25 C
Athens
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024

«Ο Deleuze και το θέατρο» του Jean- Frédéric Chevallier

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη το βιβλίο του Jean-Frédéric Chevallier, Ο Deleuze και το θέατρο, σε μετάφραση Μιχάλη Πάγκαλου.

Ρήξη με την αναπαράσταση

«Τρεις φορές ο στοχασμός του Ντελέζ στρέφεται ειδικά στις παραστατικές τέχνες: στην εισαγωγή στο Διαφορά και επανάληψη, σε ένα δοκίμιο που συνοδεύει ένα θεατρικό κείμενο του Ιταλού σκηνοθέτη Καρμέλο Μπένε («Un manifeste de moins», στο Superpositions), και σε ένα ακόμη που τίθεται ως επίμετρο σε μια σειρά σύντομων έργων του Σάμιουελ Μπέκετ (Ο εξαντλημένος). Οι έννοιες που προτείνονται, εδώ, από τον φιλόσοφο («κίνηση», «διαφορά», «επανάληψη», «σχέση», «ελαχιστοποίηση», «εναλλαγή», «γίγνεσθαι», «αποσύνδεση, «συμπερίληψη», «εξάντληση», «διάνοιξη») προκαλούν τον στοχασμό πάνω στο σύγχρονο θέατρο σε μια αναζωογονητική μετατόπιση: μας καλούν να το σκεφτούμε, με τρόπο πιο εφευρετικό και πέρα από στεγανούς διαχωρισμούς. Αντιστρόφως, η προσοχή μας πάνω στα τρία κείμενα αυτά επιτρέπει να εμβαθύνουμε στον διάλογο με τη ντελεζιανή σκέψη, καθώς και στη σημερινή μας κατανόηση αυτής της σκέψης, ξεκινώντας από μια συγκεκριμένη πρακτική, δηλαδή τη θεατρική.»

Τα περιεχόμενα του βιβλίου:
Πρόλογος
Εισαγωγή:
Το θέατρο, ο Ζιλ Ντελέζ και η φιλοσοφία
Ι. Το θέατρο της επανάληψης
ΙΙ. Από ένα έλασσον θέατρο σε μια ελαχιστοποιημένη παρουσία
ΙΙΙ. Ο Εξαντλημένος είναι ο άλλος
Επίμετρο:
Γιατί ο Ντελέζ μιλάει τόσο λίγο για το θεάτρο

O Jean-Frédéric Chevallier γεννήθηκε το 1973 στο Παρίσι. Είναι φιλόσοφος, σκηνοθέτης και βίντεο-καλλιτέχνης. Δίδαξε στο Institut d’études théâtrales του Πανεπιστημίου Paris III. Είναι καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο του Μεξικό και συντονιστής του Κέντρου έρευνας πάνω στη σύγχρονη θεατρική κίνηση του Πανεπιστημίου της Ιδάλγο. Έχει δημοσιεύσει τις μελέτες: Essai d’approche et de définition d’un tragique du XXème siècle (ANRT, Λιλ 2002), El Teatro hoy: Una tipologia posible (Paso de Gato, Μεξικό, Διεθνές Βραβείο Θεατρικού Δοκιμίου 2011) και Le Théâtre du présenter: Penser le théâtre, Circé, Παρίσι 2020. Παράλληλα με τις πολυπληθείς σκηνοθεσίες του για το θέατρο (Γαλλία, Ισπανία, Ελ Σαλβαδόρ, Ουρουγουάη, Εκουαδόρ, Μεξικό, Κολομβία, Κούβα, Ινδία), πραγματοποίησε ορισμένα φιλμ-δοκίμια, ανάμεσα στα οποία το Drowning Princess (DVD, L’Harmattan, Παρίσι 2011). Από το 2008 ζει στην Ινδία, όπου διευθύνει την Trimukhi Platform και το περιοδικό Fabrique de l’art.

σειρά: πρώτο κουδούνι
ISBN: 978-618-87001-0-9
τιμή: 11,32 ευρώ + ΦΠΑ
σχήμα: 14Χ21
σελίδες:  168

Κυκλοφορούν στην ίδια σειρά:
– Μαρίκα Θωμαδάκη: Η δραματουργία του Koltès, μια σημειολογική προσέγγιση
– Μαρίκα Θωμαδάκη: Ξαναδιαβάζοντας τον Δον Ζουάν του Μολιέρου
– Enzo Cormann: Σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;

www.eurydicebooks.gr εκδόσεις ΕΥΡΥΔΙΚΗΗ
info@eurydicebooks.com τηλ.: 210 5226652

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα