ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Λευτέρης Χαρίτος (Πρόεδρος), σκηνοθέτης, Alexia Roider, καλλιτεχνική διευθύντρια Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου, Μένος Δελιοτζάκης, σκηνοθέτης, Αλεξάνδρα Ματθαίου, σκηνοθέτις/σεναριογράφος και Ασημίνα Προέδρου, σκηνοθέτις/ σεναριογράφος.
ΧΡΥΣΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
στην ταινία Αρκουδότρυπα σε σκηνοθεσία Χρυσιάννας Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου
Μια ανεξάρτητη ταινία που μας έκλεψε την καρδιά καταφέρνοντας με τα μέσα που είχε να θίξει σημαντικά ζητήματα παραμένοντας διεισδυτική, αυθεντική και γενναία. Ξεφεύγοντας από τις στερεότυπες καταγραφές της ελληνικής επαρχίας με τρόπο που σπάνια βλέπουμε στο ελληνικο σινεμά, οι δημιουργοί κέρδισαν ένα μεγάλο στοίχημα.
Μια ταινία με τολμηρές υφολογικές αντιθέσεις, φυσικότητα και πολυπλοκότητα χαρακτήρων, και δύο κεντρικές ηρωίδες που μας κρατάνε σε εγρήγορση παρα τη μεγάλη διάρκεια της ταινίας. Μέχρι τους τίτλους τέλους, το συναίσθημα αναβλύζει συνεχώς μέσα από μια υπενθύμιση: το σινεμά είχε και θα έχει πάντοτε ανάγκη από αληθινές και βαθιά ανθρώπινες ιστορίες.
Το βραβείο συνοδεύεται από τα έπαθλα: η Φίνος Φιλμ προσφέρει χρηματικό έπαθλο 4.000 ευρώ, η ΕΡΤ προσφέρει χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προσφέρει χρηματικό έπαθλο 2.500 ευρώ.
ΑΡΓΥΡΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ «ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ»
στον Αλέξη Κουκιά-Παντελή για την ταινία Αερολίν
Για την εξαιρετική καθοδήγηση της ηθοποιού, τον σφικτό ρυθμό και όλα τα στοιχεία που τόσο αβίαστα την συνθέτουν, ξεχωρίσαμε την ταινία που κατάφερε να μας μεταδώσει επιτυχημένα και με χιούμορ, την καθημερινή αγωνία της ηρωίδας για επιβίωση στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον, καταλήγοντας τελικά να εκπροσωπεί μια ολόκληρη γενιά.
Το Βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.500 ευρώ προσφορά από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, από παροχές εργαστηρίου και εργασιών Post Production αξίας 2.500 ευρώ προσφορά της εταιρείας Stefilm, πρωτότυπη μουσική στο επόμενο project του σκηνοθέτη προσφορά της εταιρείας Musou, Crew United Pass, μία 5-ετής δωρεάν συνδρομή ως Premium Μέλος στην πλατφόρμα της Crew United.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
στην ταινία Φως εκ φωτός σε σκηνοθεσία Νεριτάν Ζιντζιρία
Συνθέτοντας ένα βαθιά μυσταγωγικό κόσμο που μέσα από τη χρήση αρχειακού υλικού και τολμηρών κινηματογράφικών επιλογών, συνδιαλέγεται με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον διαστέλλοντας το χρόνο, ξεχωρίσαμε μια ταινία βαθιά ποιητική και υπαρξιακή.
Το βραβείο συνοδεύεται από δύο χρηματικά έπαθλα: 3.500 ευρώ από το Ελληνικό Κέντρο Κινημτογράφου και 1.000 ευρώ από την ΕΡΤ.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
στους Μιχάλη Μαθιουδάκη και Αλέξη Κουκιά-Παντελή για την ταινία Αερολίν σε σκηνοθεσία Αλέξη Κουκιά-Παντελή
Ένα σενάριο που διαχειρίζεται τη φόρμα της μικρού μήκους με απόλυτη επιτυχία και οικονομία, μένοντας συνεπές στον τόνο και την δραματουργική εξέλιξη της ηρωίδας του.
Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 3.500 ευρώ, προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
ΒΡΑΒΕΙΟ DRAMA QUEER
στην ταινία Buffer Zone σε σκηνοθεσία Σάββα Σταύρου
Στην ταινία που μας υπενθύμισε ότι πέρα από κάθε τεχνητό ή άλλο σύνορο, η αγάπη πάντα θα αναδύεται ως η απόλυτη κατάφαση ζωής και ελπίδας.
Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 2.000 ευρώ, προσφορά του Onassis Culture.
ΕΙΔΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
στην ταινία Το Καλοκαίρι που Παρατήρησα για Πρώτη Φορά τον Ήλιο να Δύει σε σκηνοθεσία Αστέρη Τζιώλα
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΔΡΙΚΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
στον Ανδρέα Μάρκου για την ερμηνεία του στην ταινία Buffer Zone σε σκηνοθεσία Σάββα Σταύρου
Αποφασίσαμε να απονείμουμε το βραβείο ερμηνείας, σ’ ένα νέο που κατάφερε να αποδώσει την αγωνία του ήρωα με ευαισθησία, φυσικότητα και μια αθωότητα, κόντρα στην τοξική αρρενωπότητα που τον περιβάλλει.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
στην Χαρά Κυριαζή για την ερμηνεία της στην ταινία Αρκουδότρυπα σε σκηνοθεσία Στέργιου Ντινόπουλου
Στην ηθοποιό που μας συγκίνησε με μια αναζωογονητικά αυθεντική και ρεαλιστική ερμηνεία. Με εσωτερικότητα και λιτότητα, κατάφερε να μας συμπαρασύρει στην συναισθηματική κατάσταση μιας ηρωίδας που ακόμα και ανάμεσα σε κάθε της σιωπή, καταφέρνει τελικά να μας πει τα πάντα.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΗΧΟΥ
στους Παναγιώτη Παπαγιαννόπουλο και Στέλιο Κουπετώρη για την ταινία Midnight Skin σε σκηνοθεσία Μανώλη Μαυρή
Για το ατμοσφαιρικό χτίσιμο μιας ιδιοσυγκρασιακής δυστοπίας που σε ακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΗΧΟΥ
στον Νίκο Κωνσταντίνου για την ταινία Ανορθόδοξος σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου
Για την άρτια ηχοληψία σε φυσικό χώρο με υψηλές απαιτήσεις.
Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο με υπηρεσίες sound design και μίξη surround 5.1, προσφορά του DNA LAB
ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΝΤΑΖ
στον Μάριο Κλεφτάκη για την ταινία Αριζόνες σε σκηνοθεσία Γιώργου Ηλιόπουλου
Για τη δεξιοτεχνία, αρτιότητα, λεπτότητα και ακρίβεια του μοντάζ που με τον βραδυφλεγή ρυθμό του, καταφέρνει να μας βυθίσει στον υποκειμενικό κόσμο του ήρωα.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
στον Manu Tilinski για την ταινία Midnight Skin σε σκηνοθεσία Μανώλη Μαυρή
Μια φωτογραφία υψηλού επιπέδου, αισθητικά και τεχνικά άρτια που σε κάθε κάδρο της αναδεικνύει την ιδιαίτερη αισθητική του σκηνοθέτη και ταξιδεύει το θεατή σ’ένα κόσμο που κινείται μεταξύ ρεαλιστικού, μεταφυσικού, ονειρικού και υποσυνείδητου.
Το βραβείο συνοδεύει και ένα Crew United Pass, μία 5-ετής δωρεάν συνδρομή ως Premium Μέλος στην πλατφόρμα της Crew United.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
στους Πέτρο Σωτηρόπουλο & The Aqua Barons για την ταινία Διάβαση σε σκηνοθεσία των Αινεία Τσαμάτη και Κατερίνας Μαυρογεώργη
Για τη διακριτή της ταυτότητα που συμβάλει καταλυτικά στο σύμπαν της ταινίας.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ «ΙΟΥΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ»
στην Rectifier + Tzo για την ταινία Good Girls Club: A Virginity Odyssey σε σκηνοθεσία των Λήδας Βαρτζιώτη και Δημήτρη Τσακαλέα
Συγκεράζοντας ευφάνταστα το στοιχείο του κιτς και τη φρεσκάδα της ποπ αισθητικής με ετερόκλητες ενδυματολογικές επιλογές.
Η ελληνική εταιρεία ενδυμάτων Enjoy Fashion Point ντύνει την επόμενη ταινία της ενδυματολόγου με τα προϊόντα της.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ
στην Άρτεμις Φλέσσα για την ταινία Διάβαση σε σκηνοθεσία των Αινεία Τσαμάτη και Κατερίνας Μαυρογεώργη
Για την άρτια κατασκευή ενός σκηνικού που καθορίζει τον κόσμο της ταινίας σε πλήρη και οργανική σύνδεση με το φυσικό τοπίο.
Το βραβείο συνοδεύει και ένα Crew United Pass, μία 5-ετής δωρεάν συνδρομή ως Premium Μέλος στην πλατφόρμα της Crew United.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΦΕ
στο Kameleon studio, (Prosthetics) Morgan Hildebrand / Aurelia για την ταινία Midnight Skin σε σκηνοθεσία Μανώλη Μαυρή
Για τον εντυπωσιακά αριστοτεχνικό σχεδιασμό των ειδικών εφέ που ενσωματώνονται με φυσικότητα στο υπερβατικό σύμπαν της ταινίας.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΑΚΙΓΙΑΖ & ΚΟΜΜΩΣΕΩΝ
στην Ελίνα Τράντου για την ταινία Good Girls Club: A Virginity Odyssey σε σκηνοθεσία των Λήδας Βαρτζιώτη και Δημήτρη Τσακαλέα
Για τη συνέπεια με την οποία υπηρετεί την αισθητική της ταινίας στο σύνολο της.
ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Άλλο ένα φεστιβάλ φτάνει στο τέλος του. Μία εβδομάδα γεμάτη ταινίες, νέους αλλά και παλαιότερους κινηματογραφιστές μαζεμένους στη φιλόξενη πάντα Δράμα και πάνω από όλα γεμάτες αίθουσες σε κάθε προβολή.
Παράλληλα με τη σπουδαία βράβευση του Γιώργου Λάνθιμου με τον Χρυσό Λέοντα στο φεστιβάλ Βενετίας αλλά και με τη γιορτή της μικρού μήκους φόρμας εδώ στην Δράμα, η χώρα μας πνίγεται από άκρη σε άκρη και ταυτόχρονα βιώνει την παράλογη και σοκαριστική βία ανθρώπων που στρέφονται ενάντια σε συνάνθρωπό τους. Από αυτήν την άποψη δεν μπορούμε να γιορτάζουμε.
Όμως η τέχνη υπάρχει για να μας φέρνει αντιμέτωπους με τη σκοτεινιά και τελικά οι να μας τραβάει και πάλι προς το φως. Και αυτό έκαναν 35 διαγωνιζόμενες ταινίες εν μέσω όλου αυτού του όλεθρου.
Η επιτροπή του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος του 46ου φεστιβάλ μικρού μήκους ταινιών της Δράμας θεωρεί υποχρέωσή της να τονίσει κάποια θετικά αλλά και κάποια σημείο άξια προβληματισμού.
Τα θετικά πρώτα.
Παρατηρήσαμε με μεγάλη μας χαρά την πληθώρα θεματολογίας. Ανθρώπινες σχέσεις, παιδική ηλικία, η βία σε πολλές μορφές της, ενηλικίωση, η ζωή στην ελληνική επαρχία και πολλά άλλα. Είδαμε αξιόλογες πρώτες προσπάθειες νέων καλλιτεχνών αλλά και δοκιμασμένων κινηματογραφιστών του φεστιβάλ. Αυτό δείχνει πως η μικρού μήκους ταινία είναι αυτόνομη και δεν αποτελεί κατ’ ανάγκη όπως λέγαμε παλιότερα σκαλοπάτι για την μεγάλου μήκους ταινία.
Έπειτα υπάρχουν πολλές και πολύ αξιόλογες ανεξάρτητες παραγωγές. Αυτό αποδεικνύει την επιμονή των δημιουργών που δεν περιμένουν κρατική βοήθεια για να κάνουν ταινίες. Παρότι το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αλλά και η ΕΡΤ στηρίζουν σταθερά τη μικρού μήκους ταινία, η παραγωγή εντείνεται και δείχνει με στιβαρό τρόπο έναν εναλλακτικό δρόμο.
Τέλος, διαπιστώσαμε πως πλέον το επίπεδο παραγωγής τόσο καλλιτεχνικά όσο και τεχνικά έχει ανέβει πολύ. Βλέποντας το πολύ όμορφο βίντεο του φετινού φεστιβάλ που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Σακαρίδης, η ποιότητα βρίσκεται σε συνεχόμενη ανοδική πορεία. Αυτό που παλιά ήξερες πότε μία εικόνα ήταν από μικρού μήκους ταινία πλέον δεν υπάρχει. Το καλλιτεχνικό επίσης επίπεδο ενδυματολογικά και σκηνογραφικά αλλά και ο σχεδιασμός ήχου υπηρετεί πλέον το σενάριο με αριστοτεχνικό τρόπο.
Θέλοντας να κάνουμε μια εποικοδομητική κριτική με τους νέους δημιουργούς, νιώθουμε την ανάγκη να αναφέρουμε κάποια σημεία άξια για προβληματισμό.
Κρίνοντας από το επίπεδο του φετινού προγράμματος, θα θέλαμε να ενθαρρύνουμε τους δημιουργούς να πειραματιστούν με περισσότερα είδη και τεχνικές ταινιών. Επίσης, στις αφηγηματικές ταινίες που αποτελούν την πλειονότητα του προγράμματος, να αναπτύξουν περισσότερο τη δραματουργία, με μεγαλύτερο βάθος χαρακτήρων, αυθεντικότητα και οικονομία που θα οδηγήσει και στην πιο αποτελεσματική διαχείριση της μικρής φόρμας.
Μετά την φετινή κατάκτηση της υποψηφιότητας στις λίστες των Όσκαρ μοιάζει το φεστιβάλ της Δράμας να γίνεται ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ στον κόσμο. Αυτό είναι κάτι που μας φέρνει όλους που αποτελούμε μέρος του αντιμέτωπους σε μια διαδικασία συνεχούς ωρίμανσης που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που στην επιτροπή είχα μαζί μου τόσο αξιόλογους και μοναδικούς συναδέλφους και όλοι μας αγαπήσαμε να μιλάμε με πραγματικό πάθος για τις ταινίες κατά τη διάρκεια όλων των ημερών του φεστιβάλ.
Να ευχαριστήσω και προσωπικά τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ Γιάννη Σακαρίδη που μου προσέφερε την τιμητική αυτή θέση και να ευχηθώ ο θεσμός αυτός να μεγαλώνει και να ωριμάζει συνέχεια.
Λευτέρης Χαρίτος, σκηνοθέτης
Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος 2023
ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Εύα Στεφανή (Πρόεδρος), σκηνοθέτις, Philip Ilson, καλλιτεχνικός διευθυντής London Short Film Festival, Marie–Pauline Mollaret, επικεφαλής short film selection Cannes/κριτικός κινηματογράφου
GRAND PRIX 2023
στην ταινία AQUERONTE σε σκηνοθεσία Manuel Munoz Rivas από την Ισπανία
Μια ταινία που παρουσιάζει τις σπάνιες ιδιότητες του αμιγώς οπτικού κινηματογράφου: σαφήνεια, πνευματικότητα, ικανότητα σύλληψης της πραγματικότητας με τα μάτια ορθάνοιχτα και τα μάτια κλειστά, παράλληλα με έναν αριστουργηματικό ηχητικό σχεδιασμό. Αποτελεί επίσης μια υπενθύμιση της δύναμης του νερού, μιας δύναμης της φύσης που μπορεί να είναι τόσο ζωτική όσο και καταστροφική, όπως είδαμε πρόσφατα.
Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 4.000 ευρώ, προσφορά της εταιρείας Raycap.
BEST DIRECTION AWARD
στην ταινία THE OPEN HOUSE σε σκηνοθεσία Julieta Lasarte από την Ισπανία
Μέσα από αρχειακό υλικό και οικογενειακά πλάνα, η ταινία προσφέρει ένα αριστοτεχνικό κινηματογραφικό όραμα, διατηρώντας παράλληλα μια διακριτική προσέγγιση σε θέματα προσωπικής μνήμης, τραύματος και απώλειας. Ταυτόχρονα είναι ένας διακριτικός εορτασμός της ζωής
BEST SOUTHEASTER EUROPEAN FILM AWARD – Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη
στην ταινία UNORTHODOX σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου από την Ελλάδα
Μια μαύρη κωμική θεώρηση της ιστορίας που διακωμωδεί την οικογένεια και τη θρησκεία κάνοντάς μας να αμφισβητούμε και να γελάμε ταυτόχρονα σε μια έξυπνη υπονόμευση αυτών των θεσμών.
BEST PRODUCTION AWARD “TV5 MONDE” – Ειδικό Βραβείο TV5 MONDE Καλύτερης Παραγωγής
στην κολεκτίβα Ajabu Ajabu για την ταινία APOSTLES OF CINEMA από την Τανζανία
Λατρεύουμε αυτόν τον ύμνο στη δύναμη του συλλογικού και του λαϊκού κινηματογράφου. Το γεγονός ότι οι άνθρωποι συναντιούνται για να βιώσουν δυνατές εικόνες στη μεγάλη οθόνη και να συζητήσουν με ενθουσιασμό για όσα είδαμε, είναι αυτό που μας φέρνει εδώ στη Δράμα. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό όταν βλέπουμε αυτή την εμπειρία σε όλες τις πόλεις και τα χωριά της Τανζανίας, όπου οι DJ δίνουν ζωή σε μια ταινία και οι μπάντες προσκαλούν τις κοινότητες, για να μοιραστούν μαζί τους τον κινηματογράφο.
EFA CANDIDACY DRAMA – Βραβείο Υποψηφιότητας για το Βραβείο Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου – EFA
στην ταινία MIDNIGHT SKIN του Μανώλη Μαυρή από την Ελλάδα
Μια ταινία που μας καταπλήσσει με τη μαεστρία της στη σκηνογραφία και τη διεύθυνση φωτογραφίας. Φιλόδοξη και εκλεπτυσμένη, απεικονίζει την τάση των ονείρων να διαφθείρουν σταδιακά την πραγματικότητα, αποκαλύπτοντας την αλώβητη επιθυμία που βγαίνει στην επιφάνεια κάτω από τον φλοιό της συνήθειας.
SPECIAL MENTION – Ειδική Μνεία
στον Ian Capille για την ταινία THE RIVER AND THE LABYRINTH από την Πορτογαλία και τη Βραζιλία
Μια ιστορία για φιλίες και σχέσεις που χάθηκαν και ξαναβρέθηκαν ξεδιπλώνεται μέσα από αναδρομές και μνήμες σε αυτό το στιγμιότυπο από τις ζωές νεαρών Βραζιλιάνων που ζουν στη Λισαβόνα. Η ταινία αυτή κρυφακούει τις ιδιωτικές συζητήσεις τους και κατασκοπεύει τις προσωπικές και ιδιαίτερες στιγμές τους, για να αποτυπώσει ένα συγκινητικό πορτρέτο της ζωής των νέων του σήμερα
SPECIAL MENTION – Ειδική Μνεία
στην ταινία THE AGE OF INNOCENCE του Maximilian Bungarten από την Γερμανία
Επιθυμούμε να αναδείξουμε ένα έργο που μας εξέπληττε διαρκώς με τη μοναδική του αφήγηση και τον πολύ προσωπικό του τόνο.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Κυριάκος Αγγελάκος (Πρόεδρος), σκηνοθέτης / παραγωγός / σεναριογράφος, Ηλέκτρα Βενάκη, μοντέζ, υπεύθυνη του Εργαστηρίου Αποκατάστασης Ταινιών της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Μαρία Κομνηνού, πρόεδρος ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Ομότιμη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Διδάσκουσα στο ΜΠΣ «Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές»
Βραβείο «Φρίντα Λιάππα» – Καλύτερης Ελληνικής Σπουδαστικής Ταινίας
στην ταινία Παρέλαση σε σκηνοθεσία Μιχάλη Γαλανόπουλου
Μια ταινία ενηλικίωσης στη σύγχρονη Αθήνα που προβάλει τα κοινωνικά προβλήματα του ρατσισμού και τις αντιθετικές εκφάνσεις της νεανικής κουλτούρας με μια άρτια γραφή, που δημιουργεί ατόφια συγκίνηση.
Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000.
Επίσης, συνοδεύεται από παροχές εργαστηρίου και εργασιών post production προσφορά της εταιρείας Stefilm στην επόμενη ταινία του σκηνοθέτη.
Βραβείο Σκηνοθεσίας
στον Νίκο Κολιούκο για την ταινία Το Χάος που Άφησε Πίσω της
Για το στιβαρό χειρισμό της σχέσης πατέρας – κόρης, την έξοχη διεύθυνση ηθοποιών, την υπέροχη κλειστοφοβική κίνηση της κάμερας, την αποφυγή στερεότυπων και την προβολή μια ουμανιστικής διάθεσης στη απεικόνιση των ηρώων.
Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ χορηγία του Μιχάλη Μποδούρογλου και από ένα 6μηνο συμβόλαιο έμμισθης πρακτικής άσκησης (Internship) στην εταιρεία Green Pixel.
Βραβείο Σεναρίου
στην Νίνα Αλεξανδράκη για την ταινία Ημερολόγιο μιας Σεξουαλικής Μοναξιάς σε σκηνοθεσία της ίδιας
Για την εξαιρετική δομή, την κλιμάκωση της αφήγησης, για την τόλμη και το χιούμορ των εξομολογήσεων σε συνάρτηση με την κινούμενη εικόνα που ακυρώνει και συνάμα συμπληρώνει τις εξομολογήσεις για τον γυναικείο οργασμό.
Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1.500 που προσφέρει η Σχολή Σεναρίου του ΑΝΤ1.
Βραβείο Φωτογραφίας «Ντίνος Κατσουρίδης»
στον Γιώργο Καραβούλια για την ταινία Πώς να Ανάψεις Τσιγάρο Χωρίς να Καείς σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Σπανουδάκη
Για την υποδειγματική χρήση του φωτισμού, ιδιαίτερα στα πλάνα των ερωτικών σκηνών που αναδεικνύουν την δύναμη της σάρκας και τον επιτυχή συνδυασμό του τεχνητού και φυσικού φωτισμού.
Το βραβείο συνοδεύεται από πλήρη τεχνική κάλυψη για την παραγωγή της επόμενης ταινίας του φωτογράφου, προσφορά της οικογένειας Κατσουρίδη.
Επίσης συνοδεύεται από ένα 6μηνο συμβόλαιο έμμισθης πρακτικής άσκησης (Internship) στην εταιρεία Green Pixel.
Βραβείο Μοντάζ
στον Antoine Flahaut για την ταινία Παρέλαση σε σκηνοθεσία Μιχάλη Γαλανόπουλου
Για τον εξαίρετο ρυθμό που συνταιριάζει αρμονικά πληθώρα χαρακτήρων και καταστάσεων, αναδεικνύοντας πρωτίστως το συναίσθημα που πηγάζει από την ίδια την ιστορία, δημιουργώντας μια ερωτική σχεδόν ροή στο φιλμικό γεγονός.
Η εταιρεία Green Pixel προσφέρει στον νικητή διάθεση σουίτας μοντάζ και τεχνικής υποστήριξης για την επόμενη ταινία του βραβευμένου.
H εταιρεία Telmaco προσφέρει το βραβευμένο λογισμικό επεξεργασίας ταινιών και βίντεο, Avid Media Composer της Avid Technology.
Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας
στον Φαμπρίτσιο Μούτσο για την ταινία Θερμοκήπιο σε σκηνοθεσία του Γιώργο Γεωργακόπουλου
Για την αμεσότητα, την ευαισθησία και τη σωματικότητα που αποτυπώνεται σε κάθε σκηνή της ταινίας.
Βραβείο Γυναικείας ερμηνείας
στην Μαρίνα Σιώτου για την ταινία Το Χάος που Άφησε Πίσω της σε σκηνοθεσία Νίκου Κολιούκου
Για την Εσωτερικότητα που μετασχηματίζει το θυμό σε τρυφερότητα και τον πλήρη έλεγχο τον εκφραστικών της μέσων.
Βραβείο Ντοκιμαντέρ
στον Δημήτρη Κεχρή για την ταινία Athens, My love
Για την έντονη προσωπική ματιά σε ένα δοκιμιακό ντοκιμαντέρ και τον αναστοχασμό για τη σύγχρονη ιστορία της Αθήνας όπου το ηττημένο παρελθόν ζητά τη δικαίωση του.
Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ χορηγία του Μιχάλη Μποδούρογλου.
Βραβείο Σκηνογραφίας
στην Αναστασία Μαστρακούλι για την ταινία The Little Doggie σε σκηνοθεσία Γιώργου Ντούνη
Για τη συνεπή και δημιουργική επιμέλεια της πολυπλοκότητας των διαφορετικών χώρων σε μια ενιαία αισθητική με συνέπεια και προσοχή στις λεπτομέρειες που τις συνθέτουν.
Το βραβείο συνοδεύεται από ένα 6μηνο συμβόλαιο έμμισθης πρακτικής άσκησης (Internship) στην εταιρεία Green Pixel.
Βραβείο Σχεδιασμού Ήχου
στον Massimo Del Gaudio για την ταινία Παρέλαση σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Γαλανόπουλου
Για την πολυπλοκότητα και την μαεστρία του χειρισμού της ηχητικής μπάντας η οποία επιτρέπει την συνύπαρξη πολλαπλών ιστοριών και χώρων εντός και εκτός κάδρου, δημιουργώντας έναν πλούσιο ηχητικό κόσμο που αγκαλιάζει ήρωες, χώρους, καταστάσεις και θεατές.
Το βραβείο συνοδεύεται συνοδεύεται από ένα 6μηνο συμβόλαιο έμμισθης πρακτικής άσκησης (Internship) στην εταιρεία Green Pixel.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Florian Fernandez–Canto, συντονιστής του Cannes Court Métrage Rendez-vous Industry, Anne Gaschutz, καλλιτεχνική διευθύντρια Film Festival in Dresden, Θάνος Τοκάκης, σκηνοθέτης/ηθοποιός
GRAND PRIX STUDENT: Almost Famous
στην ταινία Klette του Michael Abay από το Βέλγιο
Με μια ευαίσθητη ισορροπία μεταξύ της νεανικής ξεγνοιασιάς και της σκληρής πραγματικότητας, αυτή η ταινία ενηλικίωσης εισβάλλει με διεισδυτική ματιά σε μια φαινομενικά αμέριμνη αλλά ουσιαστικά δύσκολη ζωή. Για τη δυναμική της αφήγηση που μας κάνει κοινωνούς της αφόρητης πίεσης για την επίτευξη μιας επιτυχημένης μελλοντικής ζωής, αλλά και για την ακαταμάχητα χαρισματική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας.
Το βραβείο συνοδεύεται από το ποσό των 1500 ευρώ προσφορά του Μητροπολιτικού Κολλέγιου.
Queer Student Award: Loud & Proud
στην ταινία Kokuryo: The Untold Story of bb. Undas 2019 του Diokko Manuel Dionisio από τις Φιλιππίνες
Για την ωμή αφηγηματική της προσέγγιση, τους χαρακτήρες που αποδίδονται με αγάπη και το έξυπνο χιούμορ της. Η φιλία και η αφοσίωση δοκιμάζονται σε αυτήν την ιστορία δύο queer πρωταγωνιστριών που περιπλανώνται μέσα στη νύχτα μετά από έναν διαγωνισμό ομορφιάς που πήρε δυσάρεστη τροπή. Ελισσόμενη μεταξύ του κωμικού στοιχείου και της σκληρής πραγματικότητας, αυτή η ταινία χρησιμοποιεί το παράλογο για να επισημάνει τις δυσκολίες και τις προκαταλήψεις που αντιμετωπίζουν τα τρανς άτομα σε καθημερινή βάση.
Special Jury Award: Rising Star – Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: Rising Star
στην ταινία PHALÈNE του Sarah–Anaïs Desbenoit από τη Γαλλία
Μέσω μιας ιδιαίτερα ευαίσθητης αισθητικής και χωρίς να εστιάζει πολύ στην αφήγηση, αυτή η μικρού μήκους ταινία ξεχωρίζει ως ένα κάλεσμα για τρυφερότητα και φροντίδα σε έναν κόσμο κολλημένο στην επανάληψη. Όταν η αντιγραφή χειρονομιών γίνεται μέθοδος υποδούλωσης και οδηγεί στην υποτέλεια, δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να αμφισβητήσουμε το κατά πόσο η λανθάνουσα ηρεμία κρύβει από πίσω της την υποδούλωση των γυναικών, της οποίας γινόμαστε μάρτυρες σε αυτό το καλογυαλισμένο σκηνικό.
Βραβείο Διανομής
στην ταινία Αχινός του Alex Scholz από την Ελλάδα
Το Βραβείο Διανομής είναι χορηγία Radiator IP Sales που απονέμεται σε μία ελληνική ταινία του προγράμματος και προσφέρει εκπροσώπηση για μια ολοκληρωμένη διαμόρφωση εμπορικής στρατηγικής, που θα απευθυνθεί σε αγοραστές του εξωτερικού (τηλεοπτικούς σταθμούς και πλατφόρμες).
ΒΡΑΒΕΙΑ SHORT & GREEN 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Γιώργος Γούσης (Πρόεδρος), σκηνοθέτης, Σοφία Σταυριανίδου, διευθύντρια Greek Film Festival Berlin, Νατάσα Χριστιά, επιμελήτρια, αρθρογράφος & εκπαιδευτικός στον χώρο της καλλιτεχνικής φωτογραφίας.
Drama Green Award
Πράσινο Βραβείο της Δράμας
στην ταινία Seagulls Scream on the Weekend σε σκηνοθεσία των Maria Stuut και Frederik Stuut από την Ολλανδία
Το Πράσινο Βραβείο της Δράμας απονέμεται σε μία ταινία που πέτυχε να παρουσιάσει μια επιστημονική έρευνα, με ποιητικό και κινηματογραφικό βλέμμα και κορυφώνοντας μυθοπλαστικά μια ντοκιμαντερίστικη συνθήκη, με γλυκύτητα, χιούμορ και συγκίνηση.
Συνοδεύεται από έπαθλο 4.000 ευρώ, προσφορά της ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ.
Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής
στην ταινία Time to Live σε σκηνοθεσία του Hawar Rahimi
Παραγωγή: Ιρακινό Κουρδιστάν, Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν
Το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής απονέμεται σε μια ταινία που εστιάζοντας αρχικά σε μια γυναίκα τροφό της υπαίθρου, καταφέρνει να στρέψει το βλέμμα στην αρχετυπική, ισότιμη συμβίωση του ανθρώπου με τα ζώα.
Empty heading
ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ANIMATION 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Jutta Wille, διευθύντρια AG Kurzfilm, παραγωγός, Αλέκος Παπαδάτος, animator /σκηνοθέτης, Ανθή Σαμαρτζίδου, σκιτσογράφος
BEST ANIMATION FILM – ASIFA HELLAS YANNIS VASILEIADIS
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων – BΡABEΙΟ ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ
στους Alec Green και Finbar Watson για την ταινία TEACUPS
Η κριτική επιτροπή θεωρεί ότι η ταινία συνδυάζει υψηλή καλλιτεχνική ποιότητα και υψηλό επίπεδο παραγωγής με ενσυναίσθηση για την ανθρώπινη ψυχή και, ως εκ τούτου, μεταφέρει επιτυχώς το θέμα της με αριστοτεχνικό τρόπο.Οι σκηνοθέτες δεν προσπαθούν να χειραγωγήσουν τα συναισθήματα του κοινού χρησιμοποιώντας την τραυματική εμπειρία του πρωταγωνιστή, αλλά αντίθετα δείχνουν την απόφασή του να δράσει με τον πολύ προσωπικό του τρόπο. Η επιλογή να χρησιμοποιηθεί μια μορφή κινουμένων σχεδίων για αυτό το μη μυθοπλαστικού περιεχομένου θέμα, καθώς και η επιλογή της φωνής του συγκεκριμένου αφηγητή, συμβάλλουν στην αληθοφάνεια και την αντιληπτότητα της ταινίας. Εκτιμούμε ιδιαίτερα τους σκηνοθέτες που βρήκαν τις κατάλληλες εικόνες για τις σκέψεις και τις πράξεις του πρωταγωνιστή, οι οποίες δεν αποδίδουν αποκλειστικά και μόνο αυτό που περιγράφει η φωνή του αφηγητή.
Το βραβείο περιλαμβάνει ένα χρόνο δωρεάν συνδρομή στην ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ με τα πλήρη προνόμια του εγγεγραμμένου μέλους (πληροφόρηση, προβολή, συμμετοχή σε αποστολές εξωστρέφειας του animation σε διεθνή φόρουμ και φεστιβάλ κ.λπ.)
SPECIAL JURY AWARD – Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής
στην ταινία The Tornado Outside σε σκηνοθεσία Μαρίας Τομάζου Παραγωγή: Ηνωμένο Βασίλειο
Μία ταινία που με μεγάλη μαεστρία καταφέρνει να συνδυάσει την καλλιτεχνική ποιότητα και αρτιότητα ως προς την παραγωγή. Αποδίδει την ιστορία της με δεξιοτεχνία, χιούμορ και ευφυΐα. Πολλές ταινίες σε αυτό το πρόγραμμα κινουμένων σχεδίων ασχολήθηκαν με την ευθραυστότητα της ανθρώπινης ψυχής που ζει σε έναν κόσμο χαοτικό, άγνωστο, ασταθή, ακόμη και κακό. Η ιδιαίτερη ιδέα αυτής της ταινίας είναι η ενσυναίσθηση με την οποία προσεγγίζει αυτό το δύσκολο θέμα. Από τη μια πλευρά, καταφέρνει με παιγνιώδη τρόπο να κάνει τον θεατή να ταυτιστεί με τα προβλήματα και τις ανησυχίες του πρωταγωνιστή της, και από την άλλη, καταφέρνει να αποκαταστήσει την αίσθηση της ασφάλειας, της σιγουριάς και της ισορροπίας στην πορεία της ιστορίας, οδηγώντας σε μια ανακουφιστική κάθαρση. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια βαθιά ανθρώπινη και ευαίσθητη ταινία.
Empty heading
ΒΡΑΒΕΙΟ KIDDO 2023
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Tην κριτική επιτροπή απαρτίζουν παιδιά και έφηβοι ηλικίας από 11-18 ετών:
Πέτρος Γεωργιάδης, Τατιάνα Μαυρίδου, Άννα Παναγιωτοπούλου, Χρήστος Σαπανίδης, Βασιλική Στεφανίδου
BEST KIDDO FILM
στην ταινία Crab Day του Ross Stringer από το Ηνωμένο Βασίλειο
Mια ταινία που συνδυάζει την απλή τεχνοτροπία με ένα απλό αλλά βαθύ νόημα με συγκίνηση. Η σύλληψη της ταινίας μας δείχνει πως δεν χρειάζεται να ακολουθείς τις λάθος ιδέες μια κοινωνίας για να ανήκεις κάπου. Να αγαπάς και είσαι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου. Η συμπόνια και η αγάπη μας μεταμορφώνουν σε κάτι καλό.
Special Μention
στην ταινία Ativio, Pieces of Wood της Juliette Boucheny από την Γαλλία και το Τόγκο
Μια ταινία που αποδίδει την ιστορία με φαντασία, τρυφερότητα, χιούμορ και συγκίνηση. Η ιδιαίτερη σύλληψη της ταινίας μας δείχνει πως από τη ίδια τη φύση υπάρχει ένας εσωτερικός οδηγός στις καρδιές μας που μας προστατεύει και μας βοηθάει να βρούμε τον εαυτό μας. Η υποστήριξη των δικών μας ανθρώπων δίνει σε μας τα παιδιά την ελπίδα και την ενθάρρυνση να ακολουθήσουμε τα όνειρα μας.
ΒΡΑΒΕΙΑ DRAMA PITCHING LAB 2023
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρισκόμαστε εδώ για δέκατη χρονιά και έχουμε και πάλι τη χαρά να φιλοξενούμε συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο που αισθάνονται ότι είναι σημαντικό για αυτούς να έρθουν στο φεστιβάλ αυτής της μικρής πόλης, η οποία όμως έχει γίνει τόσο μεγάλη, που μπορεί να αγκαλιάσει τόσο διαφορετικές ιδέες, ανησυχίες, εικόνες και φυσικά ταλέντα από τόσο διαφορετικές χώρες.
Για τη μικρή μας ομάδα, εμένα, τη Τζωρτζίνα Κακουδάκη και τον Τζον Στίβενς, οι αιτήσεις των νέων καλλιτεχνών απ’ όλον τον κόσμο, είναι κάθε χρόνο για εμάς, ένα μικρό σχολείο, γιατί λαμβάνοντας τα περίπου 120 σχέδια παίρνουμε δια μιας, μια γερή δόση του πώς σκέφτεται ο πλανήτης. Τι ανακαλύψαμε φέτος;… άγχος για επιβίωση, για ανθρώπους, πόλεις, αλλά και για ολόκληρο τον πλανήτη, μέρη στη γη που λίγο τα γνωρίζουμε, όπου οι άνθρωποι αγωνίζονται να επιβιώσουν, μέρη που εμείς, η προνομιούχος λευκή φυλή δεν μπορούμε να φανταστούμε… τραύμα και μνήμη του παρελθόντος, στις προσωπικές και συλλογικές ιστορίες, συμπόνια, συμφιλίωση και στο τέλος… το ζητούμενο…η πολυπόθητη θεραπεία.
Γι’ αυτό πιστεύουμε ακράδαντα ότι το εργαστήριο μας στο pitching lab, δε χρησιμεύει μόνο για να προετοιμάζει καλά σχέδια για να βρουν χρήματα αλλά να αναδεικνύει καλές ιδέες ώστε να γίνουν ενδιαφέρουσες ταινίες.
Βαρβάρα Δούκα
ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ
στην ταινία Ο Σταθμός του Δημήτρη Κοτσέλη από την Ελλάδα
Το βραβείο συνοδεύεται με έπαθλο 2.000 ευρώ από τη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Best Pitching for Development
στην ταινία My Tears, a Sea for Jakarta to Sink του Andrea Nirmala Widjajanto από την Ινδονησία
Το βραβείο συνοδεύεται με έπαθλο 2.000 ευρώ από το ΕΚΚ.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ
στην ταινία Heaven on Earth του Martin Vallejos από τη Χιλή και στην ταινία The Blind Man at the End of the World του Jake Muñoz Consing από τις Φιλιππίνες
Τα βραβεία συνοδεύονται από συνεδρίες περαιτέρω ανάπτυξης και διορθώσεων σεναρίου σε επιλεγμένα σχέδια
Το Φεστιβάλ Δράμας και η ομάδα του Pitching Lab, θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη του αγαπημένου μας συνάδελφου και μέντορα Στάθη Παρασκευόπουλου, μετονομάζει από εδώ και στο εξής, τα βραβεία καθοδήγησης, Mentorship Awards, σε βραβεία με το όνομα του: Βραβεία Στάθης Παρασκευόπουλος.
ΒΡΑΒΕΙΟ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ» της Βουλής των Ελλήνων
στην ταινία «Aqueronte» (Αχέροντας) του Manuel Munoz Rivas από την Ισπανία
Πρόκειται για μια έξοχη κινηματογραφική αλληγορία για τη ζωή και τον θάνατο, εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία.
Η Βουλή των Ελλήνων απονέμει το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» σε μια ταινία του Διεθνούς Διαγωνιστικού προγράμματος.
Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1.500 ευρώ, χορηγία της Βουλής των Ελλήνων.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Onassis Film Development Grant)
στην ταινία «Super» του Νικόλα Κούλογλου από την Ελλάδα
To Onassis Award απονέμεται σε μια ταινία που μιλάει με αυθόρμητο, τολμηρό και ειλικρινή τρόπο για τη χημεία, τον έρωτα και τη φθορά των ανθρωπίνων σχέσεων, σε έναν σύγχρονο κόσμο που όλα είναι αναλώσιμα.
Το βραβείο συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ για την ανάπτυξη της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους του σκηνοθέτη.
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 2023
Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών (G.S.C)
Έπαινος GCS 2023
στον Σωτήρη Τζατζάκη για την ταινία «Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει» σε σκηνοθεσία του Αστέρη Τζιώλα
Για την σταθερά προσηλωμένη εικόνα του στις ιδιαίτερες ανάγκες του σεναρίου της ταινίας.
Κριτική επιτροπή
Γιώργος Βαλσαμής, Κωνσταντίνος Κουκουλιός, Γιώργος Φρέντζος
Σκεπτικό
Η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών / GSC, για άλλη μια χρονιά, με χαρά συμμετέχει στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Δράμας. Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον την εξέλιξη της οπτικής αφήγησης στον κινηματογράφο και ιδιαίτερα στα φεστιβάλ, όπως και αυτό της Δράμας όπου συμμετέχουν άξιοι και έμπειροι συνάδελφοι, αλλά και πολλοί νέοι. Σε ένα τέτοιο νέο κινηματογραφιστή καλούμαστε να δώσουμε και φέτος το βραβείο μας για την καλύτερη Κινηματογράφηση.
Ο φακός καταγράφει το ζεστό καλοκαιρινό φως, τις ακτίνες του ήλιου και τις σκιές, τα έντονα χρώματα. Ακολουθεί τα παιδιά τους ήρωες της ταινίας, στα παιχνίδια δίπλα και μέσα στη θάλασσα. Το 4:3 κάδρο μας οδηγεί στη νοσταλγία εικόνων και σε αναμνήσεις από τα παιδικά και ανέμελα μας χρόνια.
Ο έπαινος της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών / GSC συνοδεύεται από έπαθλο αξίας 2.000 ευρώ, προσφορά του εργαστηρίου επεξεργασίας εικόνας ΑΝ-ΜΑΡ Film Lab σε υπηρεσίες Color Correction και DCP για την επόμενη ταινία του βραβευμένου κινηματογραφιστή.
Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου & Τηλεόρασης Οπτικοακουστικού Τομέα (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ-Ο.Τ)
Βραβείο «Τεχνικής Αρτιότητας»
στην Μαίρη Κολώνια για την ταινία «Η Πολυθρόνα στο Πεζοδρόμιο» Για την επίτευξη ενός λειτουργικά δομημένου αποτελέσματος από το σύνολο των Κινηματογραφικών ειδικοτήτων.
Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ)
στην ταινία «Διάβαση» των Αινεία Τσαμάτη και Κατερίνας Μαυρογεώργη
Για την τρυφερή απεικόνιση της συνύπαρξης δύο ετερόκλητων χαρακτήρων, η οποία διακόπτεται απότομα από το απρόβλεπτο του έρωτα και το αναπόφευκτο του θανάτου.
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου είναι, όπως πάντα, παρούσα στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, τον σημαντικότερο θεσμό ανάδειξης νέων δημιουργών στον τόπο μας. Μέσα από το σώμα των 35 ταινιών του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος, ξεχωρίσαμε τελικά μία από αυτές.
Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικής Ταινιών Κινηματογράφου (FIPRESCI)
στο ντοκιμαντέρ The Silence of the Banana Trees του Eneos Çarka Παραγωγή: Ουγγαρία, Πορτογαλία, Αλβανία, Βέλγιο
Για την ευαίσθητη προσέγγιση και τη σύνθεση παρατηρήσεων (με κάμερα) και ντοκουμέντων μιας αληθινής ανθρώπινης ιστορίας ζωής. Η δύναμη της αγάπης και των οικογενειακών δεσμών τους φέρνει κοντά κι ας βρίσκονται μακριά.
Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας (ΟΚΛΕ)
στην ταινία Αερολίν σε σκηνοθεσία Αλέξη Κουκιά-Παντελή
Για την ανάγλυφη και ρεαλιστική αποτύπωση του καθημερινού μαραθώνιου επιβίωσης μιας νέας καλλιτέχνιδας. Ο αγχώδης εικοσιτετράωρος αγώνας της μέσα σε αντίξοες και ασφυκτικές συνθήκες καταγράφεται με δυναμική αφήγηση, έντονο και ρέοντα ρυθμό, που κορυφώνονται από την εκφραστική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ 2023
στην ταινία A Piece of Liberty σε σκηνοθεσία Αντιγόνης Καπάκα