Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος υποδέχεται το καλοκαίρι του 2022 με δύο παραγωγές, καθώς παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά την παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη, σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, με την οποία συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022, αλλά και την παραγωγή «Αριστοφάνης – Ηρώνδα: Contra tempo», σε δημιουργική σύνθεση κειμένων του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα.
Η κα Γιάννα Καρύμπαλη – Τσίπτσιου (Πρόεδρος ΔΣ του ΚΘΒΕ) καλωσόρισε, εκ μέρους όλων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΘΒΕ τον Αστέριο Πελτέκη, στην παρουσίαση του καλλιτεχνικού προγράμματος της θερινής περιόδου.
Χρήστος Σουγάρης (Υπεύθυνος Σχεδιασμού Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού), Γιάννης Ρήγας (σκηνοθέτης παράστασης “Αριστοφάνης- Ηρώνδας: Contra tempo”), Βασίλης Παπαβασιλείου (σκηνοθέτης παράστασης “Ελένη”), Αστέριος Πελτέκης (Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΚΘΒΕ), Γιάννα Καρύμπαλη- Tσίπτσιου (Πρόεδρος ΔΣ ΚΘΒΕ), Κωνσταντία Παπαποστόλου (Διοικητική-Οικονομική Διευθύντρια ΚΘΒΕ)
Σημείωμα Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη
Η σημερινή συνέντευξη είναι μια πρώτη επίσημη γνωριμία και σύσταση της νέας Καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Κρατικού Θεάτρου με τον Τύπο και τους ανθρώπους του πολιτιστικού και όχι μόνο ρεπορτάζ. Είναι επίσης η πρώτη επίσημη επικοινωνία με το κοινό και τους πολίτες.
Είναι μεγάλη η χαρά και η τιμή να βρίσκομαι και πάλι στο θέατρο όπου γαλουχήθηκα και έκανα τα πρώτα βήματα της διαδρομής μου στον χώρο του θεάτρου και μάλιστα αυτή τη φορά ως επί κεφαλής αναλαμβάνοντας την αποστολή να συντηρήσω τα κεκτημένα και να δημιουργήσω τις συνθήκες για μια περαιτέρω ανάπτυξη και δημιουργική πορεία.
Συνοδοιπόροι μου σε αυτή την προσπάθεια θα είναι μια δημιουργική ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι, μαζί με εμένα, θα παίρνουν τις αποφάσεις για το ρεπερτόριο και τη στρατηγική σχεδιασμού που θα ακολουθήσει συνολικά το ΚΘΒΕ. Συγκεκριμένα: ο Χρήστος Σουγάρης (Υπεύθυνος Σχεδιασμού Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού) η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου (Σύμβουλος Καλλιτεχνικού Προγράμματος) και η Ιφιγένεια Ταξοπούλου (Σύμβουλος Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης).
Στόχος η παραγωγή σημαντικού πολιτιστικού προϊόντος σε όλα τα επίπεδα, η εξωστρέφεια, οι συνεργασίες, ο επαναπροσδιορισμός της ταυτότητας του ΚΘΒΕ και η εδραίωσή του ως ένα σημαντικό θέατρο στα Βαλκάνια την Ευρώπη και τον κόσμο.
Πριν όμως συνομιλήσουμε με το εξωτερικό, θέλουμε να συνομιλήσουμε εκ νέου, σε μεγάλη κλίμακα, με την πόλη, και να φτιάξουμε μια καλλιτεχνική ταυτότητα που να βρει τον χώρο της στο πεδίο του ελληνικού θεάτρου, γενικότερα, σε ολόκληρη την επικράτεια. Εξωστρέφεια συνολική που δεν είναι απλώς θέμα απόφασης, αλλά στρατηγικής, σταδιακής ανάπτυξης και ενίσχυσης μιας δημιουργικής διαδικασίας σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.
Σχετικά με το ρεπερτόριο και τις θεματικές στόχος και επιθυμία είναι να προκύπτουν από την γόνιμη αλληλεπίδραση των καλλιτεχνών και των κειμένων με την εκάστοτε συγκυρία. Δεν θα αντιμετωπίζουμε το ρεπερτόριο ξεχωριστά από τους δημιουργούς. Τα κείμενα και τα σκηνικά αφηγήματα αποκτούν νόημα όταν ερμηνεύονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και, αντιστρόφως, οι καλλιτέχνες ξεδιπλώνουν τις δημιουργικές τους ικανότητες μέσα από αφηγήματα που τους ταιριάζουν και τους εκφράζουν.
Το ολοκληρωμένο ρεπερτόριο του ΚΘΒΕ θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο αλλά ως πρόγευση του ευρύτερου Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού με χαρά μπορώ να δημοσιοποιήσω ότι έχουμε ήδη συμφωνήσει συνεργασίες με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, η Mèlody Mourey, ο Γιάννης Κακλέας, η Ρούλα Πατεράκη, ο Γιώργος Καπουτζίδης, ο Στάθης Λιβαθινός, ο Δημήτρης Καρατζάς, ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ο Ακύλλας Καραζήσης, ο Γιάννης Σκουρλέτης, ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ο Σύλλας Τζουμέρκας, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο Γιάννης Ρήγας, η Ελένη Γκασούκα, ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ο Γιώργος Παπαγεωργίου, οι Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης, η Αργυρώ Χιώτη, η Μαρία Μαγγανάρη, ο Κώστας Φιλίππογλου, η Μαρία Πανουργιά, οι Χρήστος Πασσαλής και Αγγελική Παπούλια, ο Γιάννος Περλέγκας, η Σοφία Μαραθάκη, οι Αλεξάνδρα Καζάζου και Ελεάννα Γεωργούλη, ο Παντελής Δεντάκης, ο Άρης Μπινιάρης, η Χριστίνα Χατζηβασιλείου, η Μάρθα Φριτζήλα, ο Θέμης Θεοχάρογλου, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, ο Ένκε Φεζολάρι, η Ζωή Χατζηαντωνίου, ο Χρήστος Θεοδωρίδης, ο Αλέξανδρος Ράπτης, η Ιώ Βουλγαράκη, ο Γιώργος Κουτλής, ο Σίμος Κακάλας, ο Θοδωρής Αμπατζής, ο Βασίλης Μπισμπίκης αλλά και άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες.
Τέλος το «μόνιμο» -σίγουρα- θέμα είναι να παράξουμε καλό θέατρο και να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση για ό,τι διαμορφώνει την κοινωνική, ιστορική και πολιτική συγκυρία.
Στόχο και επιθυμία επίσης αποτελούν το δυναμικό του θεάτρου να έρθει σε επαφή με διαφορετικές αισθητικές προσεγγίσεις, καλλιτεχνικές τάσεις, τρόπους και δημιουργικές ατραπούς. Όχι απαραίτητα με κάποιες συγκεκριμένες τάσεις στην θεατρική αισθητική ή κάποιους συγκεκριμένους καλλιτέχνες. Μας ενδιαφέρει ολόκληρη η γκάμα της θεατρικής πράξης, από το πειραματικό, πρωτοποριακό, ανατρεπτικό, μοντέρνο ή σύγχρονο, μέχρι το mainstream και το «εμπορικό», αρκεί να υπηρετείται από τους κατάλληλους ανθρώπους, με ποιότητα επαγγελματισμό και ήθος.
Απώτερος στόχος και σκοπός φυσικά στον οποίο επιθυμία είναι να οδηγηθεί το Κρατικό θέατρο είναι να τονωθεί η θεατρική αγορά της πόλης να γεμίζει το κοινό της πόλης τις αίθουσες του Κρατικού θεάτρου και να αποτελέσει μέρος μιας ουσιαστικής νομολογικής γνώσης και εξέλιξης του συνεχώς μεταβαλλόμενου πολιτιστικού τοπίου.
Σχετικά με τις συνεργασίες ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα μέσα από το ΚΘΒΕ plus και θα συνεχιστούν σε αυτό το πλαίσιο μέσα από τις επόμενες συνεργασίες που αυτή τη στιγμή είναι σε στάδιο διαμόρφωσης και συνομιλιών.
Σχετικά με το κοινωνικό έργο θα πρέπει να επιμείνουμε στο γεγονός ότι στόχος του θεάτρου είναι να παράγει πρωτίστως καλλιτεχνικό έργο – εμμέσως και κοινωνικό. Οποιεσδήποτε πιθανές συνεργασίες με φορείς μη αμιγώς καλλιτεχνικούς ή πολιτιστικούς, θα έχουν στο κέντρο τους την τέχνη και μόνο.
Στο κομμάτι της θεατρικής παιδείας και της εκπαίδευσης βασική εκπαιδευτική δραστηριότητα του Κρατικού θεάτρου είναι η σημαντική Δραματική Σχολή του η οποία ήδη «μπολιάζεται» με κάποιες νέες δραστηριότητες που στοχεύουν στην πληρέστερη εκπαίδευση των εκκολαπτόμενων ηθοποιών όπως ακροβατικά, μουσικά όργανα, ευρωπαϊκό πολιτισμό και άλλα.
Στο στάδιο της δημιουργίας βρίσκονται επίσης εκπαιδευτικά προγράμματα με βασικό στόχο να βοηθήσουμε την νεότερη γενιά – και όποιον άλλον το επιθυμεί- να αγαπήσει το θέατρο και να λειτουργήσει ως υποψιασμένος και πεπαιδευμένος θεατής.
Τέλος η συνολική σκέψη που θα διαπερνά την επόμενη τριετία θα μπορούσε να αποδοθεί με μια λέξη: «Νόστος», τo θεατρικό brain drain της πόλης. Να προκαλέσουμε μια ανάγκη, διάθεση, επιστροφής, και να αξιοποιηθεί το σημαντικό καλλιτεχνικό υλικό στον τόπο όπου ξεκίνησε η διέπρεψε στο παρελθόν στοχεύοντας στο brain gain.
Μετά το καλοκαίρι σκοπεύουμε να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε μια συνολική πολιτική βιώσιμης διαχείρισης – σε ολόκληρο τον οργανισμό και σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του – που θα αναπτυχθεί σταδιακά τα επόμενα τρία χρόνια με στόχο να αποτελέσει ένα μόνιμο μοντέλο λειτουργίας για το ΚΘΒΕ.
Αναφέρουμε συνοπτικά, προς το παρόν, ότι θα προχωρήσουμε με ένα πιο οργανωμένο σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας στα κτήρια που διαχειριζόμαστε, θα επανεξετάσουμε συνολικά το σύστημα προμηθειών (τόσο με στόχο να μειωθούν μη απαραίτητες αγορές, όσο και σχετικά με τις οικολογικές προδιαγραφές των προϊόντων και υπηρεσιών), θα μεγιστοποιήσουμε την επανάχρηση υλικών και προϊόντων ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η παραγωγή απορριμμάτων, θα επανεξετάσουμε το σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης, θα προσπαθήσουμε να καταργήσουμε σταδιακά τα πλαστικά μιας χρήσης και, τέλος, θα αρχίσουμε να εντάσσουμε ζητήματα βέλτιστων «πράσινων» πρακτικών και στο πεδίο της καλλιτεχνικής παραγωγής, σε συνεργασία με τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες εντός και εκτός θεάτρου.
Θα ακολουθήσουμε το πιο αναγνωρισμένο μοντέλο βιώσιμης διαχείρισης για τον πολιτισμό, όπως έχει εφαρμοστεί στην Αγγλία τα τελευταία δέκα χρόνια και, στην Ελλάδα, από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, με το πρόγραμμα Πράσινη Στέγη (ξεκίνησε το 2017). Υπεύθυνη σχεδιασμού η Ιφιγένεια Ταξοπούλου (που επέβλεψε και την Πράσινη Στέγη).
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το Σεπτέμβρη, όπου θα παρουσιαστεί ο βασικός κορμός του ρεπερτορίου της επόμενης διετίας.
Αστέριος Πελτέκης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΚΘΒΕ
H «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, επιστρέφει φέτος το καλοκαίρι από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Η παράσταση, της οποίας τη μετάφραση υπογράφει ο Παντελής Μπουκάλας αποτελεί μια πολύχρωμη γιορτή Ειρήνης, με συγκίνηση και χιούμορ και καταδεικνύει τη ματαιότητα του πολέμου, αφού τόσο για τους νικητές όσο και για τους νικημένους οι συνέπειές του διαχρονικά είναι εξίσου ολέθριες.
Η παραγωγή συγκέντρωσε διθυραμβικές κριτικές, πέρσι το καλοκαίρι, όπου και αν παρουσιάστηκε ενώ οι προγραμματισμένες παραστάσεις της στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου ακυρώθηκαν λόγω των εκτεταμένων πυρκαγιών.
Φέτος το «ταξίδι» της Ελένης θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη (14 & 15 Ιουλίου Θέατρο Δάσους) και θα ακολουθήσει περιοδεία (Κύπρος, Αλεξανδρούπολη, Μουδανιά, Ιωάννινα, Ελευσίνα). Στις 12 και 13 Αυγούστου η «Ελένη» θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022.
«Είναι ευτυχής συγκυρία και νιώθω συγκινημένος που βρήκα ως «προίκα» τη συγκεκριμένη παράσταση. Το ρεπερτόριο μας έχει συγκεκριμένο όραμα και στόχο και η «Ελένη» αποτελεί μέρος της σημειολογικής μας πρότασης», τονίζει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέρης Πελτέκης.
Ταυτότητα παράστασης
Γραμμένο λίγο μετά τη συντριπτική ήττα των Αθηναίων στη Σικελική Εκστρατεία, το έργο Ελένη του Ευριπίδη διακρίνεται τόσο για τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του όσο και για την ανάδειξη αρετών όπως η δύναμη του όρκου και η ευφυΐα, που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας. Αντλώντας όχι από την ομηρική εκδοχή του μύθου, αλλά από αυτήν που δημιούργησε ο λυρικός ποιητής Στησίχορος, ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Τρωικό Πόλεμο σαν μια σφαγή χάριν ενός «ειδώλου» και όχι μιας πραγματικής γυναίκας. Αυτή η σχεδόν καταχρηστικά θεωρούμενη «τραγωδία», καθώς διακρίνεται για τα κωμικά στοιχεία της, παρουσιάζεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου.
Σκηνοθετικό Σημείωμα
«Ο 5ος αιώνας π.Χ. οσονούπω τελειώνει. Τελειώνει ο «χρυσούς αιών» του «κλεινού άστεως». Η Αθήνα ολοκληρώνει μια διαδρομή που την οδήγησε από τους ιδρυτικούς θριάμβους στον Μαραθώνα και τη Σαλαμίνα εναντίον των Περσών και την ακτινοβολία της εποχής του Περικλή στον Πελοποννησιακό πόλεμο, τον φονικό λοιμό και την καταστροφή στην Σικελία, προϊόν της γοητείας του Αλκιβιάδη.
Αυτές οι τρεις περίοδοι αντιστοιχούν στις ισάριθμες μορφές των μεγάλων τραγικών ποιητών. Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευρυπίδης. Αν ο πρώτος συμμετέχει και εμπνέεται από την πρώτη περίοδο, που εκτείνεται από την αίγλη των θριάμβων ως την εδραίωση του δημοκρατικού καθεστώτος ως πολιτειακής μορφής , ο δεύτερος συμπλέει με τον βηματισμό του Περικλή και τα ένδοξα έργα της εποχής του. Και ο τρίτος; Ο Ευριπίδης; Αυτός είναι μάρτυρας και συνομιλητής ενός καιρού που βιώνει τη σχετικοποίηση όλων των αξιών. Αν θέλετε είναι ο τραγικός εταίρος της σοφιστικής επανάστασης.
Γράφει την «Ελένη», μια αντιτραγική τραγωδία, μια κωμικοτραγωδία αν προτιμάτε, την επαύριο της πανωλεθρίας στη Σικελία. Δεν είναι τυχαίο ότι λίγα χρόνια πριν ο Σικελός σοφιστής Γοργίας έχει αφήσει άναυδο το αθηναϊκό κοινό με το κείμενό του «Ελένης εγκώμιον». Είναι ο τρίτος και φαρμακερός μετά τον Στησίχορο και τον Ηρόδοτο, που τεκμηριώνει με τον τρόπο του, ότι οι Έλληνες, η ένωσή τους δηλαδή, γεννήθηκε από το είδωλο μιας γυναίκας· ότι οι Έλληνες ενώθηκαν χάρη «σ’ ένα πουκάμισο αδειανό» που λέει ο σύγχρονός μας ποιητής , σε «μιαν Ελένη».
«Στην Τροία δεν πήγα εγώ, μόνο το όνομά μου», λέει η Ελένη. Όλοι οι πόλεμοι χρειάζονται τον εξωραϊσμό ενός προσχήματος για να πυροδοτηθούν. Είτε το επίδικο αντικείμενο λέγεται Τροία, είτε Σικελία, η κατακτητική μηχανή χρειάζεται πάντα «ένα πουκάμισο αδειανό», «μιαν Ελένη» για να πάρει μπρος, ένα όνομα που βαφτίζεται κίνητρο. Τα αποτελέσματα είναι αναπόφευκτα κωμικοτραγικά.
Ελένη, λοιπόν. Άλλη μία. Μετά τη μία και μοναδική που μας χαρίζει ο Όμηρος. Για να’ ρθουν μετά οι άλλες, των προαναφερθέντων ποιητών, ιστορικών και ρητόρων αλλά και μεταγενέστερων όπως π.χ ο Ισοκράτης, ο Ρονσάρ, ο Γκαίτε, ο Όφενμπαχ, ο Ζιροντού, ο Ρίτσος και άλλοι, και άλλοι, ων ουκ έστιν αριθμός. Και έπεται συνέχεια.»
Βασίλης Παπαβασιλείου
Συντελεστές: Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας, Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου, Συνεργάτης σκηνοθέτης-Δραματουργία: Νικολέτα Φιλόσογλου, Σκηνικά- Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Ενορχήστρωση – Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Δούσος, Moυσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου, Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα- Μαρία Ιακώβου, Βοηθός σκηνογράφου -ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Βοηθός χορογράφου: Σοφία Παπανικάνδρου, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α’), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β’), Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι)
Χορός: Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα, Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου
Μουσικοί επί σκηνής: Γιώργος Δούσος (φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ), Δάνης Κουμαρτζής (κοντραμπάσο), Θωμάς Κωστούλας (κρουστά), Παύλος Μέτσιος (τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Παπαθανασίου (βιολί), Μανώλης Σταματιάδης (πιάνο, ακορντεόν).
Πρεμιέρα: Θεσσαλονίκη, 14-15 Ioυλίου, Θέατρο Δάσους
Πέμπτη 14, Παρασκευή 15 Ιουλίου, στις 21.15
Επίδαυρος, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022)
Παρασκευή 12, Σάββατο 13 Αυγούστου 2022, στις 21.00
Διάρκεια παράστασης: 110 λεπτά
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΙΟΥΛΙΟΣ
- Πέμπτη 14, Παρασκευή 15/7- Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους –ΠΡΕΜΙΕΡΑ
- Παρασκευή 29, Σάββατο 30/7 – Κύπρος, Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος- Αρχαίο Θέατρο Κουρίου
- ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
- Παρασκευή 12, Σάββατο 13 Αυγούστου – Επίδαυρος, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2022)
- Πέμπτη 18 Αυγούστου- Αλεξανδρούπολη, Θέατρο «Αλτιναλμάζη»
- Σάββατο 20 Αυγούστου- Μουδανιά, Αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
- Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου – Ιωάννινα, «Υπαίθρειο Θέατρο ΕΗΜ-Φρόντζου»
- Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου- Βύρωνας, Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»
- Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου- Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο- Παραλία Ελευσίνας
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΘΒΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2022
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
Τιμή προπώλησης μέσω ηλεκτρονικής αγοράς και ταμεία : 13€
Κανονικό εισιτήριο : 16 €
Φοιτητικό/ Άνεργοι/ Άνω των 65 / Ομαδικό(10 άτομα) : 10 €
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ «ΕΛΕΝΗ»- ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ 2022.
Διακεκριμένη Ζώνη: 50€
Α΄ Ζώνη: 45€
Β΄ Ζώνη: 20€
Β΄ Ζώνη, Φοιτητικό: 13€
Άνω Διάζωμα Γ΄ Ζώνη: 14€
Άνω Διάζωμα Δ΄ Ζώνη: 12€
Άνω Διάζωμα Ε΄ Ζώνη: 10€
ΑΜΕΑ/Άνεργοι: 5€ (Στο Άνω Διάζωμα με την επίδειξη της σχετική κάρτας)
Εκπτωτικό πακέτο εισιτηρίων
Πακέτο 4 εισιτηρίων (ανά παράσταση): Με την αγορά 4 εισιτηρίων σας προσφέρουμε το 1 δωρεάν. Η προσφορά ισχύει για Β ΖΩΝΗ και ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
VIVA.GR | 11876 |WIND |PUBLIC |MEDIA MARKT |
Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ.
Ωράριο λειτουργίας:
- Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου): Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 21:30
- Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη): Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 16:15
- Πλατεία Αριστοτέλους: Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00
- Θέατρο Δάσους: Τις μέρες των παραστάσεων δύο ώρες πριν την έναρξη
*Οι σκηνές του ΚΘΒΕ λειτουργούν σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις.
Αριστοφάνης – Ηρώνδας
Contra tempo
Δημιουργική σύνθεση κειμένων: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας
Καλοκαιρινή Περιοδεία
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τετάρτη 6, Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022
«Αριστοφάνης – Ηρώνδας: Contra tempo» είναι ο τίτλος της δεύτερης καλοκαιρινής παραγωγής που θα παρουσιάσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε δημιουργική σύνθεση κειμένων του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα. Το χιούμορ, το πνεύμα και η αιχμηρή γλώσσα του Αριστοφάνη θα συναντηθούν με τους ακόλαστους, κωμικούς μιμίαμβους του Ηρώνδα, σε μια παράσταση που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα έναν «πόλεμο» ανάμεσα στα δύο φύλα, με μοναδικά όπλα την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη (6 & 7 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους), θα ακολουθήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 7 Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστεί στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
Τι συμβαίνει όταν ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της κλασσικής Αρχαιότητας συναντά τον παραγνωρισμένο κωμωδιογράφο των ελληνιστικών χρόνων;
Ποια είναι η φύση της κωμωδίας και γιατί σήμερα γελάμε όλο και λιγότερο;
Πού συναντιέται η αττική κωμωδία του 5ου αιώνα π.Χ. με την ελληνική επιθεώρηση;
Ποια είναι στην πραγματικότητα η Λυσιστράτη ποια η σχέση της με τον Κ. Π. Καβάφη, την Τζένη Καρέζη και τον πυροσβέστη Λεωνίδα Χασαλεύρη;
Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στο θέατρο και, κυρίως, πώς πρέπει να φεύγουμε από αυτό;
Πρέπει να λες τα πράγματα με τ΄όνομά τους ή μήπως είναι σοφότερο να τα υπαινίσσεσαι για να ΄χεις το κεφάλι σου ήσυχο;
Τί απ’ τα δύο σε κάνει γοητευτικότερο: να χαμογελάς ή να ξεκαρδίζεσαι μέχρι δακρύων;
Να μερικές κρίσιμες ερωτήσεις που θέτει η φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ. Και που ακόμα κι αν δεν απαντηθούν, το βέβαιο είναι ότι θα το διασκεδάσουμε…
Αριστοφάνης – Ηρώνδας.
Ο ένας είναι ο σπουδαιότερος κωμικός ποιητής της Αρχαιότητας, ο άλλος ο χαμηλότονος «γελοιογράφος» της καθημερινής ζωής των ελληνιστικών χρόνων. Τι είναι εκείνο που τους χωρίζει και τι πραγματικά τους ενώνει;
Προφανώς, ο ίδιος στόχος: το γέλιο των θεατών, που καλούνται να αναγνωρίσουν στα έργα και των δύο την κωμική όψη οικείων κακών. Καθένας το καταφέρνει με τα όπλα του: ο Αριστοφάνης συνθέτοντας ιδιοφυείς, ξεκαρδιστικές ουτοπίες ποιητικής πνοής και πολιτικής αφύπνισης, ο Ηρώνδας αφηγούμενος σκηνές από τον ιδιωτικό βίο των ανθρώπων της εποχής του.
Η παρουσία τους στο θέατρο σηματοδοτεί και την ίδια την εξέλιξή της θεατρικής τέχνης: από τις αριστοφανικές οραματικές συλλήψεις – αναστοχασμούς της ανθρώπινης μοίρας στην ευθύβολη δραματουργία των χαρακτήρων του Ηρώνδα και από τις μεγάλες σκηνές του ανοιχτού ορίζοντα των υπαίθριων θεάτρων της Αρχαίας Ελλάδας στις μικρότερες σκηνές «δωματίου» των κλειστών χώρων.
Η διασκεδαστική τους «αντιδικία» στην παράσταση του ΚΘΒΕ δεν είναι παρά η αφορμή να μιλήσουμε για το Τότε αλλά και για το Τώρα της Ελλάδας και των ανθρώπων της. Γελώντας, φυσικά.
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Επειδή τα πιο σοβαρά πράγματα τα λέμε στ’ αστεία, μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι. Κανένας δεν πρόκειται να μας ζητήσει το λόγο. Το πολύ πολύ να γελάσει, όχι με κείνο το μίζερο, το ψηφιακό, αλλά μ’ ένα αληθινό γέλιο απ’ αυτά που στέλνουν αδιάβαστες υποκρισίες και ενοχές χρόνων.
Όσοι τώρα δεν έχουν μάθει να γελάνε – εκείνοι δηλαδή που δεν έχουν κλάψει ποτέ τους –, όσοι ξέχασαν το γέλιο τους ή το στόμα τους δεν βρίσκει γέλιο στο νούμερό του και περιφέρονται στα πάρτι μουτρωμένοι, αυτοί, ok, ας πυροβολήσουν τον ντι τζέϊ. Πρώτα όμως ας πιούνε κάτι, τα ποτά εδώ είναι καθαρά.
Άκης Δήμου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Δημιουργική σύνθεση κειμένων: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας
Σκηνικά – κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου – Αριστοτέλης Καρανάνος
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Χορογραφία: Αναστασία Κελέση
Μουσική Διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρέας Κουτσουρέλης
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Πιατάς, Τάσος Χαλκιάς, Ταξιάρχης Χάνος, Σταμάτης Γαρδέλης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας
Παίζουν οι ηθοποιοί Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Νίκος Βατικιώτης, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Τερέζα Καζιτόρη, Παναγιώτης Καμμένος, Ηλέκτρα Καρτάνου, Θάνος Κοντογιώργης, Μάρα Μαλγαρινού, Λίνος Μάνεσης, Βιβή Μιτσίτσκα, Βασίλης Παπαδόπουλος, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Σπύρος Σιδέρης, Πολυξένη Σπυροπούλου, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Θεοφανώ Τζαλαβρά, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Τάσος Τυρογαλάς
Πρεμιέρα: Θεσσαλονίκη, 6 – 7 Ioυλίου, Θέατρο Δάσους
Τετάρτη 6, Πέμπτη 7 Ιουλίου, στις 21.15
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΙΟΥΛΙΟΣ
- Τετάρτη 6, Πέμπτη 7 Ιουλίου- Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους –ΠΡΕΜΙΕΡΑ
- Πέμπτη 21 Ιουλίου – Αλεξανδρούπολη, Θέατρο «Αλτιναλμάζη»
- Σάββατο 23 Ιουλίου- Φίλιπποι, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (65ο Φεστιβάλ Φιλίππων)
- Σάββατο 30 Ιουλίου – Δελφοί, Θέατρο «Φρύνιχος»
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
- Τετάρτη 3 Αυγούστου- Λάρισα, «Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ»
- Σάββατο 6 Αυγούστου- Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου
- Τετάρτη 10 Αυγούστου- Δωδώνη, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
- Τετάρτη 31 Αυγούστου- Συκιές, Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
- Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου- Αττική, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
- Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου- Πειραιάς, Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο
- Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου- Παπάγου, Κηποθέατρο Παπάγου
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΘΒΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2022
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
Τιμή προπώλησης μέσω ηλεκτρονικής αγοράς και ταμεία : 13€
Κανονικό εισιτήριο : 16 €
Φοιτητικό/ Άνεργοι/ Άνω των 65 / Ομαδικό(10 άτομα) : 10 €
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
VIVA.GR | 11876 |WIND |PUBLIC |MEDIA MARKT |
Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ.
Ωράριο λειτουργίας:
- Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου): Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 21:30
- Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη): Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 16:15
- Πλατεία Αριστοτέλους: Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00
- Θέατρο Δάσους: Τις μέρες των παραστάσεων δύο ώρες πριν την έναρξη
*Οι σκηνές του ΚΘΒΕ λειτουργούν σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις
4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ
28 Ιουνίου – 13 Ιουλίου
Ιδέα – Ρίσκο – Ρήξη: στη σκηνή και στον δημόσιο χώρο
Το Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους επιστρέφει ζωντανά στις σκηνές του ΚΘΒΕ και στην πόλη, από τις 28 Ιουνίου έως και τις 13 Ιουλίου 2022.
Παραγωγές και δημιουργοί από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Βραζιλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και τη Γερμανία, συζητήσεις με καλλιτέχνες και θεωρητικούς του θεάτρου και παράλληλες δια ζώσης και ψηφιακές δράσεις, θα αποτελέσουν τη βάση ενός πλούσιου προγράμματος, με στόχο μια διευρυμένη πρόσληψη της θεατρικής πράξης.
Το θέατρο, στις ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες που διανύει η ανθρωπότητα τα τελευταία χρόνια, καλείται για άλλη μια φορά να αναρωτηθεί για το πώς κοιτούμε τον κόσμο γύρω μας, πώς συνομιλούμε μαζί του, και, τελικά, πώς κατοικούμε μέσα σ’ αυτόν. Η ίδια η θεατρική τέχνη εμπλουτίζεται, ενσωματώνει πρακτικές και διευρύνει τα μέσα της, σε έναν διακαλλιτεχνικό και πολυμεσικό διάλογο με την πραγματικότητα.
Η καλλιτεχνική επιτροπή του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους, που απαρτίζεται από τους Σάββα Πατσαλίδη (ομότιμο καθηγητή θεατρολογίας του Α.Π.Θ.), Πρόδρομο Τσινικόρη (σκηνοθέτη, δραματουργό, ηθοποιό) και Νίκο Καπέλιο (ηθοποιό του Κ.Θ.Β.Ε.), επέλεξε καλλιτέχνες που έρχονται σε ρήξη με τις συμβάσεις, με τις κυρίαρχες θεατρικές δομές, παίρνουν ρίσκα και υλοποιούν τις ιδέες τους, κόντρα σε κάθε περιορισμό, τολμώντας, αναθεωρώντας, προτείνοντας. Και όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο κ. Σάββας Πατσαλίδης: «Ένα σύγχρονο φεστιβάλ, δεν είναι απλά μια γιορτή του πολιτισμού, αλλά και ένα εργοτάξιο, όπου δοκιμάζονται ιδέες και τάσεις, προκαλούνται ρήξεις, γίνονται λάθη, και παίρνονται ρίσκα. Ένα σύγχρονο φεστιβάλ σκέφτεται παγκόσμια και δρα τοπικά. Είναι ένα εργοτάξιο του δικού μας παρόντος».
Οι Agrupación Señor Serrano με την παραγωγή «The Mountain», έρχονται από την Ισπανία, χτίζοντας μια παράσταση γύρω από την έννοια της αλήθειας: Τι είναι η αλήθεια; Ένα σημείο στο οποίο πασχίζουμε να φτάσουμε ή μια συνεχής δύσβατη πορεία προς το άπιαστο;
Η «Julia» της βραβευμένης με Χρυσό Λέοντα για το Θέατρο, το 2022, σκηνοθέτιδας Christiane Jatahy από τη Βραζιλία, βασισμένη στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Αύγουστου Στρίνμπεργκ, προκαλεί με την καινοτόμα προσέγγιση του νατουραλισμού στο σήμερα και διαπραγματεύεται, πέρα από τη θεματική του φύλου, ζητήματα ταξικά καθώς και φυλετικά. Μέσα από τον μοναδικό τρόπο, με τον οποίο η σκηνοθέτιδα ενσωματώνει κινηματογραφικά στοιχεία και προβολές στον δραματουργικό ιστό της παράστασης, αποκαλύπτει τη δική της ξεχωριστή ματιά στη θεατρική πράξη.
Το «Jukebox Thessaloniki» είναι μια site specific performance με τη συμμετοχή ηθοποιών του Κ.Θ.Β.Ε., υπό την καθοδήγηση της γνωστής γαλλικής πειραματικής ομάδας Encyclopédie de la parole, που μελετά τα είδη των λόγων που αρθρώνονται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτιστικά συμφραζόμενα.
Στη λογική της Autoteatro performance, το «The Quiet Volume»* και τo «Not to Scale» των Ant Hampton και Tim Etchells θα προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία συμμετοχικής δημιουργίας, κατά την οποία το κοινό, φορώντας ακουστικά και ακολουθώντας οδηγίες, θα περιπλανηθεί σε νέα μονοπάτια συνάντησης με τον εαυτό και με τον Άλλο.
*Η ελληνική εκδοχή του «The Quiet Volume» δημιουργήθηκε, κατόπιν ανάθεσης, από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Οκτώβριο 2019 έως τον Ιανουάριο 2020, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Ο χαρισματικός σκηνοθέτης και ηθοποιός Boris Nikitin γράφει και παρουσιάζει την μονολογική performance “Attempt on Dying”, που έρχεται από την Ελβετία και αποτελεί μια αποτύπωση των υπαρξιακών προβληματισμών του σύγχρονου ανθρώπου.
Το έργο «Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη, που έλαβε το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού MYTHOS?!, που υλοποιήθηκε σε μια διεθνή συνεργασία του Κ.Θ.Β.Ε. με το θέατρο του Regensburg, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, διαδικτυακά, λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του στη Γερμανία. Παράλληλα, οι συντελεστές της παράστασης θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο μιας ανοιχτής παρουσίασης και συζήτησης με το ελληνικό κοινό.
Συζητήσεις με θεωρητικούς του θεάτρου αλλά και τους ξένους καλλιτέχνες θα πραγματοποιούνται για κάθε μία από τις παραστάσεις του Φεστιβάλ.
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη διοργάνωση και το αναλυτικό τελικό πρόγραμμα του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους, θα αναρτηθούν σύντομα στην ιστοσελίδα on.ntng.gr.
on.ntng.gr
Στην πλατφόρμα αυτή μπορεί κανείς να ανακαλύψει πληροφορίες και υλικό για τις παραστάσεις και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο Φεστιβάλ, να συνδεθεί με τη διαδικτυακή κοινότητα που έχει δημιουργηθεί ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό και να παρακολουθήσει τις διαδικτυακές δράσεις του Φεστιβάλ. Ένα διαδραστικό ημερολόγιο, επιτρέπει στον θεατή να ανακαλύψει μέρα – μέρα τις ποικίλες δραστηριότητες του Φεστιβάλ και να επιλέξει αυτές που τον/την ενδιαφέρουν.
