Αποκαλύψεις για καλοκαιρινές παραγωγές και τη νέα σεζόν.
Ένα σύντομο απολογισμό της σεζόν που τελειώνει, αλλά και αποκαλύψεις για κάποιες από τις καλοκαιρινές του παραγωγές έκανε το Εθνικό Θέατρο και ο καλλιτεχνικός του διευθυντής, Στάθης Λιβαθινός, σε εστιατόριο της περιοχής των Εξαρχείων αντί της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου.
Αναφορικά με το Φεστιβάλ Επιδαύρου τόνισε ότι υπάρχουν δύο παραγωγές: Η «Αλκηστις» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου με την Μαρία Κίτσου στον ομώνυμο ρόλο και η «Ειρήνη» του Αριστοφάνη με τον Τζίμη Πανούση στον ρόλο του Τρυγαίου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη. Να σημειωθεί πως η «Ειρήνη» είναι μια σύγχρονη θεατρική όπερα βασισμένη σε λιμπρέτο του βραβευμένου συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκου και σε μουσική Νίκου Κυπουργού.
Αποκαλύψεις έγιναν και για τη χειμερινή σεζόν στην οποία θα δούμε μεταξύ άλλων, τα εξής: τον Γιώργο Κιμούλη στο «Ψηλά από τη γέφυρα» σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, τον «Πέερ Γκυντ» του Ερρίκου Ίψεν από τον Δημήτρη Λιγνάδη, το ο «Τίμων ο Αθηναίος» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού με τον Δημήτρη Ήμελλο. Η νέα χειμερινή σεζόν θα ξεκινήσει με επαναλήψεις της περασμένης χρονιάς: «Στέλλα κοιμήσου», «Εξηνταβελόνης», «Θερισμός».
Αναφορικά με τα οικονομικά του θεάτρου, ο Στάθης Λιβαθινός τόνισε καταρχάς πως «δεν παραλάβαμε καμένη γη από τους προκατόχους μας» και συνέχισε αναλύοντας πως το Εθνικό Θέατρο βαδίζει με ετήσια κρατική επιχορήγηση 6 εκατ. ευρώ, μισή δηλαδή από παλιότερες εποχές. Από το ποσό αυτό το 90% έως 95% απορροφούν οι μισθοί των περίπου 300 εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου και το 5% έως 10% οι καλλιτεχνικές παραγωγές».
Παράλληλα, μιλώντας για την πορεία των παραστάσεων τον χειμώνα, ανέφερε πως δεδομένης της γενικότερης κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, που είναι στην κόψη του ξυραφιού για όλους, πήγε καλά, ενώ έδωσε ιδιαίτερη βάση στις επιτυχίες της χρονιάς και στο εύρος των δράσεων που επιχείρησε εφέτος το Εθνικό Θέατρο, για πρώτη φορά: «Θέατρο στο Μουσείο Μπενάκη», «Συνέβη στην Αθήνα», «Συγγραφέας του μήνα», «Θέατρο στις φυλακές».
Επίσης αναφέρθηκε και το «κυνήγι των χορηγών» που συνεχίζεται, ενώ σημείωσε πως επανέρχεται «αργά και σταθερά» η χορηγία του «Σχολείου» στην Πειραιώς από το Ίδρυμα Λάτση ώστε να αναλάβει το έργο ανακατασκευής των εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Από την άλλη, το Ίδρυμα Ωνάση θα συμβάλει στην ριζική ανακατασκευή της παιδικής και εφηβικής σκηνής του Εθνικού στο ισόγειο του REX. Καλλιτεχνική υπεύθυνη της παιδικής και εφηβικής σκηνής ανέλαβε η Σοφία Βγενοπούλου
Σε ερώτηση αν οι παραγωγές καλύπτουν τα έξοδά τους, ο ίδιος απάντησε θετικά για τις περισσότερες αν και σημείωσε πως μολονότι ιδιαίτερα στη Nέα Σκηνή σημειώθηκαν sold out, τα έσοδα ήταν μειωμένα λόγω των φθηνών εισιτηρίων.
«Αυτό που μας ενδιαφέρει και οφείλει να κάνει ένα σύγχρονο Εθνικό Θέατρο είναι παραστάσεις-προτάσεις για το θεατή, εναλλασσόμενο ρεπερτόριο από σταθερό θίασο (ανσάμπλ) σε πολλές διαφορετικές παραγωγές κάτι που δεν είναι εύκολο θεσμικά, χρειάζεται δομικές αλλαγές. Και το Εθνικό Θέατρο διανύει την πρώτη μεταβατική του χρονιά», τόνισε.
Πηγή: http://tospirto.net