14.7 C
Athens
Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου, 2024

Φεστιβάλ «Στη Σκιά Των Βράχων 2018» – Πρόγραμμα Εκδηλώσεων 12-25 Ιουλίου 2018

Φεστιβάλ «Στη Σκιά Των Βράχων 2018»

7 Ιουνίου – 22 Σεπτεμβρίου

ΘΕΑΤΡΑ ΒΡΑΧΩΝ

«Μελίνα Μερκούρη» & «Άννα Συνοδινού»

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ώρα έναρξης: 21.00

Πληροφορίες :  Διαδημοτικό Δίκτυο Πολιτισμού Δήμων

Βύρωνα και Δάφνης – Υμηττού

τ. 210 7609340, 210 7609350

Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού | irini.lagourou@gmail.com

Προπώληση: Γραφεία Διαδημοτικού Δικτύου Πολιτισμού

Ευαγγελικής Σχολής 26, Βύρωνας , 6ος όροφος

Ώρες: 11:00 – 14:00 (εκτός Σ/Κ)

Ταμείο Θεάτρου Βράχων:

Ώρες: 15:00 – 21:00 Δευτέρα – Παρασκευή και Σ/Κ αν έχει παραστάσεις

Θέατρο Αλίκη, Αμερικής 4, Αθήνα

Ώρες: 11:00 – 19:00

Τηλεφωνικό κέντρο: 2111000365

Ώρες: 9:00 – 21:00

Από τον διαδικτυακό ιστότοπο του Φεστιβάλ www.festivalvraxon.gr

Φωτογραφικό υλικό για τις παραστάσεις:

https://drive.google.com/drive/folders/1KBl2bcwGij5oygSFuN5FawMyRQfkKhyc?usp=sharing

ΙΟΥΛΙΟΣ

Πέμπτη 12 Ιουλίου

ekklisiazouses.jpg

Αριστοφάνη «Εκκλησιάζουσες»

Μετάφραση: Πολύβιος Δημητρακόπουλος

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας

Φωτισμοί: Θέμης Μερτίδης

Μουσική εμπνευσμένη από το Βυζάντιο και τη Δημοτική Παράδοση (με γνωστά δημοτικά τραγούδια από όλη την Ελλάδα).

Σκηνικά: Γιάννης Σπανόπουλος

Κοστούμια: Έβελιν Σιούπη

Μουσική Διδασκαλία: Λία Βίσση

Χορογραφίες: Ιβάν Σβιτάιλο

Φωτογραφίες παράστασης: Τζοάννα Βρακά

Βοηθός χορογράφου: Παλούκη Αρετή

Πρωταγωνιστούν:

Αντώνης Λουδάρος: Πραξαγόρα

Ηλίας Μελέτης: Βλέπυρος

Δημήτρης Σταρόβας: Γριά Α’

Γιώργος Κωνσταντίνου: Γριά Β’

Σοφία Μουτίδου: Γριά Γ’

Ησαΐας Ματιάμπα: Θεράπαινα – Κορυφαία του Χορού

Ιβάν Σβιτάιλο: Άνδρας γείτονας Χρέμη

Χάρης Γρηγορόπουλος: Χρέμης

Κορυφαίοι: Ησαΐας Ματιάμπα – Γιάννης Κρητικός – Τάκης Βαμβακίδης

Θανάσης Πατριαρχέας: Νέος

Βασίλης Παπαδόπουλος: Νέα

Συμμετέχουν: (αλφαβητικά)

Μάριος Δερβιτσιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τιμόθεος Θάνος, Γιώργος Καρατζιώτης, Γιάννης Κουκουράκης,  Αστέρης Κρικώνης, Γιώργος Μπανταδάκης, Μάρκος Μπούγιας, Στέφανος Οικονόμου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Δημήτρης Τσέλιος, Γιώργος Φλωράτος

400 π.Χ. Αθήνα. Ο Αριστοφάνης γράφει ένα από τα σημαντικότερα έργα του. Μία από τις  εμβληματικότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μία κωμωδία που φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες. Που τολμάει να «εκθέσει» και να εκθειάσει την δημοκρατία, προπαγανδίζοντας κατ’ ουσίαν την ίδια της τη δύναμη ως ταυτόχρονη αδυναμία της και ανάποδα.

Οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα ηνία της πόλης. Με ηγέτιδα την πολυμήχανη Πραξαγόρα καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Χωρίς καμία επανάσταση. Χωρίς κανέναν πόλεμο. Χωρίς κανέναν εκβιασμό… οι γυναίκες ντύνονται άντρες και παρεισφρέουν στην Εκκλησία του δήμου, ψηφίζοντας νόμο ώστε η εξουσία της πόλης να περάσει στα χέρια των γυναικών.

Ο Αριστοφάνης προτείνει την ισότητα, εξαίρει τη δημοκρατία, προλαβαίνει το φεμινιστικό κίνημα κατά κάτι αιώνες, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικό σκηνικό με παρασκηνιακές δράσεις και επιβεβαιώνει ότι το χιούμορ και η κωμωδία είναι άρρηκτα δεμένα με την ευφυΐα, με τον πολιτισμό, με την εξέλιξη, με το ίδιο το DNA των αρχαίων ελληνικών πόλεων.

Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσιάζει και υπενθυμίζει στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας το καλοκαίρι του 2018. Ως απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Θεάτρου, επέλεξε να μας τις παρουσιάσει διατηρώντας τον λόγο και το ύφος του αρχαίου κειμένου. Εντάσσει την σύγχρονη ματιά στο αγαπημένο έργο του Αριστοφάνη με κάθε σεβασμό στο εικαστικό και δραματουργικό πλαίσιο του πρωτότυπου έργου. Κατευθείαν από την Αρχαία Αθήνα του 400π.Χ. με τη μοναδική διαφορά ότι είναι διανθισμένες με μουσικές από όλη την Ελλάδα. Από τα δημοτικά τραγούδια και Βυζαντινούς ύμνους έως διασκευές στον πυρρίχιο, στο πεντοζάλι, σε Κερκυραϊκά  τραγούδια, σε νησιωτικούς ρυθμούς και σε βαλκανικά τέμπο.

Οι Εκκλησιάζουσες στήνουν έναν χορό γεμάτο κέφι και όρεξη και δίνουν στη ζωή τον χώρο και το χρώμα που της ανήκει. Η ζωή, η πολιτική, η ισότητα, το γέλιο, η χαρά, η δημοκρατία και το θέατρο… ανήκουν σε όλους. Και οι Εκκλησιάζουσες του Αλέξανδρου Ρήγα έρχονται αυτό το καλοκαίρι να μας θυμίσουν ποιες είναι και ποιοι είμαστε…

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 18 €. Προπώληση, μειωμένο 15 €. ΑμΕΑ δωρεάν

Παρασκευή 13 Ιουλίου

Ομάδα Έκφρασης Κρητικών Χορών Γιάννη & Γιώργου Μεγαλακάκη

Ακαδημία Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών Λυγκηστές

«Δεν ήταν νησί, ήταν η αδελφή του Μέγα Αλέξανδρου»

Εμπνεόμενοι από τους στίχους του Νίκου Καζαντζάκη τους οποίους μελοποίησε ο Μάνος Χατζιδάκις, σαν ένα ανοιχτό παράθυρο επικοινωνίας του παρελθόντος με το μέλλον, τα δύο αδέλφια απ’ τη Κρήτη και δεξιοτέχνες χορευτές Γιάννης & Γιώργος Μεγαλακάκης με μία ομάδα επίλεκτων χορευτών και μουσικών, ενώνονται, δημιουργούν και συμπράττουν με μουσικούς και χορευτές της Ακαδημίας Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών Λυγκηστές.

Μία παράσταση γεμάτη συγκίνηση, όπου η Κρήτη και η Μακεδονία ανταμώνει χορευτικά και μουσικά, δημιουργώντας μία μουσικοχορευτική πανδαισία.

Η χορευτική σύμπραξη Κρητών και Μακεδόνων γράφει την δική της ιστορία υπενθυμίζοντας σε όλους ότι η τέχνη του ελληνικού χορού μπορεί να δώσει το δικό της ισχυρό μήνυμα και απάντηση στην σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις.

Είναι ιστορικά διαπιστωμένο το γεγονός, ότι οι σφυρηλατημένες σχέσεις και οι ακατάλυτοι δεσμοί Μακεδονίας και Κρήτης χρονολογούνται από τα προχριστιανικά κιόλας χρόνια. Τους δύο αυτούς ιστορικούς τόπους , τους ενώνει , η ιστορία , η λογοτεχνία ,οι κοινοί αγώνες για απελευθέρωση και πολλά άλλα σημαντικά στοιχεία τα οποία έχουν στόχο να αναδείξουν μέσα από την παράσταση πάνω από 50 χορευτές και 10 μουσικοί επί σκηνής.

Θα παρουσιαστούν χοροί και τραγούδια από την Κρήτη και την Μακεδονία καθώς και πρωτότυπες χορευτικές και μουσικές συμπράξεις.

Για τους χορούς από την Κρήτη – Υπεύθυνοι Διδασκαλίας:

Γιάννης & Γιώργος Μεγαλακάκης

Για τους χορούς από την Μακεδονία – Υπεύθυνοι Διδασκαλίας:

Βαγγέλης Καρότσης & Γιάννης – Ήρα Κωνσταντίνου

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 €

Σάββατο 14 Ιουλίου

«διάθλαση» – Θεατρικό Εργαστήρι Δήμου Δάφνης – Υμηττού

Τίρσο ντε Μολίνα «Ο Δον Ζιλ με το πράσινο παντελόνι»

Μετάφραση: Βασίλης Ρώτας

Προσαρμογή –σκηνοθεσία: Γιώργος Γιαννακόπουλος

Μουσική: Βαγγέλης Αυγέρης

Σκηνικά: Τατιάνα Γιόβα

Φωτισμοί: Νίκος Μαυρόπουλος

Βοηθοί σκηνοθέτη: Δέσποινα Δαμίγου,Νίκος Μαυρόπουλος

Παίζουν (Με σειρά εμφάνισης):

Μπέτυ Βλάχου, Βαγγέλης Μερκούρης, Δέσποινα Δαμίγου, Νατάσσα Κέντρου, Αντώνης Χαχλάκης, Στέλλα Μπερικοπούλου, Σώζη Κουμαριανού, Γιώργος Δροσίνης, Ιωάννα Χρυσομάλλη, Ρουμπίνη Αναστασιάδη.

Δημιουργός ενός από τους μεγαλύτερους μύθους της παγκόσμιας λογοτεχνίας, ο Τίρσο ντε Μολίνα, με το δράμα του «Ο Απατεώνας της Σεβίλης και ο πέτρινος συνδαιτυμόνας» (El Burlador de Sevilla y combidado de piedra – 1630) , έφερε για πρώτη φορά στη σκηνή τον θρύλο του Δον Ζουάν, τον διάσημο για τις ερωτικές του περιπέτειες ήρωα – απατεώνα.

Στον «Δον Ζιλ με το πράσινο παντελόνι» (Don Gil de las calzas verdes) έχουμε τη θηλυκή ενσάρκωση του τη Δόνα Ζουάνα. Ντύνεται αντρίκια, μεταμφιέζεται, τσαλακώνει την όψη για να πετύχει ότι ονειρεύτηκε.

Αντιπαραθέτει σε μια ψυχρή υπολογιστική λογική, έναν ύμνο για την ομορφιά της δημιουργίας, για τον ερχομό της άνοιξης στον χειμώνα των ψυχών.

Εμείς πιστέψαμε στη Δόνα Ζουάνα, όχι στη  πανέμορφη και πανούργα γυναίκα – όπως μόνο επιφανειακά μπορεί κάποιος να κρίνει – αλλά στον άνθρωπο  που αγωνίζεται για το σκοπό του, για τον έρωτα, για τη ζωή.

Το έργο καταπιάνεται με καταστάσεις παντοτινές. Τους γονείς, που βαφτίζουν την ευτυχία του παιδιού τους ‘πλούσιο γάμο’. Τα νιάτα, με την φλόγα και την ορμή τους.
Πραγματικά όμως, δεν υπάρχει λόγος να επινοήσουμε και να στολίσουμε το έργο με ψαγμένες ερμηνείες και βαρύγδουπα νοήματα.  Είναι απλό, όπως η ποίηση στη γραφή του, όπως ο έρωτας και η ίδια η ύπαρξη.

Άραγε θα μπορούσε σήμερα να μας ξεγελάσει μια σύγχρονη Ζουάνα;

Όχι, όχι με τόσο αθώα μάτια… Μας ξεγελούν μόνο τα ψεύτικά ιδανικά, τα χάρτινα είδωλα, οι κάθε λογής τυχοδιωκτισμοί. Άλλωστε ένα πράσινο ερωτευμένο φάντασμα, μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει!!

Είσοδος ελεύθερη

Δευτέρα 16 Ιουλίου

axarnhs.jpg

Αριστοφάνη «Αχαρνής»

Απόδοση – Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Μουσική: Γιώργος Ανδρέου

Χορογραφίες: Έλενα Γεροδήμου, Κώστας Τσιάνος

Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Πρωταγωνιστούν: Πέτρος Φιλιππίδης, Παύλος Χαϊκάλης, Κώστας Κόκλας, Τάκης Παπαματθαίου, Ιωάννης Παπαζήσης.

Παίζουν οι ηθοποιοί και μουσικοί (αλφαβητικά): Νίκος Βατικιώτης, Αλέξανδρος Ζουγανέλης, Παναγιώτης Καμμένος, Παναγιώτης Κατσώλης, Κωνσταντίνος Κοράκης, Βαγγέλης Κυπαρίσσης, Ηρακλής Κωστάκης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Παύλος Παυλίδης, Μάριος Πετκίδης, Γρηγόρης Σταμούλης, Γιώργος Τσουρουνάκης, Χάρης Φλέουρας, Χάρης Χιώτης.

 Στα Λήναια του 425, στον έκτο χρόνο του Πελοποννησιακού πολέμου, ο 19χρονος Αριστοφάνης παρουσίασε την κωμωδία του «ΑΧΑΡΝΗΣ» και απέσπασε για πρώτη φορά το βραβείο των κωμικών Αγώνων. Στόχος του να γελοιοποιήσει τον πόλεμο και τους πολεμοκάπηλους και να εκφράσει την λαχτάρα των ανθρώπων για ειρηνική ζωή.

Τοποθετεί την δράση του έργου, κυρίως στην αγροτική περιοχή της Αττικής, στις «Αχαρναίς», το σημερινό Μενίδι, για να δώσει Διονυσιακό χαρακτήρα στην κωμωδία, αφού στην ύπαιθρο τελούσαν ακόμη Διονυσιακές Λατρείες.

Ο Αριστοφάνης δεν ξεχνά πως η κωμωδία γεννήθηκε από λαϊκές λατρευτικές τελετές της γονιμότητας. Στους «ΑΧΑΡΝΗΣ»  υπάρχουν αρκετές αναφορές στον Διόνυσο στα μεγάλα Διονύσια, στα Ανθεστήρια και κυρίως στα κατ’ αγρούς Διονύσια.

Σε μια σκηνή του έργου ο αγρότης Δικαιόπολις με την οικογένειά του τελούν πομπή του φαλλού και τον υμνούν με φαλλικό άσμα.

Υπάρχουν έξοχες κωμικές σκηνές που κρατούν από τα Μεγαρικά σκώμματα πολλές παρωδίες και με τον ερμητικό και ολοζώντανο χορό των καρβουνιάρηδων από το Μενίδι μας χαρίζει μια έξοχη κωμωδία σαν ένα ξέφρενο Διονυσιακό πανηγύρι.

Η παράστασή μας φιλοδοξεί να βρει τον δρόμο της μέσα από τις λαϊκές μας παραδόσεις που συγγενεύουν ολοφάνερα με το Διονυσιακό Πνεύμα που είναι διάχυτο στο έργο. Η πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε στις 29 & 30 Ιουνίου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου.

Τιμές εισιτηρίων: 20 €. Μειωμένο 15 €

Τρίτη 17 Ιουλίου

agriadysi.jpg

Θοδωρή Αθερίδη «Αγρια Δύση»

Μια Κωμωδία Γεμάτη Γέλιο, Πάθος για τη Ζωή, τον Έρωτα & την Αγάπη για την Ελλάδα!

Σκηνοθεσία: Μπέσσυ Μάλφα

Σκηνικά: Λία Ασβεστά

Κοστούμια: Ελένη Μπλέτσα

Μουσική: Γιώργος Χατζής

Φωτισμοί: Μιχάλης Κουβόπουλος

Παραγωγή: Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών & Create4Art

Παίζουν:  Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Μπέσυ Μάλφα, Τάσος Κονταράτος, Πηνελόπη Πλάκα

Το έργο του Θοδωρή Αθερίδη, «Αγρια Δύση» είναι μια κωμωδία – γουέστερν με φόντο την Κρήτη, γεμάτη γέλιο, πάθος για τη ζωή, τον έρωτα, την αγάπη και την Ελλάδα!

Μια δυναμική μάνα με τα δίδυμα παιδιά της, ένας ανεκπλήρωτος καουμπόικος έρωτας, ένα τρελό κυνήγι θησαυρού, ένα κρυμμένο διαμάντι που βγάζει στη φόρα κρυμμένα μυστικά, ανατροπές, ίντριγκες, γέλιο και πολλή μεγάλη τρυφερότητα… Και όλα αυτά σ’ ένα Κρητικό γουέστερν!

Τιμές εισιτηρίων:  16 €. Μειωμένο 13 € Προπώληση 13 €

Τετάρτη 18 Ιουλίου

hlektra.jpg

Ευριπίδη «ΗΛΕΚΤΡΑ»

Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης

Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης

Επεξεργασία κειμένου: Παναγιώτα Πανταζή

Σκηνικό – Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού

Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος

Παίζουν: Λένα Παπαληγούρα, Νίκος Κουρής, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης,  Γιάννης Νταλιάνης, Νίκος Αρβανίτης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Δανάη Ευθυμιάδη, Παναγιώτης Εξαρχέας.

Παραγωγή: 5η εποχή

Η 5η Εποχή, συνεχίζοντας την δημιουργική παρουσία της στο χώρο του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού, προγραμματίζει για το καλοκαίρι του 2018 την τραγωδία του Ευριπίδη «ΗΛΕΚΤΡΑ».

Η «Ηλέκτρα», μια από τις σημαντικότερες τραγωδίες του Ευριπίδη, αποτελεί μια διεισδυτική σπουδή πάνω στις έννοιες της εκδίκησης, της ενοχής, της μεταμέλειας και της δικαιοσύνης.

Αντλώντας το θέμα του από τον κύκλο της καταραμένης γενιάς των Ατρειδών, το έργο παρακολουθεί βήμα-βήμα την πορεία της Ηλέκτρας και του Ορέστη προς τη μητροκτονία. Όμως η ερμηνεία του μύθου που προκρίνει ο ποιητής αρνείται στην πράξη αυτή οποιαδήποτε δικαίωση, μετατρέποντας τη δική του «Ηλέκτρα» σε μια ανελέητη σπουδή πάνω στη διαβρωτική διαδικασία της εκτέλεσης ενός εγκλήματος: μετά την εκτέλεση του φόνου, τα δυο αδέλφια σωριάζονται κάτω από το βάρος της πράξης τους, μιας πράξης που δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ. Ο ποιητής θα αποφανθεί στο τέλος, με το στόμα των Διόσκουρων, ότι ναι μεν η Κλυταιμνήστρα έπαθε δίκαια, όμως ο Ορέστης δεν έπραξε δίκαια. Ο σοφός θεός των Δελφών χρησμοδότησε άσοφα.

Ο ιδιόμορφος τρόπος με τον οποίο ο Ευριπίδης διαχειρίζεται το γνωστό μύθο της μητροκτονίας, εισάγοντας μια σειρά από νεοτερισμούς και αφηγηματικές καινοτομίες, συνθέτει ένα σκληρό αλλά εξαιρετικά αναγνωρίσιμο στην εποχή μας αριστούργημα, ένα από τα αρτιότερα επιτεύγματα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Την σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης, δημιουργός της 5ης Εποχής, έχοντας στο ενεργητικό του, επί σειρά ετών, υψηλού επιπέδου και αισθητικών απαιτήσεων παραγωγές, που περιόδευσαν με επιτυχία σε όλη την Ελλάδα.

Ο Θέμης Μουμουλίδης σκηνοθετεί το έργο χαρακτηρίζοντάς το ως ένα ΛΥΡΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ. Μια σύγχρονη ματιά πάνω στην σκηνική ανάγνωση της τραγωδίας, επιχειρώντας να εξελίξει την φόρμα που ξεκίνησε με τις δύο προηγούμενες τραγωδίες [ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ και ΑΝΤΙΓΟΝΗ].

Τιμές εισιτηρίων:  18 €. Μειωμένο 13 €

Πέμπτη 19 Ιουλίου

agamemnon.jpg

Αισχύλου «Αγαμέμνων»

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζινις

Σκηνικά – Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Μουσική-Μουσική Διδασκαλία: Χάρης Πεγιάζης

Κίνηση: Έντι Λάμε
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Συγκλητική Βλαχάκη
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλίκη Δανέζη Knutsen

Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη
Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη

Promo photos: Τάσος Θώμογλου
Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παραγωγή: Stefi & Lynx Productions/Arcadia Media ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης

Παίζουν: Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννης Στάνκογλου, Θοδωρής Κατσαφάδος, Αργύρης Πανταζάρας, Ιώβη Φραγκάτου.

Χορός: Μάρκος Γέττος, Δημήτρης Γεωργιάδης, Τάσος Θεοφιλάτος, Πανάγος Ιωακείμ, Δημήτρης Καραβιώτης, Ηλίας Μενάγιερ, Δημήτρης Μηλιώτης, Αλέξανδρος Μούκανος, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Γιώργος Παπανδρέου.

Ο Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος, μετά το τέλος του Τρωικού Πολέμου. Μπαίνει θριαμβευτικά στην πόλη και το παλάτι, φέρνοντας μαζί του ως αιχμάλωτη την Τρωαδίτισσα πριγκίπισσα, ιέρεια του Απόλλωνα, μάντισσα Κασσάνδρα. Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον σύζυγό της με στόμφο και τιμή, ωστόσο πολύ γρήγορα αποκαλύπτεται πως η ενθουσιώδης της υποδοχή, υποκρύπτει ένα οργανωμένο σχέδιο εκδίκησης για το φόνο της κόρης τους, Ιφιγένειας, που ο Αγαμέμνονας θυσίασε στην Αυλίδα, για να ξεκινήσουν τα πλοία της εκστρατείας δέκα χρόνια πριν. Το κόκκινο χαλί που στρώνει για να τον δεχτεί οδηγεί σ’ ένα λουτρό αίματος όπου, με τη συνέργεια του εραστή της Αίγισθου, θα πνιγούν και ο ίδιος και η ερωμένη του.

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Αυτή η ιστορία του Αισχύλου εκφράζει με εκπληκτική δύναμη το παράλογο της ανθρώπινης μοίρας.

Πράγματι, χάνουμε αέναα στον αγώνα με το φόβο μας.

Πράγματι, φτιάχνουμε πολιτείες ασταμάτητα και είμαστε αιχμάλωτοι στις φυλακές που χτίζουμε εκούσια με τα ίδια μας τα χέρια.

Πράγματι, περιμένουμε σωτήρες και όταν τελικά εμφανιστούν συνειδητοποιούμε ότι δεν αξίζουν παρά τον οίκτο μας.

Πράγματι, αυτό που ονομάσαμε ‘δικαιοσύνη’ μας οδηγεί αργά ή γρήγορα στο έγκλημα.

Όλοι είμαστε ένοχοι.

Η τιμωρία είναι αναπόφευκτη.

Ευτυχισμένος είναι εκείνος που κατάφερε ν’ απαλλαγεί απ’ τις ελπίδες και τις προσδοκίες του και έμαθε την υπομονή.

Ο κόσμος του «Αγαμέμνονα» είναι ζοφερός. Αλλά επιτρέψτε το ταξίδι μας στον κόσμο του να είναι ουσιαστικό και συναρπαστικό, γιατί πιστεύω ότι η οδηγός μας – η Ποίηση – γνωρίζει το δρόμο προς τη χαρά.

Τσέζαρις Γκραουζίνις

Τιμές εισιτηρίων:  Γενική είσοδος 17 €. Μειωμένο €

Σάββατο 21 & Κυριακή 22 Ιουλίου

Θεατρικό Εργαστήρι Δήμου Βύρωνα

Κώστα Πρετεντέρη & Ασημάκη Γιαλαμά

«Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΗΣ ΦΑΜΠΡΙΚΑΣ»

Σκηνοθεσία: Λίλιαν Δημητρακοπούλου

Σε μια αυλή της δεκαετίας του ‘60, συγκατοικούν 3 πρώτα ξαδέλφια με το ίδιο ονοματεπώνυμο: Χρήστος Δελημάνης. 

Ο πρώτος είναι αστυφύλακας, ο δεύτερος κομμουνιστής και ο τρίτος σεσημασμένος απατεωνίσκος. Ο αστυφύλακας Δελημάνης, μια μέρα συλλαμβάνει μια κοπέλα την Έφη, που έχει μπει κρυφά σε ένα διαμέρισμα για να βοηθήσει την παντρεμένη αδελφή της, κλέβοντας κάποιες ερωτικές της επιστολές, με τις οποίες την εκβιάζει ο παραλήπτης τους.  Η Έφη για να μην προδώσει την αδελφή της, ξεφουρνίζει διάφορα ψέματα ότι είναι μια φτωχή κοπέλα, που αναγκάζεται να κλέψει για να ζήσει. Στην πραγματικότητα είναι ανιψιά του τότε «Υπουργού Δημοσίας Τάξεως». Ο αστυφύλακας δείχνει να την συμπονά και προσπαθεί να την βοηθήσει να μπει στον ίσιο δρόμο… ενώ ο έρωτας αρχίζει να χτυπά την πόρτα τους.

Παίζουν: Ράνια Γκοράτσα, Δάφνη Θειακογιάννη, Αλέκος Θεοδόσης, Τίνα Καββαδία, Θύμιος Καραμάνος, Μίλτος Καρατζίμας, Μιχάλης Κελαϊδίτης, Νίκος Λιναρδάτος, Στέλλα Λουρωτού, Βιβή Μήτσουρα, Λεωνίδας Μπακάλης, Κωνσταντίνος Μπαντίδας, Γιάννης Μπαρμπέρης, Ρεβέκκα Φελεκίδου, Ηλέκτρα Χρηστίδη, Θάλεια Ψευτογιάννη και ο μικρός Γιώργος Χοχλακάκης.

Είσοδος ελεύθερη

Δευτέρα 23 Ιουλίου

oidipodas.jpg

  • ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

«Οιδιποδας – Ο Μυθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον ειπαν οι ελληνεσ»

  • Σκηνοθεσία – Σύνθεση κειμένου: Σταύρος Τσακίρης

Σκηνικά: Αλέξανδρος Ψυχούλης

Κοστούμια: Ελένη Δουνδουλάκη

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρης Πεχλιβανίδης

Παίζουν: Μαρία Κίτσου, Δημήτρης Λάλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Λένα Δροσάκη, Ιωάννης Παπαζήσης, Μάνος Καρατζογιάννης, Δημήτρης Παγώνης, Κώστας Νικούλι, Νάνσυ Χριστοπούλου, Λένα Ανδρικοπούλου και ο Τάκης Χρυσικάκος.

Μια σύνθεση από τις επτά τραγωδίες που αναφέρονται στον μύθο του οίκου των Λαβδακιδών.

Ο Οιδίπους, η πιο εμβληματική μορφή της ηρωικής εποχής, έχει ερμηνευτεί κατά καιρούς ως αντικατοπτρισμός διαφορετικών ιδεολογικών αναζητήσεων. Πολλές φορές ωστόσο, αγνοήθηκε ότι αποτελεί μέρος μόνο του θηβαϊκού κύκλου. Ίσως, δεν θα διατυπωνόταν ποτέ η θεωρία του οιδιπόδειου συμπλέγματος εάν ο Φρόυντ γνώριζε ολοκληρωμένο τον μύθο του Οιδίποδα, κι όχι μόνο την τραγωδία του Σοφοκλή. 

Σήμερα, που ζούμε σε οριακές στιγμές,  είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένο ν’ αφηγηθούμε αυτό τον μύθο χωρίς ψυχαναλυτικές ή άλλες ερμηνείες. Να τον δούμε ως ένα αφήγημα, ένα λαϊκό παραμύθι,  μια ακόμη «παραλογή», όπως τη συνέθεσε ο λαός και την διαχειρίστηκαν οι μεγάλοι Έλληνες τραγικοί. Ίσως ακόμα και ως  μια ελληνική εκδοχή για τη δημιουργία του κόσμου και την οργάνωση των πρώτων ανθρώπινων κοινωνιών. Ως μια αφήγηση – λαϊκή αντίδραση στην καταδυνάστευση των νόμων που επιβάλλονται για να εξουσιάζουν οι λίγοι εμποδίζοντας τον άνθρωπο να εκπληρώσει τον γήινο προορισμό του: Μια ζωή ευτυχισμένη και δίκαιη.

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 18 €. Μειωμένο 14 €, Ανέργων & ΑμΕΑ  8 €.
Προπώληση 10 μέρες πριν: 12 €. Μειωμένο 10 €. Ανέργων & ΑμΕΑ  8 €

Τετάρτη 25 Ιουλίου

ion.jpg

Ευριπίδη «ΙΩΝ»

Μετάφραση  –  Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη

Προσαρμογή για δύο πρόσωπα: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης

Σκηνογραφία – Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα

Διεύθυνση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

Παραγωγή: K2L  Άλφα. Ιδέα E.E

Παίζουν: Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δήμητρα Χατούπη

Μουσικός επί σκηνής: Νίκος Τουλιάτος

Ο Ίων του Ευριπίδη γράφτηκε γύρω στα 412 π.Χ.  Ο μύθος θέλει την Κρέουσα, κόρη του Βασιλιά της Αθήνας Ερεχθέα, να μένει έγκυος χωρίς τη θέλησή της από το θεό Απόλλωνα και να φέρνει στον κόσμο ένα αγόρι, το οποίο γεννά μόνη και αβοήθητη, κρυφά από την οικογένειά της. Με φόβο προς τον πατέρα της και με σεβασμό προς τη βασιλική της γενιά, αποφασίζει, παρότι πονάει για αυτό, να εγκαταλείψει το παιδί με τα σπάργανά του μέσα στην ίδια τη σπηλιά που συνευρέθηκε με τον Φοίβο, ελπίζοντας στον θάνατο του βρέφους ή στην εξαφάνισή του. Με απόφαση του ίδιου του Απόλλωνα, ωστόσο, ο Ερμής μεταφέρει το νεογέννητο στους Δελφούς, στον ομφαλό της γης, για να το αναθρέψει η Πυθία μέσα στο μαντείο και να σωθεί. Ο μικρός μεγαλώνει τρεφόμενος από τις σπονδές και τα πρόσφορα των πιστών και ως έφηβος ορίζεται φύλακας του Μαντείου. Χρόνια μετά, η μητέρα του η Κρέουσα, θα επισκεφτεί το Μαντείο με τον σύζυγό της τον Ξούθο, με σκοπό να πάρει χρησμό, γιατί ο γάμος της παραμένει άκαρπος. Τη στιγμή που το ζεύγος καταφτάνει, από το ιερό βγαίνει ο Ίωνας.

Είναι η τραγωδία αυτή κωμική; Είναι η τραγωδία αυτή μια προπαγάνδα; Μια προσπάθεια του ποιητή να επινοήσει τη θεϊκή προέλευση της Ιωνικής φυλής και άρα των Αθηναίων, με σκοπό να δικαιολογηθεί η διεκδίκηση τους για την κυριαρχία του Αιγαίου; Στον Ίωνα αυτά που φαίνονται δεν είναι αυτά που είναι. Το πραγματικό δεν το βλέπεις, σου αποκαλύπτεται. H ορατότητα του αόρατου, η εμφάνιση των κρυμμένων, των απόκρυφων στοιχείων μέσα από το κείμενο (νυν οράς α χρή σε οράν, μοτίβο κοινό σε Οιδίποδα και Ίωνα) και τελικά η σύνθεση μιας σκηνικής ιστορίας, η οποία φέρνει στο φως αυτά τα οποία υπονοούνται, αποσιωπώνται και αποκρύπτονται, είναι το κεντρικό ζητούμενο αυτής της νέας εκδοχής για δυο πρόσωπα.

www.alfaidea.gr

Τιμές εισιτηρίων:  Προπώληση 12 €, μειωμένο 10.

Ημέρα παράστασης 15 €, μειωμένο 12 €

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα