1 Σύστημα – 11 Τεχνικές – 1 Παράσταση
Η υποκριτική τέχνη, όπως όλες οι μορφές τέχνης, διαθέτει μια «εργαλειοθήκη» με πολλές διαφορετικές πρακτικές και τεχνικές οι οποίες αξιοποιούνται από τον ηθοποιό στη διαδικασία μορφοποίησης ενός συγκεκριμένου ρόλου. Το εργαστήρι υποκριτικής Acting Lab δεν ασχολείται με μια συγκεκριμένη μέθοδο υποκριτικής, αλλά με τις πιο αξιόπιστες από τις τεχνικές που διδάσκονται και χρησιμοποιούνται σε όλες τις σχολές σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με άξονα το Σύστημα Stanislavski, του οποίου η τεχνική κατάρτισής του εξακολουθεί να θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα συστήματα μάθησης, θα διερευνηθούν και όλες εκείνες οι τεχνικές που συμπλήρωσαν το Σύστημα, μεταγενέστερα, εκφράζοντας τις βασικές του αξίες με διαφορετικούς τρόπους. Στόχος του εργαστηρίου είναι η πραγματοποίηση θεατρικής παράστασης τον Μάιο του 2021, σε κεντρική αθηναϊκή σκηνή.
Μέθοδοι / Τεχνικές που θα αναλυθούν:
Σύστημα Stanislavski vs Μέθοδος Stanislavski
Τεχνική Lecoq
Τεχνικές Meisner / Strasberg / Adler
Μέθοδος Keith Johnstone
Τεχνική Anne Bogart
Τεχνική Meyerthold
Τεχνική Vasiliev
Τεχνική Leban
Τεχνική Schechner, μαθητής του Grotowski
Μέθοδος Brecht
Είτε μαθαίνετε ενδελεχώς την τεχνική που σας ταιριάζει και την τηρείτε ευλαβικά, είτε γεμίζετε την εργαλειοθήκη σας με πολλές διαφορετικές τεχνικές, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι είναι διαθέσιμο και να μάθετε στην πράξη όλες τις τεχνικές που έχουν καθορίσει την τέχνη του ηθοποιού.
Το εργαστήριο απευθύνεται τόσο σε σπουδαστές υποκριτικής τέχνης όσο και σε ηθοποιούς που ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Πληροφορίες:
ImProva (Arts-Rehearsal-Space)
Προφήτη Δανιήλ 29, Βοτανικός, 104 47 Αθήνα (σταθμός Μετρό: «Κεραμεικός»)
Τηλέφωνα: 2114147157, 6982344130
E-mail: improva.votanikos@gmail.com
Facebook page: www.facebook.com/improva.votanikos
Έναρξη: την Τετάρτη 07 Οκτωβρίου 2020
Διάρκεια εργαστηρίου: Οκτώβριος 2020 – Απρίλιος 2021 (7 μήνες)
Ημερομηνίες διεξαγωγής: Τετάρτη και Κυριακή (ώρες: 17.00 – 21.00)
Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος: 2 ημέρες εβδομαδιαίως
Ιανουάριος και Φεβρουάριος: 3 ημέρες εβδομαδιαίως
Μάρτιος: 4 ημέρες εβδομαδιαίως
Απρίλιος: 5 ημέρες εβδομαδιαίως
Πληροφορίες/Εγγραφές:
– στο τηλέφωνο: 6937425294
– στο e-mail: improva.votanikos@gmail.com
Συντονιστές:
Τάσος Φραγκιάς
Θεατρολόγος, σκηνοθέτης και καθηγητής υποκριτικής με έφεση στο σωματικό θέατρο και στην κινησιολογία.
Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στο Μόντρεαλ του Καναδά. Απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής Ίασμος του Βασίλη Διαμαντόπουλου και του πανεπιστημίου Concordia University του Καναδά -κάτοχος BFA-Μajor inTheatre, Concordia University.
Η αγάπη του για το μπρεχτικό επικό θέατρο τον οδήγησε στη συνεχή αναζήτηση κλειδιών θεατρικής έκφρασης στο θέατρο, τα οποία συντελούν στην εξέλιξη του ηθοποιού πάνω στη σκηνή: από Grotowski και τα Biomechanics του Meyerhold, μέχρι το ινδικό kathakali και την κινέζικη όπερα. Από το θέατρο δωματίου μέχρι το θέατρο του δρόμου. Από την πειραματική σκηνή της Abramović και των Punchdrunk στο Immersive theatre, δημιούργησε και σκηνοθέτησε τη δική του immersive παράσταση Ex Vita.
Σημαντικοί σταθμοί ως σκηνοθέτης είναι: Τα μονόπρακτα του Μπέκετ «The Beckett Machine», στα πλαίσια φεστιβάλ για το Μπρεχτ Η Εβραία, Η Προδοσία του Πίντερ και Bedtime Stories του Γιώργου Ηλιόπουλου που έγινε για πρώτη φορά στο Μόντρεαλ του Καναδά.
Μαριάννα Κοντούλη
Θεατρολόγος, σκηνοθέτης και δασκάλα υποκριτικής με εξειδίκευση στο Σύστημα Stanislavski.
Γεννήθηκε στην Αθήνα ενώ έζησε τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια στις Βρυξέλλες. Απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών με μετέπειτα σπουδές στη σκηνοθεσία θεάτρου και κινηματογράφου. Η μετεκπαίδευση και ο πειραματισμός αποκλειστικά πάνω στο Σύστημα του Stanislavski (Peter Brook, DAMU Prague, I.N.S.A.S.) δημιούργησαν και την ταυτότητά της ως σκηνοθέτη.
Από το 2004 εργάζεται στον χώρο του θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεόρασης. Στο θέατρο έχει σκηνοθετήσει, ανάμεσα σε άλλες, τις παραστάσεις Μάντεψε του Στρατή Μπέη (Άλμα, 2020), Zyklon του Θανάση Τριαρίδη (Faust, 2019), Αχ, αυτά τα φαντάσματα του Εντουάρντο ντε Φιλίππο (2016), Η Αγνή του Θεού του John Pielmeier (Αλκμήνη, 2015), No Shakespeare please με την Μπέσυ Μάλφα (Music Hall Casablanca, 2012) καθώς και το Γελώντας Άγρια του Christopher Durang (Μέλι, 2008). Έχει σκηνοθετήσει τις μικρού μήκους ταινίες «Και η φλόγα καίει τα σωθικά μας» (2010) και «Στιγμή» (2007) συμμετέχοντας σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς και διαδικτυακά διαφημιστικά, ντοκιμαντέρ και video clips. Στην τηλεόραση, έχει συνεργαστεί με τον Πάνο Κοκκινόπουλο, στο σήριαλ του MEGA «Μαύρα Μεσάνυχτα».
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη διδασκαλία, αποκλειστικά, του Συστήματος Stanislavski καθώς και την οργάνωση και εκτέλεση θεατρικών παραγωγών και φεστιβάλ.
Επιμέλεια άρθρου: Σέρρας Πλάτων