Θεαματικό άλμα από την 77η θέση της κατάταξης των εκατό πρώτων από άποψη όγκου διακινούμενων φορτίων, που κατείχε το 2011 στην 46η το 2012 σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αργά χθες από την Lloyd’s List Containerisation International που ουσιαστικά προϊδεάζουν και για το τρέχον έτος.
Στοιχεία του οποίου θα δημοσιοποιηθούν το προσεχές έτος. Η ανάλυση των στοιχείων εμφανίζει τις σημαντικές αλλαγές που συνέβησαν σε παγκόσμια κλίμακα και που ουσιαστικά διαμόρφωσαν τις εμπορευματικές ροές με τα Ασιατικά λιμάνια να εξακολουθούν να κατέχουν τις επίζηλες εννιά από τις δέκα πρώτες θέσεις,( πρώτο το λιμάνι της Shanghai της Κίνας), με μόνη εξαίρεση το Dubai που διατηρήθηκε στις ένατη θέση της κατάταξης όπου μεταξύ των εξεταζόμενων ετών για τους δέκα πρώτους δεν υπήρξαν αλλαγές θέσης.
Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων που κλήθηκαν από το “theseanation” να σχολιάσουν τα εν λόγω στοιχεία και βέβαια το άλμα του Πειραιά σημείωναν με νόημα ότι η αλλαγή θέσης οφείλεται στην αυξημένη διακίνηση φορτίων η οποία και εμφανίζεται γεωμετρικά αυξημένη από της εμφανίσεως της COSCO στον Πειραιά αλλά και της δυναμικής που παρουσίασε γενικά το λιμάνι. Δυναμικής που πέραν της εν λόγω εταιρίας απέδωσαν και στις αλλαγές που σηματοδοτεί η κρίση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων αλλά και η γενικότερη διάθεση επιτελικών στελεχών ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να επιλέγουν την συντομότερη των προσεγγίσεων στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης, που βέβαια είναι ο Πειραιάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μία ακριβώς θέση πίσω από τον Πειραιά, δηλαδή στην 47η φιγουράρει το λιμάνι του Gioia Tauro που ιστορικά αποτελούσε την εκ των «πρώτων επιλογών» των εν λόγω στελεχών αλλά και στοιχείο σύγκρισης με το σύνολο των λιμένων της Ν. Ευρώπης καθώς το εν λόγω λιμάνι είχε να επιδείξει και αναπτύξει ιδιαίτερες δεξιότητες στη διαχείριση φορτίων.
Η χρονιά πάντως κατά τους χρήστες είναι «κρίσιμη» καθώς σε κυβερνητικό επίπεδο μέλλεται να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις περί την λιμενική πολιτική με ότι αυτό θα συνεπάγεται για τη διαμόρφωση της κίνησης των ελληνικών λιμένων και άρα και της απεικόνισής τους στην εν λόγω κατάσταση των πενήντα ή εκατό πρώτων λιμένων στον κόσμο. Κατάστασης που σημειωτέον λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τις ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και βέβαια κατ επιταγή του διεθνούς εμπορίου.
Πηγή: www. theseanation.gr