34.7 C
Athens
Κυριακή, 21 Ιουλίου, 2024

Ο Νεκτάριος Μάστορης και ο Απόστολος Τζίκας που πρωταγωνιστούν στην παράσταση «Ανατολικά της Εδέμ» μιλούν στο all4fun

Το εμβληματικό έργο του John Steinbeck «Ανατολικά της Εδέμ» (Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 1962) έρχεται στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα για πρώτη φορά σε ελληνική σκηνή, σε σκηνοθεσία της Ανδρονίκης Αβδελιώτη, σε μια παράσταση γεμάτη μυστήριο και συνεχείς ανατροπές. Σ’ αυτήν πρωταγωνιστούν δύο νέοι ηθοποιοί, ο Νεκτάριος Μάστορης και ο Απόστολος Τζίκας. Απολαύστε όσα θέλησαν να μοιραστούν με τους αναγνώστες του all4fun.

image1mastoris.jpeg

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΜΑΣΤΟΡΗΣ

Μιλήστε μας για τον ρόλο σας στο έργο Ανατολικά της Εδέμ;
Ο Ρόλος που υποδύομαι στα Ανατολικά της Εδέμ είναι ο ρόλος του Άαρον Τράσκ. Ένα παιδί γεμάτο ενέργεια και ζωντάνια. Είναι αρκετά ευγενικός, καλόκαρδος αλλά και παρά πολύ ευαίσθητος με συνέπεια να μην έχει την ψυχική δύναμη να αντιμετωπίσει δυσάρεστες στιγμές που προκύπτουν στην ζωή του. Όταν έρθει η στιγμή να αναμετρηθεί με τις δυσκολίες θα αναγκαστεί να πάρεικάποιες σημαντικές αποφάσεις, προσπαθώντας να οδηγηθεί στην δική του Εδέμ.
Πως επιλεγήκατε για τον ρόλο; Μετά από οντισιόν η λόγω προηγούμενης γνωριμίας με την σκηνοθέτιδα; 
Ο ρόλος ήρθε μέσω της διαδικασίας της οντισιόν. Είμαι παρά πολύ τυχερός και ευλογημένος που η πρώτη μου θεατρική δουλειά τυχαίνει να είναι με μια τόσο εξαιρετική σκηνοθέτη την Ανδρονίκη Αβδελιώτη. Από την πρώτη στιγμή που μου ανακοινώθηκε πως πήρα τον ρόλο, κατάφερα να νιώσω γρήγορα οικεία με αποτέλεσμα να μπορέσω με μεγάλη ευκολία να αποτυπώσω και να δουλέψουμε όλα όσα είχε στο μυαλό της για τον ρόλο. Επίσης είναι πολύ σημαντικό το ότι μου έδωσε το ελεύθερο να πειραματιστώ αρκετά στις πρόβες με συνέπεια να βγουν πολύ ωραία στοιχεία που τελικά τα κρατήσαμε ως το τελικό αποτέλεσμα.
Πιστεύετε ότι το Ανατολικά της Εδέμ είναι ένα διαχρονικό κλασικό κείμενο;
 
Είναι κλασικό κείμενο με παρά πολλά διαχρονικά στοιχεία. Οι ανθρώπινες συμπεριφορές και σχέσεις, ο τρόπος αντιμετώπισης σε κάποια πράγματα υπάρχει ακόμα και σήμερα. Ακόμα και σήμερα ο στόχος των ανθρώπων είναι να καταφέρουν να βρουν τον δρόμο και να φτάσουν κάποτε την δική τους «Εδέμ».
Σας δυσκόλεψε κάτι στον ρόλο αυτό;
Η αλήθεια είναι πως όχι. Έχω παρά πολλά κοινά στοιχεία στον χαρακτήρα μου με τον Άαρον σαν άνθρωπος, επομένως μου ήταν εύκολο να τον καταλάβω και να τον δικαιολογήσω σε αρκετές στιγμές του. Μπόρεσα να μπω στα «παπούτσια» του και να κατανοήσω τις πράξεις του και το τι μπορεί να είχε στο μυαλό του.
Είδατε την ταινία πριν διαβάσετε το κείμενο της κ. Δαλαμάγκα;
Όχι. Δεν είχε τύχει να δω την ταινία προτού πιάσω στα χέρια μου το έργο του John Steinbeck «Ανατολικά της Εδέμ». Μόλις έμαθα για το έργο είδα αμέσως την ταινία και η αλήθεια είναι πως έμεινα έκπληκτος με τις ερμηνείες όλων των ηθοποιών καθώς και από την σκηνοθεσία παρόλο που ανήκει στον κλασικό κινηματογράφο.
Ποιο είναι το προσωπικό σας στοίχημα τώρα που ξεκινάτε την καριέρα σας στο θέατρο; 
Να κρατήσω τις αρχές και το ήθος μου σαν άνθρωπος και να τις μεταφέρω σε αυτόν τον μαγευτικό αλλά και δύσκολο χώρο της υποκριτικής. Ένας ακόμη μεγάλος στόχος που έχω είναι να καταφέρω να βάλω και εγώ μια πινελιά σε αυτόν τεράστιο πίνακα της τέχνης όπως κατάφεραν αρκετοί σπουδαίοι Έλληνες ηθοποιοί.
Τι σημαίνει για εσάς θεατρική διαδικασία: πρόβα, παραστάσεις. Θα λέγατε ότι είναι και ψυχοθεραπεία;
Εμένα προσωπικά μου προσφέρει μια μεγάλη λύτρωση. Είσαι στο κέντρο της σκηνής και είναι η ευκαιρία σου να ακουστείς. Μπορεί να χρησιμοποιούμε κείμενα αλλά ο βασικός στόχος είναι να καταφέρεις να συνδεθείς με τα λόγια. Όταν φτάσεις στο σημείο να συνδεθείς με τα λόγια του συγγραφέα μερικές φορές νιώθεις ότι διηγείσαι την δική σου ιστορία. Το χειροκρότημα στο τέλος είναι η μεγαλύτερη αμοιβή ενός καλλιτέχνη οπότε όλη αυτή η διαδικασία προσφέρει και ψυχοθεραπεία αλλά και λύτρωση.
Για να είσαι ηθοποιός σήμερα πρέπει να έχεις και πρωινή δουλειά;
 
Στην αρχή της καριέρας ενός ηθοποιού θεωρώ πως χρειάζεται. Γιατί ακόμα προσπαθείς να βρεις τα πατήματα σου στον χώρο, να τον γνωρίσεις, να δεις πως λειτουργεί και να γνωρίσεις ανθρώπους. Με τα χρόνια και με την εμπειρία οσο περισσότερο παραμένεις στον χώρο και με κάποιες δουλειές που μπορεί να προκύψουν μελλοντικά, ίσως είναι αρκετά ο κόσμος να αρχίσει να αναγνωρίζει την δουλειά και την ποιότητα που προσφέρεις και να θέλει να σε βλέπει κάθε χρόνο κάπου θεατρικά, όποτε να μπορείς να βιοπορίζεσαι μόνο από την υποκριτική.
Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που έχετε δεχτεί ως εδώ για την δουλειά σας;
Να είμαι πάντα ταπεινός, να μην επαναπαύομαι από την εμπειρία που αποκτάω γιατί μερικές αυτό το «όπλο» της εμπειρίας μπορεί να είναι καλό αλλά μπορεί να γίνει και καταστροφικό. Να μην σταματάω ποτέ να δουλεύω και να προσπαθώ να μαθαίνω ακόμα περισσότερα πράγματα για τον εαυτό μου. Η βασικότερη που έχω λάβει μέχρι τώρα συμβουλή, είναι ότι όσες και απορρίψεις και να έρθουν, που πάντα θα έρχονται γιατί ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος να μην το βάλω ποτέ κάτω και να συνεχίσω να προσπαθώ μέχρι να καταφέρω να φτάσω ως το τον μεγάλο μου στόχο.
received_7495620973793983tzikas.jpeg
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΚΑΣ
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας στο έργο Ανατολικά της Εδέμ;
Ο ρόλος μου στο έργο ονομάζεται Καλ. Ο Καλ, μην αντέχοντας να τον συγκρίνουν με τον «καλό» και υπάκουο αδελφό του Αρόν και να είναι αιωνίως το «μάυρο πρόβατο της οικογένειας», προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να γίνει κι εκείνος ένας «καλός γιός» στα μάτια του πατέρα του. Η προσωπικότητα του Καλ, που συνεχώς χαρακτηρίζεται «κακιά» και «σκοτεινή» από τον πατέρα του, είναι απλά παρεξηγημένη και δυστυχεί για αυτούς τους χαρακτηρισμούς! Το μόνο πράγμα που το «κακό» αποζητάει είναι λίγη αποδοχή από την απόμακρη πατρική φιγούρα που (αθελά της) τον απομάκρυνε.
Πως επιλεγήκατε για τον ρόλο; μετά από οντισιόν ή λόγω προηγούμενης γνωριμίας με την σκηνοθέτιδα;
Αν εξαιρέσουμε κάποιες απόπειρες για δικές μου δουλειές στο θέατρο και στον κινηματογράφο, μέχρι στιγμής, σε όλες τις παραστάσεις που έχω συμμετάσχει, μεταξύ αυτών και τα Ανατολικά της Εδέμ, έχω επιλεγεί από ακρόαση. Έχω χαρεί ιδιαίτερα για την γνωριμία μου με την κ.Αβδελιώτη και εύχομαι αυτή η δουλειά να είναι η αρχή μιας υγιούς και μακράς συνεργασίας.
Πίστευετε ότι το Ανατολικά της Εδέμ είναι ένα διαχρονικό κλασικό κείμενο;
Απ’ όλα τα έργα του Στάινμπεκ το “Ανατολικά της Εδέμ” είναι το πιο επικό, διαχρονικό και το πιο φιλόδοξο. Αφηγείται την ιστορία δύο οικογενειών, των Τρασκ και των Χάμιλτον, στην κοιλάδα Σαλίνας της Καλιφόρνια, αντλώντας έμπνευση και δύναμη από τη βιβλική ιστορία του Κάιν και του ʼβελ. Πατώντας με το ένα πόδι στο ρεαλισμό και με το άλλο σε μια μυθική, αρχετυπική σύλληψη του κόσμου ως κονίστρας όπου το καλό αντιμάχεται το κακό, ο Στάινμπεκ πλάθει εδώ μερικούς από τους πλέον αλησμόνητους χαρακτήρες του, όπως αυτόν της Κάθι –που ενσαρκώνει την απόλυτη κακία και την υπερβαίνει, φτάνοντας ως την ψυχρή απανθρωπιά μιας μηχανής–, και στους αντίποδες αυτόν του σοφού ανθρώπου – υπηρέτη, του Λι. Ουσιαστικά το θέμα του έργου είναι η αδελφική αντιζηλία, με κύρια αναφορά την βιβλική ιστορία των αδελφών Καϊν και Άβελ (γιων του Αδάμ και της Εύας), όπου ο Καϊν σκοτώνει τον Άβελ από ζήλεια. Ο Καϊν, όπως λέει η Βίβλος, από τύψεις φεύγει μακριά «ανατολικά της Εδέμ», εξού και ο τίτλος του.
Σας δυσκόλεψε κάτι στον ρόλο αυτό;
Νομίζω ότι ο κάθε ρόλος που θα αναλάβει ο ηθοποιός στην πορεία του έχει δυσκολίες. Όμως το στοίχημα μέσα και από τους πιο απαιτητικούς ρόλους είναι να βρεις την χαρά του ρόλου. Οπότε θέλω να πιστεύω πως προσεγγίζω την δουλειά που μου ανατίθεται, με πάθος και μπόλικη περιέργεια. Η δυσκολία στον ρόλο του Καλ, είναι λοιπόν να βρεθεί μέσα από αυτό τον κακό και σκοτεινό χαρακτήρα που φαίνεται σε πρώτο επίπεδο, να αναδυθεί η κρυμμένη ομορφιά και ευαισθησία του με “έντεχνο” τρόπο.
Είδατε την ταινία πριν διαβάσετε το κείμενο της κ. Δαλαμάγκα;
Σε αυτή την περίπτωση, όταν πήρα στα χέρια μου το κείμενο του Στάινμπεκ σε μετάφραση της Κ. Δαλαμάγκα έκανα το ανάποδο. Πρώτα δούλεψα τον ρόλο, ανέβηκε η παράσταση και σε δεύτερο χρόνο είδα την ταινία, ώστε να μην υπάρχουν επιρροές. Να κάνω το ταξίδι αναζήτησης από το μηδέν. Με λευκό χαρτί.
Ποιο είναι το προσωπικό σας στοίχημα τώρα που ξεκινάτε την καριέρα σας στο θέατρο;
Να εξελιχθώ σαν άνθρωπος, να αποκτήσω γνώσεις, περισσότερη ενσυναίσθηση, να αποκτήσω φίλους – καλούς συνεργάτες και πάνω από όλα , μέσα σε όλο αυτό το ταξίδι, στο τέλος να μην χαθεί η “ψυχή” του Αποστόλη.
Τι σημαίνει για σας θεατρική διαδικασία: πρόβα, παραστάσεις; θα λέγατε ότι είναι και ψυχοθεραπεία;
Το θέατρο για εμένα είναι δημόσιος λόγος και ένας τρόπος που έχω επιλέξει για να επικοινωνώ με τον κόσμο γύρω μου, με το κοινό και με το χαμένο παιδί μέσα μου.
Για να είσαι ηθοποιός σήμερα πρέπει να έχεις και πρωϊνή δουλειά;
Νομίζω ότι η δουλειά του ηθοποιού είναι ένα ελεύθερο επάγγελμα σαν όλα τα άλλα, μπορεί μια χρονιά να δουλέψεις πολύ και για 1-2 χρόνια να μην χτυπάει το τηλέφωνο. Μπορεί να κάνεις μια επιτυχία στη τηλεόραση και μετά να έχεις συνέχεια δουλειά. Η και όχι. Δεν μπορείς να ξέρεις. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να υπάρχεις στο χώρο , να έχεις κάτι να πεις. Κρίση θεωρώ υπήρχε και υπάρχει ανέκαθεν στο επάγγελμα. Οπότε στην ερώτηση θα πω ότι σίγουρα θέλει υπομονή, καλό κουμάντο, θέληση – πραγματική θέληση και εννοείται πως κάποια στιγμή θα χρειαστεί να δουλέψεις και κάπου αλλού γιατί, εκτός από όλη αυτή την ρομαντική οπτική, πρέπει να πληρωθούν λογαριασμοί και πάνω από όλα να έχεις ένα πιάτο φαΐ σπίτι.
Ποια είναι η πιο σημαντική συμβουλή που έχετε δεχτεί ως εδώ για τη δουλειά σας;
Ένας άνθρωπος του χώρου και σημαντικός, συγγενικός μου φίλος, όταν του είχα ζητήσει συμβουλή για την δουλειά μας, μου είχε πει χαρακτηριστικά “δεν δίνω συμβουλές, γιατί οι άνθρωποι εκτός ότι δεν τις ακούν, τις βαριούνται. Αυτό λοιπόν όσο οξύμωρο και να ακούστηκε ήταν μια πολύ καλή συμβουλή. Συμφωνείτε;

Αναλυτικές λεπτομέρειες για τους συντελεστές και τις ημέρες που παίζεται η παράσταση ακολουθούν στον εξής σύνδεσμο: https://www.all4fun.gr/portal/theatre-2/parastaseis/32838-anatolika-tis-edem-gia-2i-xronia-sto-theatro-aggelon-vima.html


Του Δημήτρη Κοτσίφη, 11/3/2024

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα