Είναι πολύ όμορφο να παρακολουθείς νέα παιδιά,που έχουν πείσμα, αγάπη και αφοσίωση στο θέατρο, να τα βλέπεις να προχωρούν και να προοδεύουν.
Ρεπερτόριο περιόδου 2018-2019
Παιδική-Εφηβική Σκηνή
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ
ΤΟΝ ΠΕΤΡΟΠΟΛΕΜΟ
Δημήτρη Σπύρου
ΤΟ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑ
Νικορέστη Χανιωτάκη
Α’ περίοδος Σεπτέμβριος 2018-Ιανουάριος 2019
ΜΕΝΕΞΕΔΕΣ
ΚΑΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ
Νότη Παρασκευόπουλου
ΟΡΦΕΑΣ & ΕΥΡYΔΙΚΗ
Δημήτρη Μπογδάνου
REIGEN
Δέκα διάλογοι για το Σεξ
Άρτουρ Σνίτσλερ
ΘΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ ΠΑΛΙ
ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΦΟΡΕΣΙΑ
(Οδοιπόρος, Παναγιώτη Σούτσου)
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΧΟΡΟΥ
Μαρκ Σαν Ζερμέν
Ο ΚΑΛOΣ AΝΘΡΩΠΟΣ
ΤΟΥ ΣΕΤΣΟΥAΝ
Μπέρτολτ Μπρεχτ
Β’ περίοδος Ιανουάριος – Απρίλιος 2019
Η ΓΙΔΑ
ή ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΛΒΙΑ;
Έντουαρντ Άλμπι
ΣΤΗ ΣΚΙA ΤΗΣ ΠΕIΝΑΣ
Αν. Μπουντζιούκα
RENDEZ – VOUS?
Meat Me On Facebook
Αναλυτικά:
«ΜΕΝΕΞΕΔΕΣ ΚΑΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΑ»
(Μια παράσταση γι’ αυτό που μένει)
Πρεμιέρα: 21/9/2018
Παραστάσεις:
κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 19.00
Από 24 Σεπτεμβρίου για 10 παραστάσεις
Στην αίθουσα αναμονής κάποιου αεροδρομίου και με αφορμή την καθυστέρηση της πτήσης τους, πέντε ηλικιωμένοι επιδίδονται σε ένα περίτεχνο γαϊτανάκι αναμνήσεων, ξεδιπλώνοντας τις ζωές μιας ολόκληρης γενιάς μέσα από τη δουλειά, τα ταξίδια, τους μεγάλους έρωτες και τα παιδικά τους χρόνια. Το «Μενεξέδες και Ζουμπούλια» είναι μια αισιόδοξη παράσταση για την ομορφιά του τέλους και τη σπουδαιότητα της αρχής, για την καθημερινότητα της άνοιας και την ανάγκη για επικοινωνία.
Λίγα λόγια για το έργο
Τα τελευταία χρόνια, μέσα από γόνιμες συνεργασίες και την πολύτιμη στήριξη Κοινωφελών Οργανισμών, η εταιρεία μας υλοποιεί ένα πρόγραμμα ψυχαγωγίας για ανθρώπους που φιλοξενούνται σε γηροκομεία.
Το 2016 ξεκινήσαμε να πραγματοποιούμε με δική μας πρωτοβουλία μία πιο ενδελεχή έρευνα στις ιστορίες που έχουν να μας διηγηθούν οι άνθρωποι που φιλοξενούνται στα γηροκομεία, ψήγματα μιας Ελλάδας που αφήνουμε πίσω μας. Αυτό το σύγχρονο μουσείο ιστορίας επιλέξαμε να διατηρήσουμε, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό άγραφων ιστοριών που ζουν πίσω από την καταγεγραμμένη ιστορία μεταφέροντας στη θεατρική σκηνή αυτούσιες τις μαρτυρίες αυτών των ανθρώπων δίνοντάς τους βήμα, σε ένα αφιέρωμα στα χρόνια που πέρασαν και στις απλές καθημερινές στιγμές που τόσο εύκολα προσπερνάμε. Αυτό που καθιστά το συγκεκριμένο εγχείρημα ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως οι άνθρωποι που μοιράστηκαν μαζί μας τις ιστορίες και τις σκέψεις τους βρίσκονται σε ανοϊκές καταστάσεις, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.
Μέσα από την παράστασή μας, προσεγγίζουμε με ιδιαίτερη προσοχή το ζήτημα της στερεοτυπικής εικόνας που έχουμε για την Τρίτη Ηλικία σε μια προσπάθεια να την απενοχοποιήσουμε και ταυτόχρονα να αφυπνίσουμε την κοινή γνώμη για τις εκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου, ένα πεδίο για το οποίο η ορθή ενημέρωση είναι το πρώτο βήμα. Η παράσταση ενέχει όλα τα κωμικά στοιχεία και το χιούμορ με το οποίο οι ηλικιωμένοι μπόλιασαν τις ιστορίες που μας διηγήθηκαν και αφήνει μία γεύση γόνιμου προβληματισμού και αισιοδοξίας. Με όχημα τη δύναμη που έχει το θέατρο να ευαισθητοποιεί και να δημιουργεί κοινωνικό αντίκτυπο, στόχος μας είναι η πρωτοβουλία μας αυτή να ενθαρρύνει τον διάλογο και να χαράξει ακόμη ένα μονοπάτι προς την κοινωνική ευαισθητοποίηση αναφορικά με τις ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση.
Η παράσταση υλοποιείται με δωρεά από το ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα, καθώς και την υποστήριξη των πρότυπων Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων «Άκτιος» και «Νέα Θάλπη» και την πολύτιμη συμβολή των Διευθυντών τους, καταξιωμένων Ψυχολόγων/Γεροντολόγων Δρ Κωστή Προύσκα και Δρ Δημήτρη Καμπανάρο. Επιπλέον, η παράσταση χαίρει της υποστήριξης της FIX Hellas, της Οινοποιίας Ainos Wines και της ελληνικής εταιρείας αναψυκτικών και χυμών Λουξ.
Το έργο «Μενεξέδες και Ζουμπούλια» θα παρουσιαστεί στο «Θησείον – ένα θέατρο για τις τέχνες», τη διοικητική και καλλιτεχνική διεύθυνση του οποίου αναλαμβάνουν για τη θεατρική σεζόν 2018-2019, η καλλιτεχνική εταιρεία “Μυθωδία” (Νικορέστης Χανιωτάκης, Γεράσιμος Σκαφίδας ) .
Ταυτότητα της παράστασης
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Νότης Παρασκευόπουλος
Κατηγορία Έργου: Κοινωνικό
Κίνηση: Γιάννης Πολύζος
Σκηνικά: Μυρσίνη Μανέτα
Επιμέλεια Κοστουμιών: Κωνσταντίνα Μαλτέζου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Ζαΐρης
Κατασκευή Κοστουμιών: Ευαγγελία Τσιούνη
Κατασκευή Σκηνικού: Γεράσιμος Μαλτέζος
Φωτογραφίες-Βίντεο: Γιώργος Χαρίσης
Οπτική Επικοινωνία: Νίκος Γαζετάς
Ηθοποιοί:
Γιάννης Αννούσης
Μαρίνα Κουτρούμπα
Μάνος Κωστής
Κωνσταντίνα Μαλτέζου
Πετρούλα Μαντζουκίδου
Τάσος Τζιβίσκος
Κρατήσεις: 210 3255444 & 693 6159929
Προπώληση Εισιτηρίων: www.ticketservices.gr
Πρεμιέρα: Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου
(Παγκόσμια Ημέρα Αλτσχάιμερ) ώρα 20.00
Παραστάσεις: Από 24 Σεπτεμβρίου
κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 19:00
για 10 μόνο παραστάσεις.
Διάρκεια: 75 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 12€
Μαθητικό/Φοιτητικό, Πολυτέκνων,
ΑΜΕΑ, άνω των 65, Ανέργων: 10€
Ειδική τιμή: 10€ γενική είσοδος
για αγορές ως 20 Σεπτεμβρίου
Οργάνωση Παραγωγής: seveneleven ομάδα θεάτρου
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Λήδα Ασλανίδου
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΟΡΦΕΑΣ & ΕΥΡΥΔΙΚΗ
Μετά τη sold out επιτυχία στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, η παράσταση Ορφέας & Ευρυδίκη του Δημήτρη Μπογδάνου μεταφέρεται για 8 μόνο παράστασεις στο Θέατρο θησείον.
από Δευτέρα 1 Οκτωβρίου
έως και Τρίτη 23 Οκτωβρίου
* μια παράσταση για όποιον πεθαίνει να πεθαίνει από έρωτα
Το πιο απαρηγόρητο love story όλων των αιώνων ζωντανεύει σε μια σπαρακτική ποιητική αφήγηση για την ατόφια, οικουμενική, διαμπερή αγάπη που κάθε εμβληματικό ή καθημερινό ερωτευμένο ζευγάρι πεθαίνει να ζήσει.
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μπογδάνος ανα-παριστά έναν άλλο «Άλλο Κόσμο» που διατηρεί με καθαρότητα και ευαισθησία το παραμυθένιο και συγκινησιακό φορτίο του μύθου των διαχρονικών εραστών, αλλά ταυτόχρονα στέκει ωμά στο σήμερα λες και η Ιστορία ξανασυνέβη προχθές, σε λίγο, τώρα ή αύριο. Η βία και το απροσδόκητο επανεξετάζονται μέσω μίας διάφανης, λιτής, απογυμνωμένης οπτικής, άλλοτε τρυφερής κι άλλοτε άγριας και θνητής, παρασέρνοντας τον θεατή στο θεοσκοτεινό ταξίδι του ανυπόμονου αοιδού που με την Αγάπη του κερδίζει για λίγο τον Άδη και με τον «Άδη» του χάνει για πάντα την Αγάπη.
Όλα τα σύμβολα, οι οιωνοί και οι πυξίδες υποδεικνύουν ξανά και ξανά την ίδια στιγμή, την ίδια στιγμή, την ίδια στιγμή, εκείνο το αγύριστο νανοδευτερόλεπτο όπου οι μοίρες κάνουν οριστικά στροφή, γκρεμίζοντας την ελπίδα για κάθε Ορφέα και κάθε Ευρυδίκη που αρνούνται να πειθαρχήσουν στο σκοτάδι.
Ποιος είπε πως δεύτερη ζωή δεν έχει; Έχει αν το θέλεις πολύ. Αν όμως δεν χειριστείς με σεβασμό τη δεύτερη ζωή στον Έρωτα, παραμονεύει και δεύτερος θάνατος. Κι αν ο Έρωτας στέκει μόνο έτσι, μόνο «μέχρι θανάτου»; Αντέχεις να τον ξαναζήσεις;
Από 1 έως 23 Οκτωβρίου 2018
κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.15
Διάρκεια 65 λεπτά
Εισιτήρια στο ticketservices.gr και τα ταμεία του θέατρου
Σκηνοθεσία & Δραματουργική επιμέλεια
Δημήτρης Μπογδάνος
Πρωταγωνιστούν
Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης & Ευθαλία Παπακώστα
Σκηνικά-κοστούμια
Λυδία Κοντογιώργη
Φωτισμοί
Σάκης Μπιρμπίλης
Ειδικός Συνεργάτης
Ιωάννα Νασιοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη
Κωνσταντίνος Κουνέλλας
Συντονισμός παραγωγής
Μαρία Δημητρίου
Επικοινωνία
Μαρία Τσολάκη
Φωτογραφίες
Γιάννης Ζάχος
Η παράσταση ανέβηκε για πρώτη φορά στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου από τον Δεκέμβριο του 2017 έως τον Μάιο του 2018 σε συμπαραγωγή με το Θέατρο του Νέου Κόσμου και την αμέριστη υποστήριξη του κ. Μίλτου Σωτηριάδη.
Εταιρεία Θεάτρου «Θέρος»
«ΘΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ ΠΑΛΙ
ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΦΟΡΕΣΙΑ»
(Οδοιπόρος, Παναγιώτη Σούτσου)
Από Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018
και για 20 παραστάσεις
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Δύο γυναίκες, άγνωστες μεταξύ τους, συζητούν μέσα στη νύχτα. Οι ήχοι της τις αποσυντονίζουν.
Ένας άντρας παλεύει με το παρελθόν του και τις επιλογές του.
Μια όμορφη γυναίκα, κάθεται στη σιωπή.
Ο νεκρός εραστής της ζει και βρίσκεται στο ίδιο μέρος με εκείνη.
Αυτό που υπήρξαν κάποτε και οι τέσσερις έχει καταστραφεί. Φαιδροί και παράταιροι μέσα στις παλιές στολές τους, σχεδιάζουν με ελπίδα το θάνατο τους σα να ονειρεύονται πάλι μια καινούρια φορεσιά.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Ο Οδοιπόρος είναι το πρώτο ποιητικό έργο του Αθηναϊκού Ρομαντισμού, γραμμένο το 1831, τη χρονιά που δολοφονήθηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας. Αυτή η σύμπτωση, δεν αποτελεί παρά μόνο την αρχή μιας σειράς συμπτώσεων, που δένουν το έργο σφιχτά με την ίδια τη ζωή του Παναγιώτη Σούτσου, καθιστώντας το, 187 χρόνια μετά, στα μάτια του σημερινού αναγνώστη και θεατή, μια ασυνείδητη βιογραφία.
Ο Οδοιπόρος είναι ο εξιδανικευμένος Παναγιώτης Σούτσος και η Ραλού η εξιδανικευμένη ερωμένη της εφηβείας του. Σ’ όλη του τη ζωή ο Σούτσος θα επεξεργάζεται τον Οδοιπόρο και θα τον επανεκδίδει (1842, 1851, 1864), σε μια ανάγκη του να αποτελέσει το έργο του αυτό, ένα ακλόνητο επιχείρημα της ζωής του και των επιλογών του. Κάθε επανέκδοση του έργου, θα παρουσιάζει αλλαγές στη γλώσσα, για να υπερασπιστεί ο ίδιος τη στροφή του στις πιο ακραίες αρχαϊστικές τάσεις. Ο ποιητής βλέπει στον Οδοιπόρο ένα σπουδαίο ήρωα της ελληνικής επανάστασης του οποίου οι αγώνες παραγνωρίστηκαν απο το νεο ελληνικό κράτος. Όπως και στον εαυτό του. Στη Ραλού βλέπει την πιστή ερωμένη για την οποία δόθηκαν όλες οι μάχες. Όπως, δηλαδή, και στην πραγματική Ραλού. Οι δυο ήρωές του θα πεθάνουν αγκαλιά εναν ένδοξο θάνατο από τα ίδια τους τα χέρια.
Η αλήθεια είναι όμως ότι ο Σούτσος δεν υπήρξε ουδέποτε σπουδαίος ήρωας της ελληνικής επανάστασης, και δεν έμεινε πιστός σε ιδέες και απόψεις. Και η πραγματική Ραλού δεν τον αγάπησε ποτέ. Γι’ αυτό, διαβάζοντας σήμερα τον Οδοιπόρο, στην πράξη την αυτοχειρίας μπορεί να δει κανείς τον Παναγιώτη Σούτσο να θανατώνει τη δυνατότητα του εαυτού του να είχε γίνει κάποιος άλλος.
Αυτός που πεθαίνει στον Οδοιπόρο, είναι ο Παναγιώτης Σούτσος ο έντιμος πολιτικός, ο ριζοσπαστικός ποιητής, ο ανεξάρτητος δημιουργός που δεν ακολουθεί τακτικισμούς στο έργο του. Στη θέση του μένει ζωντανός, ο Παναγιώτης Σούτσος που θα αλλάξει τρεις φορές πολιτική στάση, που θα κατηγορηθεί για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, που θα υποδαυλίσει τη γλωσσικό ζήτημα, που θα αλλοιώσει το ίδιο του το έργο, ώσπου να πεθάνει τελικά το 1868, και να κηδευτεί δημοσία δάπανη.
Αυτό όμως ο Σούτσος δεν το γνώριζε το 1831, ότι δηλαδή στο πρόσωπο του ήρωά του, σκοτώνει την καλύτερη μελλοντική εκδοχή του εαυτού. Κι αυτή η εν αγνοία του βιογραφική ταυτότητα του Οδοιπόρου, είναι που ανοίγει το ενδεχόμενο σε πολλαπλές αναγνώσεις του.
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
«Εάν αυτό το φόρεμα, βαρύ φορτίο είναι / τι φταίω αν το παραιτώ; Κριτή σε κάμω, κρίνε».
Τέσσερις άνθρωποι, δυο εραστές και δυο γυναίκες μόνες, θα συναντηθούν τυχαία με φόντο τα ερείπια της ελληνικής επανάστασης.
Η συνάντησή τους θα ξυπνήσει την ελπίδα τους για μια άλλη, καινούρια, ζωή.
Το «Θα ονειρεύεσαι πάλι μια καινούρια φορεσιά» λέει την ιστορία ενός μεγάλου έρωτα και δυο μεγάλων μοναξιών που διεκδικούν το δικαίωμά τους στην ταυτότητα.
Μια ιστορία κοινή για όλους τους εραστές και τους μόνους αυτού του μικρού κράτους που πριν σχεδόν διακόσια χρόνια ονειρεύτηκε κι αυτό μια καινούρια, πιο πλουμιστή αλλά ξένη, φορεσιά.
Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Η ΟΜΑΔΑ
Η Εταιρία Θέατρου «Θέρος» ιδρύθηκε το 2013 από την Ηλέκτρα Ελληνικιώτη.
Μέλη της είναι (αλφαβητικά) οι Δημήτρης Δρόσος, Μαρία Μαμούρη, Ισαβέλλα Μαργάρα, Αθανάσιος Μυλωνόπουλος, Θεοδοσία Σαββάκη.
Σταθεροί συνεργάτες της είναι (αλφαβητικά) ο υπεύθυνος επικοινωνίας Άρης Ασπρούλης, ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Βαλσαμής, ο μουσικός Γρηγόρης Ελευθερίου, ο σκηνοθέτης Βασίλης Κεκάτος, η σκηνογράφος-ενδυματολόγος Δήμητρα Λιάκουρα, ο δραματουργός Αλέξανδρος Μιστριώτης, ο μεταφραστής Αντώνης Πέρης, και ο ποιητής Γιώργος Πρεβεδουράκης.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία, Δραματουργία, Σχεδιασμός φωτισμών: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Σκηνικά-Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου
Παίζουν: Μαρία Κίτσου, Δημήτρης Δρόσος, Μαρία Μαμούρη, Θεοδοσία Σαββάκη
Στην παράσταση περιέχεται κείμενο του Γιώργου Πρεβεδουράκη
Βοηθός Σκηνοθέτης: Ισαβέλλα Μαργάρα
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Αθανάσιος Μυλωνόπουλος
Φωτογραφίες: Γιώργος Βαλσαμής
Βίντεο: Βασίλης Κεκάτος
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Άρης Άσπρούλης
Συμπαραγωγή: Εταιρία Θεάτρου «Θέρος», Lead-In Arts
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Πρεμιέρα: Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018
Πότε: Τετάρτη με Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00
Περίοδος παραστάσεων: Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018 – Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018
Για 20 παραστάσεις
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΟΥΤΣΟΥ
Ο Παναγιώτης Σούτσος, αδερφός του Αλέξανδρου Σούτσου, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1806, γιος του διπλωμάτη Κωνσταντίνου Σούτσου και της συζύγου του Ελένης, αδερφής του Ιακωβάκη Ρίζου Νερουλού. Ορφάνεψε σε παιδική ηλικία και έμαθε τα πρώτα γράμματα στο σπίτι της αδελφής του Αικατερίνης. Μαζί με τον αδερφό του παρακολούθησε μαθήματα στη Σχολή της Χίου και κατόπιν στο Παρίσι, όπου έστειλε τα δυο αδέρφια ο θείος τους Μιχαήλ Σούτσος, ηγεμόνας της Μολδαβίας. Στο Παρίσι μπήκε στον κύκλο του Κοραή και δημοσίευσε τη γαλλόφωνη ποιητική συλλογή Odes d’ un jeun grec suivies de six chants de g`uerre ecrits en vers grecs par le meme autteur et traduits en prose francaise.
Το 1822 βρέθηκε στην Ιταλία (Πάντοβα – Βενετία) και το 1823 έφυγε για την Τρανσυλβανία από όπου επέστρεψε στον ελλαδικό χώρο. Το 1827 συνέγραψε την ποιητική συλλογή Άσματα πολεμιστήρια. Στην Αθήνα δημοσίευσε το δημοφιλέστερο έργο του τον Οδοιπόρο (στην πρώτη του μορφή), που γνώρισε πολλές επανεκτυπώσεις και είχε μεγάλη λαϊκή απήχηση. Το 1835 δημοσίευσε στην Αθήνα τη συλλογή λυρικών ποιημάτων Κιθάρα. Το 1839 έγραψε τα ποιητικά έργα Ο Μεσσίας και Ευθύμιος Βλαχάβας. Ακολούθησαν το 1842 ο Άγνωστος και ο Καραϊσκάκης. Τα πρώτα πεζογραφήματά του δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Ήλιος, την οποία εξέδιδε ο ίδιος. Πρόκειται για τα Απομνημονεύματα ενός ψιττακού και τον ημιτελή Τρισχιλιόπηχο. Ακολούθησε το 1834 το μυθιστόρημά του Ο Λέανδρος. Ο Παναγιώτης Σούτσος διετέλεσε νομάρχης και γραμματέας της Γερουσίας στην κυβέρνηση Καποδίστρια, απομακρύνθηκε ωστόσο γρήγορα εξαιτίας της αντικυβερνητικής του στάσης. Χαιρέτησε όπως και ο αδελφός του Αλέξανδρος τη δολοφονία του Καποδίστρια ως σωτήριο για το έθνος γεγονός και στάθηκε ένθερμος υποστηρικτής του Όθωνα, ευελπιστώντας πως ο τελευταίος θα παραχωρήσει Σύνταγμα στον ελληνικό λαό, σύντομα όμως απογοητεύτηκε και ανέπτυξε έντονη αντιοθωνική δράση. Κατά την περίοδο της αντιβασιλείας διετέλεσε Σύμβουλος Επικρατείας. Το 1841 πέθανε η σύζυγός του Φλωρεντία Κοπανίτσα. Το 1842 παντρεύτηκε για δεύτερη φορά. Και η δεύτερη σύζυγός του όμως πέθανε το 1845, αφού του χάρισε ένα γιο. Μετά την εξέγερση της Τρίτης Σεπτεμβρίου του 1843 συνέταξε την αίτηση Συντάγματος του νομοθετικού σώματος προς τον Όθωνα. Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία και εξέδωσε τις εφημερίδες Ήλιος, Αναγεννηθείσα Ελλάς και Ένωσις. Η απομάκρυνσή του από την πολιτική, συνέπεια της αντιοθωνικής δράσης του, και οι διώξεις εναντίον του αδερφού του Αλέξανδρου τον απογοήτευσαν και τον έκαναν να στραφεί προς τον άκρως συντηρητικό χώρο και την υποστήριξη της Μεγάλης Ιδέας . Στα πλαίσια της παραπάνω πολιτικής δράσης του δημοσιεύει το γλωσσικό μανιφέστο Νέα Σχολή του Γραφομένου Λόγου (1853), υποστηρίζοντας την άκρα αρχαΐζουσα. Η Νέα Σχολή προκάλεσε την κριτική διαμάχη του με τον Κωνσταντίνο Ασωπίο, γνωστή ως τα Σούτσεια. Τα δέκα τελευταία χρόνια της ζωής του Παναγιώτη Σούτσου στάθηκαν και τα πιο δύσκολα. Το 1857 έχασε το γιο του, το 1859 έλαβε χώρα η δίκη του αδερφού του Αλέξανδρου με αφορμή το έργο του Ο Περιπλανώμενος, το 1861 τον εγκατέλειψε η τρίτη του σύζυγος Μαρίνα Λογοθέτη. Πρόλαβε να χαρεί την άφιξη στην Ελλάδα του Γεωργίου Α’, στον οποίο είχε στηρίξει τις νέες ελπίδες του, η υγεία του ωστόσο είχε ήδη κλονιστεί από το 1863. Πέθανε οικονομικά κατεστραμμένος το 1868 στην Αθήνα, και κηδεύτηκε δημοσία δαπάνη. Ο Παναγιώτης Σούτσος υπήρξε ένας από τους εισηγητές του ρομαντισμού στον ελληνικό χώρο. Παράλληλα προς το ρομαντικό πνεύμα ωστόσο, στα έργα του ανιχνεύονται στοιχεία διδακτισμού, ο οποίος παραπέμπει στο Γαλλικό Διαφωτισμό. Ο Οδοιπόρος του θεωρήθηκε ως έργο ορόσημο του Αθηναϊκού Ρομαντισμού της περιόδου 1830 – 1880, μαζί με το Δήμος και Ελένη του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΙΩΤΗ
Γεννημένη το 1987. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στην Αθήνα και σκηνοθεσία στη Νέα Υόρκη. Είναι ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Θεάτρου «Θέρος» και από το 2013 είναι μέλος της ομάδας bijoux de kant. Έχει συνεργαστεί ως σκηνοθέτης με το Bios, το θέατρο του Νέου Κόσμου, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν. Το 2016 σκηνοθέτησε την πρώτη μικρού μήκους ταινία της «Η Ομορφότερη Ιστορία του Κόσμου» κι έκτοτε έχει συνυπογράψει τα σενάρια για άλλες δύο ταινίες μικρού μήκους. Είναι Managing Director του SeaNema Open Air Film Festival.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
«Λαχταρ(α)ω», Sarah Kane / Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2013
«Φευγάδα: Εμείς και οι Έλληνες» / Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2014
«Το Σκυλί του Ωρίωνα», Τηλέμαχος Τσαρδάκας / Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2015
«Περί Φύσεως», Μιχάλης Βιρβιδάκης / Bios (συνσκηνοθεσία με το Γιάννη Σκουρλέτη), 2016
«Θέλετε να χορέψομε Μαρία;», Μέλπω Αξιώτη / Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, 2016-17
«Κόρες», Γλυκερία Μπασδέκη / Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Μικρό Χρηματιστήριο (συνεργάτης σκηνοθέτης), 2017
REIGEN
Δέκα διάλογοι για το Σεξ
του Άρτουρ Σνίτσλερ
Από 19 Οκτωβρίου 2018
Η Stefi & Lynx Productions παρουσιάζει στο «Θησείον-Ένα θέατρο για τις τέχνες» σε σκηνοθεσία και μετάφραση της Αλίκης Δανέζη Knutsen, το πολυσυζητημένο έργο του Αυστριακού Άρτουρ Σνίτσλερ «REIGEN-Δέκα διάλογοι για το Σεξ», που έγινε γνωστό στην Ελλάδα με τον τίτλο «Το Γαϊτανάκι του Έρωτα». Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για τις 19 Οκτωβρίου.
Ένα έργο για το σεξ και τις ανθρώπινες και κοινωνικές σχέσεις που αλλάζουν μορφή, μέσα από τις ιστορίες δέκα ζευγαριών. Όλους τους ρόλους υποδύονται η Δανάη Σκιάδη και ο Νίκος Πουρσανίδης, μέσα από ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων και συνεχών εναλλαγών.
Μια περίτεχνη σκυταλοδρομία ερωτικών συνευρέσεων, όπου οι ήρωες κινούνται πέραν της κοινωνικής τους θέσης και της οικονομικής και οικογενειακής τους κατάστασης, δημιουργώντας ένα κύκλο διαδοχικών ιστοριών, που σκιαγραφούν το πορτρέτο μιας ολόκληρης κοινωνίας.
To «REIGEN» γράφτηκε το 1897, εκδόθηκε το 1903 και στη συνέχεια απαγορεύτηκε ως προκλητικό και αιρετικό. Χρειάστηκε να περάσουν 20 χρόνια για να ανέβει για πρώτη φορά στη σκηνή.
Ακόμα και ο Φρόιντ παραδέχθηκε πως ο Σνίτσλερ, «καίτοι δεν διέθετε τα επιστημονικά εργαλεία, έψαυσε τα μύχια της σεξουαλικότητας».
Σε έργα του Άρτουρ Σνίτσλερ βασίστηκε το σενάριο σημαντικών ταινιών όπως το «Eyes Wide Shut» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, «360» του Φερνάρντο Μεϊρέγιες κ.α.
Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Blaine Reininger (Tuxedomoon).
Σημείωμα Αλίκης Δανέζη Κnutsen
Το σεξ δεν έχει κάποιο βαθύτερο νόημα.
Όλοι θα θέλαμε να είχε. (Δρ. Μάρτιν Κλάιν, «The meaning of sex»)
Γραμμένο στη Βιέννη του 1900, το «REIGEN» είναι ένα έργο για το σεξ. Ένα έργο για το σεξ που, παράλληλα, φωτίζει τις πολλαπλές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Πολλά έργα αφορούν στο σεξ, όμως λίγα έχουν το σεξ στο επίκεντρο της πλοκής τους. Σαν ένας Άντρας και μια Γυναίκα να βρίσκονται σε ένα ερωτικό παιχνίδι ρόλων, να αποκαλύπτουν και δοκιμάζουν τις πολλαπλές τους «όψεις» σε διαφόρους συνδυασμούς μεταξύ τους, να προβληματίζονται για τις έννοιες της ζωής, της αγάπης και της ευτυχίας. Ο νάρκισσος, η γυναίκα αντικείμενο, η άπιστη σύζυγος, ο αποστασιοποιημένος διανοούμενος, η πόρνη, ο ορμητικός νεαρός και αρκετοί άλλοι χαρακτήρες, στροβιλίζονται σε ένα χορό ερωτικής επιθυμίας και στη συνέχεια, παγιδευμένοι από τις κοινωνικές και ηθικές επιταγές, ψάχνουν απεγνωσμένα να δώσουν νόημα σε αυτό που έχει συμβεί, ζητώντας όρκους αγάπης και αφοσίωσης. Εκπληκτικό στοιχειό, για ένα έργο γραμμένο στη Βιέννη στις αρχές του 20ου αιώνα, ότι οι χαρακτήρες, συχνά βγαίνουν έξω από τα στερεότυπα συμπεριφοράς και προσδίδουν στο έργο τον ανατρεπτικό και συχνά κωμικό χαρακτήρα του, ενώ παράλληλα εξερευνούν, με ένα βαθιά ψυχολογικό τρόπο, την πολυπλοκότητα των σχέσεων και της ίδιας της ύπαρξης τους.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen
Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Μουσική: Blaine Reininger
Κίνηση: Στέλλα Δημητρακοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Πολυχρονάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Γεωργίνα Γερμανού
Κατασκευή κοστουμιών: Μαρία Σιαφάκα
Διεύθυνση παραγωγής: Βάσια Υφαντή
Βοηθός παραγωγής: Πέτρος Αγγελόπουλος, Aναστασία Γεωργοπούλου
Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη
Παραγωγή: Stefi & Lynx Productions
ΠΑΙΖΟΥΝ: Δανάη Σκιάδη, Νίκος Πουρσανίδης
Φωτογραφίες προώθησης: Bill Georgoussis
Σχεδιασμός αφίσας: Φίλιππος Βασιλειάδης
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Παρασκευή, 19.00
Σάββατο και Κυριακή, 21.15
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Παρασκευή
Κανονικό: 12 ευρώ, Μειωμένο 10 ευρώ
Σάββατο και Κυριακή
Κανονικό: 15 ευρώ, Μειωμένο: 12 ευρώ
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΧΟΡΟΥ
Ώρα να χορέψεις με την καρδιά σου.
Όχι με τα πόδια σου.
του Μαρκ Σαν Ζερμέν
σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπογδάνου
Μετά τις sold out παραστάσεις Mon Petit Prince και Ορφέας & Ευρυδίκη, ο Δημήτρης Μπογδάνος επιστρέφει με μία δραματικά αστεία και τραγικά ειλικρινή κομεντί για το ερώτημα που δεν παύει ποτέ να χορεύει στο μυαλό σου: Τι θα πει νορμάλ; Και μετά από πόσες στροφές θα πάψει επιτέλους να σε νοιάζει;
Μια ταλαντούχα χορεύτρια αποχαιρετά την καριέρα της στο Broadway εξαιτίας ενός σοβαρού τραυματισμού. Ένας καθηγητής γεωφυσικής με σύνδρομο Άσπεργκερ της προσφέρει 2.153 δολάρια για ένα μάθημα χορού. Η Βίκυ Παπαδοπούλου και ο Γιωργής Τσαμπουράκης ζωντανεύουν μία “χορογραφία” που ξεκινά από απλές κινήσεις αλλά καταλήγει σε μία σύνθετη σπουδή πάνω στις επίπονες κοινωνικές αναπηρίες και τις συναισθηματικές αγκυλώσεις. Ματαιώσεις, μοναξιά, συμπληρωματικότητα, αυτοσαρκασμός και έρωτας από το πουθενά. Ένα βήμα μπρος, ένα βήμα πίσω, σε ένα ντουέτο τόσο αδέξιο φαινομενικά μα τόσο απροσδόκητα αρμονικό. Ίσως τελικά το μόνο που χρειάζεται για να μπουν όλα στη θέση τους είναι να ξεχάσεις τις φιγούρες που μέχρι σήμερα σου δίδαξε εντατικά η κοινωνία, να απαρνηθείς τα σόλο και με παρτενέρ τη μοναδικότητά σου να αποδεχθείς ότι η ζωή είναι ένας χορός που μαθαίνεται βήμα-βήμα.
Έρχεται από 29 Οκτωβρίου και για 12 μόνο παραστάσεις.
Σκηνοθεσία
Δημήτρης Μπογδάνος
Μετάφραση
Αντώνης Γαλέος
Πρωταγωνιστούν
Βίκυ Παπαδοπούλου & Γιωργής Τσαμπουράκης
Σκηνικά & Κοστούμια
Λυδία Κοντογιώργη
Κινησιολογία
Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Βοηθός Σκηνοθέτη
Γιάννης Λατουσάκης
Φωτογραφίες
Γιάννης Ζάχος
Παραγωγή
Visionartt / Κ.Ξενόπουλος & Π. Παρασκευοπούλου
από 29 Οκτωβρίου 2018
κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.15
για 12 μόνο παραστάσεις
«Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν»
(«Der gute Μensch von Sezuan»)
ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας,σε μετάφραση-σκηνοθεσία
Νικορέστη Χανιωτάκη
και μουσική
Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
Λίγα λόγια για το έργο
Τρυφερό, αστείο όσο και σκληρό, ρομαντικό όσο και ρεαλιστικό, «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» αποτελεί το έργο του Μπρεχτ, με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στην δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, παραμένουν διαρκώς στη σκηνή συνθέτοντας ένα βουβό θίασο, που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα επί σκηνής.
Επίσης, ερμηνεύουν ζωντανά την μουσική και τα τραγούδια της παράστασης.
Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: Μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων;
“Πως μπορείς να είσαι καλός όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;”
(Σεν Τε)
Κεντρική θέση κατέχουν από τη μία ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει την λογική της ηρωίδας, από την άλλη η μητρότητα, που φέρνει την ηρωίδα αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της – για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμη σκληρότερο προφίλ. Η έγκυος Σεν Τε, στην πιο αδίστακτη στιγμή της μεταμόρφωσής της, γίνεται ο Σουί Τα.
Τους εμβληματικούς ρόλους του έργου ενσαρκώνουν
Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Κωνσταντίνος Κάππας, Μπέτυ Αποστόλου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Βαλέρια Δημητριάδου.
Στον ρόλο της Ιδιοκτήτριας Μι Τσου η Λήδα Πρωτοψάλτη.
Υπόθεση
Στο έργο «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» (γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στη Σκανδιναβία), τρεις θεοί έρχονται στη γη, με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια, ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Έπειτα από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο, μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, τη Σεν Τε.
Οι θεοί την ανταμείβουν με ένα μεγάλο χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της, που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν “φανταστικό” ξάδελφο, τον σκληρό Σουί Τα, παίρνοντας τη μορφή του, όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν τον διπλό ρόλο;
Συντελεστές
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Δραματολογική συνεργασία – Απόδοση Στίχων: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Ενορχηστρώσεις/ Μουσική διδασκαλία: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τόνια Καζάκου
Οργάνωση και Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Βοηθός παραγωγής: Έμα Μαυρέλη
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
Προβολή – Επικοινωνία: Brainco S.A. (υπεύθυνη project: Σταυρούλα Κεντιέ)
Ημέρες / ώρες παραστάσεων
Από Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018 έως 27 Ιανουαρίου 2019, κάθε
Τέταρτη / 19:00
Πέμπτη / 21:15
Παρασκευή / 21:15
Σάββατο / 19:00
Κυριακή / 19:00
*Επιπλέον παραστάσεις:
Τρίτη 25 Δεκεμβρίου
Τρίτη 1 Ιανουαρίου
Διάρκεια
120 λεπτά (με διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων
ΤΕΤΑΡΤΗ & ΠΕΜΠΤΗ
Κανονικό: 16 ευρώ
Μειωμένο (φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, συνταξιούχοι): 12 ευρώ
ΟΑΕΔ: 10 ευρώ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΣΑΒΒΑΤΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ
Κανονικό: 18 ευρώ
Μειωμένο (φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, συνταξιούχοι): 14 ευρώ
ΟΑΕΔ: 10 ευρώ
ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ: 14 ευρώ (έως την προηγούμενη ημέρα κάθε παράστασης)
*Η ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ
Πωλήσεις
– «θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Στο ταμείο του θεάτρου 18:00 – 21:00 (ανοικτό ΜΟΝΟ τις ημέρες των παραστάσεων)
– Ticket Services
on-line: https://www.ticketservices.gr/ event/o-kalos-anthropos-tou-se tsouan-theatro-thiseion
τηλεφωνικά: 210-7234567
εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 – Στοά Πεσμαζόγλου
– Public
on-line: http://tickets.public.gr/event /o-kalos-anthropos-tou-setsoua n-theatro-thiseion
από όλα τα καταστήματα PUBLIC
Η ΓΙΔΑ
ή ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΛΒΙΑ;
του Έντουαρντ Άλμπι
Το τελευταίο έργο (2003) του βραβευμένου με τέσσερα Πούλιτζερ Αμερικάνου συγγραφέα θεωρείται ένα από τα κορυφαία και πιο τολμηρά του. Ένας επαγγελματικά άκρως επιτυχημένος οικογενειάρχης, χωρίς να πάψει να αγαπάει την γυναίκα του, ερωτεύεται την Σύλβια, η οποία τυχαίνει να είναι… γίδα! Ένας δημοσιογράφος και φίλος της οικογένειας το «καρφώνει» στην σύζυγο και στον γιο του, με αποτέλεσμα η μία ακραία αντίδραση να φέρει την άλλη, μέχρι το συναρπαστικό φινάλε. Η «Γίδα», έργο με έντονο χιούμορ, εκρηκτικούς χαρακτήρες, πανέξυπνους διαλόγους, σκληρότητα αλλά ταυτόχρονα μεγάλη τρυφερότητα, υποδεικνύει όχι μόνο το μέλλον των έως τώρα παραδοσιακών δομών της κοινωνίας, αλλά και τα κρίσιμα ερωτήματα που βασανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο.
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα
Πρωτότυπη μουσική – Επιμέλεια ήχων: Γιάννης Μαθές
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
παίζουν
Ελένη Ράντου,
Νίκος Κουρής,
Γιάννης Δρακόπουλος,
Μιχαήλ Ταμπακάκης
από 14 Ιανουαρίου 2019
Δευτέρα & Τρίτη 21:15
ΣΤΗ ΣΚΙA ΤΗΣ ΠΕIΝΑΣ
Η παράσταση, Στη σκιά της πείνας, θα αντλήσει το υλικό της, και ως προς το λόγο και ως προς τη δράση, από το μυθιστόρημα, Η Πείνα(Sult,1890) του Κνουτ Χάμσουν. Τρεις ηθοποιοί επιχειρούν να παρακολουθήσουν και να αφηγηθούν την ιστορία ενός μοναχικού συγγραφέα-ανθρώπου, που αποφασίζει να θέσει τον εαυτό του σε μια διαδικασία πειράματος. Επιλέγει να μπει στη θέση αυτών που παλεύουν για την καθημερινή τους επιβίωση. Προσπαθεί να υπάρξει μέσα από τα ελάχιστα και έρχεται αντιμέτωπος, με τη σωματική και ψυχική πείνα, τόσο του ίδιου του εαυτού, όσο και της ίδιας του της πόλης, στην οποία περιφέρεται σαν ζωντανός νεκρός ανάμεσα στις σκιές της.
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Ανοιξιά Μπουντζιούκα
Πρωτότυπη μουσική: Νικόλ Σουβατζή Ι Σκηνικά – Κοστούμια: Ολυμπία Σιδερίδου
Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη Ι Επιμέλεια video: Λουίζος Ασλανίδης
Συνεργάτις Δραματουργός: Μαγδαληνή Καραβάτση
Συνεργάτις Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου: Αθανασία Τσουκαλά Ι Παραγωγή: Ekso Productions Ι Εκτέλεση παραγωγής: Λουίζος Ασλανίδης, Ανοιξιά Μπουντζιούκα
παίζουν
Γιώργος Βουρδαμής- Μαυρογένης,
Βασιλική Σουρρή,
Νίκος Φλεσιόπουλος
από 14 Ιανουαρίου 2019
κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 19.00
μόνο για 14 παραστάσεις
Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα της Νορβηγικής Πρεσβείας και του Νορβηγικού Ινστιτούτου.
Rendez – vous?
Meat Me On Facebook
Με χαρά σας προσκαλούμε στα “πάρτι” που διοργανώνουμε στο θησείον – ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ.
Για να περάσουμε καλά. Να γνωριστούμε. Να μη μείνουμε μόνοι για μία ακόμα μέρα.
Νέοι άνθρωποι, οι σχέσεις τους, ένα party, μουσική, κοκτέιλ, χορός, τραγούδι, και… τα social media.
Πρόκειται για ένα πάρτυ, κι όπως σε κάθε πάρτι, κάποιοι άνθρωποι συναντιούνται εκεί.
Γνωρίζονται. Συζητούν. Πίνουν. Χορεύουν. Εκμυστηρεύονται. Μαλώνουν.
Φιλιούνται. Θέλουν να συνάψουν σχέσεις. Ψάχνουν να μην είναι μόνοι.
Έξι ηθοποιοί και ένας μουσικός παρευρίσκονται σ’ αυτήν την συνάντηση, και μας αφηγούνται ιστορίες από πραγματικά ραντεβού, δικά τους ή άλλων. Η παράσταση επικεντρώνει την προσοχή της στο προσωπικό, μικρό βίωμα, επιθυμώντας να το καταστήσει οικουμενική πιθανότητα. Προσπαθεί να κατανοήσει τις ερωτικές σχέσεις των ανθρώπων -και συγκεκριμένα των νέων- στη σημερινή εποχή: την ανάγκη του νέου ανθρώπου να μοιραστεί με τον άλλον τη σάρκα, την ψυχή του, αλλά και το φόβο του απέναντι στη μοναξιά.
Μέσα από την καθομιλουμένη ωμή γλώσσα και τον κυνισμό της καθημερινότητας, στόχος είναι να ξεπροβάλλει η ποίηση.
Οι θεατές είναι αναπόσπαστο μέρος αυτού του πάρτι. Είναι προσκεκλημένοι.
Κάθονται πάνω στη σκηνή, κυκλώνοντας τους ηθοποιούς. Ο χαμηλός και ο πολύχρωμος φωτισμός, η ρυθμική μουσική μπιτ, η εικόνα ενός μπαρ, τους
υποβάλλουν σε αυτήν την αίσθηση του βυθίσματος στα ένστικτα της συνενοχής.
Πάνω από τα κεφάλια όλων υπάρχουν δύο οθόνες που προβάλλουν τη σελίδα του Rendez-vous? στο Facebook. Μια ακόμα παράσταση εκτυλίσσεται εκεί ταυτόχρονα.
Μια παράσταση από αναρτήσεις, φωτογραφίες, απευθείας μεταδόσεις. Ηθοποιοί και θεατές συμμετέχουν και στις δύο την ίδια στιγμή. Τα social media δρουν ως μία εναλλακτική, ψηφιακή πραγματικότητα, το ίδιο υπαρκτή με την κανονική. Εκεί το εγώ, κατασκευάζεται λεπτομερώς για να είναι όπως επιθυμεί να φαίνεται . Ο άλλος γίνεται πιο προσιτός. Η ζωή δείχνει διαφορετική και ωραία.
Με πόσους έχεις πάει;
Τι σημαίνει σχέση σήμερα;
Υπάρχει κάτι που διαρκεί;
Υπάρχει το «φυσιολογικό»;
Έχουμε μείνει μόνο εγώ και εσύ, να κοιτιόμαστε;
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Κοσμίδης
Δραματουργία: Χάρης Ηλιάδης, Ματίνα Παγουλάτου Ι Σκηνογραφία – φωτισμοί: Βαγγέλης Μαρούλης Ι Μουσική: Μάριος Μορφίδης Ι Οργάνωση παραγωγής: Νίκος Μαυράκης/ TooFarEast Productions Ι Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλλα Ψαρουδάκη
παίζουν
Νικόλας Ανδρουλάκης,
Έκτορας Γασπαράτος,
Εμμανουέλα Κοντογιώργου-Οικονόμου,
Βαγγέλης Κοσμίδης,
Μαριέλα Ντούμου,
Αντιγόνη Σταυροπούλου,
Χριστίνα Χειλά Φαμέλη
από 8 Μαρτίου 2019
Παρασκευή & Σάββατο
στις 23:45
Και 2 εφηβικά έργα.
Το Μουσείο Μπενάκη, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ενώνουν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο του θεάτρου για παιδιά παρουσιάζοντας «Το Συρματόπλεγμα» και ένα σημαντικό έργο της ελληνικής λογοτεχνίας («Η μουσική που σταμάτησε τον πετροπόλεμο»).
Δημιουργούν μια «μεταφερόμενη σκηνή» που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε σχολείο να παρακολουθήσει την παράσταση σε όποια από τις τρεις σύγχρονες θεατρικές σκηνές επιθυμεί ή και σε χώρο του σχολείου.
«Το Συρματόπλεγμα»
του Νικορέστη Χανιωτάκη
με τα τραγούδια του Μάνου Λοΐζου
Μετά τις μεγάλες επιτυχίες «4 λεπτά & 12 δευτερόλεπτα» και «Η μουσική που σταμάτησε τον πετροπόλεμο», το θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ συνεχίζει την δραστηριοποίησή του στο θέατρο για νέους/εφήβους.
Η παράσταση: Απευθύνεται σε παιδιά κι εφήβους από 12 έως 18 ετών και έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα καθώς τα παιδιά συναντούν το ιστορικό θέμα των γενοκτονιών, μεταδίδοντάς τους την αξία της ισότητας, της φιλίας και της παιδικής αθωότητας.
Υπόθεση: Κατά τη διάρκεια του πολέμου , ένα μικρό αγόρι, γεμάτο ενέργεια αποφασίζει να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις της μητέρας του και να ανακαλύψει την περιπέτεια στο γειτονικό δάσος. Εκεί πίσω από ένα συρματόπλεγμα, συναντά ένα συνομήλικο αγόρια διαφορετικής καταγωγής. Το παιχνίδι θα νικήσει την έχθρα μεταξύ των λαών και μια εκπληκτική φιλία γεννιέται με απρόβλεπτες συνέπειες.
Συντελεστές:
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Σκηνικά: Έλλη Εμπεδοκλή / Κοστούμια: Αναστασία Σπάνθη
Μουσική Διδασκαλία – Ενορχηστρώσεις: Γιάννης Μαθές
Κίνηση: Μόνικα Κολοκοτρώνη / Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέφανος Παπατρέχας / Προβολές: Ειρήνη Τηνιακού
Συμπαραγωγή: Μανόλης Σάρδης PRO4 & Καλλιτεχνική εταιρεία Μυθωδία.
Παίζουν (αλφαβητικά): Μπέτυ Αποστόλου, Μαρία Δελετζέ, Γιάννης Καλατζόπουλος, Φάνης Μιλλεούνης, Ελισάβετ Μπούρα, Παύλος Παυλίδης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Δημήτρης Σταματελόπουλος.
Διάρκεια: 90 λεπτά
Παραστάσεις για το κοινό
Κυριακές 14, 21 & 28 Οκτωβρίου 2018 16.00
«Η μουσική που σταμάτησε τον πετροπόλεμο» – 2η Χρονιά!
του Δημήτρη Σπύρου (συγγραφέας του «Ψύλλου»)
με την μουσική του Μίκη Θεοδωράκη
Σ’ ένα ορεινό χωριό της Αρκαδίας βλέπουμε, μέσα απ’ τα μάτια των παιδιών, μια σημαντική περίοδο απ’ την εξόριστη ζωή του «αιώνιου έφηβου» Μίκη Θεοδωράκη. Η μουσική του γεμίζει τις ψυχές των νέων, οι οποίοι αφήνουν τις πέτρες για να ακούσουν τις μελωδίες του, που έμελλαν να σημαδέψουν ολόκληρη την Ελλάδα. Μια ωδή στην ελευθερία, την ειρηνική συνύπαρξη και τις ξεχασμένες αξίες διανθισμένη από δημοτικά τραγούδια και την αυθεντική μουσική του Μίκη.
Η παράσταση: Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μία ιστορική περίοδο για την Ελλάδα (1966-1974) και γνωρίζουν σημαντικές προσωπικότητες (Μ. Θεοδωράκης, Γ. Ρίτσος, Γ. Σεφέρης, Ο. Ελύτης κ.α.). Επίσης, βλέπουν πως ζούσαν οι συνομήλικοί τους πριν 40 χρόνια στην περιφέρεια, τι παιχνίδια έπαιζαν κτλ. Τέλος, ακούνε με συνοδεία ζωντανής μουσικής υπέροχα δημοτικά τραγούδια και αξέχαστες δημιουργίες του Μίκη («Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ», «Άξιον Εστί», «Άρνηση», «Νύχτα μαγικιά» κ.α.). Η γλώσσα είναι αυθεντική και συντελεί στο να μεταφέρεται η ατμόσφαιρα της εποχής. Ο συγγραφέας μας υπενθυμίζει ξεχασμένους «άγραφους» νόμους… Οκτώ ηθοποιοί δημιουργούν μπροστά στους θεατές μία παράσταση με γρήγορο ρυθμό, περιπέτεια, αγωνία και πάρα πολλές αστείες αλλά και συγκινητικές σκηνές.
Υπόθεση: Στο Πετροχώρι (η γνωστή μας Ζάτουνα) τη δεκαετία του ’60, εκτυλίσσονται ιδιότυπες, σκληρές και πολλές φορές ανελέητες μάχες στον πετροπόλεμο, με πρωταγωνίστριες την πάνω και την κάτω ρούγα. Ώσπου ο ερχομός ενός εξόριστου μουσικοσυνθέτη φέρνει τα πάνω κάτω στην κλειστή κοινωνία μέχρι που τα παιδιά παρατάνε τις πέτρες για να ακούσουν τις εξαίσιες μελωδίες που βγαίνουν απ’ το πιάνο! Ο πετροπόλεμος, άγνωστος στους σημερινούς εφήβους, δεν ήταν απλώς ένα παιχνίδι. Είχε τους κανόνες και το τελετουργικό του, που τηρούνταν με ευλάβεια…
Συντελεστές:
Πρωτότυπο κείμενο: Δημήτρης Σπύρου
Θεατρική διασκευή – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Μουσική Διδασκαλία – Ενορχηστρώσεις: Γιάννης Μαθές
Σκηνικά: Έλλη Εμπεδοκλή / Κοστούμια: Αναστασία Σπάνθη
Χορογραφίες: Μαργαρίτα Βαρλάμου / Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Κομνηνίδου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα / Προβολές: Ειρήνη Τηνιακού
Παίζουν (αλφαβητικά): Μπέτυ Αποστόλου, Μαρία Δελετζέ, Γιάννης Καλατζόπουλος, Φάνης Μιλλεούνης, Ελισάβετ Μπούρα, Γεράσιμος Σκαφίδας, Δημήτρης Σταματελόπουλος.
Διάρκεια: 85 λεπτά
Συμπαραγωγή: Μανόλης Σάρδης PRO4 & Καλλιτεχνική εταιρεία Μυθωδία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ:
θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Τουρναβίτου 7, Θησείο, Αθήνα
Το θέατρο βρίσκεται ανάμεσα στον ηλεκτρικό του Θησείου και την στάση Μετρό Μοναστηράκι.
Χωρητικότητα: 150 άτομα.
Αμφιθέατρο Μουσείου Μπενάκη
Πειραιώς 138
Το Μουσείο βρίσκεται πολύ κοντά στην στάση Μετρό Κεραμεικός.
Χωρητικότητα: 360 άτομα.
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου 32
Χωρητικότητα: 295 άτομα
γράφει/επιμελείται: Κώστας Ζήσης