13.1 C
Athens
Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, 2024

Μαρία Κουμπάνη: “Σ’ ευχαριστώ Αμάντα Μιχαλοπούλου που έγραψες το “Βρες τον”

Εχει κάτι το ιδιαίτερο η Αμάντα Μιχαλοπούλου στα διηγήματα της. Και η Μαρία Κουμπάνη με την ερμηνεία της σε μεταφέρει στο κλίμα του «Βρες τον».
 
Απόφοιτος του Θεάτρου τέχνης το 1998 η Μαρία αποφάσισε να επιστρέψει στον χώρο, αφού πρώτα έγιναν ζυμώσεις μέσα της, όπως εκμυστηρεύτηκε στο All4fun. Και παρά τα χρόνια απουσία της δείχνει σαν να παίζει χρόνια.
 
Το «Βρες τον» συνέχισε για 2η σεζόν στο θέατρο 104 και εδώ και 2 εβδομάδες παρουσιάζεται στο «Τσάι στη Σαχάρα» Από τους μονολόγους που συστήνουμε ανεπιφύλακτα!!!
 
– Πώς προέκυψε το “Βρες τον;
 
Ψάχνοντας! Πολύ καιρό έψαχνα ένα κείμενο που θα ένιωθα καλά μέσα σ΄αυτό, άλλα τούτον τον “κεραυνοβόλο έρωτα” δεν τον περίμενα. 
 
– Τι σημαίνει για σένα αυτή η παράσταση; 
 
Πολλά, πάρα πολλά. Σημαίνει ότι “με βρήκα”. Είναι κάτι που περίμενα καιρό και ετοιμαζόμουν για αυτό, με κρυφές εσωτερικές διαδρομές και χωρίς να είμαι βέβαιη ότι θα προκύψει… 
 
– Πότε αποφάσισες να γίνεις ηθοποιός και ποιες είναι οι μέχρι τώρα οι εντυπώσεις σου από το ταξίδι της υποκριτικής; 
 
Ήταν στη φύση μου, σε νηπιακή ηλικία, μετά έγινε όνειρο, επιθυμία, μετά εγωισμός και ευτυχώς ξανάγινε φύση. Το ταξίδι της υποκριτικής σε κάνει να γνωρίζεις κομμάτια του εαυτού σου. Οτιδήποτε κάνουμε που μας βαθαίνει και μας φέρνει σε μια προσωπική σχέση με τον εαυτό μας, είναι ευλογία, ευτυχία, είναι μεγάλη υπόθεση. 
 
– Τι το ιδιαίτερο πιστεύεις πως έχουν τα κείμενα της Αμάντας Μιχαλοπούλου; 
 
Η Αμάντα Μιχαλοπούλου έχει κάτι μαγικό στα κείμενα της. Θα σου πω για τον “Βρες τον” που με γοητεύει κάθε φορά που το ερμηνεύω. Από την μία είναι μια ρεαλιστική ιστορία με αρχή μέση και τέλος, σεναριακά άψογη, και από την άλλη είναι τόσο μαγικά γραμμένη, αυτός ο ποιητικός ρεαλισμός που διαπερνά όλη την ιστορία… Υποκριτικά μου δίνει την τρομερή ελευθερία να είμαι όσο συναισθηματική θέλω, ενώ ταυτόχρονα η ίδια η ιστορία είναι τόσο γειωμένη. Σ’ ευχαριστώ Αμάντα που έγραψες το “Βρες τον” 
– Πώς είναι για μια πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό να παίζει μόνη της στην σκηνή; Ήταν δική σου επιλογή να δοκιμαστείς από την αρχή, παίζοντας σ’ έναν μονόλογο; 
 
Τελείωσα το θέατρο τέχνης το 1998 το 1999 είχα παίξει στην παράσταση “επικίνδυνες σχέσεις” από τότε δεν ξανάκανα θέατρο. Ορισμένες φορές και η απουσία είναι ένα είδος παρουσίας, ήρθε η στιγμή που έγιναν μέσα μου οι κατάλληλες ζυμώσεις και ανέβηκα στην σκηνή. Είχε ένα ρίσκο από την μεριά μου να αντέξω στην πίεση του μονολόγου το ήξερα το ένιωθα (αφού είχα σκηνοθετήσει και την αποχώρηση μου σε περίπτωση που δεν άντεχα και τι θα έλεγα στο κοινό). Ήξερα από την άλλη πως ήμουν έτοιμη. Ναι ήταν δική μου απόφαση νομίζω πως στην δική μου περίπτωση μονό έτσι θα γινόταν. Αυτό που συμβαίνει στο μονόλογο είναι ότι δοκιμάζεται η σχέση με τον εαυτό σου σε πολλά επίπεδα διαρκώς κάθε δευτερόλεπτο κάθε φορά. Συγκλονιστική εμπειρία… 
 
– Πόσο διαφορετική ή όχι είναι η παράσταση στο Τσάι στη Σαχάρα σε σχέση με το 104; Σκοπεύεις να παιχθεί αργότερα ή παράλληλα (όπως π.χ. στο Floral) και σε άλλους χώρους; 
 
Στην αρχή φοβόμουν τις αλλαγές αλλά το “Βρες τον” είναι μια παράσταση που μπορεί να παιχτεί οπουδήποτε. Τρεις καρέκλες χρειάζεται και 25 τετραγωνικά, φυσικά και το κοινό. Πιστεύω ότι είναι μια παράσταση που θα ταξιδέψει, δεν είναι τόσο δύσκολο να βρεθούν τρεις καρέκλες και 25 τετραγωνικά… 
 
– Πώς υποδέχεται το κοινό το “Βρες τον” και γιατί θα συμβούλευες κάποιος να έρθει να δει την παράσταση. Τι θα αποκομίσει κατά τη διάρκεια της, αλλά και φεύγοντας από το θέατρο… 
 
Το κοινό κατά την διάρκεια της παράστασης γελά, ταυτίζεται, θυμάται, συγκινείται, όχι μόνο για αυτά που βλέπει, αλλά για αυτά που το ίδιο ανασύρει από την μνήμη του. Φεύγοντας το κοινό, αυτό παίρνει, τις δικές του αναμνήσεις. Αυτό που με γοητεύει στην παράσταση είναι ότι είναι ακραία μινιμαλιστική και άφοβα συναισθηματική. Τα υπόλοιπα πες τα εσύ που την είδες “το γιατί να έρθει κάποιος να τη δει” παντως σίγουρα είναι μια παράσταση που έχει το χάρισμα της επικοινωνίας, μπορεί να την ευχαριστηθεί οποιαδήποτε ηλικία και οποιαδήποτε κοινωνική τάξη και αυτό χωρίς εκπτώσεις. Θέλει μια προϋπόθεση, να αφεθείς να σε παρασύρει. Το μεγάλο της μυστικό; Βαθιά ανθρώπινη
 
Αναλυτικές λεπτομέρειες για τους συντελεστές και τις ημέρες που παίζεται το «Βρες τον» ακολουθούν στον σχετικό σύνδεσμο: http://all4fun.gr/fun/theater/8008-q-q-q-q.html 
 
Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 25/1/2014
 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα