20.1 C
Athens
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024

Καλλιτεχνική περίοδος 2020-2021 στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα

Θεματική ενότητα: «Τα χρόνια της αθωότητας»

Στην τρικυμία, ή χαμηλώνεις για να περάσει από πάνω σου το κύμα ελπίζοντας να κρατήσεις επαρκώς την αναπνοή σου και να γλιτώσεις, ή κρατάς το κεφάλι έξω ελπίζοντας κάπου να δεις στεριά, να τη φτάσεις και να σωθείς.

Το Θέατρο Αγγέλων Βήμα, για να αντιμετωπίσει την τωρινή τρικυμία και τον τωρινό πόλεμο κατά ενός αόρατου και μη νοήμονος εχθρού, επέλεξε τη δεύτερη τακτική και, με πλήρη εφαρμογή των κανόνων στις συνθήκες του υγειονομικού πολέμου που σήμερα βιώνουμε:

α) Συγκέντρωσε γύρω του αγαπημένους και δοκιμασμένους συνεργάτες του, με τους οποίους μοιράζεται την ίδια αίσθηση για το τι είναι ΘΕΑΤΡΟ
β) Επέλεξε έργα/τομές που άνοιξαν δρόμους για το παγκόσμιο θέατρο, όλα τους γράφτηκαν μετά από παγκόσμιους πολέμους των όπλων, όλα προέρχονται από θεατρικούς συγγραφείς που έγραψαν ιστορία, όλα πέρασαν και από τη μεγάλη οθόνη με ταινίες / σταθμούς, όλα σάρωσαν βραβεία κάθε είδους ανά τον κόσμο
γ) Εμπιστεύτηκε όπως πάντα και νέους ταλαντούχους ανθρώπους, δίνοντας σε αυτούς την ευκαιρία να δείξουν τι μπορούν να κάνουν και περιμένοντας από αυτούς να υλοποιήσουν το δικό του όραμα
δ) Τέλος, επέλεξε έργα που μας γυρνούν στα Χρόνια της Αθωότητας, λίγες δεκαετίες πριν, τότε που οι άνθρωποι, βγαίνοντας από μεγάλους πολέμους -αλλά τότε των όπλων- αγαπούσαν, έκλαιγαν, πονούσαν, αισιοδοξούσαν, γελούσαν, πήγαιναν στον πόλεμο, ακόμη και σκότωναν με έναν τρόπο γνήσιο, για αιτίες και με κίνητρα επίσης γνήσια, καθαρά, χειροπιαστά και με όνομα: πάθος, πόθος, έρωτας, τρέλα, εμμονή, εκδίκηση, γενναιότητα, συμφέρον. Έργα που, παρά την πανθομολογούμενη αξία τους, έχουν (εκτός από ένα) μείνει για άγνωστη αιτία και για πολλά χρόνια μακριά από τα μάτια των Ελλήνων θεατών.

Tα έργα που επέλεξε και ετοιμάζει για φέτος το Θέατρο Αγγέλων Βήμα (με σειρά παρουσίασης) είναι:

“ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΝΙΑΤΑ” του John Osborne, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Βουρνά

Το έργο που έκανε διεθνή αίσθηση άμα τη εμφανίσει του, καθρέφτισε και έβαλε στο διεθνές θεατρικό προσκήνιο την αυξανόμενη έντονη αμφισβήτηση και τον θυμό των νέων ανθρώπων απέναντι στους καθιερωμένους και κοινώς παραδεκτούς κανόνες και αξίες και άνοιξε διάπλατα τη διεθνή θεατρική σκηνή σε εικοσάρηδες πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες, προσφέροντάς τους μνημειώδεις ρόλους -όνειρο για ηθοποιούς κάθε χώρας και γενιάς από τότε.

Παίζουν: Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Ελματζίογλου, Μελίνα Σπετσιέρη, Λία Τσάνα, Πάνος Τζίνος

“Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ” του Craig Warner (βασισμένο σε νουβέλα της Patricia Highsmith), σε σκηνοθεσία της Ανδρονίκης Αβδελιώτη

Ένας γοητευτικός και εμμονικός άγνωστος προσφέρεται να απαλλάξει έναν συνεπιβάτη του στο τρένο από την άπιστη σύζυγό του ζητώντας από εκείνον, σε αντάλλαγμα, να τον απαλλάξει από τον άστοργο πατέρα του. Υπολογίζει πως, έτσι, θα προκύψουν δύο «δίκαια» εγκλήματα που, από τη μία, θα απονείμουν δικαιοσύνη στην πλάση και, από την άλλη, θα απομείνουν χωρίς εξιχνίαση και χωρίς τιμωρία. Ένα ψυχολογικό θρίλερ από τα δυνατότερα του είδους που ενέπνευσε στον Χίτσκοκ μία συγκλονιστική ταινία.

Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ανδρέας Ζάκας, Αλέξιος Κοτσώρης, Αθηνά Μαυρομάτη, Σταμάτης Μπαντούνας, Μάνος Παπαδάς

“ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΜΕΛΙ” της Shelagh Delaney, σε σκηνοθεσία του Σταύρου Στάγκου

Το πρώτο έργο μιας 19άχρονης Αγγλίδας συγγραφέως που έκανε διεθνή πάταγο και απέσπασε πολλές βραβεύσεις για τον τολμηρό, γενναίο, τρυφερό, κεφάτο, αυτοσαρκαστικό και έξω από συμβάσεις και κανακέματα τρόπο με τον οποίο βλέπει την εργατική τάξη, το περιβάλλον όπου αυτή ζει και το «ταξίδι» ενός άγουρου κοριτσιού αγνώστου πατρός και της νεαρής ερωτιάρας μητέρας του με προορισμό την κοινή τους ωρίμανση.

Η διανομή ολοκληρώνεται.

“ΒΑΘΙΑ ΓΑΛΑΖΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ” του Terence Rattigan, σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Βουρνά

Ένας εύπορος, ανώτατης κοινωνικής θέσης και ερωτευμένος σύζυγος εγκαταλείπεται από τη γυναίκα του για την αγκαλιά ενός φλογερού τέως πιλότου της R.A.F. Μία ακραία πράξη της γυναίκας δέκα μήνες αργότερα, φέρνει τους τρεις αντιμέτωπους με αλλήλους και με τις αιτίες και τις συνέπειες αυτής της εγκατάλειψης για τον καθένα τους. Στο πλαίσιο ενός ερωτικού τριγώνου, το έργο είναι μια συγκλονιστική ανατομία μιας κοινωνίας λαβωμένης, σε διαδικασία ανασύνταξης αρχών και αξιών μετά από έναν τραυματικό πόλεμο και σε αναζήτηση σκοπών ζωής σε έναν απορρυθμισμένο και ξεκούρδιστο κόσμο.

Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Σταύρος Μαρκάλας, Αλέξιος Κοτσώρης, Κώστας Τραφαλής (η διανομή ολοκληρώνεται)

“ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΤΡΟΦΗ” του J. B. Priestley, σε σκηνοθεσία του Μανώλη Κλωνάρη

Μια παρέα έξι φίλων-συνεργατών συγκεντρώνεται για να περάσει ένα ευχάριστο βράδυ έχοντας κοντά τους και μία «τυχαία» φιλοξενούμενη. Με αφορμή ένα «τυχαίο» γεγονός, χωρίς καν να το καταλάβουν, αρχίζουν να αναζητούν και να ψηλαφούν τους λόγους που οδήγησαν πριν έναν χρόνο τον αδελφό ενός από αυτούς σε αυτοκτονία. Έτσι, ξεκινάει να ξετυλίγεται ένα σκοτεινό κουβάρι αναπάντεχων αποκαλύψεων για όλους, αλλά και για τη σχέση καθενός/καθεμιάς ατομικά με τον αυτόχειρα φίλο τους, άγνωστη στους υπόλοιπους. Είναι η στιγμή που όλοι τους θα βρεθούν μπροστά στην «επικίνδυνη στροφή.» Και, μετά, τι;

Η διανομή θα ανακοινωθεί σύντομα.

“ΟΙ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ” του Leonard Gershe, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Χατζηδημητράκη

Ένας νεαρός μουσικός και μια νεαρή ηθοποιός, γνωρίζονται στο ξεκίνημά τους, μέσα στο χάος, τη σκληρότητα και τη μοναξιά της Νέας Υόρκης. Έχουν φτάσει εδώ, χώρια ο καθένας, αποφασισμένοι να τα καταφέρουν και να αποδείξουν στους πάντες πως «μπορούν και μόνοι τους». Κυρίως ο νεαρός -που έχει και ένα ιδιαίτερο πρόβλημα, το οποίο κρατάει σε εγρήγορση και αγωνία για την ασφάλειά του τη δυναμική μητέρα του. Πολύ γρήγορα μαζί πια, τα δύο παιδιά αρχίζουν να χτίζουν μια κοινή ζωή και έναν κοινό αγώνα με ζωντάνια, τρυφερότητα και αγωνίες, με εμπόδια, με αλληλεγγύη και αλληλοϋποστήριξη και με πολλή μουσική.

Η διανομή θα ανακοινωθεί σύντομα.

Και, επειδή σχεδιασμός του Θεάτρου Αγγέλων Βήμα όλα τα τελευταία χρόνια δε νοείται χωρίς ΧΩΡΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ, φέτος, η χώρα αναφοράς μας δε θα είναι άλλη από αυτήν που, εσχάτως, την ακούμε, τη βρίσκουμε και τη βλέπουμε μπροστά μας πρωί, μεσημέρι και βράδυ.

Χώρα αναφοράς: Τουρκία

Έργο: “ΤΟ ΣΑΡΑΪ ΤΟΥ ΦΕΧΙΜ ΠΑΣΑ” του Turgut Ozakman, σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Μπαντούνα

Η παράσταση εντάσσεται ανατρεπτικά στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Στην Κωνσταντινούπολη του 1909, οι φτωχικές γειτονιές ζουν σε μακαριότητα, ενώ από κάτω βράζουν τα κινήματα αυτονόμησης κατά του Σουλτάνου και των πασάδων. Τούρκοι, Έλληνες, ο Φεχίμ πασάς (υπαρκτό πρόσωπο), χαρέμια, νταήδες, ανταγωνισμοί και ιστορικά γεγονότα -που, ποιητική αδεία, ξεκινούν κατά… λάθος και από… καθαρή παρεξήγηση- συνθέτουν ένα έργο χυμώδες, απολαυστικό, εντελώς ασυνήθιστο και αντισυμβατικό. Ο συγγραφέας του, που μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί ως «ο Καμπανέλλης της Τουρκίας», ζωντανεύει με πολύ χιούμορ και χαρά έναν ολόκληρο κόσμο καθόλου άγνωστο σε εμάς.

Η διανομή θα ανακοινωθεί σύντομα.

329811_313023515405904_849553935_o.jpg

Πληροφορίες:

Θέατρο Αγγέλων Βήμα
Σατωβριάνδου 36, Αθήνα
(σταθμός Μετρό/ΗΣΑΠ: «Ομόνοια»)
Τηλέφωνο: 2105242211
E-mail: info@aggelonvima.gr 
Site: www.aggelonvima.gr 
Facebook page:  

Προγραμματίζουμε δυναμικό ξεκίνημα από τον Οκτώβριο!

Επιλογή θεματικής ενότητας, δραματολογίου και χώρας αναφοράς: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Επικοινωνία: Δέσποινα Ερρίκου (errikou@eexi.gr)

Επιμέλεια άρθρου: Σέρρας Πλάτων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα