ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Tο Πουθενά είναι ένα έργο για τον χώρο της θεατρικής σκηνής, τον χώρο-μηχανή που μεταβάλλεται διαρκώς και καθορίζεται από την ανθρώπινη παρουσία, για να σημαίνει αμέτρητους τόπους, ενώ έχει σχεδιαστεί για να είναι κανένας.
Με την ευκαιρία των εγκαινίων του Εθνικού Θεάτρου, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου – μαζί με τον Coti K., τον Ζάφο Ξαγοράρη, τον Αλέκο Γιάνναρο και τον Θάνο Παπαστεργίου και 25 ερμηνευτές – σχεδιάζει ένα site specific έργο, που δεν θα μπορεί να παρουσιαστεί πουθενά αλλού.
Το Πουθενά είναι ένα έργο σε εξέλιξη που θα συντίθεται μέχρι την τελευταία στιγμή έχει μικρή διάρκεια, και θα παρουσιάζεται δύο φορές την ημέρα με μειωμένο εισιτήριο. Η προπώληση θα αρχίσει σύντομα με ειδική ανακοίνωση.
Ο θείος Βάνιας, του Άντον Τσέχοφ
Ο καθηγητής Σερεμπριάκοφ και η νεαρή γυναίκα του Έλενα καταφτάνουν στο απομακρυσμένο υποστατικό τους στη ρωσική επαρχία, το οποίο συντηρούν η Σόνια ? κόρη του καθηγητή από τον πρώτο του γάμο ? και ο θείος Βάνιας. Η εμφάνισή τους διαταράσσει την ήρεμη καθημερινότητα και φέρνει όλους αντιμέτωπους με τα χαμένα όνειρα και τους ανεκπλήρωτους πόθους τους. Οι ήρωες του Τσέχοφ βλέπουν τον κόσμο γύρω τους να αλλάζει αναπόφευκτα χωρίς οι ίδιοι να μπορούν να κάνουν κάτι.
Το κλασικό αριστούργημα του Άντον Τσέχοφ, ένα έργο βαθιά ποιητικό, τρυφερό και ανθρώπινο, παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου μετά την ιστορική παράσταση του 1953 σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν? αυτή τη φορά σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Χουβαρδά με μία εξαιρετική διανομή.
Παίζουν: Μάνος Βακούσης, Γιάννης Βογιατζής, Ακύλλας Καραζήσης, , Μάγια Λυμπεροπούλου, Άλκηστις Πουλοπούλου, Μαρία Σκουλά, Μάνος Σταλάκης, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Νίκος Χατζόπουλος κ.α.
Δον Ζουάν: ο Γάλλος ευγενής με τις χιλιάδες ερωμένες και τους αμέτρητους εχθρούς, ο μυθικός εραστής που σαγήνευσε και αποπλάνησε δεκάδες γυναίκες. Με τον πιστό του υπηρέτη Σγαναρέλλο, ο Δον Ζουάν ταξιδεύει από πόλη σε πόλη ραγίζοντας τις καρδιές των γυναικών, γελοιοποιώντας τους αντιπάλους του και προκαλώντας με την εγωκεντρική συμπεριφορά του τον θείο νόμο?Θα τα καταφέρει να ξεφύγει μία ακόμα φορά;
Η σκανδαλώδης κωμωδία του Μολιέρου γίνεται η αφορμή για την πρώτη σκηνοθεσία του Αιμίλιου Χειλάκη για το Εθνικό Θέατρο και για την συνάντηση ενός δυναμικού θιάσου σε μία ανατρεπτική διανομή.
Παίζουν: Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Εύα Κεχαγιά, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Αθηνά Μαξίμου Τηλέμαχος Μούσσας, Γιάννης Μπέζος, Απόστολος Πελεκάνος , Γιάννης Τσεμπερλίδης, Αιμίλιος Χειλάκης κ.α.
Η Ελίντα, παγιδευμένη σε ένα γάμο χωρίς έρωτα με τον γιατρό Βάνγκελ, έλκεται ακατανίκητα από την θάλασσα. Η εμφάνιση ενός μυστηριώδους ξένου με τον οποίο ήταν κάποτε λογοδοσμένη την φέρνει αντιμέτωπη με το παρελθόν της και τον πόθο της για την ελευθερία και το άγνωστο?
Ο Έιρικ Στούμπε, ένας από τους σημαντικότερους σκανδιναβούς σκηνοθέτες και μέχρι πρόσφατα καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου της Νορβηγίας, στην πρώτη του σκηνοθεσία στην Ελλάδα, επιλέγει ένα από τα λιγότερο παιγμένα και ιδιαίτερα έργα του σπουδαίου δραματουργού.
Παίζουν: Βασίλης Ανδρέου, Άρης Λεμπεσόπουλος, Λουκία Μιχαλοπούλου, Μαρία Ναυπλιώτου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Άλκηστις Πουλοπούλου, Νίκος Χατζόπουλος.
ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ ? «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»
7 σύγχρονα πρόσωπα σε ένα παιχνίδι ρόλων συζητούν, συνδιαλέγονται, επιχειρούν μία κατάδυση στα βάθη της ψυχής ανασκαλεύοντας τους λόγους που οι ίδιοι και ο δυτικός πολιτισμός παγιδεύονται στην απάθεια. Αναζητώντας τη δική τους διέξοδο, έρχονται σε αντιπαράθεση με τον μύθο του Αλέξη Ζορμπά και την αγάπη του για την ζωή και ανακαλύπτουν κάτι από αυτόν βαθιά κρυμμένο μέσα τους.
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, ο Λιθουανός σκηνοθέτης, μετά το εξαιρετικό Δάφνις και Χλόη και το Περιμένοντας τον Γκοντό και οι συνεργάτες του δημιουργούν μια ιδιαίτερη παράσταση με σύγχρονη προβληματική.
Παίζουν: Πολυξένη Ακλίδη, Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Εύα Κεχαγιά, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Δέσποινα Κούρτη Μανώλης Μαυροματάκης, Μάρω Παπαδοπούλου, Δημήτρης Πασσάς, Απόστολος Πελεκάνος.
Η καταδίωξη και η δολοφονία του Ζαν-Πωλ Μαρά, όπως παίχτηκε από τον θεατρικό όμιλο του Ασύλου του Σαραντόν με τη διεύθυνση του κυρίου ντε Σαντ, όπως είναι ολόκληρος ο τίτλος του έργου, γράφτηκε από τον Πέτερ Βάις το 1963. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά τη Γαλλική επανάσταση, ο Μαρκήσιος ντε Σαντ σκηνοθετεί στο άσυλο του Σαραντόν την ιστορία της δολοφονίας του πρωταγωνιστή της επανάστασης, Ζαν Πωλ Μαρά, με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους τροφίμους του ασύλου. Βήμα-βήμα, καθώς ακολουθούμε τα γεγονότα που οδήγησαν στη δολοφονία του Μαρά, τα όρια ανάμεσα στην παράσταση και την πραγματικότητα γίνονται δυσδιάκριτα και ο απόλυτος εκφραστής του ατομικισμού συνδιαλέγεται με τον απόλυτο εκφραστή της επανάστασης.
Η παράσταση του πάντα επίκαιρου έργου του Βάις, σε σκηνοθεσία της αναπληρώτριας καλλιτεχνικής διευθύντριας Έφης Θεοδώρου, αναζητά τις δικές της απαντήσεις για την αληθινή φύση της επανάστασης.
Παίζουν: Μιχάλης Αφολαγιάν, Κώστας Βασαρδάνης, Κόρα Καρβούνη, Ηλίας Κουνέλας, Νίκος Κουρής, Παναγιώτης Λάρκου, Δημήτρης Μοθωναίος, Θέμης Πάνου, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Τζαβάρας, Έλενα Τοπαλίδου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Μηνάς Χατζησάββας κ.α.
Ο πρίγκιπας Λεόντιος και η πριγκίπισσα Λένα φεύγουν κρυφά και χωριστά από τα βασίλειά τους για να αποφύγουν τον γάμο που έχει κανονιστεί παρά τη θέλησή τους. Στο δρόμο για την Ιταλία όμως θα συναντηθούν και θα ερωτευτούν?
Το έργο θα μπορούσε να είναι μια απλή ρομαντική κωμωδία με ευτυχισμένο τέλος αν δεν σατίριζε τόσο έντονα τις ρομαντικές κωμωδίες και την ζωή της αριστοκρατίας. Οι ανησυχίες και τα αδιέξοδα των νέων και η αναζήτηση της ευτυχίας αναδύονται ως κεντρικό θέμα σε αυτό το ανατρεπτικό και παράξενο κείμενο με το ιδιαίτερα ειρωνικό ύφος, που μας άφησε ο Γκέοργκ Μπύχνερ, ο δημιουργός που έθεσε τις βάσεις για το θέατρο του παραλόγου. Ο ανερχόμενος στον ευρωπαϊκό χώρο Γάλλος σκηνοθέτης Λοράν Σετουάν, δίνει την δική του πρόταση πάνω σ? αυτό το αντισυμβατικό κείμενο.
Παίζουν: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Κόρα Καρβούνη, Δημήτρης Μοθωναίος, Μάκης Παπαδημητρίου, Δημήτρης Πασσάς, Εύη Σαουλίδου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.
ΣΚΗΝΗ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ
Η Ελλάδα του μεσοπολέμου, της κατοχής και του εμφυλίου περνάει μπροστά από τα μάτια μας μέσα από τις ζωές της Νίνας και της Εκάβης. Ο αγώνας τους για επιβίωση και για ένα καλύτερο αύριο, δοσμένος με τρυφερότητα, χιούμορ αλλά και σκληρότητα αντικατοπτρίζει την ελληνική πραγματικότητα με τις αντιφάσεις, τη δύσκολη μοίρα της αλλά και την γοητεία και την ομορφιά της.
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Σταμάτης Φασουλής μεταφέρει στη σκηνή ένα από τα σημαντικότερα νεοελληνικά μυθιστορήματα, το έργο που καθιέρωσε τον Κώστα Ταχτσή, με μία πλειάδα σημαντικών πρωταγωνιστών.
Παίζουν: Στέλλα Γκίκα, Όλγα Δαμάνη, Γιώργος Δεπάστας, Μαρία Ζορμπά, Χρήστος Καρνάκης Παναγιώτης Κατσώλης, Μιχάλης Κοιλάκος, Δημήτρης Κουτρουβιδέας, Αγγελική Λουμάκη, Χριστιάννα Μαντζουράνη, Νένα Μεντή, Ηρώ Μπέζου, Τζένη Μπότση, Γιάννης Νταλιάνης, Αγορίτσα Οικονόμου, Φοίβος Ριμένας, Ντόρα Σιμοπούλου, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Γιάννης Στάνκογλου, Τάνια Τρύπη, Παναγιώτης Τσεβάς, Στράτος Χρήστου, Νίκος Χύτας κ.α.
Ο Ρωμαίος Στρατηγός Τίτος Ανδρόνικος επιστρέφει θριαμβευτικά από τον εκστρατεία του ενάντια στους Γότθους με ένα επικίνδυνο λάφυρο ? την Βασίλισσα των Γότθων, Ταμόρα. Όταν θυσιάζει το γιο της στους θεούς, ένας επικίνδυνος κύκλος εκδίκησης και αίματος ανοίγει και παγιδεύει τους ήρωες. Η δίψα για δύναμη και η βία της εξουσίας σε ένα έργο που η ανθρώπινη σκληρότητα δεν γνωρίζει όρια.
