Ένας δημοφιλής σκηνοθέτης κινηματογράφου κάνει casting. Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους ηθοποιοί που βρίσκονται εκεί, καθόλου τυχαία ,γίνονται χωρίς να το γνωρίζουν, το καλλιτεχνικό του πείραμα. Ο σκηνοθέτης είναι για εκείνους η μεγάλη πόρτα για την καριέρα τους. Εκείνοι είναι για τον σκηνοθέτη, το μέσο για να πρωτοπορήσει. Οι στόχοι διαφορετικοί και η διαδικασία γνωστή. Σ’ ένα ανθρώπινο πείραμα όμως, ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις το τέλος. Η παρουσία μίας από τους υποψηφίους, θ’ ανατρέψει τα πάντα και το καστινγκ θα εξελιχθεί σ’ ένα ψυχολογικό παιχνίδι εξουσίας. Τί μπορεί να συμβεί οταν η δικαίωση και η ματαιοδοξία έρχονται αντιμέτωπες;
Το έργο έχει την φύση κινηματο-θεάτρου. Ένα θεατρικό performance με απόδοση κινηματογραφική. Σκηνοθετικά δεν μπορεί να περιέχει τίποτ’άλλο, από τον απόλυτο ρεαλισμό. Οι θεατές είναι κι εκείνοι ”υποψήφιοι”, οπότε σκηνικό του έργου θα έιναι ο χώρος που θα φιλοξενείται, απ’ την αρχή και κατά την διάρκεια. Μέχρι το τέλος οι θεατές πιστεύουν οτι συμμετέχουν. Μ’ αυτόν τον τρόπο γίνονται απόλυτοι “κοινωνοί” της διαδικασίας και μπαίνουν κυριολεκτικά ”μέσα” στην υπόθεση.
Από την μέση και μετά, μεταφερόμαστε στην κινηματογραφική θέαση πιο συγκεντρωμένα, αφού το έργο εξελίσεται αργά σε μια ταινία θρίλερ. Δραματουργικά, οι υποψήφιοι στέκονται όντως μπροστά από μια κάμερα όταν αλληλεπιδρούν με τον σκηνοθέτη, αλλά αυτό εξυπηρετεί σκηνοθετικά και τον ίδιο τον θεατή, όπου παρακολουθεί τους χαρακτήρες μέσα από μια έντονη, εσωστρεφή και πολυεπίπεδη υποκριτική.
Το έργο είναι πρωτοποριακό αλλά απλό στην γραφή του, με το περιβάλλον σύγχρονου ρεαλισμού και καθημερινών διαλόγων σε όλο το σώμα του. Ο λόγος του ”σκηνοθέτη”, καυστικός και ιδιαίτερος, έρχεται σε αντίθεση με τους διαλόγους μεταξύ των υποψηφίων, υπογραμμίζοντας έτσι με πιο ”εξπρεσιονιστικό” τρόπο, το πρόσωπο της εξουσίας και το κύτταρο απ’ το οποίο αυτή προέρχεται. Οι σχέσεις της οικογένειας και όσα καταγράφονται απ’ αυτήν στην παιδική ηλικία, μπορεί να διαμορφώσει όχι μόνο το χαρακτήρα κάποιου, αλλά και την ψυχολογική του κατάληξη. Ένα απ’ τα πρόσωπα του σκηνοθέτη είναι αυτό του εξουσιαστή, η απόλυτη προβολή του πατέρα του στο δικό του πρόσωπο. Μήπως η εξουσία είναι σκληρή γιατί προέρχεται από σκληρότητα; ή ακόμα και βιαιότητα; μήπως είναι ο τρόπος κάθε ανθρώπου να θεραπεύσει ομοιοπαθητικά, αυτό από το οποίο πάσχει; γι’ αυτό το πρόσωπό της είναι άγριο και αδίστακτο;
Απ’ την πλευρά των πέντε χαρακτήρων, το έργο θέτει σοβαρά ζητήματα της σύγχρονου καλλιτεχνικού και όχι μόνο “τοπίου”. Το κλειστό και αποστειρωμένο σύστημα των στημένων ακροάσεων, της αναξιοκρατίας και των συμφερόντων που αυτή εξυπηρετεί, της άκαρπης προσπάθειας του ηθοποιού να υπάρξει μέσα σ’ αυτό το κλειστό σύστημα και ν’ αποδείξει την αξία του, την διπλή επαγγελματική ζωή που αναγκάζεται να έχει, αλλά και την εικόνα που έχουν τα γύρω περιβάλλοντα για εκείνον.
Συντελεστές:
Σύλληψη/ Σκηνοθεσία: Αντρέας Παύλου
Συγγραφή έργου/ Βοηθός σκηνοθέτης : Στέλλα Ρουσάκη
Μουσική επιμέλεια: Mάρκος Ευαγγέλου
Χορογραφία: Aνδρέας Παύλου
Φωτογραφία- βίντεο: Aνδρέας Παύλου
Μουσική σύνθεση στα βίντεο: Άλκης Πολύβιος
Τεχνική υποστήριξη- Επεξεργασία αφίσας: Mανώλης Δαπόντες
Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρίνος Ευτυχίου, Στέλλα Ρουσάκη, Στέλλα Κοσμοπούλου, Μελίνα Καλπία, Ειρένα Κυπριανού, Τζο Φτούλη, Στέφανη Νεοφύτου
Φιλική συμμετοχή: Τζούλιο Φιλιππο Ντ’ Ερρικο
Ευγενική παραχώρηση του τραγουδιού ”άντρας ήσουνα μπανάνα” που ακούγεται στην παράσταση: Nwaina
Mια χορηγία της εταιρείας PUNKRABBIT.GR
Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15
Red Jasper Cabaret Theatre
Κεφαλληνίας 18