18.4 C
Athens
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025

Βραβεία Όσκαρ 2022: Οι υποψηφιότητες

Διαβάστε αναλυτικά σε όλες τις κατηγορίες τις υποψηφιότητες για τα φετινά βραβεία Όσκαρ. 

Oι υποψηφιότητες των Οσκαρ για το 2022 έκρυβαν και ρεκόρ και εκπλήξεις και κυρίως ηχηρές απουσίες… Δείτε αναλυτικά παρακάτω όλες τις κατηγορίες, διαβάστε τα σχόλια και ξεκινήστε τα στοιχήματα.   

Η φετινή, 94η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, θα γίνει την Κυριακή 27 Μαρτίου (ξημερώματα Δευτέρας) και θα μεταδοθεί ζωντανά και αποκλειστικά για την Ελλάδα από την COSMOTE TV.

 

The Power of the DogH Εξουσία του Σκύλου

 
ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΝΟΥΜΕΡΑ

 

Με 12 υποψηφιότητες «Η Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον οδηγεί την οσκαρική κούρσα. Ακολουθούν τα «Dune» του Ντενί Βιλνέβ με 10, το «Belfast» του Κένεθ Μπράνα με 7, ενώ 7 υποψηφιότητες σκόραρε και το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Εξι υποψηφιότητες κέρδισε το «King Richard» (με τον Γουιλ Σμιθ να διεκδικεί δυναμικά το Α Ανδρικό), ενώ τα «Don’t Look Up», «Nightmare Alley» και «Drive my Car» κέρδισαν από 4 υποψηφιότητες.

Drive my carDrive my Car

ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ / ΡΕΚΟΡ

Η θηλυκή εξουσία Νο1 Η Τζέιν Κάμπιον γίνεται η μοναδική γυναίκα σκηνοθέτης που έχει δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ Σκηνοθεσίας (η πρώτη ήταν το 1994 για τα «Μαθήματα Πιάνου»). Αν κερδίσει θα ακολουθήσει το δρόμο που άνοιξαν η Κάθριν Μπίγκελοου («The Hurt Locker») το 2009 και η Κλόι Ζάο («Nomadland») το 2020, οι μοναδικές δύο γυναίκες σκηνοθέτες που έχουν κερδίσει Οσκαρ Σκηνοθεσίας σε 94 χρόνια Οσκαρ.

Η θηλυκή εξουσία Νο2 Η Διευθύντρια Φωτογραφίας Αρι Βέγκνερ γίνεται η 2η γυναίκα που προτείνεται για Οσκαρ Φωτογραφίας (μετά την Ρέιτσελ Μόρισον για το «Mudbound» το 2017).

Επιτέλους! 10άδα Καλύτερης Ταινίας Ελάχιστες φορές έχει καταφέρει η Ακαδημία να κατέβει με 10 υποψηφιότητες. Συνήθως μένουν κενές θέσεις. Φέτος όμως συμπληρώθηκαν όλα τα slots.

Μη αγγλόφωνες διεκδικήσεις Το ήδη πολυβραβευμένο «Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, έσπασε το φράγμα της κατηγορίας διεθνούς ταινίας και συγκέντρωσε 4 υποψηφιότητες – ανάμεσα στις οποίες κι αυτές της καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας! Το ίδιο συνέβη και με το «The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ, που εκτός από την υποψηφιότητα της Δανίας στην πεντάδα διεθνούς ταινίας, βρίσκεται και σε αυτή του πρωτότυπου σεναρίου – το φαβορί βέβαια ήταν η πρωταγωνίστριά του Ρενάτε Ρέινσβε που μέχρι χθες είχε «κλειδωμένη» μια θέση στη πεντάδα του Α’ Γυναικείου Ρόλου. Ξενόγλωσσες και οι υποψηφιότητες για τις «Παράλληλες Μητέρες» στο Α’ Γυναικείο Ρόλο για την Πενέλοπε Κρουζ και στη μουσική για τον Αλμπέρτο Ιγκλέσιας – θυμίζουμε εδώ πως η ταινία δεν ήταν η επίσημη υποβολή της Ισπανίας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.

Β’ Ανδρικού / 2 υποψηφιότητες για την «Εξουσία του Σκύλου» Και ο Τζέσε Πλέμονς και ο Κόντι Σμιτ ΜακΦι κέρδισαν από μία υποψηφιότητα στην πεντάδα Β’ Ανδρικού ρόλου και θα αναμετρηθούν μεταξύ τους!

Who rules the world? Beyonce! H μεγάλη ποπ σόουλ ντίβα κερδίζει την πρώτη της οσκαρική υποψηφιότητα με το τραγούδι “Be Alive” από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Κρίστεν Στιούαρτ Την αγνόησαν τα SAG και τα BAFTA, αλλά να που τα Οσκαρ αναγνώρισαν την ερμηνεία της στο «Spencer».

GagaH Lady Gaga στο «Ο Οίκος Gucci»

ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Ταινίες χωρίς σκηνοθέτες Το μεγάλο πρόβλημα των Όσκαρ ήταν πάντα το ότι δεν μπορείς να προτείνεις 10 ταινίες και μετά μόνο 5 σκηνοθέτες. Οι υπόλοιπες πέντε πώς έφτασαν στη δεκάδα – ακέφαλες; Οπότε, ναι, απουσιάζει και ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και ο Ντενί Βιλνέβ, αλλά και η Μαγκί Τζίλενχαλ που θα έφερνε μια ωραία ισορροπία στο κλαμπ των αγοριών.

Ούτε Λεονάρντο, ούτε Μπράντλεϊ Αγνοήθηκε (ξανά) ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο στην πεντάδα Α’ Ανδρικού («Μην Κοιτάτε Πάνω»), αλλά ακόμα περισσότερο μάς ενοχλεί μία άλλη απουσία. Αυτή του Μπράντλεϊ Κούπερ για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών», την οποία θεωρούμε και καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του. Ο Κούπερ ήταν φαβορί και για να βρεθεί στον Β’ Ανδρικό Ρόλο για το σαρωτικό πέρασμά του στην «Πίτσα Γλυκόριζα» του Πόλ Τόμας Αντερσον. Φευ… δεν ήταν η χρονιά του.

Τραγωδία! Μπορεί ο Ντανζέλ Γουάσινγκτον να αναγνωρίσθηκε διεκδικώντας το Α’ Ανδρικού για το «Tragedy of Macbeth», αλλά εκτός κούρσας έμεινε η συμπρωταγωνίστρια του Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.

Τhere’s a Place for them Δεν έχουμε αντίρρηση: η Αριάνα ΝτεΜπόουζ ήταν συγκλονιστική στο «West Side Story» και επάξια θα διεκδικήσει το Β’ Γυναικείο. Ομως η Ακαδημία αγνόησε και την πιτσιρίκα Ρέιτσελ Ζέγκλερ (θα ήταν η Σταχτοπούτα του χορού), αλλά, κυρίως, έχασε την ευκαιρία να τιμήσει τη Ρίτα Μορένο με μία (τελευταία;) υπόκλιση

Σενάριο χωρίς Άαρον Σόρκιν; Ο πολυβραβευμένος σεναριογράφος και σκηνοθέτης δεν άκουσε σήμερα το όνομα του για το «Being the Ricardos» και κρίμα – η δουλειά που έκανε παρουσιάζοντας κάτι πολύ διαφορετικό από ό,τι περιμέναμε έπρεπε να ανταμειφθεί.

Μάς έκλεψαν τα Gucci Αν το «House of Gucci» είχε μία νότα φαν αυτή ήταν η ερμηνεία του εντελώς μεταμορφωμένου Τζάρεντ Λέτο. Ο οποίος δεν υπάρχει στην πεντάδα Β’ Ανδρικού Ρόλου. Εδώ, δεν υπάρχει η Lady Gaga που λίγους μήνες πριν τής έδιναν ήδη το Οσκαρ!

Johnny Be Good! Δικαίως ο Τζόνι Γκρίνγουντ βρίσκεται υποψήφιος για το Οσκαρ Μουσικής για την «Εξουσία του Σκύλου» (και πιστεύουμε ότι είναι το φαβορί). Τον περιμέναμε όμως με διπλή υποψηφιότητα και για το σάουντρακ του «Spencer»

No Respect Από τις ταινίες που έβγαιναν με οσκαρικό buzz, αλλά το έχασαν στην πορεία είναι το «Respect» – ούτε η Τζένιφερ Xάντσον διεκδικεί βραβείο για την ερμηνεία της, αλλά ούτε το πρωτότυπο τραγούδι της ταινίας, «Here I am». Κανένας απολύτως (και κάπως δικαίως, να προσθέσουμε) σεβασμός!

Μπεν, βάλε να πιούμε Όλες οι προβλέψεις ήθελαν τον Μπεν Αφλεκ να κάνει μεγάλο καλλιτεχνικό come back με το «The Tender Bar» του Τζορτζ Κλούνεϊ. Δεν τα κατάφερε τελικά να φτάσει στην πεντάδα Β’ Ανδρικού.

Και το Νο6 παράπονο είναι… Ίσως προσωπική προτίμηση, αλλά το «Βαγόνι Νο 6» (Compartment No. 6) του Γιούχο Κουοσμάνεν θα έπρεπε να υπήρχε στην πεντάδα διεθνούς ταινίας.


ΟΣΚΑΡ 2022 – ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ

the power of the dog

Καλύτερη Ταινία

Belfast του Κένεθ Μπράνα
CODA
Μην Κοιτάτε Πάνω του Ανταμ ΜακΚέι
Drive my Car του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
Dune του Ντενί Βιλνέβ
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)
Πίτσα Γλυκόριζα του Πολ Τόμας Αντερσον
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
Η Εξουσία του Σκύλου της Τζέιν Κάμπιον
West Side Story του Στίβεν Σπίλμπεργκ

kenneth branagh belfast

Σκηνοθεσία

Τζέιν Κάμπιον για την «Εξουσία του Σκύλου»
Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι για το «Drive my Car»
Πολ Τόμας Αντερσον για την «Πίτσα Γλυκόριζα»
Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «West Side Story»

Tick Tick

Α’ Ανδρικός Ρόλος

Χαβιέρ Μπαρδέμ για το «Being the Ricardos»
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Αντριου Γκάρφιλντ για το «Tick, Tick… Boom!»
Γουιλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Ντένζελ Γουάσινγκτον για το «The Tragedy of Macbeth»

spencer 607

Α’ Γυναικείος Ρόλος

Τζέσικα Τσαστέιν για το «The Eyes of Tammy Faye»
Ολίβια Κόλμαν για το «The Lost Daughter»
Πενέλοπε Κρουζ για τις «Παράλληλες Μητέρες»
Νικόλ Κίντμαν για το «Being the Ricardos»
Κρίστεν Στιούαρτ για το «Spencer»

drive my car

Διασκευασμένο Σενάριο

Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τακαμάσα Οε για το «Drive my Car»
Σίαν Χέντερ για το «CODA»
Ντενί Βιλνέβ, Ερικ Ροθ για το «Dune»
Μάγκι Τζίλενχαλ για το «The Lost Daughter»
Τζέιν Κάμπιον για το «Η Εξουσία του Σκύλου»

don't look up

Πρωτότυπο Σενάριο

Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»
Ανταμ ΜακΚέι και Ντέιβιντ Σιρότα για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»
Ζακ Μπέιλιν για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Πόλ Τόμας Αντερσον για το «Πίτσα Γλυκόριζα»
Χοακίμ Τρίερ, Εσκιλ Βογκτ για το «The Worst Person in the World»

west side story

B’ Γυναικείος Ρόλος

Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»
Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»
Κρίστεν Ντανστ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Αριάνα Ντε Μπόζι για το «West Side Story»
Αουνζάνιου Ελις για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»

Power of the Dog

Β’ Ανδρικός Ρόλος

Κιάραν Χάιντς για το «Belfast»
Τρόι Κάτσερ για το «Coda»
Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»
Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «Εξουσία του Σκύλου»

Dune

Μουσική

Νίκολας Μπριτέλ για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»
Χανς Τσίμερ για το «Dune»
Ζερμέν Φράνκο για το «Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός»
Αλμπέρτο Ιγκλέσιας για το «Παράλληλες Μητέρες»
Τζόνι Γκρίνγουντ για το «Η Εξουσία του Σκύλου»

Cruella 607

Κοστούμια

Κρουέλα
Cyrano
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
West Side Story

The Tragedy of Macbeth

Φωτογραφία

Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»
Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
Αρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»
Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»

King Richard

Μοντάζ

Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
Η Εξουσία του Σκύλου
Tick, Tick… Boom!

No Time to Die

Καλύτερο Τραγούδι

Be Alive από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Dos Oruguitas από το «Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός»
Down to Joy από το «Belfast»
No Time to Die από το «No Time to Die»
Somehow you Dο από το «Four Good Days»

nightmare

Σκηνικά

Dune
The Tragedy of Macbeth
West Side Story
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου

Hand of GOd

Διεθνής Ταινία

Drive My Car του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)
Flee του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν (Δανία)
The Hand of God του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)
Lunana: A Yak in the Classroom του Πάγιο Τσόινινγκ Ντόρζι Μπουτάν)
The Worst Person in the World του Χοακίμ Τρίερ (Νορβηγία)

Mitchells 607

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός
Flee
Λούκα
Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών
Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος

Flee

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους

Ascension της Τζέσικα Κίνγκντον
Attica των Τρέισι Κάρι, Στάνλεϊ Νέλσον
Flee του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν
Summer of Soul
Riding with Fire

three songs

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους

Audible
Lead me Home
The Queen of Basketball
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies

spider-man no way home

Οπτικά Εφέ

Dune
Free Guy
No Time to Die
Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών
Spider-Man No Way Home

Dune

Ηχος

Belfast
Dune
No Time to Die
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story

eyes of tammy

Κομμώσεις και Μακιγιάζ

Coming 2 America
Κρουέλα
Dune
The Eyes of Tammy Faye
Ο Οίκος Gucci

windshield

Μικρού Μήκους Ταινία – Animation

Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper

take and run

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action

Ala Kachuu – Take and Run
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold


Ειδικά για το σχολιασμό των υποψηφιοτήτων, η ειδική οσκαρική εκπομπή Watch Next της COSMOTE TV με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο θα μεταδoθεί την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου στις 15:10 στο κανάλι COSMOTE CINEMA 1HD. Η φετινή, 94η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, θα γίνει την Κυριακή 27 Μαρτίου (ξημερώματα Δευτέρας) και θα μεταδοθεί ζωντανά και αποκλειστικά για την Ελλάδα από την COSMOTE TV. Πριν από τη μεγάλη βραδιά του κινηματογράφου, η COSMOTE TV θα κινείται σε οσκαρικούς ρυθμούς μέσα από το pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS, που θα κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 1 Μαρτίου, προβάλλοντας, για όλο τον οσκαρικό μήνα καθημερινά 3 ταινίες που έχουν βραβευτεί ή έχουν προταθεί για OSCAR

Πηγή άρθρου: flix.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα