21.2 C
Athens
Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Το ελληνικό κρασί κατακτά την αγορά της Βόρειας Αμερικής

Πριν λίγες ημέρες η σημαντικότερη εφημερίδα των ΗΠΑ, οι New York Times παρότρυναν τους αναγνώστες τους να αφήσουν το Pinot Grigio που αποτελεί τη Νο 2 πιο δημοφιλή λευκή ποικιλία στις ΗΠΑ για ένα Ασύρτικο, Μοσχοφίλερο ή Ροδίτη.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ, «όσο απίστευτη και αν φαντάζει η δήλωση αυτή, έχει να κάνει με το στοχευμένο πρόγραμμα που υλοποιούν εδώ και χρόνια ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) και οι Έλληνες οινοπαραγωγοί.»

Το 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού αυξήθηκαν περισσότερο από 37% στις ΗΠΑ ενώ σημαντικές Αμερικανικές και Καναδικές εταιρείες εισαγωγής συμπεριλαμβάνουν πλέον ελληνικά κρασιά στα χαρτοφυλάκιά τους. Τέλος, λόγω της αναμφισβήτητης υποστήριξης του ελληνικού κρασιού από την κοινότητα των οινοχόων της Βορείου Αμερικής η παρουσία του ελληνικού κρασιού στην mainstream εστίαση έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον η Ελλάδα για 3η συνεχή χρονιά παρουσιάζεται ως ξεχωριστή οντότητα στην ετήσια δημοσκόπηση που πραγματοποιεί το οινικό περιοδικό Wine & Spirits.

Στο πλαίσιο του generic προγράμματος προβολής των New Wines of Greece που υλοποιούν από κοινού η ΕΔΟΑΟ και ο ΟΠΕ και που χρηματοδοτείται από την ΕΕ και την Ελλάδα στο πλαίσιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Οίνου, μια σειρά σημαντικότατων εκδηλώσεων ολοκληρώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι εκδηλώσεις περιελάμβαναν γευστικές δοκιμές, VIP οινικά δείπνα, σεμινάρια, in store promotions, συμμετοχή σε εκθέσεις, συνέδρια και φεστιβάλ. Επιπλέον, οι δράσεις αυτές ενισχύθηκαν μέσω ενός ολοκληρωμένου προγράμματος διαφημιστικών καταχωρήσεων σε αμερικανικά και καναδικά, έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, όπως τα Food & Wine, Wine & Spirits, Food & Drink, Wine Spectator, Wine Enthusiast, Bon Appetit, Snooth, Eater, Urbandaddy αλλά και μέσα από την επίσκεψη ομάδας 21 Masters of Wine στη χώρα μας κατά το μήνα Απρίλιο.

Ειδικότερα, από 13 έως 23 Μαϊου υλοποιήθηκαν εκδηλώσεις στο πλαίσιο του ετήσιου Road Show με την παρουσία Ελλήνων οινοπαραγωγών και των αντιπροσώπων τους. Ο ΟΠΕ και η ΕΔΟΑΟ για την αποτελεσματική και βέλτιστη υλοποίηση αυτών των δράσεων έχουν επιστρατεύσει ομάδα ελλήνων sommeliers, τον μοναδικό Έλληνα Master of Wine, κ. Κωνσταντίνο Λαζαράκη, αλλά και την κα Σοφία Πέρπερα, Διευθύντρια του Γραφείου Οίνου της Βορείου Αμερικής, το οποίο λειτουργεί στο πλαίσιο του generic προγράμματος της ΚΟΑ που υλοποιεί η ΕΔΟΑΟ και ο ΟΠΕ, η οποία, μαζί με τους συνεργάτες της, ανέλαβε το συντονισμό και υποστήριξη των δράσεων.

Οι εκδηλώσεις του Road Show ξεκίνησαν με γευστική δοκιμή και γεύμα σε δημοσιογράφους και επαγγελματίες της αγοράς του Τορόντο. Ακολούθησε ειδικό εκπαιδευτικό σεμινάριο και γευστική δοκιμή για διευθυντές καταστημάτων του μονοπωλείου της πολιτείας του Quebec, SAQ, με ομιλήτρια διάσημη δημοσιογράφο και οινοχόο και τη συμμετοχή κορυφαίων Ελλήνων οινοπαραγωγών και γευστική δοκιμή προς δημοσιογράφους και εκπροσώπους της οινικής αγοράς στο Μόντρεαλ. Η εκδήλωση των New Wines of Greece στο Μόντρεαλ αποτέλεσε το αποκορύφωμα ενός μήνα εκδηλώσεων αφιερωμένες στο ελληνικό κρασί, που διοργανώθηκαν από κοινού από το κυβερνητικό μονοπώλειο SAQ, την ΕΔΟΑΟ και τον ΟΠΕ και περιελάμβανε in store promotions σε περισσότερα από 90 καταστήματα, γευστικές δοκιμές στα καταστήματα αυτά, καταχωρήσεις στον εξειδικευμένο Τύπο, επίσκεψη των αγοραστών κρασιού στους ελληνικούς αμπελώνες κ.α.

Επόμενος σταθμός η Νέα Υόρκη, όπου πραγματοποιήθηκε γευστική δοκιμή και τελικός προορισμός η Ουάσινγκτον, όπου πραγματοποιήθηκε γευστική δοκιμή και γεύμα προς δημοσιογράφους και επαγγελματίες . Η προσέλευση σε όλες τις εκδηλώσεις του Road Show ήταν ιδιαίτερα υψηλή, και αξίζει να σημειωθεί η παρουσία κορυφαίων εντύπων του οινικού και γαστρονομικού Τύπου όπως τα Wine Spectator, Wine & Spirits, Food & Wine και Wine Enthusiast.

Την εβδομάδα από 30 Μαϊου έως 6 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη 15 Αμερικανών και Καναδών αγοραστών οίνου στους ελληνικούς αμπελώνες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν κορυφαίους οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ από περίπου 100 οινοποιεία της χώρας μας ενώ ταξίδεψαν στην Σαντορίνη, την Πελοπόννησο και τη Μακεδονία. Οι 15 επαγγελματίες επέστρεψαν ενθουσιασμένοι από την οινική τους εμπειρία δηλώνοντας ότι είναι έτοιμοι να προσθέσουν ελληνικά κρασιά στις λίστες τους.

Από 6 έως 8 Ιουνίου τα New Wines of Greece συμμετείχαν ενεργά στο 6ο συνέδριο των Wine Bloggers που έλαβε χώρα στο Penticton British Columbia και στο οποίο παρευρέθησαν περίπου 250 bloggers από τη Βόρειο Αμερική. Η ελληνική συμμετοχή περιελάμβανε μεταξύ άλλων, την αποκλειστική διάθεση ελληνικών οίνων κατά τη διάρκεια δεξίωσης που προηγήθηκε του gala βράβευσης των καλύτερων οινικών blogs της χρονιάς.

Από 10 έως 12 Ιουνίου τα New Wines of Greece πρωταγωνίστησαν στην ιδρυτική πρωτοβουλία και 1ο ετήσιο συνέδριο Menus of Change που διοργανώθηκε από κοινού από το Culinary Institute of America και το Harvard School of Public Health. Ο τίτλος του συνεδρίου είχε τίτλο : The Business of Healthy, Sustainable and Delicious Food Choices.

Τέλος από 13 έως 16 Ιουνίου τα New Wines of Greece συμμετείχαν όπως κάθε χρόνο στην έκθεση γαστρονομίας και ποτών Food & Wine Classic που έλαβε χώρα στο Άσπεν στο Κολοράντο. Η έκθεση αυτή συγκεντρώνει κάποιους από τους σημαντικότερους trend setters του χώρου της γαστρονομίας και του κρασιού στις ΗΠΑ, όπως αγοραστές αλυσίδων εστιατορίων ή σημείων λιανικής, δημοσιογράφους, celebrity chefs, tv personalities καθώς και 5000 καταναλωτές υψηλών εισοδημάτων οι οποίοι δεν διστάζουν να καταβάλουν το ασυνήθιστα υψηλό εισιτήριο εισόδου στην έκθεση, που ξεπερνά τα 1200 δολλάρια.

Τα New Wines of Greece συμμετέχουν επίσης στο ετήσιο συνέδριο της Society of Wine Educators και στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ένωσης Guild of Sommeliers. Έχουν αναλάβει επίσης τη διοργάνωση 5 εκπαιδευτικών σεμιναρίων προς τους διευθυντές των καταστημάτων του μονοπωλείου LCBO στο Οντάριο.

Ο ΟΠΕ και η ΕΔΟΑΟ προσβλέπουν στη συνέχιση της εντατικής προσπάθειας προβολής του Ελληνικού Κρασιού στην αγορά των Η.Π.Α. και τον επόμενο χρόνο, με συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις.

Πηγή: http://www.imerisia.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα