Το bios καλεί για πρώτη φορά 6 σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς, με στόχο την συγκρότηση ενός δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης γύρω από το σύγχρονο θέατρο και τις τάσεις του.
Στο συγκεκριμένο πλαίσιο θα πραγματοποιηθεί και το εργαστήριο θεάτρου:
«Ο Ηθοποιός, ο Περφόρμερ και το παράδειγμα του Προφήτη»
– Το παιχνίδι και η τελετουργία στο σύγχρονο θέατρο
Με τον σκηνοθέτη-ηθοποιό Δημήτρη Τσιάμη.
Έναρξη εργαστηρίου: 21 Ιανουαρίου 2014
Κάθε Τρίτη 19.15-22.15
Διάρκεια: 3 μήνες (Ιανουάριος – Απρίλιος)
Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ /μήνα.
Πληροφορίες για όλα τα εργαστήρια στο: http://www.romantso.gr/show_event.php?id=155
(για συμμετοχή σε πάνω από ένα εργαστήριο, προβλέπεται έκπτωση 20%)
Πληροφορίες: 216 7003325 /210 3425335
τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στο Ρομάντσο, Αναξαγόρα 3-5
Εργαστήριο Θεάτρου
«Ο Ηθοποιός, ο Περφόρμερ και το παράδειγμα του Προφήτη»
– Το παιχνίδι και η τελετουργία στο σύγχρονο θέατρο
Με τον σκηνοθέτη-ηθοποιό
Δημήτρη Τσιάμη.
Τα θέματα που κυρίως θα μας απασχολήσουν σε αυτό το εργαστήριο είναι:
• Το Παιχνίδι και η Τελετουργία ως βασικές αρχές του θεάτρου.
• Η προετοιμασία του ηθοποιού βάσει των μεθόδων του Jurij Alschitz
«Η Κάθετος του ρόλου» και «Η Σφαίρα του διαλόγου»
• .Η έννοια της σύνθεσης, ως βασικό εργαλείο της τέχνης του ηθοποιού..
• Το παράδειγμα του Προφήτη.
Κάθε παιχνίδι σημαίνει κάτι.
Το παιχνίδι δεν είναι «συνήθης» ή «πραγματική» ζωή. Είναι μάλλον ένα πέρασμα από την «πραγματική» ζωή σε μια προσωρινή σφαίρα δραστηριότητας με εντελώς δική της διάταξη.
Γιόχαν Χουιζίνγκα
Αρχικά θα ασχοληθούμε με την προσέγγιση των ρόλων μέσα απ’το παιχνίδι, με τους κανόνες και την ελευθερία των σκηνών και με εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν ένα παιχνίδι, τελετουργία.
Επόμενος στόχος του μαθήματος είναι να «μυήσει» τους συμμετέχοντες σε μια αντίληψη της τέχνης του ηθοποιού που τον θέλει-όχι ένα απλό εκτελεστικό όργανο- αλλά δημιουργό και «συγγραφέα του ρόλου του», και πιο συγκεκριμένα
στις μεθόδους του Jurij Alschitz «Η Κάθετος του ρόλου» και «Η Σφαίρα του διαλόγου» .Οι συγκεκριμένες μέθοδοι αποτελούν μια σειρά βημάτων που ο ηθοποιός καλείται να ακολουθήσει, πριν τις πρόβες και την επαφή του με τον σκηνοθέτη, για την συνάντηση του με το ρόλο και την παρουσίαση των διαλόγων.
Στη συνέχεια θα γνωρίσουμε διαφορετικούς τρόπους θεατρικής σύνθεσης και τρόπους ανάπτυξης των σκηνών του έργου.
Τέλος ,oι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα εργαστούν πάνω στη μεθοδολογία που χρησιμοποίησε η ομάδα Per-Theater-Formance για την δημιουργία των παραστάσεων ‘Μέγας Προφητικός Καζαμίας, Ο Θεός Κυρίλοφ και (σε εξέλιξη) Το Κλέφτικο (Μια Τελετουργία) :
Μέσα από πρακτικές κίνησης και σωματικών δράσεων που ευνοούν τον διάλογο συνειδητού και ασυνειδήτου , την ανάλυση του ρόλου του Προφήτη και των εκστατικών φαινομένων θα γνωρίσουμε μια τεχνική μεταγραφής των εσωτερικών εικόνων σε “προφητικό λόγο” και την σκηνική απόδοση και ερμηνεία τον ρόλων με αυτά τα χαρακτηριστικά.
*Κάθε μάθημα ξεκινάει με training. Ένα σύστημα ασκήσεων για την ουσιαστική παρουσία του ηθοποιού μέσα στο σύνολο ,προσαρμοσμένο κάθε φορά στα ζητούμενα του μαθήματος (σύνθεση, μονόλογος, διάλογος, κ.ο.κ.)
Μέσα από το training οι ηθοποιοί εκπαιδεύονται επίσης στη κινησιολογία και τη σωματική έκφραση ,στη διαχείριση της ενέργειας στη σκηνή, στον αυτοσχεδιασμό, τον ρυθμό και την εκφορά του λόγου.
Υλικό Εργασίας: Μότσαρτ και Σαλιέρι του
Α. Πούσκιν.
Το μάθημα απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους, σπουδαστές δραματικών σχολών και θεατρικών εργαστηρίων.