Στους άμεσους και δημοκρατικούς όρους της θεατρικής ομάδας του Πολυτεχνείου έμαθε να μοιράζεται στιγμές και συγκινήσεις. Και έτσι βρήκε αυτό που έψαχνε να κάνει τη ζωή του.
Ο Κωνσταντίνος Γώγουλος πέρασε στη συνέχεια στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και την περασμένη σεζόν, μάλιστα, ήταν ένας από τους τέσσερις υποψήφιους για το βραβείο Δημήτρης Χορν.
Μετρώντας ήδη σημαντικές θεατρικές συνεργασίες στο ενεργητικό του, όπως μεταξύ άλλων εκείνες με τον Δημήτρη Καταλειφό και την Ελένη Σκότη στη σκηνοθεσία, αλλά και τη συμμετοχή του στην 7η ολυμπιάδα θεάτρου στο Ινστιτούτο Γκροτοφσκι με την ομάδα Σημείο Μηδέν, έχει φέτος την ευτυχία να δουλεύει με την ομάδα «Συντεχνία του Γέλιου», που ανεβάζει το «Βάσος και η Βιβή» στο θέατρο Τζένη Καρέζη.
«Ο Βασίλης Κουκαλάνι και ο Γιώργος Παλούμπης, είναι συνεργάτες που είναι πολύ μεγάλη χαρά για κάποιον να τους συναντήσει όχι μόνο σε επαγγελματικό αλλά και σε ανθρώπινο επίπεδο. Γνώριζα από πριν τη δράση της και την εκτιμούσα πάρα πολύ. Είναι μια ομάδα που σέβεται πραγματικά τα παιδιά και τα αντιμετωπίζει ως ίσα επιχειρώντας να δει τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια. Είναι τέτοια τα θέματα του έργου και ο τρόπος που τα προσεγγίζει ο συγγραφέας Φόλκερ Λούντιβγκ που δεν σταματά να είναι επίκαιρος ο λόγος του. Οι φιλίες μεταξύ των παιδιών και οι σχέσεις τους με τους γονείς τους και αντίστροφα είναι θέματα τα οποία θα μας αφορούν όσα χρόνια και να περάσουν», αναφέρει στο All4fun ο Κωνσταντίνος, που στάθηκε και στη φετινή του υποψηφιότητα στο βραβείο Χορν. «Ήταν κάτι πολύ τιμητικό, αλλά επί τις ουσίας δεν άλλαξε κάτι. Τις ίδιες απαιτήσεις είχα από τη δουλειά μου και πριν και μετά την υποψηφιότητα.
* H υποκριτική προέκυψε κατά τα φοιτητικά μου χρόνια. Είχα έρθει στην Αθήνα για σπουδές στο Πολυτεχνείο. Ουσιαστικά είχα έρθει για να ψάξω τι θέλω να κάνω στη ζωή μου και έτσι βρήκα την θεατρική ομάδα του Πολυτεχνείου. Μία ομάδα που λειτουργούσε με αμεσοδημοκρατικούς όρους. Όλα περνούσαν από τα χέρια των μελών της και συντονίζονταν με ανοιχτές γενικές συνελεύσεις. Από τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και τον καθαρισμό μέχρι το ποιος θα συντονίσει τα σεμινάρια υποκριτικής και την σκηνοθεσία των έργων. Εκεί ξεκίνησε η σχέση μου με το θέατρο.
* Για να περιγράψω το πώς αντιλαμβάνομαι την υποκριτική θα μου επιτρέψετε να δανειστώ τα λόγια της Αριάν Μνουσκίν: «Βοήθεια! Θέατρο, βοήθησέ με! Κοιμάμαι. Ξύπνησέ με. Είμαι χαμένη μέσα στο σκοτάδι, οδήγησέ με, τουλάχιστον κοντά σ’ ένα κερί. Είμαι τεμπέλα, κάνε με να ντρέπομαι. Είμαι κουρασμένη, ανέβασέ με. Είμαι αδιάφορη, τσαλάκωσέ μου την εικόνα. Φοβάμαι, δώσε μου κουράγιο. Είμαι αδαής, εκπαίδευσέ με. Είμαι απάνθρωπη, εξανθρώπισέ με. Είμαι φαντασμένη, κάνε με να πεθάνω στα γέλια. Είμαι κυνική, αποδόμησέ με. Είμαι κτήνος, μεταμόρφωσέ με. Είμαι μοχθηρή, τιμώρησέ με. Είμαι δεσποτική και σκληρή, πολέμησέ με. Είμαι σχολαστική, γελοιοποίησέ με. Είμαι χυδαία, εξύψωσέ με. Είμαι μουγκή, ελευθέρωσέ με. Δεν ονειρεύομαι πια, φέρσου μου σαν σε δειλό ή ανόητο. Έχω ξεχάσει, ανακίνησέ μου τη Μνήμη. Αισθάνομαι γριά και άχρηστη, κάνε να σκιρτήσει η παιδικότητα. Είμαι άχαρη, δώσε μου τη Μουσική. Είμαι θλιμμένη, ψάξε τη Χαρά. Είμαι κουφή, κάνε στην καταιγίδα να ουρλιάξει η λύπη. Είμαι άστατη, όπλισέ με με Φρόνηση. Είμαι αδύναμη, άναψε τη Φιλία. Είμαι τυφλή, φέρε μου όλα τα Φώτα. Είμαι υποταγμένη στην ασχήμια, κάνε να με κατακτήσει η Ομορφιά. Με έχει προσηλυτίσει το Μίσος, κάνε να μου δοθεί όλη η δύναμη της Αγάπης»
* Ένας ηθοποιός αντιμετωπίζει την κρίση με πίστη στη δουλειά του, συντροφικότητα και αλληλεγγύη και συγκρουσιακή διάθεση προς οτιδήποτε και οποιονδήποτε επιχειρεί να μας χαμηλώσει τα φτερά, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου μας του εαυτού.
* Σίγουρα η τέχνη μπορεί να εγείρει ερωτήματα και να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για έναν εποικοδομητικό διάλογο. Το να λειτουργεί όμως σαν «λυσάρι» και «καθοδηγητής» το θεωρώ επικίνδυνο.
* Γνώριζα από πριν τη δράση της Συντεχνίας του Γέλιου και την εκτιμούσα πάρα πολύ. Έτσι όταν προέκυψε η συνεργασία στο «Βάσος και η Βιβή» χάρηκα πάρα πολύ. Είναι μια ομάδα που σέβεται πραγματικά τα παιδιά και τα αντιμετωπίζει ως ίσα επιχειρώντας να δει τον κόσμο μέσα από τα δικά τους μάτια. Επίσης το ίδιο το έργο αφορά πραγματικά ανθρώπους από πέντε ετών και πάνω και μπορεί να συγκινήσει και έναν μεγαλύτερο σε ηλικία άνθρωπο που θα έρθει να παρακολουθήσει την παράσταση. Μέχρι τώρα τα σχόλια του κόσμου, μικρού και μεγάλου, είναι πολύ θετικά και ενθαρρυντικά και δείχνουν να τους «αγγίζει» πραγματικά από τη αυτή τη δουλειά.
* Είναι τέτοια τα θέματα του έργου και ο τρόπος που τα προσεγγίζει ο συγγραφέας Φόλκερ Λούντιβγκ που δεν σταματά να είναι επίκαιρος ο λόγος του, παρά το γεγονός ότι γράφτηκε αρκετά χρόνια νωρίτερα. Οι φιλίες μεταξύ των παιδιών και οι σχέσεις τους με τους γονείς τους και αντίστροφα είναι θέματα τα οποία θα μας αφορούν όσα χρόνια και να περάσουν.
* Ο Βασίλης (Κουκαλάνι) και ο Γιώργος (Παλούμπης), όπως και τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας, είναι συνεργάτες που είναι πολύ μεγάλη ευτυχία και χαρά για κάποιον να τους συναντήσει όχι μόνο σε επαγγελματικό αλλά και σε ανθρώπινο επίπεδο.
* Η φετινή υποψηφιότητα για το βραβείο Χορν ήταν πολύ τιμητική, αλλά επί τις ουσίας δεν άλλαξε κάτι, τις ίδιες απαιτήσεις είχα από τη δουλειά μου και πριν και μετά από αυτή.
* Τα χρόνια μου στη δραματική σχολή του Εθνικού ήταν πολύ πυκνά και θα με συντροφεύουν για πάντα. Τα θυμάμαι με πολύ αγάπη. Κρατάω ακόμα επαφές με τα παιδιά, με κάποια από αυτά έχουμε συνεργαστεί ήδη
και με κάποια άλλα έχουμε πολλά κοινά όνειρα και στόχους.
και με κάποια άλλα έχουμε πολλά κοινά όνειρα και στόχους.
* Προς το παρόν πέρα από κάποιους μικρούς πειραματισμούς στα χρόνια της σχολής δεν έχω ασχοληθεί εκτενώς με την σκηνοθεσία ή το γράψιμο. Η σκηνοθεσία όμως βρίσκεται κάπου στον ορίζοντα και μελετάω προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι κάτι όμως που θα ήθελα πρώτα να δημιουργηθεί το κατάλληλο υπέδαφος και μετά να προχωρήσω προς τα ‘κει.
* Πέρα απ’ αυτήν του θεατή δεν έχω προς το παρόν κάποια άλλη σχέση με τον κινηματογράφο. Βέβαια είναι μια τέχνη που την αγαπώ πολύ και θα ήθελα πολύ όταν υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις να συμμετάσχω σε μία ταινία.
* Όταν μία δουλειά γίνεται έντιμα και σέβεται αυτόν στον οποίο απευθύνεται και μπορώ να συνταχθώ μαζί της ιδεολογικά τότε με αφορά όπου κι αν γίνεται. Επομένως και στην τηλεόραση.
* Έχω σταθεί πολύ τυχερός στις συνεργασίες μου μέχρι τώρα. Είχα την ευτυχία να δουλέψω με ανθρώπους παθιασμένους με αυτό που κάνουν, με βαθιά γνώση αλλά ταυτόχρονα με διάθεση να αμφισβητήσουν τις όποιες βεβαιότητές τους για να προχωρήσουν παραπέρα. Μία στάση που με εκφράζει απόλυτα και παλεύω γι’ αυτήν καθημερινά. Για το μέλλον υπάρχουν διάφορα σχέδια και όνειρα. Κάποια έχουν μπει ήδη σε τροχιά υλοποίησης αλλά ακόμα είναι νωρίς να αναφέρω κάτι.
* Στην Αθήνα μου αρέσει η μη κανονικότητά της, το γεγονός ότι μπορεί να σε ξαφνιάσει οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό που δε μου αρέσει σε αυτήν είναι ότι πολύ συχνά αυτή που πόλη έτσι όπως έχει διαμορφωθεί με τα χρόνια σου δίνει την εντύπωση ότι όχι μόνο δεν είναι φιλική προς τον άνθρωπο άλλα ίσα ίσα συμβάλει στην περαιτέρω αποξένωση και αποανθρωποποίησή του.
* Στο All4fun μου αρέσει που κάνετε κάτι με πολύ αγάπη, πραγματικό μεράκι και εντελώς ακομπλεξάριστα. Στηρίζοντας ταυτόχρονα και δίνοντας βήμα σε νέους ανθρώπους για να αρθρώσουν λόγο και να ακουστούν.
& Αναλυτικές πληροφορίες για της ημέρες και τους συντελεστές της παράστασης ακολουθούν στον εξής σύνδεσμο: http://www.all4fun.gr/fun/theater/13616-q-q-.html&& Η φωτό 1 είναι του Γιώργου Γιαννίμπα.
Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 22/11/2016