Η Δήμητρα Χατούπη σκηνοθετεί στο Θέατρο Σημείο το «Τενεκεδένιο Ταμπούρλο» του Γκίντερ Γκρας με περσινούς απόφοιτους από τη σχολή της και μίλησε στο All4fun για τη συγκεκριμένη παράσταση.
– Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα το συγκεκριμένο έργο. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να το μεταφέρετε στη σκηνή;
Το ότι δεν το σκέφτηκα!! Και αυτό είναι κάτι που υπάρχει και στην παράσταση. Νομίζω ότι η παράσταση περιλαμβάνει ένα κομμάτι που είναι άναρχο αλλά και αυθόρμητο. Ίσως είναι η πρώτη φορά που λειτουργώ μ’ αυτόν τον τρόπο. Αλλά νομίζω πως αν δεν είχα ως συνεργάτη τον Αντώνη Γαλέο δε θα τ’ αποφάσιζα.
– Πώς θα περιγράφατε με λίγα λόγια το έργο.
Ο Όσκαρ ένα μικρό αγόρι που μεγαλώνει στο Ντάντσιχ αποφασίζει ν’ αναστείλει την ανάπτυξή του. Πιθανόν να θεωρεί πως έτσι θα είναι πιο προστατευμένος σ’ αυτόν τον κόσμο. Είμαστε λίγο πριν τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Ο μικρός Όσκαρ έχει σημαντικά όπλα για να διαχειριστεί τη ζωή του:
– Τ’ αγαπημένο του ταμπούρλο που τον συνοδεύει σ’ όλη του τη ζωή, ακόμα και όταν αποφασίζει να μεγαλώσει
– Και τη φωνή του, που όταν το συναίσθημα της οργής κυρίως τον πνίγει αποκτά την ικανότητα να θρυμματίζει το γυαλί (η υαλοκτόνος φωνή του Όσκαρ!).


– Πώς ήταν και είναι η συνεργασία σας με νέους ηθοποιούς;
Στην παράσταση που ανήκει στον «Εταιρικό Θίασο Δήλος» συμμετέχουν κυρίως απόφοιτοι της δραματικής σχολής «δήλος». Με τους περισσότερους υπήρχαν οι κώδικες που αναπτύσσει ένας δάσκαλος με τους σπουδαστές του. Όμως το ταμπούρλο ήταν κάτι καινούργιο και τρομερά δημιουργικό για όλους μας.
– Υπάρχει στην παράσταση κάποια σύνδεση με το σήμερα;
Πολλές. Μία εξ αυτών είναι η άνοδος του φασισμού, που είναι και σημερινό παγκόσμιο φαινόμενο, και επίσης πως οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες επηρεάζουν το σύνολο των ανθρώπων αλλά και την ίδια τους την ψυχή.
– Μια πρόταση-ευχή για τους ηθοποιούς σας, αλλά και γενικότερα για τα νέα παιδιά.
Δεν έχω καμία πρόταση να κάνω στους νέους ηθοποιούς. Είμαι ανίσχυρη σ΄ αυτό και το θεωρώ ανώφελο. Ένα πράγμα μόνο: ένας ίσον κανένας.
– Τέλος τι κάνετε αυτήν την περίοδο;
Αυτός είναι ο τελευταίος μήνας στον «Χορό του θανάτου» στο θέατρο Μεταξουργείο με τον Άκη Βλουτή. Παράλληλα έχουμε ξεκινήσει πρόβες για τον «Πατέρα» του Στρίνμπεργκ. Τον Μάρτη ξεκινούν τα γυρίσματα της ταινίας «Φρανκενστάιν» του Κώστα Ζάπα που συμμετέχω. Και το Πάσχα θα φύγω για τη Νέα Υόρκη με τον Ίωνα της Ιόλης Ανδρεάδη!
& Αναλυτικές πληροφορίες για το “Τενεκεδένιο Ταμπούρλο” ΕΔΩ:
Της Κατερίνας Σκυλογιάννη, 13/2/2019