Κρατήσεις / Εισιτήρια
Για τις παραστάσεις «The Mountain» και «Julia»
Κανονικό: 12 ευρώ
Φοιτητικό / Άνω των 65 / Ομαδικό (10 άτομα) / Δάσκαλοι / Kαθηγητές: 10 ευρώ
«Attempt on Dying» και «Jukebox Thessaloniki»
Κανονικό: 10 ευρώ
Φοιτητικό / Άνω των 65 / Ομαδικό (10 άτομα) / Δάσκαλοι / Kαθηγητές: 8 ευρώ
«The Quite Volume» και «Not to Scale»
Κανονικό: 7 ευρώ
Φοιτητικό / Άνω των 65 / Ομαδικό (10 άτομα) / Δάσκαλοι / Kαθηγητές: 5 ευρώ
Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020» με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.
Με τη συνεργασία των:
- Δήμος Θεσσαλονίκης, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Τουρισμού, Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη
- Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης
- Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Αναλυτικό Πρόγραμμα του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους
Τρίτη 28 Ιουνίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 17.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Attempt on Dying» του Boris Nikitin
Σκηνοθεσία: Boris Nikitin
Ώρα έναρξης: 21:15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΕΛΒΕΤΙΑ
Συζήτηση με τον Boris Nikitin
Ώρα έναρξης: 22.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Είσοδος δωρεάν
Τετάρτη 29 Ιουνίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 17.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Πέμπτη 30 Ιουνίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 17.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«The Mountain» των Agrupación Señor Serrano
Σκηνοθεσία / Δραματουργία: Àlex Serrano, Pau Palacios, Ferran Dordal
Ώρα έναρξης: 20:15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΙΣΠΑΝΙΑ
Συζήτηση με τους Agrupación Señor Serrano
Ώρα έναρξης: 21.40
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Είσοδος δωρεάν
Παρασκευή 1 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«The Mountain» των Agrupación Señor Serrano
Σκηνοθεσία / Δραματουργία: Àlex Serrano, Pau Palacios, Ferran Dordal
Ώρα έναρξης: 20:15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΙΣΠΑΝΙΑ
Σάββατο 2 Ιουλίου
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Κυριακή 3 Ιουλίου
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Δευτέρα 4 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Τρίτη 5 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Τετάρτη 6 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Jukebox Thessaloniki» των Encyclopédie de la parole
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Élise Simonet
Σκηνοθεσία: Joris Lacoste
Ώρα έναρξης: 21.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΓΑΛΛΙΑ
Συζήτηση με τους Encyclopédie de la parole
Ώρα έναρξης: 22.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Είσοδος δωρεάν
Πέμπτη 7 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 12.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Julia» της Christiane Jatahy
Σκηνοθεσία και Διασκευή: Christiane Jatahy
Ώρα έναρξης: 20.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΒΡΑΖΙΛΙΑ
Συζήτηση με την Christiane Jatahy
Ώρα έναρξης: 21.30
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Είσοδος δωρεάν
«Jukebox Thessaloniki» Encyclopédie de la parole
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Élise Simonet
Σκηνοθεσία: Joris Lacoste
Ώρα έναρξης: 21.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΓΑΛΛΙΑ
Παρασκευή 8 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 12.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Julia» της Christiane Jatahy
Σκηνοθεσία και Διασκευή: Christiane Jatahy
Ώρα έναρξης: 20.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΒΡΑΖΙΛΙΑ
«Jukebox Thessaloniki» των Encyclopédie de la parole
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Élise Simonet
Σκηνοθεσία: Joris Lacoste
Ώρα έναρξης: 21.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΓΑΛΛΙΑ
Σάββατο 9 Ιουλίου
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Κυριακή 10 Ιουλίου
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Δευτέρα 11 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Τρίτη 12 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
«Jukebox Thessaloniki» Encyclopédie de la parole
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Élise Simonet
Σκηνοθεσία: Joris Lacoste
Ώρα έναρξης: 21.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΓΑΛΛΙΑ
Τετάρτη 13 Ιουλίου
«The Quiet Volume» των Ant Hampton και Tim Etchells
Ώρα έναρξης: 12.00
Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Not to Scale» των Tim Etchells και Ant Hampton
Ώρα έναρξης: 17.00
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ / ΓΕΡΜΑΝΙΑ
«Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Janis Knorr
Ώρα έναρξης: 18.00 (διαδικτυακή προβολή έως τις 00.00)
Πλατφόρμα on.ntng.gr
ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ
Ανοιχτή παρουσίαση της παραγωγής «Δεσμώτης» / “Gefesselt” της Νατάσας Σίδερη, σε σκηνοθεσία Janis Knorr.
Ομιλητές: Νατάσα Σίδερη (συγγραφέας), Janis Knorr (σκηνοθέτης), Laura Mangels (δραματολόγος), Zelal Kapçık (ηθοποιός), Guido Wachter (ηθοποιός).
Ώρα έναρξης: Θα ανακοινωθεί σύντομα
Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκη
Είσοδος δωρεάν
«Jukebox Thessaloniki» Encyclopédie de la parole
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Élise Simonet
Σκηνοθεσία: Joris Lacoste
Ώρα έναρξης: 21.15
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ
ΓΑΛΛΙΑ