Η πάλη για την εξουσία, η βία και τα όρια της ανθρώπινης σκληρότητας Μια σκοτεινή, καθηλωτική και αιματοβαμμένη ιστορία μέσα από την σύγχρονη σκηνοθετική ματιά της Άντζελας Μπρούσκου.
Παίζουν: Κώστας Βασαρδάνης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ηλίας Κουνέλας, Παναγιώτης Λάρκου, Πέτρος Μάλαμας, Παρθενόπη Μπουζούρη, Θέμης Πάνου, Κώστας Φαλελάκης, Μηνάς Χατζησάββας κ.α.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΣΚΗΝΗ ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ
Στη χώρα του άπληστου Βασιλιά Αρπατίλαου απαγορεύονται?οι Κυριακές, τα πάρτυ γενεθλίων, οι παιδικές χαρές, μέχρι και ο λόξυγγας! Όλοι δουλεύουν νύχτα-μέρα για να γεμίζει με διαμάντια το θησαυροφυλάκιό του Βασιλιά. Ο καταχθόνιος σύμβουλός του, Σαυρίλιος Βρισελιέ, σχεδιάζει να καταργήσει ακόμη και τα όνειρα με την καινούργια του εφεύρεση, τα «εφιαλτικά μαξιλάρια», για να δουλεύουν όλοι περισσότερο, χωρίς γκρίνιες και παράπονα. Όμως σε αυτή την απόπειρα θα βρει απέναντί του την αντίσταση των παιδιών, που με τη βοήθεια του δασκάλου τους θα προσπαθήσουν να ανατρέψουν το τρομερό σχέδιο.
Ο Ευγένιος Τριβιζάς, αγαπημένος συγγραφέας μικρών και μεγάλων, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο, διασκευάζοντας ο ίδιος, ειδικά για την παράσταση της Παιδικής Σκηνής, τη θεατρική εκδοχή του πολυβραβευμένου μυθιστορήματός του. Τη σκηνοθεσία του έργου έχει αναλάβει ο Γιάννης Κακλέας, γνωστός για την πλούσια έμπνευση και τις γεμάτες φαντασία παραστάσεις του.
Παίζουν: Αλέξανδρος Βαμβούκος, Δανάη Γαραντζιώτου, Δανάη Κατσαμένη, Σοφοκλής Κωστούλας, Δάφνη Μαρκάκη, Μάριος Μεττής, Γιώργος Οικονόμου, Κωνσταντίνος Παπαβασιλείου, Γιάννης Ράμος, Βαγγέλης Ρωμνιός, Γιωργής Τσουρής, Κίμων Φιορέτος, Λίζα Ψαλτάκου κ.α.
Για πρώτη φορά φέτος, το Εθνικό Θέατρο συναντά τους πολύ ?πολύ μικρούς του φίλους στο χώρο του σχολείου τους με μια παράσταση που απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Οι ανάγκες, τα βιώματα, τα ενδιαφέροντα των παιδιών αλλά και οι ιδιαιτερότητες της προσχολικής ηλικίας έγιναν πηγή έμπνευσης για την δημιουργία μιας παράστασης με κεντρικό θέμα το νερό, το πολύτιμο αυτό υγρό στοιχείο που αποτελεί τη βάση για τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο κύκλος του νερού και η αέναη μεταλλαγή του από στερεό σε υγρό και από υγρό σε αέριο, είναι το κεντρικό θέμα της παράστασης που επιμελείται η Βίλια Χατζοπούλου, συγγραφέας και παιδαγωγός με μεγάλη εμπειρία στο θέατρο για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
? Παράλληλα θα συνεχιστούν και οι πολύ πετυχημένες δράσεις της Παιδικής Σκηνής με τα παιδικά και εφηβικά εργαστήρια που εμψυχώνουν η Μάτα Μάρρα και η Μαριλένα Ρασιδάκη και τις παραστάσεις Καραγκιόζη που παρουσιάζει ο Άθως Δανέλλης.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Group Hostel
Ευμολπιδών 41 στο Γκάζι?ένας νέος ιδιόμορφος θεατρικός ξενώνας εγκαινιάζεται από φέτος στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας. Πέντε νεανικά συγκροτήματα βρίσκουν ένα χώρο έκφρασης, ανοιχτό σε πειραματισμούς και νέες ιδέες. Μοιράζονται τον ίδιο χώρο, συγκατοικούν, συνομιλούν μεταξύ τους, ανταλλάσσουν ιδέες και σχέδια ..ή και όχι. Γιατί, όπως σε κάθε Hostel, οι ένοικοι, έχουν την ελευθερία να συναντηθούν ή όχι, να επικοινωνήσουν ή όχι, να δοκιμάσουν και να δοκιμαστούν.
Πέντε αυτόνομες θεατρικές ομάδες που ξεχώρισαν με την δουλειά τους τα τελευταία χρόνια, έχοντας στις αποσκευές τους σημαντικά κείμενα του θεάτρου και της λογοτεχνίας αλλά και τεχνικές του devised theatre δημιουργούν πέντε διαφορετικές παραστάσεις:
Α? Σκηνή
Η δυναμική ομάδα Blitz, γνωστή για τις πρωτοποριακές παραστάσεις της, επανέρχεται με μια devised παράσταση που θα γραφτεί κατά την διάρκεια των προβών. Οι συντελεστές της λένε για την παράσταση:
Ο αριθμός των όπλων που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερος από ποτέ. Η απόκτηση ενός όπλου είναι μια μέτριας δυσκολίας διαδικασία καθώς όπλα πωλούνται ακόμη και σε λαϊκές αγορές των Βαλκανίων. Η παράσταση Guns θα ασχοληθεί κατά κάποιο τρόπο με τις ζωές όλων όσων αναγκάζονται ή επιλέγουν να φέρουν όπλο.
Παίζουν: Γιώργος Βαλαής, Ιπποκράτης Δελβερούδης, Βαγγέλης Ζλατίντσης, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Σταυρούλα Σιάμου.
Η ομάδα Χώρος από την Θεσσαλονίκη, που κατέκτησε την Αθήνα με τις παραστάσεις Γκόλφω Reloaded!, Ο Απόκοπος και το Λιωμένο βούτυρο, σημειώνει για τη δουλειά της στο Group Hostel:
Κάτι που υποτίθεται ότι είναι άνθρωπος μιλάει κάτι που υποτίθεται ότι είναι γλώσσα και αφηγείται μια κατά τα άλλα τραγική ιστορία γεμάτη ιδανικά, τιμή, αξίες, πιστεύω, αίμα, διεκδικήσεις ζωτικών χώρων, δημιουργίες πολιτισμών, αστρικές συγκρούσεις, πλανητικές συρράξεις, μα και τρυφερότητα, αθώες παιδικές φωνές και πάνω απ? όλα αγάπη.
Τα κατά τα αλλά συμπαθητικά αυτά πλάσματα αγαπούν να σχηματίζουν ομάδες, παρέες, συλλόγους, συναθροίσεις, παρατάξεις, συνδικάτα, λέσχες, συγκεντρώσεις, σωματεία, έθνη, κράτη, αυτοκρατορίες, πολυεθνικές εταιρείες και γαλαξιακές συμμαχίες, απομυζώντας τους φυσικούς πόρους του περιβάλλοντος τους και τους ψυχικούς πόρους της ίδιας τους της ύπαρξης.
Παίζουν: Δήμητρα Κούζα, Μένη Κωνσταντινίδου Έλενα Μαυρίδου, Θοδωρής Οικονομίδης, Γιώργος Συμεωνίδης κ.α.
Β? Σκηνή
Η ομάδα Κανιγκούντα, γνωστή από τις παραγωγές της Ηλέκτρα, Η Βοσκοπούλα και Γένεσις Νο 2, προσεγγίζει το έργο του Ηλία Καπετανάκη Η βεγγέρα (1894). Η μονόπρακτη αυτή κωμωδία, γραμμένη περισσότερο έναν αιώνα πριν, με την ανελέητη σάτιρα και το καυστικό της χιούμορ θίγει ζητήματα καίρια ακόμα και σήμερα.
Παίζουν: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Θανάσης Δήμου, Ανθή Ευστρατιάδου, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κεχαγιόγλου, Μαρία Μαγκανάρη, Πέτρος Μάλαμας, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου.
Το έργο είναι μια σύνθεση του Ερρίκου 6ου (Α’,Β’,Γ’ μέρος) και του Ριχάρδου 3ου του Σαίξπηρ από τη νεοσύστατη ομάδα 1272, η οποία σημειώνει για την παράσταση:
Τρεις βασιλείς στο θρόνο της Αγγλίας σε μια εποχή εμφύλιου σπαραγμού γνωστού και ως Πολέμου Των Δύο Ρόδων. Δολοπλοκίες, ψέματα και στυγερές δολοφονίες, γυναίκες πολεμόχαρες, ελέω ονόματος αδίστακτοι ηγεμόνες ανίκανοι και λάγνοι. Καμία υπόσχεση δεν κρατάει πολύ, κανένας όρκος δεν είναι ιερός. Οι ηθικοί φραγμοί κι όλα τα αντερείσματα που έχει στήσει ο κοινωνικός βίος έχουν παρασυρθεί από το πάθος για εξουσία ή την απόκτηση κάποιων εκταρίων μιας κομητείας. Το τέλος της συνείδησης. Δε μας θυμίζουν τίποτα όλα αυτά. Άλλωστε τότε υπήρχε Φεουδαρχία και τώρα υπάρχει Δημοκρατία.
Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Θανάσης Δήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Μαρία Πρωτόππαπα, Γιάννος Περλέγκας, Μαρία Τσιμά, Βαγγέλης Χατζηνικολάου.
Η ομάδα Vasistas (= φεγγίτης), που ιδρύθηκε το 2005 από νέους διαφορετικών εθνικοτήτων μετά τις Φαίδρες και την Κόκκινη Σκουφίτσα παρουσιάζει στο Group Hostel μια δουλειά για τον φόβο και σημειώνει για την παράσταση: Τρεις φοβίες, καταστάσεις κρίσης και η παρουσίασή τους στο κοινό μέσω της αφήγησης. Ζωντανή αναμετάδοση της εξέλιξης της κρίσης του φοβικού, όπως αυτή καταγράφεται μέσω κάμερας. Zoom στις λεπτομέρειες. Από το γεγονός στη θεαματοποίησή του. Μόνος μέσα σε μια εικονική πραγματικότητα. Ισχυρή. Μία ανάλυση της κοινωνίας του θεάματος, κοινωνίας του φόβου.
Δραματουργία βασισμένη σε αναλύσεις -μεταξύ άλλων- των Κωστή Παπαγιώργη, Guy Debord και της περιρρέουσας καθημερινότητάς μας.
Το Group Hostel, εκτός από τις πέντε ομάδες, θα φιλοξενήσει και μία ακόμα συμπαραγωγή του Εθνικού Θέατρου με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και την βρετανική θεατρική ομάδα Imitating the dog:
Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου και την βρετανική ομάδα Imitating the dog σε μια διεθνή συμπαραγωγή με τίτλο The Bar of Lost Souls που θα συνδυάζει τη χρήση μοντέρνων τεχνολογιών και αφηγηματικών και σωματικών τεχνικών, στο πλαίσιο του Creative Collaboration Project του Βρετανικού Συμβουλίου.
Το Creative Collaboration Project (Πρόγραμμα Δημιουργικής Συνεργασίας) είναι από τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά προγράμματα του Βρετανικού Συμβουλίου που στοχεύει στην τόνωση της συνεργασίας των καλλιτεχνών από τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεγάλης Βρετανίας. Βασικό αίτημα του προγράμματος είναι ο εμπλουτισμός της πολιτιστικής ζωή της Ευρώπης καθώς και το να χτιστούν γέφυρες εμπιστοσύνης και αλληλοκατανόησης μέσω του δημιουργικού διαλόγου ανάμεσα σε διαφορετικές κοινότητες. Το Βρετανικό Συμβούλιο, σε συνέχεια μιας σειράς συναντήσεων δικτύωσης καλλιτεχνών, που ξεκίνησαν το 2007-2008, με συμμετέχοντες από την Ευρώπη και τη Μεγάλη Βρετανία, υποστηρίζει φέτος 17 διαφορετικά προγράμματα σε όλες τις μορφές τέχνης.
Το αποτέλεσμα της πρωτότυπης και πολυεπίπεδης συνεργασίας των τριών φορέων – Εθνικό, ΘΟΚ και Imitating the dog ? θα δεν θα περιοριστεί στην παράσταση που θα παρουσιαστεί αρχικά στην Αθήνα, στη συνέχεια στη Λευκωσία της Κύπρου και τελικά σε περιοδεία στη Μεγάλη Βρετανία. Μεγάλο βάρος θα δοθεί και στην εκπαιδευτική διάσταση του προγράμματος με εργαστήρια για νέους που θα οργανωθούν και στις τρεις χώρες. Τα εργαστήρια αυτά θα εμπλέξουν τους συμμετέχοντες σε μια θεατρική διαδικασία και θα τους γνωρίσουν νέες δυνατότητες επικοινωνίας και αντίληψης του σύγχρονου κόσμου αλλά και θα τους μυήσουν στις διαδικασίες και στην τεχνική της εργασίας με πολυμέσα.
Επαναλήψεις: Μετά την μεγάλη φετινή τους επιτυχία, θα επαναληφθούν για λίγες παραστάσεις και οι εξής παραγωγές:
Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., της Λένας Κιτσοπούλου
Μια γυναίκα συνομιλεί με το κοινό, με τον εαυτό της με όλα όσα συμβαίνουν γύρω της. Με μια ανάσα, τα λόγια της ξεχύνονται, γλυκόπικρα, συγκινητικά, σαρκαστικά ακόμα και αστεία?γίνονται χείμαρρος που μας παρασύρει σε έναν κόσμο δικό της αλλά και τόσο οικείο.
Ο μονόλογος που έγραψε η Λένα Κιτσοπούλου για το Εθνικό Θέατρο και σκηνοθέτησε σε συνεργασία με την ερμηνεύτρια Μαρία Πρωτόπαππα μετά την φετινή επιτυχία του θα παιχτεί για ένα μικρό κύκλο παραστάσεων από τις 2 Οκτωβρίου στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας ? Β? Σκηνή.
Διψασμένοι, του Ουαζντί Μουαουάντ
Το συγκλονιστικό έργο του Ουαζντί Μουαουάντ που παρουσιάστηκε για τρεις μόλις εβδομάδες στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας και στη συνέχεια περιόδευσε σε σχολεία και χώρους όπου οι νέοι δεν έχουν συχνά την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια θεατρική παράσταση, θα ξαναπαιχτεί! Τρεις ηθοποιοί με τα απολύτως απαραίτητα σκηνικά και υλικά στην βαλίτσα τους, ταξίδεψαν σε ιδρύματα, ορφανοτροφεία, σχολεία, οργανισμούς, φυλακές αφήνοντας για λίγο πίσω τους τη σκηνή και τους τοίχους του θεάτρου και φέρνοντας λίγη από τη μαγεία του σε χώρους αντισυμβατικούς.
Μετά την ενθουσιώδη απήχηση της νέας αυτής πρωτοβουλίας του Εθνικού Θεάτρου, το έργο θα επαναληφθεί παράλληλα και για ένα μικρό κύκλο παραστάσεων για το κοινό από τις 2 Οκτωβρίου στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας ? Α? Σκηνή.