Η ηθοποιός και ψηφιακή καλλιτέχνις Βίκυ Μιχαλοπούλου στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας της για το ελληνογαλλικό μεταπτυχιακό της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας και του Πανεπιστημίου Παρισιού 8 – Vincennes-Saint-Denis «Τέχνη, εικονική πραγματικότητα και πολυχρηστικά εργαλεία καλλιτεχνικής έκφρασης», πραγματοποίησε στις 23/5/2020 τη διαδραστική live streaming performance Happy 365’’ στο Facebook.
Το περιεχόμενο της πρωτοποριακής σε παγκόσμιο επίπεδο περφόρμανς είναι βασισμένο στο έργο του Σάμουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες Μέρες» και είναι ένα πείραμα-σπουδή στο πλαίσιο της έρευνά της με τίτλο «Για ένα Φτωχό Διαδραστικό Θέατρο Πολυμέσων».
Η Γουίνι του Σ. Μπέκετ στο έργο «Ευτυχισμένες Μέρες» βρίσκεται θαμμένη μέσα στο έδαφος και δεν μπορεί να μετακινηθεί. Σχεδόν μονολογεί, καταδικασμένη σε μια επαναλαμβανόμενη ρουτίνα και σε μια ελλειπτική επικοινωνία με τον Γουίλι, ο οποίος βρίσκεται μακριά της και διαβάζει την εφημερίδα του χωρίς να της δίνει πολλή σημασία. Στην περφόρμανς Happy 365’’ η Γουίνι βρίσκεται εγκλωβισμένη μέσα στον κυβερνοχώρο και προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον Γουίλι, ο οποίος περιηγείται στο διαδίκτυο. Ο ρόλος του Γουίλι στην περφόρμανς Happy 365’’ έχει δοθεί στους συμμετέχοντες, χωρίς εκείνοι να το γνωρίζουν.
Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς οι θεατές καλέστηκαν να κάνουν δύο τύπους σχολίων στο live video του Facebook: είτε να γράψουν μία σημαντική λέξη γι αυτούς, είτε να στείλουν ένα λινκ. Τα σχόλια αυτά διαμόρφωναν το οπτικό-ακουστικό υλικό της παράστασης ως εξής: Ο θεατής έβλεπε ζωντανά να πληκτρολογείται η λέξη-σχόλιο πάνω στο σώμα της περφόρμερ Βίκυς Μιχαλοπούλου μέσω προβολής και ταυτόχρονα, κατά την πληκτρολόγηση της λέξης, το κάθε γράμμα παρήγε ζωντανά κι έναν διαφορετικό ήχο. Το λινκ-σχόλιο του θεατή εμφανίζονταν μέσω προβολής στο background της περφόρμανς σε έναν live web browser.
Η ιδέα για αυτό το πείραμα, προέκυψε στην Β. Μιχαλοπούλου την περίοδο της Covid-19 Kαραντίνας, όπου τα κοινωνικά δίκτυα είχαν μεταμορφωθεί σε χώρους προβολής μαγνητοσκοπημένων παραστάσεων. Παρατηρώντας αυτό το φαινόμενο, της γεννήθηκε η απορία πώς θα μπορούσε να είναι ένα διαδραστικό live streaming θέατρο πολυμέσων, το οποίο ζει στο τώρα κι όχι στην αναπαραγωγή του παρελθόντος, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα εργαλεία επικοινωνίας των social media.
Διάρκεια περφόρμανς: 6 λεπτά
Γλώσσα: αγγλικά
Σύλληψη/σκηνοθεσία, ψηφιακές εφαρμογές εικόνας-ήχου, ψηφιακό sound design, ερμηνεία: Βίκυ Μιχαλοπούλου
Χειρισμός live streaming: Juan Patricio Di Bacco
Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της live streaming performance, μαζί με τη ροή της διάδρασης των θεατών:
https://www.facebook.com/vickymic/videos/10222892393122163/
Επιμέλεια άρθρου: Δώρα Μπαρουτάκη