Ο Τεχνοχώρος Εργοτάξιον παρουσιάζει από τη Δευτέρα 04 Νοεμβρίου 2024 το έργο του Θανάση Τριαρίδη «Surriento – Ο Κόσμος Ξανά» σε σκηνοθεσία της Έφης Μεράβογλου. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στον Τεχνοχώρο Εργοτάξιον το 2022 με την ίδια σκηνοθεσία και με κάποιες αλλαγές στους συντελεστές.
Δυστοπικός κόσμος, σε συνθήκες περιβαλλοντικής καταστροφής και κατακλυσμικής πτώσης της κοινωνίας. Χρόνια πριν η ανθρωπότητα ετοιμαζόταν γι’ αυτή την καταστροφή και γνώριζε ότι το μέλλον θα είναι δυσοίωνο. Όλες οι έρευνες και τα πειράματα γίνονται για τη μακροζωία του ανθρώπου και για τον πλήρη έλεγχο του εγκεφάλου.
Στο σήμερα οι άνθρωποι ζουν περισσότερο στην Hyperlife, την παραπραγματικότητα και λιγότερο στην Trashworld, την πραγματική ζωή. Το «Beyond be you» είναι ένα πρωτοποριακό project, είναι η τελευταία λέξη της παραπραγματικότητας με την οποία συνδέεσαι και όλα γίνονται δυνατά. Γίνεσαι όποιος θέλεις, όπου θέλεις! Συμμετέχεις σε ένα θεματικό ταξίδι εναλλακτικής πραγματικότητας με συγκεκριμένους κανόνες και περιορισμούς.
Οι άνθρωποι του μέλλοντος μπορούν να αποδράσουν απ’ τη δυστοπική πραγματικότητα και να μεταφέρονται σε μία παραπραγματικότητα όπως τη φαντάζονται και την επιθυμούν…
Ένα ζευγάρι βιώνει τον έρωτά του από την αρχή, με άλλους όρους, σε μια άλλη ζωή. Έχουν δύο ώρες για να ανατρέψουν το παρελθόν τους. Μία δυνατή ιστορία αγάπης, δύο άνθρωποι που ερωτεύονται ξανά και ξανά κάθε φορά που γνωρίζονται, που προσπαθούν να διορθώνουν κάθε φορά τα λάθη τους, που αγωνίζονται να μείνουν μαζί.
Έφη Μεράβογλου σκηνοθέτης
Το Surriento είναι ένα θεματικό ταξίδι ανάμεσα σε δύο κόσμους. Στην Τrashworld και στην Hyperlife. Διαβάζοντας το έργο του Θανάση Τριαρίδη ένιωσα ότι πλησιάζουμε σε αυτή τη δυστοπική κοινωνία και είμαστε πολύ κοντά στο χτίσιμο μιας άλλης ζωής που θα μπορούμε να γινόμαστε όποιοι θέλουμε, να ταξιδεύουμε σε στιγμές του παρελθόντος και όλα αυτά με το μυαλό μας. Με ενδιαφέρουν πάρα πολύ τα έργα που ερευνούν τον άνθρωπο και την εξέλιξή του. Με απασχολεί η έννοια του χωροχρόνου και πώς οι άνθρωποι την αντιλαμβάνονται. Τον έρωτα, όσες μορφές και να αλλάξει, δεν παύουμε να τον αποζητάμε και να είναι η κινητήριος δύναμη της ύπαρξής μας. Εδώ και χρόνια, μέσα από τα βιβλία και τις ταινίες που βλέπουμε, ερχόμαστε όλο και πιο κοντά με ένα μέλλον αρκετά δυστοπικό, που το παρόν φαντάζει ονειρικό. Η τεχνολογία τείνει να αντικαταστήσει τελείως τον άνθρωπο, αν αναλογιστούμε ότι το 1980 ξεκίνησε η επανάσταση των προσωπικών υπολογιστών.
Σε ένα διάστημα 40 χρόνων έχουμε καταφέρει να αντιληφθούμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας, να τις χειριζόμαστε με ευκολία και να αναζητάμε συνέχεια το επόμενο τεχνολογικό επίτευγμα. Μία αμερικάνικη έρευνα που είχα διαβάσει πριν λίγα χρόνια έλεγε ότι ένας άνθρωπος για να ανακαλύψει και να αντιληφθεί πώς λειτουργεί η τεχνολογία ήθελε 20 χρόνια. Στο σήμερα τα 20 χρόνια γίνανε 20 λεπτά. Μόνο τόσα χρειαζόμαστε για να καταλάβουμε πως λειτουργεί ένα τεχνολογικό μέσο. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε μια μετάβαση, στη μεταβιομηχανική εποχή και χαίρομαι που έχουμε τη δυνατότητα εμείς οι καλλιτέχνες να μιλάμε μέσα από τα έργα μας, να προβλέπουμε τα μελλούμενα αλλά και να διεγείρουμε τη φαντασία των θεατών. Ο Erich Fromm είχε γράψει κάποτε στο βιβλίο του το “Δόγμα του Χριστού” ότι “Ο κίνδυνος στο παρελθόν ήταν μήπως οι άνθρωποι γίνουν δούλοι. Ο κίνδυνος στο μέλλον θα είναι μήπως οι άνθρωποι γίνουν ρομπότ”. Ο Θανάσης Τριαρίδης με το Surriento συνδυάζει την επιστήμη και την αγάπη. Καρδιά και μυαλό γίνονται ένα με απώτερο σκοπό τη συμπαντική ένωση.
Σημείωμα συγγραφέα
Να, λοιπόν, που ήρθε η ώρα το πιο σύνθετο (και, ενδεχομένως, το πιο προσωπικό) από τα έργα μου να παρασταθεί στην σκηνή… Το «Surriento – Ο Κόσμος Ξανά» είναι μία ιστορία όπου προσπάθησα να βάλω όλα εκείνα που τόσο πολύ με μάγεψαν (και ακόμη με μαγεύουν) στις μελλοντολογικές αφηγήσεις του New Age: Τη διασάλευση της χρονικής συνέχειας, τη λούπα μέσα στις παράλληλες πραγματικότητες, την υποψία της Αιώνιας Επιστροφής και της ανάστασης των νεκρών -την απελπισμένη επαναδιαπραγμάτευση της δεύτερης ευκαιρίας. Με άλλα λόγια: μια τετελεσμένη τραγική ιστορία αγάπης που ζητάει να σχηματιστεί ξανά, με άλλους όρους, στο μέλλον.
Είμαστε η αγάπη που ρουφήχτηκε στον χρόνο. Μακάρι να μπορούμε να σώσουμε μέσα στη μνήμη κάτι από αυτή την αγάπη.
Θανάσης Τριαρίδης, τέλη του 2021
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Έφη Μεράβογλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Πανόπουλος
Πρωτότυπη μουσική: Ρωξάνη Χατζηδημητρίου
Σχεδιασμός φωτισμών: Γιάννης Καραλιάς, Τάκης Σπανός
Σκηνογράφος: Art and Media Zone
Κοστούμια: Σοφία Κατσουρά
Χειρισμός ήχου και φωτισμών: Τάκης Σπανός
Οργάνωση παραγωγής: Γιώργος Κάλτσας
Trailer: Μάκης Τσούφης
Φωτογραφίες: Ιουλία Λαδογιάννη
Επεξεργασία φωτογραφιών: Σωτηρία Μπράμου
Σχεδιασμός αφίσας: ANMZ
Παραγωγή: Art and Media Zone
Παίζουν: Στέλιος Πετράκης, Ιωάννα Πηλιχού
Πληροφορίες:
Τεχνοχώρος Εργοτάξιον
Διογένους 1, Άγιος Δημήτριος (δίπλα στον σταθμό Μετρό «Δάφνη»)
Τηλέφωνο: 6983930220
Από τη Δευτέρα 04 Νοεμβρίου 2024
Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Προπώληση εισιτηρίων:
www.more.com/theater/surriento-o-kosmos-ksana
Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό | 10€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών | 5€ ατέλειες
Διάρκεια: 90 λεπτά
Επιμέλεια άρθρου: Πλάτων Σέρρας