30 C
Athens
Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025

Καλοκαιρινή Θεατρική Κατασκήνωση από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης

Καλοκαιρινή Θεατρική Κατασκήνωση Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κοζάνης

17 – 26 Ιουλίου 2025

Προσκοπικό Κέντρο, Δάσος Κουρί Κοζάνης

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης διοργανώνει την πρώτη καλοκαιρινή κατασκήνωση για επαγγελματίες της σκηνικής πράξης ανεξαρτήτως ηλικίας, και απόφοιτους σχολών παραστατικών τεχνών.

Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορευτές και δραματουργοί θα συνθέσουν μια θεατρική κολλεκτίβα υπό την καθοδήγηση των Ανέστη Αζά, Χρήστου Θεοδωρίδη και Κώστα Παπακωνσταντίνου.

Για 10 μέρες από την Πέμπτη 17 έως το Σάββατο 26 Ιουλίου, στο φιλόξενο Προσκοπικό Κέντρο Ι. Χαλκιάς, στο Δάσος Κουρί Κοζάνης, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με νέες σκηνικές προσεγγίσεις, θα δημιουργήσουν, αλλά και θα διασκεδάσουν σε ψυχαγωγικές βραδιές και σε ημερήσιες εκδρομές για να γνωρίσουν την ανεξερεύνητη, γοητευτική Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.  

10 ημέρες καλλιτεχνικών και τουριστικών δραστηριοτήτων

3 εμψυχωτές – Ανέστης  Αζάς, Χρήστος Θεοδωρίδης, Κώστας Παπακωνσταντίνου

36 ώρες θεατρικών εργαστηρίων

2 ημερήσιες εκδρομές στη Δυτική Μακεδονία

6 θεματικές βραδιές – λογοτεχνική βραδιά, θερινό σινεμά, παρακολούθηση θεατρικής παράστασης Επιθεωρητής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης (σκηνοθεσία Γιώργος Παπαγεωργίου), κοζανίτικη κουζίνα, κ.α.

Δηλώσεις συμμετοχή μέχρι τις 10/7/2025 με την αποστολή βιογραφικού στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kataskinosikozani@hotmail.com 

Πληροφορίες: 6944285519, Μαρία Βαρδάκα, υπεύθυνη θεατρικής κατασκήνωσης, σκηνοθέτρια – θεατρολόγος – δραματουργός

Κόστος συμμετοχής: 380 ευρώ

Περιλαμβάνει: Δίδακτρα εργαστηρίων (6 μέρες – 36 ώρες), διαμονή (σε σκηνή ή κοιτώνες προσκοπικού κέντρου με κοινόχρηστο μπάνιο), πλήρη διατροφή (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), 2 ημερήσιες εκδρομές σε πανέμορφους τόπους της Δυτικής Μακεδονίας (εκτός γευμάτων εκδρομών), παρακολούθηση παράστασης Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, Ο Επιθεωρητής (σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου) και άλλες 5 θεματικές βραδιές.

Θεματικές εργαστηρίων

Ανέστης Αζάς: Από το ντοκουμέντο στη μυθοπλασία- Χαρακτήρας, ρόλος, πρόσωπο. Ο ηθοποιός στο θέατρο της επινόησης

Τι σημαίνει να είσαι στη σκηνή ο εαυτός σου; Ποια είναι η λειτουργία του ηθοποιού, όταν δεν υπάρχει ρόλος; Πως αναπτύσσεται μια νέα δραματουργία μέσα από προσωπικές ιστορίες;

Ανάμεσα σε κείμενα που βασίζονται σε αυτοβιογραφικά στοιχεία και το παραδοσιακό σύστημα των ρόλων, οι ηθοποιοί/ περφόρμερ καλούνται συχνά να εκπληρώσουν στη σκηνή μια σειρά από λειτουργίες. Στο εργαστήριο αυτό, μέσα από παραδείγματα και ασκήσεις, θα επιδιώξουμε να προσεγγίσουμε τη λειτουργία των περφόρμερ όταν η σκηνική δημιουργία βασίζεται σε έργα που φτιάχνονται κατά τη διάρκεια της πρόβας και συν- διαμορφώνονται από τους ανθρώπους της σκηνής (σκηνοθέτες – δραματουργούς).

Ο Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης και δημιουργός ενός θεάτρου που ισορροπεί ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, θα δουλέψει στο εργαστήριο αυτό, πάνω σε τεχνικές ανάπτυξης κειμένου και δραματουργίας και τη λειτουργία των ηθοποιών σε αντίστοιχα θεατρικά εγχειρήματα.

Χρήστος Θεοδωρίδης: Το συμβάν εδώ και τώρα

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η γνωριμία με τα τρία βασικά στοιχεία που για τον Χρήστο Θεοδωρίδη συνθέτουν το “συμβάν” στο θέατρο: κίνηση λόγος και μουσική καθώς και με τη μέθοδο υποκριτικής με την οποίο ο ηθοποιός θα καταφέρει να είναι πάντα παρών στο “τώρα” του χωρίς να αφήνει τίποτα εκτός της στιγμής, είτε επικαλούμενος μια πρόβα είτε αναμένοντας το τελικό αποτέλεσμα. Κάθε πρόβα είναι μια παράσταση και κάθε παράσταση είναι μια πρόβα. Το μόνο που έχει καθαρό ο ηθοποιός είναι το παρόν του και άρα σ΄αυτό εκρεμμεί να πάρει τις αποφάσεις του.

Απώτερος στόχος είναι ο ηθοποιός να καταφέρει να στρέψει την προσοχή του από τα συνήθη ψευτοπροβλήματα του “πως” (“δεν ξέρω πως να κινηθώ”, “δεν ξέρω πώς να μιλήσω”, “δεν ξέρω πώς να παίξω”) και να στοχεύσει στο “τί” , στο διακύβευμα του κάθε χαρακτήρα την κάθε δεδομένη στιγμή και συνεπώς στη δράση για πετύχει να επιθυμητό και να αποφύγει το απευκταίο, αφήνοντας το “πως” ανοιχτό.

Βασικά εργαλεία για την ανάδειξη του “συμβαντος” στο εργαστήριο θα αποτελέσουν η συνεχής ενασχόληση με το εδώ και το τώρα του δρώντος προσώπου, μακριά από οποιαδήποτε θεατρική κατασκευή, η επίμονη επικέντρωση της προσοχής του στον “άλλον” και καθόλου στον ίδιο του τον εαυτό και τέλος, η κατάδειξη της ειλικρινούς και ουσιαστικής ανάγκης του ως οδηγού για όλη του τη υποκριτική πορεία.

Το εργαστήριο απευθύνεται επίσης σε σκηνοθέτες και δραματουργούς που μέσα από την παρατήρηση της συγκεκριμένης “ολιστικής” μεθόδου θα μπορέσουν να αντλήσουν εργαλεία και τρόπους που μπορούν να τους βοηθήσουν πρακτικά τόσο στη έρευνα όσο και κατα την σκηνική “πλεύση” τους στο εκάστοτε κείμενο.

Κώστας Παπακωνσταντίνου: Δραματοποίηση λογοτεχνίας

Στο σεμινάριο θα προσεγγίσουμε μία πρωτότυπη μέθοδο δραματοποίησης της λογοτεχνίας. Θα δούμε πώς με απλές οδηγίες προς τους ηθοποιούς, διατηρώντας το κείμενο αυτούσιο και χωρίς την χρήση αφηγητή, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την τριτοπρόσωπη αφήγηση ως διάλογο και πώς ο πλάγιος λόγος του συγγραφέα μπορεί να μετατραπεί σε άμεσο θεατρικό λόγο.

Η τεχνική αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο είτε στο ανέβασμα μιας ολόκληρης παράστασης είτε και αποσπασματικά, ώστε να ξεπεραστούν επιμέρους εμπόδια στο ανέβασμά της. Η τόλμη της συγκεκριμένης μεθόδου επιτρέπει σε κάποιον να αντιληφθεί τις αντοχές ενός κειμένου και να διευρύνει την φαντασία του, ώστε, ενδεχομένως, να επινοήσει τις δικές του μεθόδους.

Επίσης, θα ανιχνεύσουμε τα όρια της ελευθερίας του ηθοποιού στην σκηνή και θα γνωρίσουμε έναν κοινό πρακτικό μπούσουλα δραματουργίας στην πρόβα, για σκηνοθέτες, δραματουργούς και ηθοποιούς.

Δώρα Τανή: Εξάσκηση φωνής

Στα δύο ομαδικά μαθήματα φωνητικής που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του σεμιναρίου θεάτρου, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν τα θεμελιώδη στοιχεία της φωνητικής τεχνικής μέσα από πρακτικές ασκήσεις και βιωματική μάθηση. Θα γνωρίσουμε τη λειτουργία της διαφραγματικής αναπνοής και θα κατανοήσουμε τον τρόπο που αυτή η φυσιολογική διαδικασία επηρεάζει την ποιότητα και τη δύναμη της φωνής μας μέσω στοχευμένων ασκήσεων αναπνοής.

Παράλληλα, θα εξασκηθούμε σε τεχνικές φωνητικής που αφορούν τη σωστή θέση της φωνής, ενώ θα προσεγγίσουμε και θέματα άρθρωσης και παραγωγής ήχων, στοιχεία απαραίτητα για την ανάπτυξη μιας ισχυρής και εκφραστικής φωνητικής παρουσίας στη σκηνή. Μέσα από αυτά τα μαθήματα, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με πρακτικά εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να αξιοποιήσουν τις φωνητικές τους δυνατότητες.

Αναλυτικές πληροφορίες στον σύνδεσμο:

https://www.facebook.com/events/1242004020637468/?active_tab=discussion

Βιογραφικά εμψυχωτών εργαστηρίων

Ο Ανέστης Αζάς εργάζεται ως σκηνοθέτης θεάτρου στην Ελλάδα και τον γερμανόφωνο χώρο. Το έργο του περιλαμβάνει κλασικά κείμενα, σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς, πρωτότυπα έργα ντοκιμαντέρ και devised.  

Έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με το Φεστιβάλ Αθηνών, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, το Εθνικό Θέατρο, το Maxim Gorki Theater στο Βερολίνο, το θέατρο Kammerspiele στο Μόναχο, κ.α. Από τον Οκτώβριο του 2015 έως τον Ιούλιο του 2019 σε συνεργασία με τον Πρόδρομο Τσινικόρη διετέλεσε καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής [-1] του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα. Παραστάσεις του Ανέστη Αζά έχουν παρουσιαστεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Το 2008 ίδρυσε με την χορογράφο Ξένια Θεμελή την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων, με την οποία σκηνοθέτησε τις παραστάσεις  Το Συνέδριο για το Ιράν, Ποιός σκότωσε τον πατέρα μου, Αντόνιο ή το μήνυμα, Άμλετ, Παρθενώνας, Έσπασε, Ως το τέλος.

Έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου – Η Τραγωδία του Βασιλιά Ριχάρδου του Τρίτου, 2019 και Η Σφαγή των Παρισίων,  2016-2017 – και με το ΚΘΒΕ – Σ’ εσάς που με ακούτε, 2023 -2024. Έχει επίσης δουλέψει ως ηθοποιός σε παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης  και αλλού.

Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα της Ένωσης Θεάτρων της Ευρώπης στη Μόσχα και στο Ροστόφ της Ρωσίας. Διδάσκει σκηνοθεσία στο τμήμα σκηνοθεσίας της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και υποκριτική στη Δραματική Σχολή  του Γ. Αρμένη.

Έχει επίσης διδάξει 13 σεμινάρια υποκριτικής με την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων καθώς και ένα σεμινάριο υποκριτικής στο Τμήμα Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ και υποκριτική στο μάθημα musical της Δραματικής Σχολής του K.Θ.Β.Ε.

Το 2024 πήρε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών και Καρόλου Κουν στην κατηγορία Διεθνούς Θεατρικού Ρεπερτορίου και το τρίτο βραβείο σκηνοθεσίας στα Βραβεία Κοινού All4Fun για την σκηνοθεσία της παράστασης Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου του Εντουάρ Λουί.  

Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Βεάκη και είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης.  Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, τα Δη.Πε.Θε. Κοζάνης και Καβάλας, το θέατρο Καρτέλ, το θέατρο Σταθμός κ.α.  Διδάσκει Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου από το 2018.  Έχει διευθύνει θεατρικά εργαστήρια ενηλίκων και εφήβων, και έχει διδάξει σε σεμινάρια για επαγγελματίες  ηθοποιούς.

Το καλοκαίρι του 2017 ήταν μεταξύ των προσκεκλημένων της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών και συμμετείχε ως ομιλητής στην ημερίδα που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με θέμα «Διασκευή λογοτεχνικών κειμένων στη σύγχρονη σκηνή». Από το 2018 έως το 2021 δίδαξε  το μάθημα «Δραματοποίηση Λογοτεχνίας» στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.  

Τον Οκτώβριο του 2021 συμμετείχε ως ομιλητής στο Δ΄ Διεθνές Συνέδριο για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, που διοργάνωσε η Εταιρεία Παπαδιαµαντικών Σπουδών με θέμα: «Η διαχρονία του Παπαδιαμάντη – λογοτεχνία, ζωγραφική, θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση, μουσική». Στο θέατρο έχει σκηνοθετήσει διηγήματα των Παπαδιαμάντη (Οι Χαλασοχώρηδες), Εφταλιώτη (Μαζώχτρα), Βυζυηνού (Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως, Γιατί η Μηλιά δεν έγινε μηλέα), Μητσάκη (Αυτόχειρ), Βασιλικού (Ο φίλος μου ο Ίνο) και Μυριβήλη (Οι Κάλπηδες). Είναι ιδρυτικό μέλος και βασικός σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας «Πτωχαλαζόνες».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα