωστή στιγμή. Τα στελέχη επιχειρήσεων, οι νέοι και ανερχόμενοι επιχειρηματίες έψαχναν ένα αυτοκίνητο για να κάνουν φιγούρα.

Το μικρό roadster ήταν ό,τι έπρεπε για να καλύψει την ανάγκη αυτή και σε τιμή προσιτή με βάση το εισόδημα των γιάπηδων. Με pop?up προβολείς, όπως του RX?7, κρυμμένους σε ένα μικρό και χαριτωμένο εξωτερικό, ελαφρύ και γρήγορο, με αναπαυτικό και κλασσικό εσωτερικό. Το roadster ήταν συναρπαστικό στην οδήγηση και με ανοιχτή την κουκούλα μαγνήτιζε όλα τα βλέμματα. Το Mazda MX?5 ήταν πολύ επιτυχημένο και απέδειξε πως το κλασσικό roadster ήταν κάθε άλλο παρά ξεπερασμένο. Για τα επόμενα 20 χρόνια, κάθε κατασκευαστής θα προσπαθήσει να το μιμηθεί.

Η νέα Χιλιετία ? Το Mazda6 θέτει νέο σημείο αναφοράς

Στα τέλη του 1990 η Mazda δημιούργησε τις βάσεις για μια δεκαετία μελλοντικής επιτυχίας και τη μετάβαση της εταιρίας στην νέα χιλιετία, με την δημιουργία του εταιρικού μηνύματος Zoom?Zoom. Δημιουργήθηκαν νέας γενιάς γραμμές παραγωγής και το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε ήταν το μεσαίας κατηγορίας Mazda6 το 2002. Η επιθετική του εμφάνιση, ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων και η εξαιρετικά λαξευμένη του πρόσοψη έκανε το Mazda6 πιο σπορ από τους ανταγωνιστές του, και με τους νέους ισχυρούς MZR βενζινοκινητήρες πιο συναρπαστικό στην οδήγηση. Προσθέτοντας ευρυχωρία, οικονομία και τρία μοναδικά αμαξώματα οριοθέτησε το νέο σημείο αναφοράς για τα Ιαπωνικά μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα ? μια θέση που το Mazda6 κρατά ακόμα και σήμερα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα