9.8 C
Athens
Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025

Μικρή Ακαδημία: Σεμινάρια 2ου τριμήνου στο Tempus Verum – Εν Αθήναις

Στο Tempus Verum – Εν Αθήναις, έχει στηθεί εδώ και δύο χρόνια –υπό την εποπτεία του Δημήτρη Λάλου- μια «Μικρή Ακαδημία». Ο καθιερωμένος, πλέον, θεσμός θεατρικής μετεκπαίδευσης παρουσιάζει την νέα του εκδοχή υπό μορφή τριμηνιαίων εργαστηρίων.

Σκοπός της Ακαδημίας είναι να εδραιωθεί, ως ένας οργανωμένος θεσμός μεταπτυχιακής θεατρικής –και όχι μόνο- εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό, θα δημιουργηθούν δύο τρίμηνα, όπου θα διδάξουν αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες. Τα εργαστήρια απευθύνονται σε επαγγελματίες του θεάτρου, σε απόφοιτους και σπουδαστές δραματικών σχολών αλλά και σε οποιονδήποτε έχει ουσιαστική τριβή με την υποκριτική.

Στο 2ο τρίμηνο (1/2 – 9/5) θα διδάξουν οι: Ιω Βουλγαράκη, Κώστας Γάκης, Cezaris Grauzinis, Δημήτρης Ήμελλος, Χρήστος Καρασαββίδης, Δημήτρης Λάλος, Λίλλυ Μελεμέ, Γιώργος Νανούρης, Γιάννος Περλέγκας, Χάρης Φραγκούλης

Δια βίου μάθηση και πειραματισμός
Η «Μικρή Ακαδημία» ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018, ενώ συνεχίστηκε με κάποια- εμβόλιμα στο πρόγραμμα των παραστάσεων- σεμινάρια στη διάρκεια της χρονιάς. Η περσινή προσέλευση μεγάλη, η αποδοχή θερμή, θετικός ο απολογισμός γι’ αυτό το νέο εγχείρημα που ήρθε με προσδοκία να μείνει.

Ο στόχος του φετινού χειμερινού κύκλου σεμιναρίων είναι ο ίδιος. Όπως σημειώνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του θεάτρου Tempus Verum-Εν Αθήναις, Δημήτρης Λάλος: «Δημιουργήσαμε μια Ακαδημία Ελευθέρων σπουδών που απευθύνεται σ’ επαγγελματίες του χώρου για την μετεκπαίδευση αλλά και την δια βίου μάθηση. Όπως σε κάθε τέχνη, έτσι και στην τέχνη του θεάτρου, κάθε επαγγελματίας συνεχίζει την εκπαίδευσή του ακόμα και στα βαθιά γεράματα, δουλεύοντας διαρκώς την εγρήγορση, την επικοινωνία αλλά και την αλήθεια πάνω στη σκηνή.

Ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες μεθόδους και τις τάσεις που επικρατούν παγκοσμίως, έτσι ώστε να βρίσκεται στο εδώ και τώρα. Στον παλμό του σύγχρονου θεάτρου, εξαλείφοντας έτσι τις αποστάσεις ανάμεσα στο παλιό και το νέο, δημιουργώντας το ένα και μοναδικό παίξιμο που ενδιαφέρει την τέχνη του 21ου αιώνα: το αληθινό. Στα παραπάνω στοχεύει να συμβάλει η Μικρή Ακαδημία».
IMG_20200114_121742_640x305.jpg

Αναλυτικά τα σεμινάρια:

«Από την δραστική ανάλυση στην ποιητική σκηνική γλώσσα»
Εισηγητής: Ιώ Βουλγαράκη
Διάρκεια: 4/2 – 28/4
Κάθε Τρίτη 10:00 – 13:00

Πώς διαβάζουμε ένα έργο; Τι είδους ερωτήματα θα κεντρίσουν τη φαντασία του ηθοποιού στην πρώτη συνάντηση με τη δραματουργία και θα τον ωθήσουν στην σκηνή για τα πρώτα “σκίτσα” με ελευθερία, τόλμη αλλά και στόχο;
Θα ασχοληθούμε με μεθοδολογικά εργαλεία, όπως οι προτεινόμενες συνθήκες, το συμβάν, η εσωτερική και η φυσική δράση, το πρώτο και δεύτερο πλάνο, διερευνώντας τα και δοκιμάζοντάς τα σε θεατρικά κείμενα, τα οποία θα οριστούν αργότερα, σύμφωνα με την τελική σύνθεση της ομάδας των συμμετεχόντων.

«Θεατρική δημιουργικότητα για δύο ηθοποιούς – Τεχνικές υποκριτικής Ντουέτου»
Εισηγητής: Κώστας Γάκης
Διάρκεια: 2/2 – 3/5
Κάθε Κυριακή 10:00-13:00

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Κώστας Γάκης μέλος του Lincoln Center Theater Directors Lab με έδρα τη Νέα Υόρκη και κάτοχος του βραβείου “Δημήτρης Χορν”, θα μοιραστεί σε αυτό το τρίμηνο σεμινάριο τεχνικές θεατρικής δημιουργικότητας που αφορούν στη δημιουργία μιας παράστασης με δύο μόνο ηθοποιούς.

Έχοντας σκηνοθετήσει και συμμετάσχει ως ηθοποιός στις παραστάσεις “Από την Αντιγόνη στη Μήδεια”,”Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο” και “Κατσαρίδα”,τρεις θεατρικές δουλειές που είχαν ως επίκεντρό τους δύο μόνο συμπαίκτες που άλλαζαν πολλούς ρόλους στη διάρκεια των έργων με μόνα όπλα το σώμα, την κίνηση και τη φωνή τους ο Κώστας Γάκης θα μοιραστεί τις τεχνικές που χρησιμοποιεί για αυτή την ιδιαίτερη προσέγγιση θεατρικής δράσης.

Το σεμινάριο θα είναι πρακτικό με συγκεκριμένα κείμενα για κάθε ντουέτο που θα δημιουργηθεί στα πλαίσια του σεμιναρίουΚάθε σπουδαστής καλείται να φέρει το κείμενο που τον ενδιαφέρει και θα έχει -προαιρετικά-τη δυνατότητα δηλώσει εξαρχής συμμετοχή μαζί με τον συμπαίκτη που τον ενδιαφέρει.
Στο τελευταίο μάθημα του σεμιναρίου θα γίνουν παρουσιάσεις δεκάλεπτων παραστάσεων Ντουέτου που θα δημιουργηθούν στη διάρκεια αυτού του τριμήνου.

«Βασικές αρχές της Μεθόδου Εκπαίδευσης Suzuki για τον ηθοποιό»
Εισηγητής: Cezaris Grauzinis
Διάρκεια: 4/2 – 28/4
Κάθε Τρίτη 17:00 – 20:00

Ψυχοσωματικό focus. Σταθερότητα (έλεγχος του κέντρου βάρους του σώματος)
Αντοχή. Στοχευμένη χειρονομία. Στοχευμένος λόγος
Πρακτική εξάσκηση: Σωματικές ασκήσεις. Ασκήσεις με κείμενο

Μέσω της μεθόδου αυτής ο ηθοποιός θα ανακαλύψει τη βαθύτερη σωματική του εκφραστικότητα και το πώς αυτή συνδέεται άμεσα με έναν ζωντανό και παλλόμενο λόγο.

«Αλληγορικό θέατρο – Ποιητική»
Εισηγητής: Δημήτρης Ήμελλος
Διάρκεια: 8/2 – 9/5
Κάθε Σάββατο 10:00 – 13:00

Στο σεμινάριο αυτό, με άξονα την αρχαία ελληνική τραγωδία, θα μελετηθούν οι κανόνες και οι τεχνικές προσέγγισης του αλληγορικού θεάτρου.

«Ποιητικό θέατρο: Ερωτευμένο θέατρο, η μάχη με τις λέξεις, υποκριτική υπεράσπιση»
Εισηγητής: Χρήστος Καρασαββίδης
Διάρκεια: 2/2 – 3/5
Κάθε Κυριακή 14:00 – 17:00

Το σεμινάριο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών, χωρίς ν’ αποκλείει κι άλλες συμμετοχές. Εξερευνά τη νέα μορφή του επιθετικού πειραματικού θεάτρου, εστιάζοντας στον ποιητικό λόγο, τους λεξιλογικά δύσκολους μονολόγους, την ακραία σκηνική σύνθεση καθώς και στην υποκριτική καθοδήγηση του ηθοποιού σε κάθε συνθήκη παράστασης.

«Υποκριτική στην Κάμερα»
Εισηγητής: Δημήτρης Λάλος
Διάρκεια: 1/2 – 2/5
Κάθε Σάββατο 13:30 – 16:30

Το σεμινάριο αυτό έχει σκοπό την ανάλυση των εκφραστικών μέσων του ηθοποιού, μπροστά στην κάμερα. Κύριοι στόχοι η αντιμετώπιση της εναλλαγής χρόνου, χώρου και συναισθημάτων του κινηματογραφικού ρόλου και ο επαναπροσδιορισμός των εκφραστικών μέσων του ηθοποιού στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του συγκεκριμένου μέσου.
Παντρεύοντας το θεωρητικό με το τεχνικό και βγάζοντας συμπεράσματα από το υλικό που δημιουργείται επιτόπου με τη χρήση κάμερας, θα αποπειραθούμε να ανακαλύψουμε τον «κινηματογραφικό ηθοποιό».

Όπως κάθε τέχνη και κάθε επιστήμη εξελίσσεται, έτσι και η υποκριτική δεν αποτελεί εξαίρεση. Πώς όμως εξελίχθηκε η υποκριτική τον τελευταίο αιώνα; Πώς φτάσαμε από τον Στανισλάφσκι και το Θέατρο τέχνης της Μόσχας στον Λι Στράσμπεργκ και το Actor studio; Πώς επηρεάζει ο κινηματογράφος το σύγχρονο παίξιμο; Θα αναπροσδιορίσουμε την έννοια της «μεθόδου» και μέσω της αρνητικής εκμάθησης (via negativa) θα ξεκαθαρίσουμε τα κατάλοιπα τον διαφόρων τεχνικών και θα αναδομήσουμε έναν καθαρό δρόμο προσέγγισης του έργου και του ρόλου μέσα από τις δικές μας αναφορές.

Στο τέλος του σεμιναρίου θα δημιουργηθεί self tape για τον κάθε συμμετέχοντα

«In-yer-Face Theatre – Sarah Kane»
Εισηγητής: Δημήτρης Λάλος
Διάρκεια: 5/2 – 29/4
Κάθε Τετάρτη 17:30 – 20:30

Με άξονα τη δραματουργία της Sarah Kane θα εξερευνήσουμε τον κόσμο του In-yer-Face Theatre, καθώς και τις τεχνικές προσέγγισης του.

Τι σημαίνει «ακραία σκηνική αλήθεια»;
Που είναι τα όρια της ηθικής για έναν καλλιτέχνη;
Μέσω της τεχνικής Master-Slave θα ανακαλύψουμε τις ακραίες δυναμικές των σχέσεων, που ενυπάρχουν στο έργο της Kane.

Στο τέλος του σεμιναρίου θα γίνει παρουσίαση της δουλειάς των συμμετεχόντων

« On/Off – Παράλληλο κείμενο »
Εισηγητής: Λίλλυ Μελεμέ
Διάρκεια: 7/2 – 8/5
Κάθε Παρασκευή 10:00 – 13:00

Που βρίσκεται ο ήρωας, όταν δεν βρίσκεται πάνω στη σκηνή; Τι εννοεί η Μάσα όταν λέει: “Πώς βουίζει έτσι η σόμπα!” και γιατί ο Βερσίνιν έχει τέτοια εμμονή με το μέλλον;

Με αφορμή τις “Τρείς Αδερφές” του Α.Π. Τσέχωφ (μετάφραση Αλ. Ίσαρη- Γ. Δεπάστα εκδ. Κέδρος) , και πολύτιμους αρωγούς τη φαντασία, το σώμα και τα αντικείμενα, θα προσπαθήσουμε να εξερευνήσουμε τα εργαλεία εκείνα που θα μας βοηθήσουν να εμπλουτίσουμε τον καμβά της σκηνικής συμπεριφοράς των ηρώων αλλά και να αποκρυπτογραφήσουμε τις πραγματικές τους σκέψεις και προθέσεις εντός και εκτός σκηνής. Με οδηγό το κείμενο του Τσέχωφ θα επιχειρήσουμε να συμπληρώσουμε τα “χαμένα κομμάτια του παζλ” στη βιογραφία των σχέσεων, συνθέτοντας έναν όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένο χάρτη για τη διαδρομή των ηρώων από την αρχή ως το τέλος του έργου.

« Κάνε θέατρο με ό,τι έχεις»
Εισηγητής: Γιώργος Νανούρης
Διάρκεια: 5/2 – 29/4
Κάθε Τετάρτη 13:30 – 16:30

Μπορείς να γράψεις τα δικά σου κείμενα, να κάνεις μόνος σου τους φωτισμούς, να βρεις τη μουσική;
Μήπως τελικά μπορείς να δημιουργήσεις μόνος σου την ευκαιρία που περιμένεις να σου δώσουν οι άλλοι;
Θα δοκιμάσουμε να κάνουμε θέατρο με ό,τι έχουμε, με λίγα μέσα.

Θα ασχοληθούμε με τον λόγο, τη φωνή, το σώμα. Θα ενεργοποιήσουμε τη φαντασία και τη δημιουργικότητα μας.
Θα φτιάξουμε μόνοι μια μικρή παράσταση που θα παρουσιαστεί στο τέλος του σεμιναρίου.

Το σεμινάριο είναι περισσότερο πρακτικό και λιγότερο θεωρητικό

«Χρήση του Συντακτικού και της Γραμματικής στα κείμενα του Τόμας Μπερνχαρντ»
Εισηγητής: Γιάννος Περλέγκας
Διάρκεια: 5/2 – 29/4
Κάθε Τετάρτη 10:00 – 13:00

Ο λόγος του σπουδαίου αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ μοιάζει να ακολουθεί τη σπειροειδή μουσική κίνηση της μουσικής του Μπαχ.
Ο Μπέρνχαρντ είναι προφορικός συγγραφέας.
Η μουσική του Μπαχ είναι προφορική.

Στόχος της συνάντησής μας να συναντήσουμε την προφορικότητα, την προσωπική προφορικότητα, ακουλουθώντας κάποιες μουσικές και συντακτικές δομές. Ο Μπέρνχαρντ χρησιμοποιεί τα ρήματα στον ακρώτατο βαθμό.

Η μουσική χρήση των ρημάτων από τον ηθοποιό ως εργαλείο υποκριτικής χειραφέτησης.

«Η σχέση της ανάγνωσης με την υποκριτική»
Εισηγητής: Χάρης Φραγκούλης
Διάρκεια: 3/2 – 27/4
Κάθε Δευτέρα 13:30 – 16:30

Πώς συνδέεται η ανάγνωση με την υποκριτική; Πώς φτάνουμε από το ένα στο άλλο και ποια η σχέση τους με τα προσωπικά μας βιώματα; Σ’ αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσει ν’ απαντήσει το συγκεκριμένο σεμινάριο.

Χρήσιμες πληροφορίες
Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής, μπορείτε να στείλετε e-mail στο tempusverum.academy@gmail.com, καθώς και να καλείτε στο τηλέφωνο 697 6458526. Βρείτε όλα τα νέα για τη «Μικρή Ακαδημία» στην επίσημη σελίδα της στο Facebook: http://bit.ly/2Ko7VWA καθώς και του Tempus Verum-Εν Αθήναις στο: www.facebook.com/tempusverum/

Κόστος: 100 € το μήνα/σεμινάριο

Για την παρακολούθηση δύο ή περισσότερων σεμιναρίων, παρέχεται έκπτωση 10%

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα