Τα <<Εκθέματα Πολέμου>> αφορούν το δίλημμα μιας καλλιτέχνιδος από το Ιράκ σχετικά με ένα project το οποίο θα βοηθήσει μεν τον τόπο της αλλά ηθικά έρχεται σε σύγκρουση με τα πιστεύω της. Μία παράσταση που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον απο μια ομάδα που συστάθηκε το 2015 και έχει μεγάλο μέλλον μπροστά της. Κυριακή 26/6 και Δευτέρα 27/6 στο θέατρο Επί Κολωνώ.
– Συστηθείτε μας ως ομάδα. Τι σας οδήγησε να συμπράξετε ως ομάδα?
Γνωριζόμασταν και ήμασταν ήδη φίλοι ή γνωστοί από μαθήματα υποκριτικής, και πριν από ένα χρόνο περίπου αρχίσαν οι δύο κοπέλες, η Γιώτα Αγγελοπούλου και η Ζωή Ευνουχίδου, να μελετούν διάφορα κείμενα για να παρουσιάσουν ένα έργο για το Φεστιβάλ Ομάδων Δράσης του Θεάτρου των Αλλαγών το Σεπτέμβρη του 2015. Σύντομα προστέθηκε η τρίτη στην ομάδα, η Αγγελίνα Μήτκα και λίγο αργότερα ο τέταρτος, Δημήτρης Πλατής. Και οι τέσσερίς μας αναλάβαμε από κοινού τη σκηνοθεσία, τη σκηνογραφία, την παραγωγή, την καλλιτεχνική και μουσική επιμέλεια κλπ. Ο καθένας μας προσέφερε τις δικές του ιδέες, οι οποίες οδήγησαν τελικά σε ένα ενιαίο κείμενο που παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Θ.τ.Α με τον τίτλο «Ημερολόγια Πολέμου». Πριν από πέντε περίπου μήνες, προστέθηκε και το πέμπτο μέλος της ομάδας, ο Γιάννης Σάββα, ο οποίος ανέλαβε τη σκηνοθεσία αλλά και έγραψε ένα καινούριο έργο με τίτλο «Εκθέματα Πολέμου», αξιοποιώντας στοιχεία από τους αρχικούς μας ήρωες. Συνδετικός κρίκος υπήρξε επίσης μια κοινή αισθητική και η αγάπη μας για το θέατρο.
– Πείτε μας 2 λόγια σχετικά με την υπόθεση του έργου.
Η παράστασή μας αφορά μία καλλιτέχνιδα, μετανάστρια δεύτερης γενιάς από το Ιρακ, στην οποία γίνεται προσφορά συνεργασίας από μία σπουδαία πολυεθνική εταιρεία. Αφορά σε ένα φιλόδοξο project το οποίο αποσκοπεί στην φαινομενική προώθηση της ειρήνης. Η καλλιτέχνης, λοιπόν, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα δίλημμα. Αν αποδεχτεί την προσφορά, η εταιρεία θα διαθέσει ένα σεβαστό ποσό για φιλανθρωπικές δραστηριότητες στη χώρα καταγωγής της και εκατομμύρια ανθρώπων θα σωθούν. Ταυτόχρονα όμως, σε περίπτωση που αποδεχτεί την προσφορά, θα βοηθήσει να ξεπλυθούν «οι αμαρτίες» της εταιρείας, η οποία συνέβαλε στο παρελθόν στην αιματοχυσία του Ιράκ.
-Τι σας έκανε να λάβετε μέρος στο φεστιβάλ θεατρικών ομάδων του θεάτρου Επί Κολωνώ?
Έχουμε παρακολουθήσει παλιότερα off off festival, κάποιοι από μας (ο σκηνοθέτης συγκεκριμένα) έχουν ξανασυμμετάσχει, μας άρεσε πολύ και είπαμε να δοκιμάσουμε καθώς ήδη υπήρχε ένα έργο in progress.
-.Τι περιμένετε από την συμμετοχή σας σε ένα τόσο καταξιωμένο φεστιβάλ?
Βλέπουμε το φεστιβάλ αυτό σαν μία ευκαιρία να πούμε τη δική μας ιστορία, με τα δικά μας μέσα, τη δική μας φαντασία και αισθητική και ο κόσμος να την κατανοήσει και να πάρει κάτι μαζί του από αυτό που θα δει. Για τον καθένα θα είναι σίγουρα διαφορετικό και αυτό είναι και το όμορφο στο θέατρο που προσπαθούμε να κάνουμε και που μας αρέσει να βλέπουμε.
-. Πόσο δύσκολο είναι για νέους ηθοποιούς να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους στην Ελλάδα του 2016?
Είναι δύσκολο αρκετά, γι’ αυτό και οι περισσότεροι ηθοποιοί αναγκάζονται να κάνουν και άλλες δουλειές για να μπορέσουν να βιοποριστούν στις σκληρές οικονομικές συνθήκες του σήμερα. Ευελπιστούμε όμως ότι το τοπίο σταδιακά θα αλλάξει.
– Οι μελλοντικές σας φιλοδοξίες
Στα άμεσα σχέδιά μας είναι να δουλέψουμε σκληρά και ομαδικά για να έχουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα στις 26 και 27 Ιουνίου που θα παρουσιάσουμε τα «Εκθέματα Πολέμου» στη σκηνή του επί Κολωνώ. Έχουμε να πούμε μία ιστορία, ο καθένας μας για τους δικούς του λόγους. Στόχος μας είναι η ιστορία αυτή να γίνει κατανοήτη από το κοινό και ο κάθε θεατής να κάνει τις δικές του σκέψεις φεύγοντας από το θέατρο. Δεν θέλουμε να κουνήσουμε το δάχτυλο σε κανέναν, αλλά ο καθένας να δει την ιστορία από την δική του προσωπική σκοπιά. Στόχος μας είναι, πειραματιζόμενοι υποκριτικά, θεματολογικά και υφολογικά, να ανακαλύπτουμε νέα πράγματα, χωρίς όμως να αποπροσανατολίζουμε τον θεατή από την ιστορία που επιλέγουμε να του αφηγηθούμε κάθε φορά.Εν γένει, θα θέλαμε να δοκιμάζουμε νέα έργα και projects, με σκοπό την διαρκή εξέλιξη, ομαδικά και ατομικά, και την συνεχή επαφή με το θέατρο.
-του Περικλή Μπίκου, 20/6/16