6.8 C
Athens
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, 2025

To πρόσωπο της εβδομάδας: Ιωάννα Κανελλοπούλου – Ηθοποιός

Ακούγεται ως θρίλερ, αλλά είναι μια περιπέτεια μυστηρίου. Μια πορεία προς άγνωστη κατεύθυνση, όπου χρησιμοποιείς διάφορα μέσα, όπως ένας φακός, μια πυξίδα. Την στιγμή που κάνεις το βήμα και όλα έχουν μετακινηθεί, διότι το εργαλείο σου είσαι εσύ…

Ετσι ακριβώς περιγράφει την υποκριτική η Ιωάννα Κανελλοπούλου, μια καλλιτέχνης μεγάλων δυνατοτήτων, που δεν κάνει εκπτώσεις στη δουλειά της.

Και μια ηθοποιός  η οποία συνδέει άρρηκτα την τέχνη με την ελευθερία στον βαθμό εκείνο, όπου στο κυνήγι της επιβίωσης δε συρρικνώνεις το μυαλό σου στο κυνήγι της επιβίωσης.

Οπως συνέβη και στην κυρία Λώρα συνεργάζεται ξανά με την Αγγελική Καρυστινού, στο «Γαϊτανάκι» του Σνίτλσερ, το οποίο παρουσιάζεται για λίγες μόλις παραστάσεις στο ΒΕΤΟΝ7. «Αν και γραμμένο το 1897 είναι το όχημα για μας να μιλήσουμε εκ νέου για την πάγια ανάγκη των ανθρώπων για «τον άλλον». Είναι μια δροσερή παράσταση, με χιούμορ και βέβαια πίκρα και σκληρότητα και μοναξιά αλλά νομίζω πως αυτό που μένει στο τέλος είναι το «μαζί», η ανάγκη για το «μαζί».

Με την Αγγελική είχε συνεργαστεί και στο παραμύθι της, τη «Μαριάνθη», όπου είχε κάνει την εικονογράφηση. Διότι η Ιωάννα είναι πολυτάλαντη…

Παράλληλα συμμετέχει και στην παιδική παράσταση του θεάτρου Τέχνης «Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, Μια ζωή σαν παραμύθι», όπου μαζί με τους υπόλοιπους συντελεστές της στέλνει το τραγουδιστό της μήνυμα, «θάρρος θέλει η ζωή…».

* Tο θέατρο το συνάντησα πολλά χρόνια πριν. Ως παιδί. Και το ένοιωσα αμέσως ως μια μαγική περιοχή της ζωής. Ε, μετά ήταν κάπως αναπόφευκτο. Με πολλή συστολή έφτασα κάποτε να δώσω εξετάσεις.

* H υποκριτική είναι σα μια συνεχής πορεία προς μια τελικώς άγνωστη κατεύθυνση. Έχεις το φακό σου, την πυξίδα σου, το χ στο χάρτη, κάνεις το βήμα κι όλα έχουν μετακινηθεί,  διότι το εργαλείο σου είσαι εσύ κι εσύ αλλάζεις καθημερινά και παράλληλα όλο το τοπίο μέσα στο οποίο περπατάς. Αυτό είναι ωραίο, ακούγεται θρίλερ, αλλά είναι περιπέτεια μυστηρίου.

* Το θλιβερό για έναν άνθρωπο έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα οι οικονομικές συνθήκες είναι η συρρίκνωση του μυαλού, χάνει κανείς τον εαυτό του σ’αυτό το κυνήγι της επιβίωσης. Από την άλλη, όμως, άμα συνειδητοποιήσει τι δεν είναι σε θέση να θυσιάσει ,αν έχει αυτό το θάρρος, εννοώ, να πει στοπ, ως εδώ, εκεί αρχίζει μια άλλη ελευθερία. Κι αυτή νομίζω είναι η περιοχή που δημιουργείται και η Τέχνη και η πραγματικότητα όπως θα τη θέλαμε.

* Δε θεωρώ ότι είναι ο ρόλος τις Τέχνης να δίνει απαντήσεις. Η Τέχνη τροφοδοτείται από το τι συμβαίνει γύρω και φωτίζει, αλλά η ελληνική πολιτεία είναι εκείνη που έχει δώσει σαφή απάντηση στη Τέχνη και είναι και τυπικά και ουσιαστικά αρνητική. Από τις επιλογές των προσώπων που στελεχώνουν ως επικεφαλής τους τομείς του πολιτισμού εώς αυτές καθαυτές τις πολιτικές.

* Το “Γαϊτανάκι” του Σνίτσλερ το διαβάσαμε εξαρχής με τη σκέψη πως ένα έργο του 1897 που μιλάει για την ερωτική συμπεριφορά μιας συγκεκριμένης εποχής, μπορεί να γίνει το όχημα  μέσα από σύγχρονους παραλληλισμούς να μιλήσει κανείς εκ νέου για την πάγια ανάγκη των ανθρώπων για «τον άλλον». Είναι γοητευτικό και συγχρόνως αστεία απογοητευτικό πως τα ίδια και ανάλογα προβλήματα, εμμονές, τραύματα, συμβάσεις καθορίζουν τις σχέσεις των ανθρώπων. Είναι μια δροσερή παράσταση, με χιούμορ και βέβαια πίκρα και σκληρότητα και μοναξιά αλλά νομίζω πως αυτό που μένει στο τέλος είναι το «μαζί», η ανάγκη για το «μαζί».

* Το να παίζεις πολλά πρόσωπα σε μια παράσταση όπως αυτή προϋποθέτει πως τα έχεις πονέσει όλα αρκετά ώστε να τα υπερασπισθείς την ώρα της ανάγκης τους που είναι ας πούμε η σκηνική τους δικαίωση. Ξεχωρίζω ίσως λίγο παραπάνω τη «νεαρή σύζυγο» του έργου που κάνει τη μικρή της επανάσταση για να επιστρέψει σε χειρότερη κατάσταση στα δεσμά. Δε μοιραζόμαστε παρά ελάχιστα πράγματα, αλλά την έχω κατασυμπαθήσει. Μου συμβαίνει κάποιες φορές με κάποιους ρόλους, κυρίως αυτούς που δεν τους πιάνει το μάτι ..

* Με την Αγγελική Καρυστινού δούλεψα πρώτη φορά στην κυρία Λώρα κι ήταν αφοπλιστικό  πόσο πιστεύει αυτό που κάνει και πόσο σκληρά δουλεύει για αυτό. Επειδή είναι ηθοποιός και καλή ηθοποιός  δε φοβάται τους πειραματισμούς, προσφέρει τεχνικές  λύσεις  κι έχει μια ευαισθησία απέναντι στη λειτουργία του ανθρώπου που βρίσκεται στη σκηνή. Γενικά, όμως, μ’ αρέσουν οι δουλειές που γίνονται από ομάδες. Οι παραστάσεις αυτές είναι σα χειροποίητες, έχουν μια άλλη ποιότητα.

* Η αλήθεια είναι ότι μ’αρέσουν ούτως ή άλλως πολύ τα παιδικά πράγματα, ίσως γιατί παρά τα φαινόμενα δεν έχω ωριμάσει όσο οι συνθήκες θα απαιτούσαν. Τα παραμύθια του Άντερσεν  για παράδειγμα που παίζουμε στο θέατρο Τέχνης τα διασκεδάζω πάρα πολύ. Το παιδικό θέατρο είναι ένα πανηγύρι. Γίνεται με την ίδια ευθύνη και μόχθο, αλλά εμπεριέχει χαρά, αγάπη, παιχνίδι όλα αυτά που ξεχνάμε στη πορεία. Το ίδιο ισχύει και για τους ηθοποιούς. Είναι ξαφνικά σα να φεύγει ένα βάρος από πάνω σου όταν παίζεις για παιδιά. Είναι βέβαια και μια παράσταση γεμάτη κέφι και γλύκα με το πιο σημαντικό τραγουδιστό μήνυμα «θάρρος θέλει η ζωή».

* Η εικονογράφηση στη Μαριάνθη, το παραμύθι της Αγγελικής Καρυστινού ήταν μια περιπέτεια που ξεκίνησε ξαφνικά .Την χάρηκα πολύ και νοσταλγώ τις άπειρες ώρες αγρύπνιας πάνω σε λεπτομέρειες που είμαι σίγουρη πως κανείς δεn παρατήρησε ποτέ. Είχα τη τύχη, βέβαια, να έχω στα χέρια μου μια πολύ τρυφερή και έξυπνη ιστορία.

* Μέχρι τώρα το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πόσο εύκολα αυτό που σκέφτεσαι για τη ζωή σου ανατρέπεται . Έχω βρεθεί σε απίθανα περιβάλλοντα κι έχω γνωρίσει απίθανους ανθρώπους κι επειδή ούτως ή άλλως πάντα η υποκριτική ήταν για μένα ένας δρόμος κι όχι ο μοναδικός κι επειδή δε πιστεύω στην εξειδίκευση, αλλά στη πολυμέρεια, όχι μόνο δε θ’ απέκλεια, αλλά  θα ήθελα κάποτε  να αποκτήσω το θάρρος να βρεθώ στη σκηνοθεσία, στη συγγραφή, στη σκηνογραφία. Ή και σε μία αρχαιολογική ανασκαφή ή στο διάστημα ή οπουδήποτε αν ένοιωθα ότι υπάρχει κάτι που αξίζει να γνωρίσει κανείς εκεί. Προς το παρόν το επόμενο βήμα με φέρνει στο Παρίσι με μια παρέα ανθρώπων που εκτιμώ πολύ. Κι είμαι πανευτυχής για αυτό.

* Την Αθήνα την αγαπώ όπως και νά ‘ναι, οι άνθρωποι με ανησυχούν.

* Το Αll4fun δεν κάνει δημοσιεύσεις, κάνει γνωριμίες, συνδέεται με τα θέματα του. Και επίσης μ’ αρέσει η ποικιλία. Είναι ο κόσμος των ανθρώπων και αυτό είναι προσωπικότητα χωρίς δήθεν…

& Aναλυτικές λεπτομέρειες για το «Γαϊτανάκι» ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://www.all4fun.gr/fun/theater/8202-q-q-beton-7.html

&& Αναλυτικές λεπτομέρειες για το «Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, Μια ζωή σαν παραμύθι» ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://www.all4fun.gr/fun/theater/7472-2013-10-07-16-19-41.html

Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη 20/3/2014

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα