Σε ένα από τα ωραιότερα σημεία του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, το Θησείο, η σκηνοθέτις Βενετία Μοσχόβου και μια ομάδα νέων και ταλαντούχων καλλιτεχνών ανεβάζουν μια ιδιαίτερα πρωτότυπη και καλοδουλεμένη παράσταση.
Ο χώρος, που μυρίζει πηλό, φωτιά και τέχνη, είναι το αίθριο ενός αναπαλαιωμένου νεοκλασικού κτηρίου, το οποίο στεγάζει το Μουσείο Νεώτερης Κεραμικής, στην οδό Μελιδώνη 4-6. Εκεί η θεατρική εταιρεία ΑΝΑΣΣΑ, σε συνεργασία με το Μουσείο Νεώτερης Κεραμικής – Ίδρυμα Oικογένειας Γ. Ψαρόπουλου, θα παρουσιάσουν από τις 20 έως τις 30 Ιουνίου 2012 το θεατρικό αναλόγιο «Το Απόκρυφον Σημείον», που είναι βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Paul de Κock.
Σε μια αθηναϊκή αυλή του 1950, πλημμυρισμένη από αρώματα λουλουδιών και τιτιβίσματα πουλιών, πέντε πανέμορφα κορίτσια ανακαλύπτουν μέσα σε ένα σωρό από παλαιά βιβλία του 19ου αιώνα, το διήγημα του Paul de Kock “Το Απόκρυφον Σημείον”. Το βιβλίο τους κρατά συντροφιά στη βραδινή τους συνάντηση, περνά από το ένα χέρι στο άλλο και ξετυλίγει την αισιόδοξη, συγκινητική και γεμάτη χιούμορ ιστορία της ηρωίδας Αδελίνδας Δεζροζόν.
Η δύναμη της γυναικείας ψυχής
Το “Απόκρυφον Σημείον” γράφτηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και εκδόθηκε στα ελληνικά από άγνωστο μεταφραστή το 1871, τη χρονιά που απεβίωσε ο Paul de Kock. Ο συγγραφέας με σατιρική διάθεση και ευαισθησία φωτίζει τις πλευρές της παρισινής ζωής αλλά κυρίως περιγράφει με το δικό του μοναδικό τρόπο και με τα φωτεινότερα χρώματα τη δύναμη της γυναικείας ψυχής.
Paul de Kock
O Γάλλος μυθιστοριογράφος Paul de Kock (21 Μαΐου 1793 – 24 Απριλίου 1871) γεννήθηκε και πέθανε στο Παρίσι. Άρχισε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως υπάλληλος τραπεζίτη. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του διέμενε στο boulevard St. Martin, στο Παρίσι. Υπήρξε φανατικός λάτρης της “πόλης του φωτός”. Άρχισε να γράφει από πολύ νωρίς και συνέθεσε πολλά λιμπρέτα για όπερες. Το πρώτο του μυθιστόρημα “L’ Enfant de ma Femme” (1811) εκδόθηκε με δικά του έξοδα. Από το 1820 άρχισε μια μακρά και επιτυχημένη σειρά μυθιστορημάτων που περιγράφουν την παρισινή ζωή.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Βενετία Μοσχόβου. Παίζουν οι ηθοποιοί: Ίριδα Μάρα, Νάντια Μητρούδη, Δέσποινα Μπουγιατιώτη, Βασιλική Σαραντοπούλου, Λένα Υφαντή. Παίζουν οι μουσικοί: Ξενοφών Υφαντής, Νίκος Ψαριανός. Διεύθυνση παραγωγής – βοηθός σκηνοθέτη: Ντόρα Ζαχαροπούλου. Κοστούμια: Βασίλης Ζούλιας. Φωτογραφίες: Γιάννης Αθυμαρίτης.
Πού και πότε
Mουσείο Nεώτερης Kεραμικής
Tο Mουσείο Nεώτερης Kεραμικής στεγάζεται σε αναστηλωμένο νεοκλασικό κτήριο, στην οδό Mελιδώνη 4-6 στον Kεραμεικό, και άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό στις 18 Mαΐου 2000. Στο Mουσείο υπάρχουν μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι, χώρος περιοδικών εκθέσεων, αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων, αίθουσα για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, βιβλιοθήκη – αναγνωστήριο.
Tους μόνιμους εκθεσιακούς χώρους του Mουσείου Nεώτερης Kεραμικής αποτελούν η αίθουσα εισαγωγής στην παραδοσιακή κεραμική, το εργαστήριο κατασκευής αγγείων χωρίς τη χρήση τροχού, το εργαστήριο κατασκευής αγγείων στο χειροκίνητο τροχό (“τροχί”) και το εργαστήριο κατασκευής αγγείων στον ποδοκίνητο τροχό. Σε αυτούς παρουσιάζεται μια συνολική εικόνα της παραδοσιακής ελληνικής χρηστικής από τις αρχές του 19ου ως τα μέσα του 20ού αιώνα.
Mε εποπτικό υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, χάρτες), σκηνικές αναπαραστάσεις των τριών τύπων εργαστηρίων που λειτούργησαν στον ελλαδικό χώρο κατά τους νεότερους χρόνους και άλλα εκθέματα (αντικείμενα, έγγραφα, στερεοσκόπιο), ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να αντλήσει ποικίλες πληροφορίες για την τεχνολογία και το ρόλο της παραδοσιακής κεραμικής τέχνης, για τα στάδια και τις τεχνικές κατασκευής, την τυπολογία και τις χρήσεις των αγγείων, την παρουσία των αγγείων στην καθημερινή ζωή και στα έθιμα.
Στο χώρο των περιοδικών εκθέσεων φιλοξενούνται ανά τακτά διαστήματα θεματικές εκθέσεις ορισμένης χρονικής διάρκειας. Mε τον τρόπο αυτό το Kέντρο Mελέτης Nεώτερης Kεραμικής έχει τη δυνατότητα να παρουσιάζει τμήματα της μεγάλης συλλογής αγγείων που έχει κληροδοτήσει η Mπέτυ Ψαροπούλου και ποικίλες απόψεις της παραδοσιακής κεραμικής τέχνης, μέσα από την αξιοποίηση και τη δημοσιοποίηση των αντικειμένων της συλλογής και του αρχειακού υλικού.
Πηγή: http://www.catisart.gr/