Η Δήμητρα Παπαδήμα, συνεχίζει και φέτος την προσεγμένη δουλειά της στον θεατρικό χώρο και ξεχωρίζει για τις επιλογές της. Παρουσιάζει την παράσταση “Μαρίκα Κοτοπούλη – το αγρίμι” που αφορά στη ζωή της μεγάλης πρωταγωνίστριας και μας ξεναγεί σε στιγμές του προσωπικού αλλά και δημόσιου βίου της.
Η μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου Μαρίκα Κοτοπούλη, γέννημα θρέμμα του σανιδιού, πνεύμα ελεύθερο και ατίθασο, «παρουσιάζει» στο κοινό που τη λάτρεψε ως μοναδική ιέρεια της θεατρικής τέχνης και την αμφισβήτησε ως ανήθικη γυναίκα, τη δική της, προσωπική ιστορία. Ομολογώντας χωρίς ενδοιασμούς, με τον δικό της απαράμιλλο τρόπο, πως πάσχει από υπερβολικό πάθος, όχι όμως από απεριόριστη δύναμη. Για την παθιασμένη αυτή γυναίκα, το αίσθημα της αυτοσυντήρησης δεν είναι το ισχυρότερο που διαθέτει ο άνθρωπος.
Είκοσι τρεις μέρες και είκοσι τρεις νύχτες δίνει την ψυχή της σε θεατρικούς ρόλους, μη γνωρίζοντας τη δολοφονία του αγαπημένου της Ίωνα Δραγούμη, από άγνωστες σφαίρες, πατριωτών.
Κάποιοι της το κρατούν κρυφό, είκοσι τρεις μέρες και νύχτες. Κάποιοι σωπαίνουν γιατί… λυγίζουν τα τουφέκια τους μπροστά στην οργή της Κοτοπούλη.
Το αγρίμι του Ίωνα Δραγούμη, η Μαρίκα, σπάει τα δεσμά του καθωσπρεπισμού της ασφυκτικής κοινωνίας και επιτίθεται με λύσσα στο κατεστημένο.
Εσείς επίγειοι θεοί της συμφοράς, μην προκαλείτε τη δύναμη του πάθους μου, θα εκπλαγείτε. Σας το υπογράφω εγώ η Κοτοπούλη κι ας μην κάνω σπουδαία υπογραφή.
Τίποτα και κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την πορεία της στα άγνωστα μονοπάτια της ζωής…. όμως, κάπου ανάμεσα στο κοινό, που δεν την αφήνει από τα μάτια του, βρίσκεται ένας άντρας για να ακουμπήσει πάνω του τη μοναξιά της…. τον προειδοποιεί πως καίει σαν φλόγα και ξεκαρδίζεται στα γέλια… το γέλιο είναι ό,τι απόμεινε μέσα στις στάχτες.
Με αφορμή την παράσταση μίλησε στο All4fun.gr και την Νεφέλη Παπαθανασίου.
Ν.: Φέτος σας συναντάμε στην παράσταση ” Μαρίκα Κοτοπούλη – το αγρίμι”, η οποία επιχειρεί να ρίξει μια βαθύτερη ματιά σ’ένα συγκεκριμένο κομμάτι της ζωής της Κοτοπούλη . Δεν είναι λοιπόν στην ουσία μια βιογραφία. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο σημείο της ζωής της;
Δ.Π.: «Αγρίμι» την αποκαλεί ο αγαπημένος της Ίων Δραγούμης που στα ημερολόγια του προσπαθεί, μάταια, κατά τη γνώμη μου να την ψυχαναλύσει. Το ίδιο επιχειρεί και η Πηνελόπη Δέλτα, να αποκρυπτογραφήσει το Αγρίμι ,αναλύοντας με τον δικό της τρόπο τα γραφτά του Δραγούμη που έφτασαν κάποια στιγμή στα χέρια της. Επειδή από τη φύση μου δεν βλέπω το περίβλημα αλλά την ουσία, έγραψα αυτό το θεατρικό έργο με την ελπίδα να ανεβάσω για μια ακόμη φορά στη σκηνή την Κοτοπούλη να παίζει, αυτή τη φορά την Κοτοπούλη. Όπως σιγοψιθυρίζει και η ίδια αν συναντιόταν χρονικά με τον Ευριπίδη θα γινόταν μούσα του. Δεν πρόκειται για μια κλασσική βιογραφία –αν και όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στο έργο είναι πέρα για πέρα καταγεγραμμένα- αλλά ένα ξεγύμνωμα ψυχής συμπυκνωμένο και τελεσίδικο. Οπότε δεν επιλέγω ένα συγκεκριμένο σημείο της ζωής της… Επιλέγω να ζωντανέψω την ίδια…
Ν.: Με ποιό τρόπο επιλέγετε την ηρωίδα που θα ενσαρκώσετε στην εκάστοτε παράσταση; Τί είναι αυτό που αποζητάτε συνήθως σε ένα ρόλο;
Δ.Π.: Όλα έρχονται τυχαία και αναπάντεχα…. Ειδικά τα καλά! Μετά την περσινή παράσταση όπου ενσάρκωσα την Πηνελόπη Δέλτα, μια ισχυρή, καλλιεργημένη αριστοκράτισσα, αλλά τελικά ένα σιωπηλό θύμα, θέλησα να συναντήσω το άλλο άκρο… Την ατίθαση θεατρίνα με την εσωτερική ομορφιά, το απαράμιλλο ταλέντο και την κοφτερή γλώσσα. Φέτος λοιπόν συμπορεύομαι με το ‘Αγρίμι’ και το ευχαριστιέται η ψυχή μου! Στους ρόλους, τώρα πια, αποζητώ να έχουν κάτι να πουν…. Σε μένα και γενικότερα…
Ν.: Η περσινή παράσταση που συμμετείχατε είχε καταπιαστεί με μια παράλληλη ιστορία με αυτή που μας διηγείστε φέτος. Υποδηθήκατε την Πηνελόπη Δέλτα και ζωντανέψατε τον ουσιαστικά ανολοκλήρωτο έρωτά της με τον Ίωνα Δραγούμη. Τί σας ελκύει στην συγκεκριμένη εποχή, στις ζωές των προσώπων του ερωτικού αυτού τριγώνου;
Δ.Π.:Εκείνη η εποχή φαντάζει πιο μαύρη και από τη σημερινή…. Δεν είναι μόνο το ερωτικό τρίγωνο το κέντρο βάρους της αναζήτησής μου… Αλλά η βαθειά ανάγκη των ανθρώπων για φυσιολογική ζωή…. Τελικά κάποιοι άγνωστοι κατευθύνουν τις ζωές μας, μας αποπροσανατολίζουν, μας τρελαίνουν, μας διχάζουν…. Και τα καταφέρνουν! Τραγικά απαράδεκτο!
Ν.: Παρά την μεγάλη επιτυχία σας σε γνωστές σειρές που σας κατέστησαν αναγνωρίσιμη σε όλο τον κόσμο, επιλέγετε σταθερά να “προκαλείτε” τον εαυτό σας και με ιδιαίτερα απαιτητικούς ρόλους στο θέατρο. Θεωρείτε πως αυτή είναι η ουσία του επαγγέλματος του ηθοποιού ενώ τα υπόλοιπα απλά βοηθούν στον βιοπορισμό ή και οι δύο εκφάνσεις αυτές της υποκριτικής είναι συνυφασμένες και ισάξιες;