14.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Το πρόσωπο της εβδομάδας: Έβελυν Ασουάντ – Ηθοποιός / Τραγουδίστρια

Πραγματικά τι να πρωτοπείς και τι να πρωτογράψεις για το συγκεκριμένο πλάσμα;” Ότι είναι αερικό; Ότι είναι ένα θαύμα της φύσης;
Ότι σε μαγνητίζει με το διαπεραστικό της βλέμμα και τη θεϊκή φωνή της;
Ή Έβελυν Ασουάντ είναι μια περίπτωση πολυτάλαντου καλλιτέχνη, που θα έπρεπε να τη γνωρίζουν οι πάντες στην Ελλάδα Το γεγονός πως ακόμα δεν έχει συμβεί δείχνει έλλειψη προσωπικοτήτων σε σημαντικές θέσεις αποφάσεων, οι οποίες αγνοούν ταλέντα, τα οποία σε άλλες χώρες θα ήταν πρώτα ονόματα.
Για μένα βέβαια και σε μυαλό και σε καρδιά είναι μια τοπ και επιτέλους ήρθε η ώρα να τη μάθουν και άλλες/οι, που δεν την έχουν ανακαλύψει.
DSCF6564ss.jpg
Έχοντας αποσπάσει στο παρελθόν διθυραμβικές κριτικές ως Αντιγόνη στην παράσταση του Σάββα Στρούμπου η απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου ανυπομονεί να παίξει ακόμα περισσότερο στον κινηματογράφο, να ντεμπουτάρει στην τηλεόραση σε μια σειρά εποχής, αλλά και να επιστρέψει ως ταξιδιώτισσα στη Συρία, τον τόπο γέννησης του πατέρα της (το παράδοξο ότι τη φετινή σεζόν παίχθηκε σειρά στην Ελλάδα, που είχε Σύριους και δεν χρησιμοποιήθηκε καν στο καστ δείχνει το επίπεδο άγνοιας πολλών στην ελληνική τηλεόραση).
Προς το παρόν ετοιμάζεται για ένα ακόμα Live με το συγκρότημα της, τους PAGAN, ενώ θεατρικά το καλοκαίρι θα την βρει ξανά στην επανάληψη των Περσών (και για μία παράσταση, της Αντιγόνης).
* Με την υποκριτική ήρθα σε επαφή πολύ μικρή όταν οι γονείς μου με έγραψαν σε μία θεατρική ομάδα, γιατί ήμουν πολύ ντροπαλή, και σκέφτηκαν ότι με αυτόν τον τρόπο πιθανόν να αποκτούσα θάρρος και να γινόμουν πιο εξωστρεφής. Τελικά έπιασε και με στιγμάτισε για πάντα. Αρκετά αργότερα στα δεκαέξι μου χρόνια γράφτηκα στο «Τεχνουργείο», ένα θεατρικό εργαστήρι στην Θεσσαλονίκη. Εκεί μου μίλησε για πρώτη φορά ο δάσκαλος μου Σ.Καλφόπουλος για τον Θ.Τερζόπουλο και το θέατρο Άττις. Όταν στα 18 μου είδα παράστασή του συνειδητοποίησα πως αυτός ήταν ο προορισμός μου.  Ακολούθησε μία διαδικασία η οποία με οδήγησε στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, και αφού τελείωσα πήγα κατευθείαν στο εργαστήρι του Θ.Τερζόπουλου όπου γνώρισα και τον Σάββα Στρούμπο. Τα υπόλοιπα είναι η μικρή μου ιστορία στο θέατρο.
evelyn assouant24 (2).jpg
* Το τραγούδι τώρα υπήρχε πάντα στη ζωή μου σαν συντροφιά. Σιγά σιγά ξεκίνησα να τραγουδάω σε διάφορες μικρές σκηνές κυρίως ρεμπέτικα, μέχρι που βρέθηκε στον δρόμο μου ο Σταύρος Τσουμάνης και μου παρουσίασε το όραμα του για τη δημιουργία ενός διονυσιακού σχήματος που θα μας συνδέσει με τον πυρήνα και τις αρχέγονες ρίζες μας. Κάτι που ήταν οικείο για μένα αφού αυτό πρεσβεύει το Θέατρο Άττις και η Ομάδα Σημείο Μηδέν που συνεργάζομαι εδώ και χρόνια. Έτσι γεννήθηκαν οι PAGAN και ξεκίνησε ένα ταξίδι με άγνωστο προορισμό σε πολύ γοητευτικά για την ιδιοσυγκρασία μου νερά.
* Η τέχνη μας είναι όσο εφήμερη τόσο αθάνατη. Τη στιγμή που γεννιέται πεθαίνει και ανοίγει την πόρτα στο υπερβατικό. Γίνεται πνεύμα που φωλιάζει στο νου και μας συνοδεύει στο άγνωστο, σα μυρωδιά που κρατάει ζωντανή τη μνήμη. Αν μπορώ να ανακαλύψω κάτι σε αυτόν τον κόσμο το κάνω με την τέχνη μου. Έτσι ερευνώ το μυστήριο της ζωής, έτσι μαθαίνω, έτσι έρχομαι πιο κοντά στην ύπαρξη μου και στα αιώνια ερωτήματα που την ταλανίζουν.
* Η τέχνη αποτελεί συνδετικό κρίκο μεταξύ των λαών του κόσμου. Είναι μια οικουμενική γλώσσα που μπορεί να γεφυρώσει τις ψυχές των ανθρώπων και να καταργήσει τα στερεότυπα που οδηγούν στον ρατσισμό και στη διχόνοια. Ακόμη και οι «τριτοκοσμικές» για κάποιους χώρες παράγουν αριστουργήματα και αυτό αποδεικνύει ότι το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής είναι αποδεσμευμένο από την ύλη. Ίσα ίσα που ορισμένες φορές η ανέχεια και η έλλειψη το τρέφουν, και γεννιούνται έργα ανεκτίμητης αξίας μέσα από τα οποία ωριμάζει ο παγκόσμιος πολιτισμός.
Evelyn Assouant (1).jpg
* Στους Πέρσες κάναμε το επόμενο βήμα με τον Σάββα. Μπήκαμε σε βαθύτερα ερμηνευτικά μονοπάτια δίνοντας έμφαση στη λεπτομέρεια. Προσεγγίσαμε την Άτοσσα μέσα από την τρέλα των ονείρων και του εφιάλτη. Ήταν ένα δύσκολο στοίχημα, γιατί αμέσως μετά από τα τρία συνεχόμενα χρόνια της Αντιγόνης, είχα να προσεγγίσω πάλι έναν τραγικό ρόλο απογυμνωμένη από τον μανδύα του προηγούμενου.
* Η Άτοσσα είναι μία βασίλισσα που ζει τον απόλυτο εφιάλτη όταν ο γιος της Ξέρξης αποφασίζει να εισβάλει με τον μυθικό στρατό του στην μικρή Ελλάδα και κατατροπώνεται. Γνωρίζει μια μεγάλη ήττα με αμέτρητες ανθρώπινες απώλειες που στοιχίζει απερίγραπτα στον περσικό λαό. Ζούμε τη στιγμή που μαθαίνει τα θλιβερά νέα και ξεδιπλώνει την τραγική πλευρά της. Μέσω της μεθόδου σκάψαμε βαθιά στον ψυχισμό της χτυπημένης από τη μοίρα άνασσας, και γεννήθηκε ο ρόλος μέσα από τις στάχτες του οδυρμού της. Το ίδιο βέβαια ίσχυε και για την υπόλοιπη  ομάδα που ήταν σχεδόν η ίδια με αυτή της Αντιγόνης. Έπρεπε να σπάσουμε τους δεσμούς που ωριμάζαμε τρία χρόνια και να τους ξαναχτίσουμε γύρω από ένα νέο πολύ διαφορετικό πυρήνα. Ήταν για όλους μας μία δοκιμασία.
* Η παράσταση των Περσών θα ξεκινήσει το καλοκαιρινό της ταξίδι στις 11 Ιουλίου στο θέατρο Βράχων στην Αθήνα. Θα είναι και η μοναδική παράσταση για φέτος στην Αθήνα και οι υπόλοιπες θα γίνουν εκτός Αττικής.
Evelyn Assouant (4).jpg
* Το κοινό που έχω με την Άτοσσα είναι πως είναι λοξή! (Γέλια)
* Σχετικά με την ερώτηση σου για το πώς βίωσα όλα εκείνα που γράφτηκαν για μένα ως Αντιγόνη θα πω ότι κάποιες από αυτές το ομολογώ ότι με συγκίνησαν. Γενικότερα όμως θεωρώ πως πρέπει να πιστεύουμε βαθιά σε αυτό που κάνουμε και να είμαστε εμείς οι κύριοι κριτές του έργου μας. Είναι πολύ δύσκολο και θέλει εξάσκηση για να φτάσουμε στο σημείο που μπορούμε να αποστασιοποιηθούμε, και να δούμε όσο το δυνατόν πιο καθαρά εάν αυτό που παράγουμε αντιπροσωπεύει την αλήθεια μας. Είμαι ευγνώμων που είχα τη δυνατότητα να υποδυθώ έναν τέτοιο ρόλο.
* Ο μονόλογος του κομμού για μένα είναι από τους κορυφαίους θεατρικούς μονολόγους παγκοσμίως. Κάθε φορά που τον διάβαζα συγκινούμουν. Όπως συγκινούμαι πραγματικά κι επί σκηνής. Επίσης ήταν η πρώτη φορά που βγήκα καλοκαιρινή περιοδεία στη ζωή μου, και από τη μικρή σκηνή του Άττις βρέθηκα σε μεγάλα ανοιχτά θέατρα να υποδύομαι την Αντιγόνη. Δουλέψαμε και δούλεψα πάρα πολύ και όλα αυτά που γράφτηκαν ήταν κατά κάποιο τρόπο μία ηθική δικαίωση. Εδώ να σημειώσω ότι θα δοθεί μια τελευταία ευκαιρία για όσους δεν την είδαν, στις 14 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Πέτρας στην Αθήνα.
Evelyn Assouant (1).PNG
* Το θέατρο πρέπει να προσβλέπει στο μετά. Να οραματίζεται, να ανοίγει διαδρομές που χαράσσουν ψυχικά και πνευματικά μονοπάτια και όχι απλώς να ζει το τώρα. Αυτή η πνευματικότητα λείπει σε γενικές γραμμές από το θεατρικό τοπίο στην Ελλάδα, χωρίς αυτό να αποτελεί βέβαια κανόνα.
* Υπάρχουν καλλιτέχνες που θαυμάζω τόσο πνευματικά όσο και για το έργο τους. Καλλιτέχνες όπως ο Περικλής Μουστάκης ή ο Άρης Ρέτσος με τους οποίους θα ήταν μάθημα ζωής για μένα μια συνεργασία.
* Από ρόλους που θα ήθελα στο μέλλον.. πολλούς! Ο ρόλος που τρέφω τη μεγαλύτερη επιθυμία εδώ και χρόνια είναι αυτός της Μήδειας. Είναι βαθιά ακραίος και με εξιτάρει η ιδέα να ζήσω το στάδιο της έρευνας του. Να δω που βρίσκομαι εγώ μέσα σ’ αυτόν.
evelyn assouant24 (1).jpg
* Το τελευταίο διάστημα έχω μια βαθιά επιθυμία να κάνω σινεμά. Δεν μου έχει δοθεί ουσιαστικά η ευκαιρία και με αφορμή τη συνέντευξη είναι η στιγμή να το εκφράσω. Και περιμένω προτάσεις! (γέλια) Θεωρώ ότι το επίπεδο των συντελεστών του κινηματογράφου στην Ελλάδα είναι υψηλό. Μπορούν να γίνουν διαμάντια αλλά χρειάζεται μια πρόσθετη στήριξη γιατί είναι υψηλές οι οικονομικές απαιτήσεις.
* Είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με την Ασημίνα Προέδρου στην πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία «Πίσω από τις θημωνιές» η οποία έχει ήδη αποσπάσει τα πρώτα βραβεία σε φεστιβάλ του εξωτερικού. Θα ήθελα πολύ να δοθεί ξανά η ευκαιρία να συνεργαστούμε, γιατί εκτός από μεγάλη καλλιτέχνιδα είναι και ένας εξαιρετικός άνθρωπος. Γενικότερα υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι σκηνοθέτες στην Ελλάδα. Θα αναφέρω ενδεικτικά τον Γιώργο Λάνθιμο, τον Γιάννη Οικονομίδη, τον Αλέξανδρο Αβρανά, τον Τζώρτζη Γρηγοράκη, τον Γιώργο Γούση, τον Γιώργο Ζώη, την Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη. Όλα δείχνουν πως ο κινηματογράφος στην Ελλάδα ανθίζει και ξεφεύγει από τα εμπορικά κλισέ που μονοπωλούσαν τις αίθουσες για δεκαετίες. Είναι πολύ σημαντικό, όμως και δε συμβαίνει το κράτος να στηρίζει αυτή την προσπάθεια τώρα που το εγχώριο σινεμά εγκαθιδρύει τη δική του άποψη, για να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο.
* Κεφάλαιο Pagan. Με είχε δει στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» ο Δημήτρης ο κιθαρίστας μας, όπου έκανα κάποια φωνητικά. Λίγες ημέρες αργότερα γνωρίστηκε με τον Σταύρο τον ιδρυτή της μπάντας ο οποίος του πρότεινε να μπει στο σχημα από το οποίο έλλειπε το τελευταίο μέλος, ο τραγουδιστής. Έλεγε πως ψαχνει πολύ καιρό για κάποιον που να μπορεί να μεταφέρει με θεατρικότητα όλα αυτά που οραματιζόταν για τους PAGAN. Τότε ο Δημήτρης έκανε τη σύνδεση και με πρότεινε. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μας.
evelyn assouant0.jpg
* Ηχογραφήσαμε το πρώτο κομμάτι (Nona) λίγο αργότερα βγήκε η «Σφαγή» και στη συνέχεια, μέσα στο δεύτερο lock down, έγινε στον Σταύρο (Τσουμάνης) η πρόταση να γράψει μουσική για μία διαφήμιση εμφιαλωμένου νερού, στην οποία θα χόρευε εναν γήινο χορό ο αγαπημένος μας Τάσος Νούσιας. Ετσι γεννήθηκε το «Hydro» και για πρώτη φορά η μουσική μας απλώθηκε στο ευρύ κοινό. Η ανταπόκριση του κόσμου, που δεν γνώριζε αρχικά ποιος κρύβεται πίσω από το τραγούδι, ήταν πολύ ενθουσιώδης, και μας έδωσε το βήμα που χρειαζόμασταν για να συνεχίσουμε την παραγωγή και να σχεδιάσουμε τις πρώτες ζωντανές εμφανίσεις μας.
*  Ο Σταύρος μου έλεγε εξ αρχής ότι θέλει να πλάσουμε τις ερμηνείες των τραγουδιών χωρίς περιττά στολίδια. Να εστιάσουμε στον πυρήνα και στη δραματουργία τους και να μεταφέρουμε τις ιστορίες. Όχι απλά το τραγούδισμα. Ήθελε δηλαδή να έχει θεατρικότητα ο τρόπος που θα τραγουδήσω. Οφείλουμε να οδηγήσουμε τον ακροατή να βλέπει εικόνες και όχι να ακούει λέξεις. Αυτή η τριβή έφερε την ιδέα να εκμεταλλευτούμε και την υποκριτική μου πλευρά μέχρι που μπήκε στην οικογένεια των PAGAN η Marlene (Kaminsky) και άρχισε να πλάθεται η σκηνική μας παρουσία με έναν τρόπο που μάλλον κανείς μας δεν είχε ξαναβιώσει. Έτσι η συναυλία που ετοιμάζαμε αποκτούσε μορφή παράστασης. Η σχέση μου με την αρχαία τραγωδία σε συνδυασμό με την αρχέγονη τάση της μπάντας μου έδωσαν τον τίτλο «τραγωδιάρα»!
* Επί σκηνής είμαστε έξι, αλλά υπάρχουν και άλλοι συνεργάτες στο backstage που χωρίς αυτούς δεν μπορει να υλοποιηθεί η παραγωγή. Είμαστε μία καλλιτεχνική κίνηση με πυρήνα τη δύναμη της ρίζας μας που ξεπερνάει τα όρια του συγκροτήματος. Ωριμάζουμε μία περφορμανς που δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί. Τα θεατρικά και τα χορευτικά στοιχεία, τα κοστούμια και τα σκηνικά που διαρκώς εξελίσσουμε δημιουργούν έναν καινούργιο κόσμο.
evelyn assouant24 (4).jpg
* Στήνεται μία τελετουργία βασισμένη στην ανάγκη μας να ταξιδέψουμε στις μνήμες που φωλιάζουν στη λήθη στα αχαρτογράφητα νερά της ψυχής. Το μεγάλο όνειρο είναι να ταξιδέψουμε την κουλτούρα μας σε όλο τον κόσμο, και να διεισδύουν οι άνθρωποι στη βαθιές ρίζες του πολιτισμού μας. Προσωρινά ξεκινάμε ένα ταξίδι σε κάποιους προορισμούς στην Ελλάδα και σχεδιάζουμε έναν δυνατό χειμώνα. Οι επόμενες εμφανίσεις μας τον Ιούνιο είναι στις 14 στο Gazarte με τις Trio Mandili και στις 22 στην Υπάτη.
* Ο πατέρας μου κατάγεται από τη Δαμασκό και το Χαλέπι. Πήγαινα συχνά μέχρι τα πέντε μου χρόνια όσο κατοικούσαν εκεί ο παππούς και η γιαγιά μου. Ήταν και η κατάσταση ακόμη ήρεμη στο εσωτερικό της Συρίας. Στη συνέχεια σχεδόν όλο το σόι του πατέρα μου μετανάστευσε στον Καναδά και σταματήσαμε τις επισκέψεις.* Ο παππούς είχε πρωτοφύγει από τη χώρα πριν ακόμα γεννηθώ. Έβλεπε πως ο φονταμενταλισμός εξαπλωνόταν επικίνδυνα, και έτσι πήρε δυστυχώς τη δύσκολη απόφαση να φύγει με την οικογένεια του από τη χώρα. Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο δύσκολο είναι να ξεριζώνεσαι από τον τόπο σου γιατί επίκειται πόλεμος. Στη συνέχεια ο πατέρας μου γνώρισε την Ελληνίδα μητέρα μου στο Βέλγιο, που έκαναν μεταπτυχιακό, και αποφάσισαν να ζήσουν στην Ελλάδα. Έτσι γεννήθηκα Σαλονικιά!

Evelyn Assouant (11).jpg
* Η αλήθεια είναι πως θα ήθελα πολύ να πάω να δω τα μέρη που μεγάλωσε ο πατέρας μου τώρα που έχω τη συνείδηση. Έχω ακούσει τόσα πολλά και έχω ανάγκη να συνδεθώ με την κουλτούρα ενός λαού που φέρω τα γονίδια.
* Πιο πολύ εύχομαι να ηρεμήσει ο τόπος και να σταματήσουν οι εχθροπραξίες για πάντα. Να ξαναβρούν οι άνθρωποι την ευτυχία τους και να αποκτήσει πάλι η Συρία την αίγλη του παρελθόντος.
* Στο All4fun μου αρέσει ο ένας και μοναδικός casting director, αθλητικός συντάκτης, “μαφιόζος” του διαδικτύου, οραματιστής, παντογνώστης για με, ο αγαπημένος Κυριάκοοοοοοοοοοοοος, που συν τοις άλλοις με κάνει πάντα και γελάω…
4454.PNG
& Αναλυτικές πληροφορίες για τους “Πέρσες” ΕΔΩ
&& Η σελίδα των PAGAN στο f/b ΕΔΩ:
&&& Η κεντρική φωτό της συνέντευξης είναι της Μαριάννας Αναγνωστοπούλου.
Του Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 4/6/2023

Evelyn Assouant (7).jpgEvelyn Assouant (5).jpg
Evelyn Assouant (10).jpgevelyn assouant24 (3).jpg

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα