Το bike sharing έρχεται δίπλα μας και αλλάζει την καθημερινότητά μας.
Οι ποδηλάτες και τα ποδήλατα αυξάνονται στην Αθήνα (αλλά και σε όλη την Ελλάδα) όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, παρόλο που οι υποδομές δεν είναι καθόλου φιλικές προς αυτούς. Παράλληλα υπάρχουν παράπονα -απ’ όλες τις πλευρές- για την οδική συμπεριφορά – συνύπαρξη των ποδηλάτων στους δρόμους της πόλης. Αυτό είναι όμως άλλο θέμα. Αυτό που για χρόνια ζήλευαν κάποιοι από μας είναι η πληθώρα ποδηλάτων σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς και η ευκολία του να βρεις ένα ποδήλατο αν δεν έχεις δικό σου.
Πώς μπορεί κάποιος που δεν έχει ποδήλατο να βρει ένα για να χρησιμοποιήσει; Ένας τουρίστας που είναι σε μια πόλη και θέλει να κάνει βόλτα, ή ένας μόνιμος κάτοικος που θα ήθελε ένα για μερικές ώρες, είτε για διασκέδαση, άθληση, είτε για ψώνια ή μια μετάβαση σε κοντινή απόσταση. Οι λύσεις δεν είναι πολλές. Η ενοικίαση δεν είναι πάντα εύκολη ή προσιτή λύση, ενώ ο δανεισμός προϋποθέτει να έχει ποδήλατο κάποιος φίλος ή γνωστός. Ή μήπως όχι;
Η άλλη λύση είναι η ύπαρξη κοινόχρηστων ποδηλάτων. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε δημοτικά είτε μέσω κάποιας εταιρείας που συνεργάζεται με τον εκάστοτε δήμο. Κι επειδή το πρώτο είναι κάτι που μάλλον απέχει αρκετά από το να γίνει πραγματικότητα στη χώρα μας, ευτυχώς υπάρχει το δεύτερο! Η εταιρεία που δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα λέγεται Cyclopolis και ξεκίνησε την προσπάθειά της στα τέλη του 2011.
Το Bike Sharing διαφέρει από την κανονική ενοικίαση ενός ποδηλάτου κυρίως στη διάρκεια. Διότι σκοπός των κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα. Που πρακτικά σημαίνει ότι κάποιος παίρνει το ποδήλατο από έναν ειδικό αυτοματοποιημένο σταθμό, το χρησιμοποιεί όσο θέλει και το αφήνει σε έναν οποιδήποτε ειδικό σταθμό μόλις τελειώσει, όχι απαραίτητα τον ίδιο. Επισημαίνεται πως τα οφέλη από τη χρήση κοινόχρηστων ποδηλάτων σε μια περιοχή περιλαμβάνουν: βελτίωση της καθημερινής ζωής και του περιβάλλοντος, τόνωση της εμπορικής κίνησης, μείωση κυκλοφοριακού φόρτου και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών.
Για να γίνεται αυτό απαιτείται να υπάρχει ταυτοποίηση όσων επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν ένα ποδήλατο. Αυτό γίνεται εύκολο με μια απλή αίτηση που μπορεί να γίνει εγγράφως ή ηλεκτρονικά. Υπάρχει μια συνδρομή που μπορεί να είναι ημερήσια για όσους δεν το χρησιμοποιούν συχνά και κοστίζει 1 ευρώ, εβδομαδιαία με κόστος 3 ευρώ, μηνιαία με 5 ευρώ και ετήσια με 29 ευρώ. Κάθε φορά που παραλαμβάνεις ένα ποδήλατο αν το επιστρέψεις σε κάποιο σταθμό μέσα στο πρώτο δίωρο δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση. Για κάθε επόμενο δίωρο η χρέωση είναι 50 λεπτά.
Τα συστήματα Cyclopolis αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Αθήνα στους δήμους Αμαρουσίου, Νέας Σμύρνης, Μοσχάτου-Ταύρου και Μαραθώνα. Μπορεί κανείς όμως να τα βρει και στο Ναύπλιο, στο Αίγιο, στην Αρχαία Ολυμπία, στο Κιάτο, στις περιοχές Άκτιον-Βόνιτσα, στη Ρόδο και στη Φλώρινα, ενώ σύντομα θα ετοιμαστούν και στα Χανιά και στη Λήμνο.
Μακάρι να υιοθετηθεί και σε άλλους δήμους της Αττικής αλλά και όλης της Ελλάδας διότι είναι μια ιδέα που μπορεί να χρειάζεται λίγο καιρό να διαδοθεί και να λειτουργήσει, αλλά προσφέρει κάτι ουσιαστικό και επίκαιρο. Όχι μόνο ενισχύει ουσιαστικά την ευκολία μετακίνησης σε μια περιοχή, αλλά κανείς δεν πρέπει να λησμονεί την ευχαρίστηση που προσφέρει μια απλή ποδηλατάδα.
Πηγή: http://www.econews.gr