8.2 C
Athens
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, 2025

Το βιβλίο της εβδομάδας: “Ποτέ δεν φτάνει το αρκετό” της Λαμπρίνας Μαραγκού

Λένε πως ο έρωτας είναι αυτόχειρας… Λένε πως οι ερωτικές ιστορίες είναι λυπητερές στο τέλος τους και ελάχιστες από αυτές έχουν ένα αισιόδοξο φινάλε. Είναι όμως έτσι; Έρωτας, ενθουσιασμός, απελπισία, ένα μεγάλο παιχνίδι που κινεί τον κόσμο, τον γυρνάει σαν σβούρα και τον αφήνει πάλι στο σημείο που τον άρχισε.
Η ηρωίδα του βιβλίου ζει μέσα από τον έρωτα, μαθαίνει να παλεύει με τα αδιέξοδά του και στο τέλος νικά, γιατί καταλαβαίνει πως όλο το ερωτικό παιχνίδι είναι η ίδια η ζωή, η κάθε ανάσα που το σύμπαν, της επιτρέπει να παίρνει, το κάθε ξημέρωμα και ηλιοβασίλεμα, το κάθε δάκρυ και το γέλιο…
Χορεύει μέσα στην δίνη της επιθυμίας για να την μάθει καλύτερα, να την κρατά στην ψυχή της και να την κοινωνεί με τον άλλον αλλά και με τον εαυτό της για να κατανοήσει στο τέλος, πως ο έρωτας είναι πάντα ευλογία.
Βιογραφικό σημείωμα
Η Λαμπρίνα Α. Μαραγκού γεννήθηκε, σπούδασε και εργάζεται στην Αθήνα ως φιλόλογος στο 2ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών. Είναι πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας και του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και  Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, έλαβε δε το διδακτορικό της δίπλωμα στη Συγκριτική Λογοτεχνία από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Στην παρούσα χρονική περίοδο, εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα για το αρχαίο θέατρο, στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.
Έχει εκδώσει τρία μυθιστορήματα και δύο δοκίμια, ενώ έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό άρθρων σε πληθώρα λογοτεχνικών περιοδικών και εφημερίδων.
Για το μυθιστόρημά της Χνάρια στην Άμμο έχει βραβευτεί από την Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά. Είναι Πρόεδρος της Ενωτικής Πορείας Συγγραφέων, μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς και μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του λογοτεχνικού περιοδικού ΟΜΠΡΕΛΑ.
Έργα της ίδιας: «Η αγάπη φοράει φτερά από μετάξι», εκδ. Άγκυρα, 2006, «Πάθος», εκδ. Άγκυρα, 2007, «Το καλοκαίρι με τη Μέδουσα», εκδ. Άγκυρα, 2008, «Γιώργος Χειμώνας, Ο Ιανός της ελληνικής λογοτεχνίας», εκδ. Μπαρτζουλιάνος, 2008, «Χνάρια στην Άμμο», εκδ. Ρώμη, 2015, «Η σάρκα σου ως έμφυτος επίδεσμος», εκδ. Ρώμη, 2015 και «Μάτση Χατζηλαζάρου, από την ποίηση στην μύηση», εκδ. Παπαζήση, 2016.
Μεταφράσεις: «Βασικά Κείμενα Φιλοσοφίας», εκδ. Παπαζήση, 2015, «Ο Ζαν Κοκτώ της νιότης μου» (υπό έκδοση).
Τι πραγματεύεται το βιβλίο σας;
Το αιώνιο θέμα του έρωτα είναι αυτό που απασχολεί τους ήρωες του βιβλίου μου. Μέσα από προσωπικές καταστάσεις και δυνατά βιώματα, οι ήρωες σκέπτονται, αισθάνονται και ενεργούν. Το βιβλίο, λοιπόν, είναι η εξιστόρηση μιας συναισθηματικής πορείας καθημερινών ανθρώπων, μέσα από το πρίσμα της προσωπικής τους προσέγγισης. Εκτυλίσσεται, ένα μεγάλο μέρος του, σε νησί, όχι από ρομαντισμό αλλά  για να τονιστεί περισσότερο η ροή, το αίσθημα, το διαρκές κινούμενο….
Το βιβλίο σας υμνεί τον έρωτα και την αγάπη. Πιστεύετε ότι ο έρωτας είναι η αρχή και το τέλος;
Όλη η παγκόσμια δραματουργία κινείται στο δίπολο έρωτας-θάνατος. Αρχή και τέλος και τέλος και αρχή, είναι η γραμμή πάνω στην οποία κινείται η ύπαρξή μας. Δίχως έρωτα δεν υπάρχει ζωή επομένως ούτε θάνατος.  Ο έρωτας είναι αυτός που διαμορφώνει τον κόσμο, αυτός που συνενώνει τα αντίθετα, αυτός που δημιουργεί τη σκέψη και τελικά την επιθυμία. Και δεν μιλώ μόνο για τον έρωτα όπως τον εννοούμε μέσα από τα ρομάντζα, αλλά για τον έρωτα εκείνο, που κάνει τον άνθρωπο να μεγαλουργήσει, του χαρίζει την έμπνευση, τον κάνει να έχει αναφορές, τον κάνει να αναρωτηθεί πάνω στα αιώνια προβλήματα της ύπαρξης.  Αρκεί κανείς να διαβάσει το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα για να αντιληφθεί τις πραγματικές διαστάσεις του έρωτα. Ο διαχωρισμός των εννοιών έρωτα και αγάπης, δεν πιστεύω ότι υφίσταται για τον απλούστατο λόγο ότι η μεταξύ τους συγγένεια είναι ανύπαρκτη. Το άγαν πάομαι, δεν έχει καμιά σχέση με τον δυναμισμό της ερωτικής συνεύρεσης. Το ρήμα πάομαι στα αρχαία ελληνικά σημαίνει κατανοώ τον άλλον, συνεπώς τον κατανοώ πολύ. Αυτό δεν έχει καμιά σχέση με τις θυελλώδεις εκδηλώσεις των ερωτικών  καταστάσεων.
Θα γράφατε αστυνομικό μυθιστόρημα;
Δεν ξέρω αν έχετε στο μυαλό σας τις περιπέτειες του Ηρακλή Πουαρό ή του Σέρλοκ Χολμς… Είναι εξαιρετικές, ερεθίζουν την φαντασία και βάζουν το μυαλό μας σε διαφορετικές ατραπούς. Όμως είναι ένα είδος μονομερές, που η σκηνοθεσία του πρέπει να αγγίζει την τελειότητα για να είναι αληθοφανές. Το έκανε η Αγκάθα Κρίστι, το έκαναν πολλοί, αλλά ας μην περιοριστούμε στον όρο αστυνομικό μυθιστόρημα. Η κατανόηση του ανθρώπινου χαρακτήρα, των παθών, των τρόπων αντίδρασης του κάθε ήρωα, δεν περιορίζεται στην αστυνομική  εξιχνίαση του ενόχου. Εκ φύσεως, ο φόνος και η διαλεύκανσή του περιορίζει την υπόθεση και φέρνει σε δεύτερη  σειρά, δίχως να εξαντλεί, το ψυχολογικό βάθος… Είναι ψυχαγωγία η αστυνομική λογοτεχνία, όχι φιλοσοφική αναρώτηση. Και έτσι μπορώ να σας απαντήσω, πως δεν αποκλείω την συγγραφή ενός αστυνομικού μυθιστορήματος υπό την προϋπόθεση βέβαια, να θέλω να ελαφρώσω λίγο το μυαλό μου….
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Τα τελευταία χρόνια, κι ας μην φανεί αυτό αλαζονικό,  το έχω χάσει το παιχνίδι της λογοτεχνίας. Δεν θέλω να διαβάσω άλλο λογοτεχνία, δεν μ’ ενδιαφέρει πια… Με έχει κερδίσει η φιλοσοφία και μάλιστα η αρχαία ελληνική φιλοσοφία, από την οποία και ανασύρω θησαυρούς .  Το αρχαίο θέατρο, η περιπλάνηση στα αρχαία μυστήρια, είναι η κινητήριες δυνάμεις που με ωθούν να σκέφτομαι, άρα και να γράφω. Παλιότερα, λάτρευα  όλους τους κλασσικούς, κυρίως τον Ντοστογιέφσκι, τον Ουγκώ και τον Τζόυς. Από έλληνες  πεζογράφους ο αγαπημένος μου Μ. Καραγάτσης.
Υπάρχει κάποια πηγή έμπνευσης για την συγγραφή ενός βιβλίου;
Η ανάγκη. Μόνο αυτή. Ένα γεγονός πυροδοτεί μόνο ανάγκες. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο για μένα. Όταν κάτι πρέπει να βγει στο φως, βγαίνει. Η εσωτερική ανησυχία είναι η πηγή έμπνευσης και μόνο αυτή. Η κινητοποίηση έρχεται απροειδοποίητα, ξαφνικά. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη στιγμή, υπάρχει μόνο συγκεκριμένη ανάγκη.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Δεν πιστεύω ούτε στο μέλλον ούτε στο παρελθόν. Το τώρα είναι αυτό που με εκφράζει και τώρα γράφω….
Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας;
Ενσάρκωση είναι, θα περάσει…
Tης Αλεξίας Βλάρα, 21/7/2016

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα