Χαρακτηρίζει τη συμμετοχή της στην παράσταση «Αγαπητή Ελένα» ως θείο δώρο. Για την Ηρώ Πεκτέση η φετινή σεζόν ήταν ξεχωριστή.
Μέσα από τη Λιάλια, την ωρωίδα της γνώρισε μονοπάτια που δεν ήξερε ότι υπήρχαν μέσα της. Και μέσα από κείμενο της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια βρήκε φως στα σκοτάδια της. Τέτοια, όπου να παθιάζεται κάθε βραδιά στο Επί Κολωνώ σαν είναι η πρώτη…
Το «Αγαπητή Ελένα» παίζει με τις αντοχές του θεατή, σχετίζεται με τη σύγκρουση της γενιάς του σήμερα και της γενιάς του χθες, αλλά με τη διαφθορά, η οποία αγγίζει τη ψυχή σε μια εποχή κρίσης ηθικών αξιών.
«Οι χαρακτήρες μας κοιτούν διαφορετικά χρώματα, φτάνουν στα άκρα σ’ ένα διαχρονικό και παγκόσμιο έργο», μας λέει η Ηρώ για μια παράσταση, η οποία πήρε φέτος το 2ο καλύτερο βραβείο σκηνοθεσίας στα 3α βραβεία κοινού All4fun (σε σύνολο 244 υποψηφίων)
Μαέστρο των συναισθήματων χαρακτηρίζει την Ελένη Σκότη, που τη βοηθάει συνεχώς να εξελίσσεται και δεν περιορίζεται σε σκηνοθετικές φαμφάρες για να γίνει αυτάρεσκη.
Αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων τη αδυναμία της στην Αριέττα Μουτούση η Ηρώ θα συμμετέχει και του χρόνου στο Επί Κολωνώ και στην «Αγαπητή Ελένα», η οποία μετά τη φετινή μεγάλη επιτυχία δικαίως θα συνεχιστεί και για δεύτερη σεζόν.
Συμπτωματικά στο Επί Κολωνώ είχαμε δει την Ηρώ και στην πρώτη της δουλειά στο «Μοναξιά στην άγρια δύση», όταν είχε πρωτοβγει από την σχολή Θεοδοσιάδη. Εκεί όπου είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τον δάσκαλο της Πάνο Κοκκινόπουλο, το ταλέντο του οποίου θα ήθελε να κλωνοποιήσει, όπως παραδέχεται στο All4fun, μετρώντας ήδη παρουσίες στον 3ο Νόμο και στην 10η εντολή (όπως και στο 16ο αυτής της εβδομάδας).
Η υποκριτική είναι κάτι σαν έρωτας που όσο την πληγώνει, τόσο την πορώνει και ένα μεγάλο θέλω, στο οποίο δεν μπορεί ν’ αντισταθεί. Η Ηρώ γράφει από τα 10 και τώρα ετοιμάζει και ένα σενάριο ταινίας. Το αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον…
* Η υποκριτική προέκυψε. Είπα δε πάω να δω; Και πήγα λες και το ήθελα από πάντα.
* Για μένα σημαίνει ένας έρωτας αλήτης που όσο με πληγώνει τόσο με πορώνει…
* Ένας νέος ηθοποιός αντιμετωπίζει την κρίση με δουλειά, πείσμα και υπομονή. Στα μεγάλα θέλω δε μπορεί να αντισταθεί κανείς.
* Δε ξέρω αν η τέχνη δίνει απαντήσεις, αλλά σίγουρα μπορεί να βάλει στη τσέπη σου λίγα όνειρα και λίγη ελπίδα για τον δρόμο.
* Σε μια περίοδο κρίσης το να πηγαίνει καλά μία παράσταση είναι θείο δώρο. Το «Αγαπητή Ελένα» είναι ένα έργο που παίζει με τις αντοχές του θεατή και την υπομονή του. Όταν με ρωτούσε ο κόσμος γιατί να έρθει να μας δει του έλεγα γιατί θα του αρέσει πολύ.
* Με τη Λιάλια γνώρισα κομμάτια του εαυτού μου που δεν είχα ανακαλύψει πριν και της είμαι πολύ ευγνώμων γι’ αυτό. Αυτά που μας κάνουν ξεχωριστούς και εμάς και τους ρόλους είναι τα σκοτάδια μας, στα οποία η Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια ρίχνει φως με έναν μοναδικό τρόπο. Ήταν μια πολύ ξεχωριστή χρονιά για εμένα, μιας και ήταν η πρώτη φορά που έπαιζα για τόσο καιρό μία παράσταση, και όλη αυτή η πρόκληση της καθημερινής συναναστροφής με τους συμπαίκτες και με το κοινό με πάθιαζε.
* Με πάθιαζε το κάθε βράδυ σαν πρώτο βράδυ. Με πάθιαζε που μέσα από κάθε παράσταση ανοίγονταν κι άλλα μονοπάτια του ρόλου μου και που κάθε βράδυ δημιουργούσαμε κάτι καινούριο απ την αρχή. Το έργο μιλάει για το καλό, το κακό και το τι επιλέγουμε. Έχει αντιμέτωπες τη γενιά του σήμερα και τη γενιά του χθες. Πως γίνεται να επιμένεις σε μια ιδέα ενώ γύρω όλα αλλάζουν; Μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε για να αποκτήσουμε αυτά που θέλουμε; Παντού γύρω μας, υπάρχει διαφθορά. Όσο περισσότερη φτώχεια, τόσο μεγαλύτερη διαφθορά. Ο άνθρωπος ψάχνει την εύκολη λύση, για να ζήσει την οικογένειά του, να μη κινδυνεύσει να χάσει το σπίτι του ή και για να μπει στο πανεπιστήμιο, όπως στη προκειμένη.
* Όταν η διαφθορά όμως αγγίξει τη ψυχή; Εκεί τι γίνεται; Είναι μία κρίση ηθικών αξιών που εγώ θεωρώ πως είναι και το πιο βαθύ πρόβλημα της Ελλάδας. Οι χαρακτήρες μας κοιτούν διαφορετικά χρώματα. Γι΄ αυτό φτάνουν στα άκρα. Το έργο είναι διαχρονικό και παγκόσμιο. Δε σου δίνει απαντήσεις αλλά ερωτήματα. Το ποιο μήνυμα θα πάρεις το διαλέγεις εσύ.
* Ήταν πολύ ψυχοφθόρες οι πρόβες με την Ελένη Σκότη. Είναι ένας άνθρωπος που θέλει αποτέλεσμα χθες. Βέβαια αυτό ήταν μια πολύ εξελικτική διαδικασία για μένα. Είναι μια σκηνοθέτης που δεν έχει την αυταρέσκεια και δε περιορίζεται σε φαμφάρες. Δουλεύει με πάθος καταφέρνοντας με απόλυτη ακρίβεια να συντονίσει το ψυχογράφημα του ήρωα με τον ηθοποιό, δίνοντάς του την ελευθερία να δοκιμάσει πράγματα. Είναι και δασκάλα μου στο στούντιο υποκριτικής του Επί Κολωνώ, οπότε έχουμε αποκτήσει κοινούς κώδικες.
* Είναι ένας μαέστρος των συναισθημάτων! Χάρηκα πολύ για το βραβείο σκηνοθεσίες που κέρδισε από το All4fun. Η βραδιά αυτή ήταν πολύ όμορφη και σας ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό. Με τα παιδιά της παράστασης δεν ήταν μόνο μια τυπικά καλή συνεργασία. Υπήρξε ένα δέσιμο ουσιαστικό. Όσον αφορά στην Αριέττα Μουτούση, έχουμε να κάνουμε με έναν υπέροχο άνθρωπο που δίνει αγάπη και χώρο στους νέους ανθρώπους απλόχερα. Είναι η αδυναμία μου, σόρρυ αγόρια. Ωστόσο ο κοινός παρονομαστής όλων είναι ότι είναι εξαιρετικοί ηθοποιοί.
* Στο θέατρο Επι Κολωνώ πήγα πρώτη φορά στο 2ο έτος της σχολής, όπου είδα το ”Λα Τσούνγκα”, και είπα πως εγώ θέλω να δουλέψω με τη Σκότη. Μόλις τελείωσα τη σχολή αποφασίσαμε με τους Δ.Βαγγλή, Φ. Μανασάκη, Ν. Πετράκη ν ανεβάσουμε τη ”Μοναξιά στην Άγρια Δύση”, του Μάρτιν Μακ Ντόνα. Η τύχη τα έφερε έτσι ή εμείς στη τύχη και καταλήξαμε στο Επι Κολωνώ. Είναι ένα θέατρο που έχει τις πόρτες και το μυαλό του ανοιχτά για νέους ανθρώπους και νέες ιδέες . Γι’ αυτό άλλωστε διοργανώνει το off-off φεστιβάλ κάθε καλοκαίρι εδώ και 7 χρόνια δίνοντας την ευκαιρία σε νέους δημιουργούς να δείξουν τη δουλειά τους.
* Το όλο σκηνικό τώρα που το σκέφτομαι στη σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη θύμιζε κάτι από φωλιά του κούκου, όλοι οι τρελοί μαζί. Νομίζω ότι ήμουν τρία συνεχόμενα χρόνια άυπνη, γιατί δούλευα ταυτόχρονα και σε μπαρ. Η σχολή θα μου θυμίζει πάντα να κατεβαίνω την Ιπποκράτους 2 το πρωί με κάτι πορτοκαλί πυτζάμες για πρόβα. Η σχολή για μένα είναι αυτές οι πορτοκαλί πυτζάμες. Αν εξαιρέσεις όλα αυτά είμαι πολύ χαρούμενη για όσα πήρα από τους δασκάλους μου και για τους δεσμούς που δημιούργησα με κάποιους ανθρώπους.
* Με τον κινηματογράφο χτυπάς φλέβα. Θέλω να κάνω κινηματογράφο σε απελπιστικό σημείο. Λατρεύω τον κινηματογράφο, λατρεύω αυτές τις εικόνες που εναλλάσσονται και μου αφηγούνται μια ιστορία. Δε ξέρω τι ταινία και με ποιον αλλά σίγουρα θέλω να πάρει Όσκαρ. Στα μεγάλα θέλω ούτε το Όσκαρ αντιστέκεται…
*Ο Πάνος Κοκκινόπουλος ήταν δάσκαλος μου στη σχολή Θεοδοσιάδη. Θα ήθελα να κλωνοποιήσω το ταλέντο του! Είναι ένας άνθρωπος με χιούμορ και αφοσίωση, που χαίρεσαι να δουλεύεις μαζί του. Η πρώτη μου δουλειά στη τηλεόραση ήταν στον 3ο Νόμο, ενώ ήμουν ακόμα φοιτήτρια, και πάλι τη σκηνοθεσία την είχε υπογράψει ο ίδιος.
* Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου σχετικά με μελλοντικές συνεργασίες. Θέλω να κάνω πράγματα που να με ιντριγκάρουν και να δουλεύω με ανθρώπους που παίρνουν φωτιά. Μόνο αυτό. Χαίρομαι που μέχρι τώρα έχουν πάει όλα καλά και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό.
* Γράφω όλη την ώρα. Γράφω από τα 10. Νομίζω ότι πιο καλά γράφω, παρά μιλάω. Έχω ξεκινήσει να γράφω τώρα τελευταία το σενάριο μιας ταινίας. Μάλλον αυτής που θα πάρει το Όσκαρ που λέγαμε! Με το τραγούδι έχω πολύ καλή σχέση ειδικά με το ρεμπέτικο, ειδικά στο μπάνιο.
* Στην Αθήνα μου αρέσει η ρημάδα η βόλτα στα Αναφιώτικα. Δε μου αρέσουν τα ρημάδια τα κτήρια που μου κρύβουν τον ήλιο.
* Στο σάιτ σας βλέπω την αγάπη σας για το θέατρο και το πόσο στηρίζετε το κόσμο του. Kαι γι’ αυτό είμαι fan του All4fun!
& Το «Αγαπητή Ελένα» υπήρξε μια από τις επιλογές της εβδομάδας για τη θεατρική σεζόν 2014-15 και θα επαναληφθεί τη νέα σεζόν στο Επί Κολωνώ με την ίδια διανομή. Λεπτομέρειες για την παράσταση ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://all4fun.gr/columns/epilogi-evdomadas/9661-2014-11-11-18-32-30.html
&& Το «Αγαπητή Ελένα» τιμήθηκε με το βραβείο δεύτερης καλύτερης σκηνοθεσίας της σεζόν ανάμεσα σε 244 παραστάσεις στα 3α θεατρικά βραβεία κοινού All4fun. Περισσότερες λεπτομέρειες ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://all4fun.gr/fun/theater/10824-3-all4fun.html
Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 21/6/2015