30 C
Athens
Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025

«Μια Γυναίκα χωρίς σημασία» του Όσκαρ Ουάιλντ, σε σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη, στο Θέατρο ΕΛΕΡ

«Μια Γυναίκα χωρίς σημασία» του Όσκαρ Ουάιλντ, σε σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη, στο Θέατρο ΕΛΕΡ

Ο θίασος ΣΥΝ-ΘΗΚΗ, μετά την πολύχρονη ενασχόλησή του με κοινωνικοπολιτικά έργα και το ανέβασμα με σύγχρονο τρόπο κλασσικών συγγραφέων (Ίψεν, Τσέχωφ, Μίλλερ κ.ά.), επιχειρεί μια πρωτότυπη θεατρική προσέγγιση τού έργου τού ανατρεπτικού Ιρλανδού συγγραφέα Όσκαρ Ουάιλντ «Μια Γυναίκα χωρίς σημασία», σε σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη, δίνοντας έμφαση στην πολιτική διάστασή του και στα παράλογα μελοδραματικά θεατρικά μοτίβα.

Στο έργο παρουσιάζονται οι συναναστροφές εκπροσώπων της άρχουσας αριστοκρατικής τάξης της Αγγλίας, που φλυαρούν, συνδιαλέγονται, ανταλλάσουν ευφυολογήματα, ερωτοτροπούν, αλλά ουδέν συναισθάνονται.

Εδώ και 130 χρόνια, ο Όσκαρ Ουάιλντ αποκάλυψε την κενότητα και την επικινδυνότητα των προσώπων που έγραψαν την ιστορία του 20ού αιώνα και έβαλαν τα θεμέλια για τον αιώνα που ζούμε και κανείς δε θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα…

Σύγχρονος του Τσέχωφ (6 χρόνια μεγαλύτερος και πέθανε τέσσερα χρόνια πριν απ’ αυτόν), με παρόμοια διαδρομή. Αποκαλύπτουν και σχολιάζουν κομμάτια της κοινωνίας, που ευθύνονται για την άθλια κατάσταση του κόσμου που τους περιβάλλει. Ο ένας με όπλο τη συναισθηματική ευαισθησία ημιτονίων και ο άλλος με έναν πνευματικό κυνισμό κορυφαίας λεπτότητας.

Το συγγραφικό έργο του Ουάιλντ είναι έντονα πολιτικό και ανατρεπτικό, εξ ου και οι διώξεις εναντίον του.

Ενδεικτικό της πολιτικής ευαισθητοποίησής του είναι ότι υπήρξε ο μόνος λογοτέχνης που υπέγραψε την αίτηση του Μπέρναρντ Σω, για να δοθεί χάρη στους αναρχικούς που είχαν συλληφθεί (και εντέλει εκτελέστηκαν) ως υπεύθυνοι του μακελειού στην πλατεία Χέιμαρκετ στο Σικάγο, στις 4 Μαΐου 1886.

Πληροφορίες για το έργο:

Το έργο ανεβαίνει σπανίως στην ελληνική σκηνή. Ξεχωρίζουν οι παραστάσεις του 1939 από τη Μαρίκα Κοτοπούλη, σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν και του 1954 από την Κυβέλη, σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη.

Κατά τον Μπέρναρ Σω: «Ο Όσκαρ μοιάζει σαν να είπε: δε θ’ αγαπήσω κανέναν, θα ’μαι βαθιά εγωϊστής· και δε θα ’μαι μόνον ένας κατεργάρης, αλλά ένα τέρας· και θα μου τα συχωρέσετε όλα. Μ’ άλλα λόγια, τις συμβατικότητές σας θα τις καταντήσω παραλογισμούς, όχι δυσφημώντας τις γραπτώς, αν και θα μπορούσα πολύ καλά να το κάνω -για να πούμε την αλήθεια το έκαμα- αλλά δυσφημώντας τις με τη ζωή και τον θάνατό μου.»

Ο συγγραφέας και βιογράφος του, Πήτερ Ράμπυ, θεωρούσε ότι «ο Ουάιλντ ισορροπούσε ανάμεσα στη διεισδυτική ματιά του Ίψεν και την εμπορική επιτυχία στο Ουέστ Εντ του Λονδίνου, στοχεύοντας το κοινό του με απόκοσμη ακρίβεια».

Για την παράσταση παραγγέλθηκε καινούργια μετάφραση, που υπηρετεί τη νέα ανάγνωση που επιχειρεί ο θίασος.

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Όσκαρ Ουάιλντ
Μετάφραση: Σουζάνα Χούλια
Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης
Σκηνογραφία: Ανδρέας Σαραντόπουλος
Κοστούμια: Άννα Βήχου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κωστής Καπελώνης
Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Ηθοποιοί: Δέσποινα Πόγκα, Μαρία Μακρή, Γιώργος Κροντήρης, Χρήστος Συριώτης, Πέτρος Πέτρου, Φίλια Δενδρινού, Χρυσάνθη Γεωργαντίδου, Δημήτρης Ζουμπούλης, Σάκης Σιούτης, Μάνος Κωστής

Πληροφορίες:

Θέατρο ΕΛΕΡ
Φρυνίχου 10, Πλάκα, 105 58 Αθήνα
Τηλέφωνο: 2117353928
E-mail: info@eler-theater.gr
Site: https://eler-theater.gr/
Facebook page: www.facebook.com/elertheater 

Πρεμιέρα: Σάββατο 07 Μαΐου 2022

Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων:
– κανονικό: 14€
– φοιτητικό, κάτω των 25 ετών, άνω των 65 ετών: 10€
– ατέλειες, ανέργων: 5€

Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr/tickets/theater/mia-gynaika-xoris-simasia 

Διάρκεια: 110 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης (e-mails: kokolakispr@yahoo.gr, kokolakispr@gmail.com)

Επιμέλεια άρθρου: Σέρρας Πλάτων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα