37.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024

Νέα αίθουσα Δραματικής τέχνης στο Ωδείο Αθηνών

«Όταν πρωτομπήκα στη ‘Μαύρη’ βρήκα ένα τραπέζι, μια σάπια μοκέτα, οκτώ φώτα απ’ τον εμφύλιο και μια ετοιμόρροπη σκηνή από κοντραπλακέ που υποκρινόταν την ιταλική. Τη γκρεμίσαμε και, χάρη σε μια δωρεά στη μνήμη του Κωστή Λειβαδέα, στρώσαμε πλαστικό στο πάτωμα και ηχομόνωση στον ένα τοίχο. Για τις πρώτες εξετάσεις φωτίζαμε μ’ ό,τι μπορούσαμε να φανταστούμε -από φακούς μέχρι θερμάστρες. Στη σκέψη ότι τώρα ζητάμε μέσω ενδοεπικοινωνίας απ’ τους σπουδαστές που βλέπουν το χώρο με κάμερα να φωτίζουν την κίνηση των συναδέλφων τους με ρομποτικές κεφαλές, είπαμε σ’ αυτή την παράσταση να κρατήσουμε το τραπέζι -που στη διαδρομή των χρόνων διαλύθηκε και ξαναφτιάχτηκε άπειρες φορές- σε ανάμνηση των ηρωικών εκείνων χρόνων.»

Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, Διευθυντής Δραματικής Σχολής Ωδείου Αθηνών

Black.Box-Odeio.Athinon-2019-10_DSC_7482.jpg

Ο σχεδιασμός της αίθουσας Black Box

Το κτιριολογικό πρόγραμμα του έργου διατυπώθηκε από τον Κωνσταντίνο Αρβανιτάκη για την Αίθουσα Δραματικής Τέχνης, γνωστή ως “Μαύρη”. Η ιδέα του νέου σχεδιασμού ανήκει στον διεθνή εικαστικό Αντώνη Βολανάκη, καθηγητή της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών, και λειτουργεί ως ένας πολυμορφικός και μεταβλητός σε επίπεδα χώρος, με ρευστότητα στη δομή του με χρήσεις ως λευκός κύβος και μαύρο κουτί, δανειζόμενος τους βασικούς χώρους των εικαστικών και των παραστατικών τεχνών.

Η αίθουσα λειτουργεί με δυνατότητες πολλαπλών χωρικοτήτων καθώς η σχέση θεατών περφόρμερ αναδιαμορφώνεται ανάλογα με τη δραματουργία της παράστασης και η θέαση μπορεί να είναι μετωπική, αμφίπλευρη ή περίβλεπτη, διαμορφώνοντας έτσι κάθε φορά διαφορετικές εμπειρίες για τον θεατή.

Black.Box-Odeio.Athinon-2019-11_DSC_7353.jpg

Οι συντελεστές της παρέμβασης

Η ανάπλαση της Δυτικής πτέρυγας στον όροφο του Ωδείου Αθηνών αποτελούσε ένα μόνιμο αίτημα του Διοικητικού Συμβουλίου του, στο οποίο ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό και γενναιοδωρία ο σύλλογος Friends of Aliki Vatikioti for Μusic & the Αrts με μια σημαντική χορηγία.

Η ανάπλαση της αίθουσας Δραματικής τέχνης στον Α΄ όροφο του Ωδείου Αθηνών έρχεται να ολοκληρώσει το έργο που ξεκίνησε με την ανάπλαση της αίθουσας συναυλιών «Άρης Γαρουφαλής» που παραδόθηκε σε χρήση τον Δεκέμβριο 2017. Το όλο έργο ολοκληρώθηκε ανταποκρινόμενο στις υψηλότερες προσδοκίες των οραματιστών του, χάρη στην άψογη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων και κυρίως χάρη στο αμέριστο ενδιαφέρον του Stephen Farrant εκ μέρους των χορηγών για το έργο.

Black.Box-Odeio.Athinon-2019-3_DSC_7461.jpg

Συντελεστές της ανάπλασης της «Μαύρης» αίθουσας Δραματικής τέχνης είναι:

• Μελέτη: αρχιτεκτονικό γραφείο Α66, με αρχιτέκτονες τη Σουζάνα Αντωνακάκη και τον Δημήτρη Αντωνακάκη, σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Τηλέμαχο Ανδριανόπουλο.
• Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη για την αίθουσα της Δραματικής τέχνης: Γιάννης Λαδόπουλος (ΔΕΚΤΗΣ Σύμβουλοι Μηχανικοί ΑΕ)
• Ακουστική μελέτη: Dr. Gottfried Schubert
• Κατασκευή: Νάσος Δεληβοριάς (STEPSIS ΑΤΕ)

Η ανάπλαση αυτή ολοκληρώνει την πτέρυγα Αλίκη Βατικιώτη του Ωδείου Αθηνών.

Black.Box-Odeio.Athinon-2019-6_DSC_7453.jpg

Η Αλίκη Βατικιώτη (1931-2004) και το Ίδρυμα Friends of Aliki Vatikioti for Music and the Arts

Η Αλίκη Βατικιώτη γεννήθηκε στα Χανιά όπου πήρε τα πρώτα μαθήματα πιάνου στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων από τη Λελέ Φανδρίδου. Στη συνέχεια σπούδασε με τον Σπύρο Φαραντάτο στο Ωδείο Αθηνών, από όπου πήρε δίπλωμα πιάνου το 1955, ενώ συνέχισε τις σπουδές της στην Κρατική Μουσική Ακαδημία του Μονάχου με τον Friedrich Wuehrer και τη Rosl Schmid.

Κατά τη διάρκεια της μακράς μουσικής της σταδιοδρομίας, η Αλίκη Βατικιώτη συνέπραξε επανειλημμένα ως σολίστ με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης και τη Συμφωνική της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, ενώ περιόδευσε συχνά εκτός Ελλάδος πραγματοποιώντας ρεσιτάλ ή συμπράττοντας με ορχήστρες στη Γερμανία, την Ουγγαρία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, τις Φιλιππίνες, το Χονγκ Κονγκ, τη Σινγκαπούρη, την Ινδία και την Ιαπωνία. Στον τομέα της μουσικής δωματίου, έδωσε δεκάδες συναυλιών με διακεκριμένους συνεργάτες, όπως οι Τάτσης Αποστολίδης και Μatthias Ruetters. Μαζί με την ταλαντούχο συνάδελφό της Νέλλη Σεμιτέκολο, απέσπασαν επανειλημμένους επαίνους από τους κριτικούς για το πιανιστικό ντούο που δημιούργησαν τη δεκαετία του 1970.

Aliki.Vatikioti-2.png

Η Αλίκη Βατικιώτη φρόντιζε πάντα να περιλαμβάνει ελληνικά έργα στα προγράμματα των συναυλιών της. Έτσι, παρουσίασε την πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του Κονσέρτου για Πιάνο και Ορχήστρα του Μίκη Θεοδωράκη με τον συνθέτη ως διευθυντή ορχήστρας, την πρώτη παγκόσμια εκτέλεση της Μικρής Σουίτας για πιάνο του ίδιου, το Κοντσερτίνο του Θεόδωρου Αντωνίου με διευθυντή ορχήστρας τον Μάνο Χατζιδάκι κ.ά.

Η Αλίκη Βατικιώτη υπήρξε Καθηγήτρια και Έφορος της Σχολής Πιάνου του Ωδείου Αθηνών, ενώ χρημάτισε Πρόεδρος της EPTA-HELLAS, του ελληνικού τμήματος της European Piano Teachers Association.

Όσοι τη γνώριζαν μιλούν για έναν άνθρωπο σπάνιας ευγένειας και ήθους, έντιμο, χαριτωμένο αλλά και επαναστατικό. Ήταν παντρεμένη με τον Stephen Farrant.

Black.Box-Odeio.Athinon-2019-12_DSC_7478.jpg

Στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας της νέας αίθουσας, η θεατρική παράσταση του Γ΄ έτους της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών «Η Μυστική ερωτική ζωή της Οφηλίας», μια αναπάντεχη μουσική παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο κείμενο του Στίβεν Μπέρκοφ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη.

Αναλυτικά για την παράσταση εδώ. 

Ωδείον Αθηνών
Ρηγίλλης και Βασ. Γεωργίου Β΄ 17-19, Αθήνα 106 75
Τηλέφωνο: 2107240673
Fax: 2107211530
info@athensconservatoire.gr
www.athensconservatoire.gr
www.facebook.com/AthensConservatoire
www.twitter.com/OdeionAthinon
www.instagram.com/AthensConservatoire
www.youtube.com/channel/UCYEXzDFTYv6R4_8YMeKzdfg

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα