21.1 C
Athens
Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025

Το “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας” επιστρέφει νικητής στο θέατρο Badminton!

Μετά τη θερμή ανταπόκριση του κοινού, το “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας” επιστρέφει νικητής στο θέατρο Badminton για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, ως το πιο πετυχημένο έργο του Backstage Theatre Festival.

Από τους δημιουργούς των έργων “The Theatre Case” και “Το νησί”: Οι βλακlist παρουσιάζουν την καινούρια αλλά και δοκιμασμένη θεατρική παραγωγή τους, μια ρομαντική κωμωδία σε πέντε πράξεις με την υπογραφή του William Shakespeare.

Όταν δύο ζευγάρια από ματαιωμένους εραστές, ένα μπουλούκι απο αδέξιους ερασιτέχνες ηθοποιούς, ένα ζευγάρι αντιμαχόμενων υπερφυσικών ξωτικών και ένα ερωτικό φίλτρο που πήγε στραβά, ενώνονται μέσα σε ένα μαγεμένο φεγγαρόλουστο δάσος, υπό την ξέφρενη ατμόσφαιρα ενός βασιλικού γάμου, το αποτέλεσμα είναι ένα ασύγκριτο  μείγμα ευθυμίας και μαγείας.

Σκηνοθετικη αποψη

Ένα «Όνειρο» και δη «Καλοκαιρινής Νύχτας». Ξεκινώντας από το ίδιο το κείμενο του Σαίξπηρ και χρησιμοποιώντας μια νέα, πρωτότυπη μετάφραση, ειδικά γραμμένη για το συγκεκριμένο εγχείρημα της ομάδας, και που δημιουργήθηκε από τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, αλλά και με πιστότητα στη γραφή του Σαίξπηρ, το κείμενο “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας” θα παρουσιαστεί σε ολόκληρο το εύρος του.

Χρησιμοποιώντας την αισθητική που θα αναπτυχθεί στην παράσταση, θα είναι μια κοντινή και παραπλήσια εκδοχή στον ελισαβετιανό τρόπο παρουσίασης του θεάτρου, όπου τα σκηνικά και τα κοστούμια υπήρξαν μινιμαλιστικά και το βάρος έπεφτε στην ενσάρκωση του κειμένου από τον ηθοποιό. Δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο χώρο, να αναπνεύσει με διάφορους τρόπους και να δημιουργήσει διαφορετικά επίπεδα δράσης. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτυγχάνεται η σκηνική αφαίρεση, αλλά συγχρόνως και ο νοηματικός και δραματουργικός πλουραλισμός.

Στο συγκεκριμένο έργο, πάντα υπάρχει η ερώτηση του πώς να επιτευγχθεί το στοιχείο της μαγείας επί σκηνής. Τι τρόπους να χρησιμοποιήσει κανείς, βασισμένους σε τι, για να δείξει τη μαγεία και τα εξωπραγματικά πρόσωπα του έργου, την Τιτάνια, τον Όμπερον, τα ξωτικά κλπ; Σε παράξενα κοστούμια, σε σκηνική μηχανική υποστήριξη; Μπορεί το ίδιο ή και ακόμα πιο ισχυρό εφέ να δημιουργηθεί με μόνο μέσο το σώμα του ηθοποιού; Εμείς πιστεύουμε πως ναι. Και με αυτόν τον τρόπο το όλο στυλ της σκηνικής μας προσέγγισης είναι ένας συνδυασμός του κλασσικού κειμένου μαζί με τις τεχνικές κίνησης του σώματος.

Στόχος μας είναι το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας», ένα από τα πιο σημαντικά κλασσικά θεατρικά κείμενα της Δυτικής Λογοτεχνίας, να επικοινωνηθεί με τη δική μας σύγχρονη φρέσκια ματιά.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία, Σκηνικά & Σχεδιασμός Φωτισμών: Federico Nieto – El’ Gazi
Μετάφραση, Κοστούμια & Εικαστική Επιμέλεια: Μαργαρίτα Αμαραντίδη
Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Τζιουβάρας
Κατασκευή Σκηνικού: Δημήτρης Δημόπουλος & βλακlist
Graphic Design: Γιώργος Μ. Αμαραντίδης (meteoros)
Α Βοηθός Σκηνοθετη: Κωνσταντίνα Αρκουλή
Β Βοηθός Σκηνοθετη: Μαίρη Παπαθανασίου
Βοηθός Σκηνικά & Κοστουμιών: Μυρτώ Κοσμοπούλου

Διανομή: Θάνος Αλεξίου, Μαργαρίτα Αμαραντίδη, Χάρης Αποστολάκος, Αλέξανδρος Βαμβούκος, Asadour Goudikian, Νατάσα Ζαγκλή, Γιάννης Ηλιόπουλος, Νάντια Καβουλάκου, Σάββας Κοβλακάς, Δημήτρης Παπαδάτος, Νάντια Παυλάκη, Νίκος Ρουμπάκης, Κώστας Φυτίλης

INFO:
Πέμπτη – Κυριακή 19/4/2012 – 5/5/1012, 20:15

Θέατρο Μπάντμιντον
Άλσος Στρατού, Γουδή

www.ticketservices.gr
Τηλ.: 211 10 86 024, 210 88 40 600
Και στα ταμεία του θεάτρου

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 15 €
Φοιτητικό: 9 €

Η ΟΜΑΔΑ
βλάκας ο [vlákas] O3 : 1. άτομο που χαρακτηρίζεται από χαμηλό διανοητικό επίπεδο· ηλίθιος*, κρετίνος*. ANT έξυπνος: Δεν μπορεί να καταλάβει, είναι ~. Για βλάκα με περνάς; Tι ~, Θεέ μου, αυτός ο άνθρωπος! Kάνω / παριστάνω το βλάκα, προσποιούμαι ότι δεν καταλαβαίνω κτ. (έκφρ.) ~ με περικεφαλαία / με πατέντα, πολύ βλάκας. ένας ~ και μισός*. 2. ως βρισιά: Kάτσε κάτω, ρε βλάκα. Σου μιλάω, βρε βλάκα, δεν καταλαβαίνεις; 3. (ψυχιατρ.) άτομο με ανεπαρκώς ανεπτυγμένη ευφυΐα· (πρβ. ιδιώτης, ηλίθιος). [λόγ. < αρχ. βλάξ, αιτ. βλάκα]

Ο Σαίξπηρ λέει πώς « όλη η γή είναι μια σκηνή » και πώς θέατρο « είναι μια ιστορία υπομένη απο ένα βλάκα » και επίσης « ο βλάκας νομίζει πως είναι σοφός, ενώ ο σοφός το ξέρει ότι είναι βλάκας ». Έτσι και η ομάδα βλακlist επιλέγει να δουλεύει και να βλέπει το θέατρο ως ένας «βλάκας», σαν ένα παιδί που με αφελή κι αθώα ματιά ανακαλύπτει τον κόσμο.

Η ομάδα μας ασχολείται κατά κύριο λόγο με ένα θέατρο που έχει στο κέντρο του τον ηθοποιό και κινείται σε ένα λιτό πλαίσιο σκηνικών μέσων (σκηνικά, κοστούμια), χρησιμοποιώντας λύσεις θεατρικές στη ρίζα τους. Δίνει μεγάλη σημασία στο ομαδικό πνεύμα, στηρίζει την ομαδική προσπάθεια προς ένα κοινό όραμα και είναι ανοιχτή σε αυτή, γι’αυτό και οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες των μελών της ομάδας μπορεί να ποικίλουν σε σχέση με τις ανάγκες της εκάστοτε παραγωγής.

Η δουλειά της ομάδας βλακlist βασίζεται στην έρευνα, τον αυτοσχεδιασμό και την συνεργασία μέσω του παιχνιδιού και των κανόνων που τον διέπουν καθώς επίσης και στην ανάγκη του ηθοποιού να απολαμβάνει το κάθε δευτερόλεπτο πάνω στη σκηνή, να αγαπά τα λάθη του και να τα κάνει δημιουργικά δικά του.

Μέριμνα της ομάδας είναι η δημιουργία ενός θεάτρου ζωντανού και συναρπαστικού, πλούσιο σε εικόνες, που ξυπνά το ενδιαφέρον του θεατή σε έναν κόσμο πέρα από την πραγματικότητα, εγείροντας του την φαντασία.

Η ομάδα είναι επίσης ανοιχτή σε συνεργασίες και με άλλους καλλιτέχνες για την υλοποίηση της κάθε παραγωγής.

Ιστορικό Ομάδας
Η ομάδα ιδρύθηκε το 2009 από τους ηθοποιούς: Μαργαρίτα Αμαραντίδη, Χριστίνα Δενδρινού, Σάββα Κοβλακά και τον Federico Nieto-El’ Gazi.

Η πρώτη παράσταση με τίτλο “The Τheater Case” δημιουργήθηκε με σκοπό να συμμετάσχει στο “Devised Theatre Festival” του Θεάτρου του Νέου Κόσμου στην Αθήνα, διαγράφοντας από τότε μια μεγάλη πορεία. Πήρε μέρος στο Going Youth Festival 09 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Έπειτα παίχτηκε στο Θέατρο Ειλισσός για τέσσερις μήνες, από τον Οκτώβριο ως τον Φεβρουάριο του 2009 με μεγάλη επιτυχία. Επίσης πήρε μέρος στο Bob Theatre Festival 2010 στο Θέατρο Χώρα. Επιπλέον, βγήκε εκτός των πυλών της Αθήνας, εκπροσωπόντας την Ελλάδα και την Κολομβία στο διεθνές θεατρικό Φεστιβάλ “The Black Box” στο Plovdiv (Φιλιππούπολη) στη Βουλγαρία, ενώ παίχτηκε επίσης στην Κρήτη και στη Θεσσαλία. Αμέσως μετά έδωσε τον τελευταίο κύκλο παραστάσεων στο Θέατρο Βικτώρια από τον Οκτώβριο ως τον Δεκέμβρη του 2010.

Το δεύτερο έργο της ομάδας, οι βλακlist συνεργάστηκαν με την θεατρική ομάδα Nota Bene. (Η Nota Bene είχε ανεβάσει τρία μονόπρακτα του Αμερικάνου συγγραφέα Israel Horovitz με γενικό τίτλο παράστασης “Σκηνικές Οδηγίες” στο Ιλίσια Βολανάκης. Τα τρία μονόπρακτα είναι η πρώτη φορά που παρουσιάστηκαν στα Βαλκάνια). Μαζί δημιούργησαν την παράσταση με τίτλο “Το Νησί”, το οποίο παίχτηκε στο “Θέατρο Ειλισσός” από τον Οκτώβριο του 2010 ως τέλη Ιοανουαρίου 2011, καθώς και στο Bob Theatre Festival 2011.

Βιογραφικά

Σκηνοθεσία, Σκηνικά & Σχεδιασμός Φωτισμών
Ο Federico Nieto – El’ Gazi είναι Κολομβιανός ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας και καθηγητής σε Δραματικές σχολές. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει παίξει στην Κολομβία, στη Γαλλία, στην Ιταλία, στη Γερμανία, στην Aγγλία, στη Βουλγαρία, στην Ελλάδα καθώς και στο Fringe Festival του Εδιμβούργου.

Είναι ο σκηνοθέτης και συγγραφέας της δεύτερης παράστασης της ομάδας βλακlist με τίτλο «Το Νησί» και ήταν το “τρίτο μάτι” στην παράσταση ‘Boxette: l’histoire d’un champion’ από την Διεθνή ομάδα ‘The Gazpacho Brothers’. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος των βλακlist και πρόσφατο μέλος της ομάδας “Aller-Retour” και του θίασος Οκύπους.

Είναι καθηγητής στην Δραματική σχολή της Νέλλη Καρρά «ΑΡΧΗ» από το 2008 και έχει δώσει αρκετά σεμινάρια στο εργαστήρι των «Θέατρο των Αλλαγών» και διάφορα άλλα παρόμοια εργαστήρια.

Επιπλέον σπούδασε στην σχολή του Jaques Lecoq και του Philippe Gaulier στο Παρίσι, πρόσφατα στο θέατρο Footsbarn στη Γαλλία και την Complicite στο Λονδίνο. Ακόμα, έχει εκπαιδευτεί στην κινησιολογική μέθοδο Grotowsky.

Μετάφραση, Κοστούμια & Εικαστική επιμελια
Η Μαργαρίτα Αμαραντίδη είναι απόφοιτος της σχολής του Εθνικού Θεάτρου, έχει  κάνει σπουδές με τον Φιλίπ  Γκωλιέ στο Παρίσι, ενώ επίσης είναι φοιτήτρια εικαστικών στην σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας επί πτυχείω στο εργαστήριο του Πάνου Χαραλάμπους.

Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με τον Πέτερ Στάϊν, τον Δημήτρη Μαυρίκιο, τον Στάθη Λιβαθινό, τον Βασίλη Νικολαϊδη, την Αγγελική Στελλάτου, τη Σεσίλ Μικρούτσικου και τον Παναγιώτη Λάρκου.

Η ίδια έχει σκηνοθετήσει τον «Κώδικα Χαμουραμπί», το «The Theater Case» με τους βλακlist και την χοροθεατρική παράσταση «FormEnVie», καθώς και στο Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην ομάδα «Άφαντοι» το έργο του Αουγκόυστο Μπόαλ «Ο θείος Μακ Πάτο και το χάπι».

Στην τηλεόραση έχει συνεργαστεί με την Ελισσάβετ Χρονοπούλου,τον Κώστα Κουτσομύτη αντίστοιχα (ΝΕΤ), Κώστα Κεκεμένη, Χρήστο Δήμα, Άρη Μπαφαλούκα,Βασίλη Ντούρο, Χρήστο Νικολέρη (Alpha),και Πάνο Κράββα (Μega).

Στον κινηματογράφο έχει συνεργαστεί με την Όλγα Μαλέα, την Εμμανουέλα  Φραγκιαδάκη, Σων Τζεϊμς Σάττον, τον Αλέξανδρο Σκούρα και την Γιώτα Καρατζέτζου.

Ως σπουδάστρια εικαστικών, από το 2008 έως τώρα, έχει συμμετάσχει σε έξι συνολικά ομαδικές εκθέσεις σε Μουσείο Γουλανδρή, ΑΣΚΤ, Bios, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Χώρος 12Α.

Συνθέτης πρωτότυπης μουσικής
Ο Γιώργος Τζιουβάρας Γεννήθηκε στη Λεπτοκαρυά Πιερίας το 1981. Σπούδασε πιάνο, κιθάρα και θεωρητικά της μουσικής με πτυχία και αναγνωρίσεις σε διαγωνισμούς. Είναι διπλωματούχος του τμήματος Μονωδίας και της Σχολής Όπερας του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, όπου κατά τη διάρκεια των σπουδών του πήρε μέρος σε έξι παραστάσεις όπερας, και τρεις θεατρικές. (Cosi fan tutte ,La Clemenza di Tito, κτλ) Παρακολούθησε επίσης μαθήματα σύνθεσης,υποκριτικής και χορού, σπούδασε Ιταλική φιλοσοφία στο Α.Π.Θ., και πήρε μέρος σε πολλά σεμινάρια τραγουδιού ,πιάνου και σύνθεσης.

Έχει τραγουδήσει στις όπερες «Η Έξυπνη» του Καρλ Ορφ ,«Ελληνικά Πάθη» του B.Martinu` σε παραγωγές της Όπερας Θεσσαλονίκης, στη σύγχρονη όπερα «Ολυμπιάδα των Λαών» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ,στην πρωτότυπη παράσταση «Το Μιούζικαλ της Πεντάρας» ,στον Μαγικό Αυλό   και στο «Requiem» του  Mozart στη Λάρισα, το ρόλο του Χαρμίδη στον «Βαπτιστικό» στο Φεστιβάλ Δήμου Αθηνών και σε πολλές συναυλίες στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στη Μικρή Επίδαυρο ενώ έχει κάνει ηχογραφήσεις για το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και έχει εμφανιστεί στο Ουράνιο Τόξο στην ΕΤ1. Έχει  συνθέσει επίσης μουσική για ταινίες μικρού & μεγάλου μήκους,ντοκυμαντέρ όπως και για μουσικοθεατρικές παραστάσεις στη Θεσσαλονική. Συμμετείχε στην θεατρική παραγωγή του Κ.Θ.Β.Ε. «Το Κατερινάκι από το Χάιλμπρον» του Χ.Φ. Κλάιστ (Χερουβείμ) υπό τη σκηνοθεσία του A. Retli.

Επίσης το 2010 συμμετείχε στην οπερατική ομάδα Oper(o) με τους οποίους παρουσίασαν τις όπερες La Traviata και Carmen στην Αθήνα και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Από το 2008 έως τώρα, έχει δημιουργήσει τo προσωπικό του one «madman» show:  “The TENORMAN Show” το οποίο παρουσιάζει με μεγάλη επιτυχία σε θεατρικούς χώρους και μπαρ στην Ελλάδα ενώ από τον Μάιο του 2011 παρουσιάζεται στο Βερολίνο  η νέα του παράσταση που OPERA CHAOTIQUE έχει παιχτεί σε Βερολίνο, Βαρκελώνη, Βελιγράδι, στην Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα