21.9 C
Athens
Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

H Νάντια Πυθαρά μιλάει στο All4fun

Μετά την πολύ επιτυχημένη «Γέρμα» η Νάντια Πυθαρά έχει τη χαρά να συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν με τη δασκάλα της στη σχολή  της Νέλλυς Καρρά Λίλυ Μελεμέ και μας ξεναγεί στο «Έγκλημα στο Café-Noir»,  που παρουσιάζεται από την αρχή της σεζόν στο Αγγέλων Βήμα
 
«Το «Έγκλημα στο Cafe-Noir” ονομάζεται η βραβευμένη και ξεκαρδιστική κωμωδία του αμερικανού σεναριογράφου και σκηνοθέτη David Landau η οποία, μετά την πρεμιέρα της το 1989 έχει παιχτεί πάνω από 100 φορές στις Ηνωμένες Πολιτείες, λαμβάνοντας εξαιρετικές κριτικές από τον αμερικανικό τύπο.
 
Το έργο σατιρίζει τα κλισέ της αξέχαστης εποχής των film-noir και μέσα από ένα γρήγορο ρυθμό πλοκής και συγκρούσεων, ξεδιπλώνει ευφάνταστα ένα τοπίο όπου οι ήρωες, απόλυτοι και τετελεσμένοι, κινούνται ανάμεσα στη γοητεία και τη γελοιότητα, ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα.  Ένας wannabe-ντετέκτιβ που καθρεφτίζεται στα ασπρόμαυρα πόστερ του θρυλικού Humphrey Bogart ξεγλιστράει από την μίζερη ζωή του ζωντανεύοντας μπροστά στα μάτια των θεατών το alter-ego του. Προκειμένου να ζήσει την περιπέτεια πάση θυσία, ρισκάρει αξιοπρέπεια, τιμή κι ακεραιότητα για να τα κερδίσει πίσω στο τέλος θρυλικά, πια και ηρωικά: 
Σ’ ένα ξεχασμένο μπαρ στην Καραιβική, όπου ο ένας φόνος διαδέχεται τον άλλον, ο Ρικ Άρτσερ επιχειρεί να λύσει το μυστήριο ενώ τα πράγματα συμβαινουν με μουσική ένα πιάνο, με όπλα και “μπαμ-μπαμ”, σόλο performances και κυνηγητά, και έρωτες, πάθη…au noir!
Η κ. Μαργαρίτα Δαλαμάγκα μετέφρασε το έργο του Landau, για πρώτη φορά, στα ελληνικά και τη σκηνοθεσία του ανέλαβε η κ. Λίλλυ Μελεμέ, προσθέτοντας στην φετινή θεματική ενότητα «Noir» του θεάτρου Αγγέλων Βήμα μια παράσταση που συμπυκνώνει όλα τα χαρακτηριστικά του είδους, ειδομενα μέσα από το μεγεθυντικό φακό της κωμωδίας.
Η συνάντηση των δύο αυτών καλλιτεχνικών ειδών ήταν για την ομάδα μας η αφορμή για ένα ταξίδι-αφιέρωμα στον κόσμο των film-noir. Ξαναείδαμε κλασσικές επιτυχίες του 40′-50′ όπως το Casablanca, το Sunset Boulevard, το Double Indemnity, παρατηρώντας με νέα μάτια τους μοιραίους ήρωες, την επιβλητική και σκοτεινή ατμόσφαιρα, το μυστήριο που ορίζει τις πράξεις τους.
Είδαμε ένα κόσμο τόσο άρρηκτα συνδεδεμένο τόσο με το θηλυκό όσο και με το αρσενικό στοιχείο, και την εξαίσια ισορροπία ανάμεσα στα δύο να γίνεται ο κύριος καταλύτης για το ξεδίπλωμα του μυστηρίου.

Σχέσεις που αποτυπώνονται ανάγλυφα στην οθόνη μέσα από την ακραία φόρμα των σωμάτων και την αναπαραστατική έκφραση των ψυχοσυνθέσεων των ηρώων.

Μας έκανε να ονειρευτούμε έναν παρελθόντα χωροχρόνο όπου οι απόλυτοι έρωτες έφταναν απενεχοποιημένα μέχρι τα άκρα και έτσι, καλούμενοι για μια σκηνική απόδοσή των, να εφεύρουμε με τη σειρά μας απενεχοποιημένα το φύλο, τη σεξουαλικότητα, την ευαισθησία ή τη σκληρότητα μας από την αρχή, προσεγγίζοντας στην ουσία του αυτό που, τελικά, ορίζει τους χαρακτήρες των film-noir:
Οι άντρες παρουσιάζονται ηρωικοί και στιβαροί, ικανοί προστάτες ή και θύτες επί των θηλυκών. Oι γυναίκες, από την άλλη, πλαστικές και λικνίζουσες χρησιμοποιούν την εμφάνιση και την ευαισθησία τους σαν όπλα παντός πολέμου. Κι αυτός ο ενδιαφέρον διάλογος πραγματωμένος πάντα με δεδομένα τα πολλαπλά προσωπεία των ηρώων, την αρχική εξαπάτηση και τέλος το ξεσκέπασμα της πραγματικής φύσης και του βαθύτερου κινήτρου τους.
 
Συνεπώς, δουλέψαμε παντρεύοντας την αντιστικτική φύση ανάμεσα στο είναι και στο φαίνεσθαι, δημιουργώντας χαρακτήρες για τους οποίους μια στιγμή ή ένα σκαλοπάτι είναι αρκετά για να περάσουν από τον θρήνο στην απόλυτη αδιαφορία.
Έτσι αγαπήσαμε τα κλισέ – γιατί μέσα από αυτά ανακαλύψαμε παραγκωνισμένες πλευρές του εαυτού μας, και γιατί αυτά δημιούργησαν έναν απολαυστικό κώδικα που επαναλαμβάνεται, μόνο για να επαληθεύσει την ουσία που τα στηρίζει. Στην παράσταση υποδύομαι τη Μαρία, μια νεαρή αγγλοαφρικανή ιέρεια βουντού. Όντας ορφανή από μητέρα και εγκαταλειμμένη από πατέρα, βιώνει την απώλεια και την απόρριψη από πολύ νεαρή ηλικία. Αναπτύσσει, αναπόφευκτα, ισχυρές άμυνες επιβίωσης, μαζί και ένα αίσθημα ανταγωνισμού ισχύος στο περιβάλλον της. Πίσω από τις, όλο χάρη και νάζι, πόζες της κρύβει μια σκοτεινή πλευρά συνείδησης. 
 
Υπό την προστασία της την αναλαμβάνει η Μαντάμ Τουρώ, υπεύθυνη του cafe-Noir, και η Μαρία εισέρχεται σε ένα σκληρό κόσμο όπου, μη έχοντας άλλα μέσα, η σεξουαλικότητα γίνεται το μόνο όπλο της. Προσπερνώντας την παιδική ηλικία, τελικά, μένει παγιδευμένη ανάμεσα στα δύο – τα όποια και χρησιμοποίει χειριστικά στο περιβάλλον της για να επιβιώσει. Συνέλαβα τη Μαρία, λοιπόν, σαν μια Λολίτα του Nabokov με την εσωτερική δύναμη μιας Mallory του Tarantino και του Stone (στο Natural Born Killers), τροχισμένη, βέβαια, κατά τα πρότυπα μιας femme fatale της δεκαετίας του 40 και ταυτόχρονα μιας ανάλαφρης σωματικότητας που συναντά κανείς στα πρώτα κινούμενα σχέδια των Walt Disney Pictures.
Η ετοιμασία αυτού του έργου ήταν για μένα μια υπέροχη και απολαυστική σπουδή διεύρυνσης των τεχνικών μέσων μου, αφού πρόκειται για μια παράσταση έντονα σωματική στην οποία ο χορός διαδέχεται το τραγούδι, το τραγούδι το μονόλογο, ο μονόλογος το διάλογο – σε μια παρτιτούρα σωμάτων που απαιτεί άψογο συντονισμό μεταξύ των μελών της ομάδας.
Έξι ηθοποιοί μπαινοβγαίνουμε στη σκηνή σε ένα τρελό, κωμικό τρένο συγκρούσεων που κάθε Παρασκευή και Σάββατο ξαναζούμε, όλοι, με τη χαρά ενός παιδιού! Η ευθυμία και το γέλιο των θεατών είναι το εισιτήριό μας για κάθε επόμενη φορά. 
Πρόκειται για μια διαδραστική παράσταση στην οποία το κοινό απολαμβάνει την πρωτότυπη μουσική του έργου αλλά και κλασσικά τραγούδια εποχής, ενώ καλείται να αποφασίσει μαζί μας την εξέλιξη της ιστορίας επιλέγοντας το μυστήριο ή τον έρωτα, την αποκάλυψη ενός μυστικού ή την αποσιώπησή του…Σας περιμένουμε!

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Ειρήνη Κουμπαρούλη, Σωτήρης Μεντζέλος, Δημήτρης Μυλωνάς, Νάντια Πυθαρά, Μαρίνα Τσουμπρή, Ουσίκ Χανικιάν.

 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
 
Μετάφραση-Διασκευή: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Πρωτότυπη Μουσική και Τραγούδια: David Landau, Nikki Stern
Σκηνικά – Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Tην  μουσική της παράστασης ερμηνεύει ζωντανά στο πιάνο ο Ουσίκ Χανικιάν.
Ευχαριστούμε θερμά τις: Μόνικα Κολοκοτρώνη ,Λένια Saw-make up artist,
για την πολύτιμη βοήθεια τους στην πραγματοποιήση της παράστασης.
Από Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014
Κάθε Παρασκευή & Σάββατο στις 22:00
Εισιτήρια:15 ευρώ (κανονικό)-12 ευρώ(φοιτητικό)-10 ευρώ(ανέργων)
Προβολή-Επικοινωνία: Γκέλλυ Σαρηγιάννη,6974063551
 
Αγγέλων Βήμα
 
Διεύθυνση Σατωβριάνδου 36 (ΜΕΤΡΟ Ομόνοια), Κέντρο
Τηλέφωνο:21 0524 2211
Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 25/2/2015 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα