14.9 C
Athens
Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2025

Η επιλογή της εβδομάδας: “Steel Manolias” του Robert Harling στον Προσωρινό

Αποφοίτησαν από την δραματική σχολή σ΄ ένα έτος γεμάτο κορίτσια. Σε μια συνέχεια δεδομένα δύσκολη για εκείνες επέλεξαν να διαβούν έναν από τους δρόμους διαφυγής που ανοίγεται μπροστά σε κάθε νέο ηθοποιό.
 
Έτσι και με την σκηνοθετική καθοδήγηση της δασκάλας τους Νέλλης Καρρά αποφάσισαν να συνεχίσουν την παράσταση την οποία είχαν επιλέξει για πτυχιακή άσκηση στο τρίτο και τελευταίο έτος και εκτός των στενότερων ορίων της σχολής τους.
 
Το “Steel Manolias” παρουσιάστηκε για λίγες μόνο φορές στον “Προσωρινό” (χώρος απέναντι από το Ναυτικό Νοσοκομείο) και κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις.
 
Την αφετηρία της παράστασης σηματοδότησε η μετάφραση της Μαριλού Ταμβάκη, η οποία δεν εμφανίζεται επί σκηνής, αλλά είναι σαν να το πράττει. Από την οργάνωση των πάντων στη λειτουργικότητα τους, αλλά και ως άμεσης βοηθού της Νέλλης.
 
Το κείμενο του Robert Harling είναι από μόνο του συγκινητικό. Όπως και η ιστορία, η οποία μάλιστα αντλείται από τη ζωή του συγγραφέα.  Αλλά χρειάζεται να σε παρασύρει και το καστ.
 
Ξεκινάω από την Χριστίνα Μάλλιου. Με είχε εντυπωσιάσει θυμάμαι και στην “Κυρά της Θάλασσας”. Αν θεωρήσουμε όπως λέει και εκείνη, ωστόσο, ότι εκείνος ο ρόλος της ήταν αβανταδόρικος, τώρα εδώ έχουμε να κάνουμε με μια ηθοποιό υψυλών προδιαγραφών. Πέρα από την άψογη απόδοση του ρόλου της Αννέλ, κοιτούσα πως συμπεριφερόταν ακόμη και στις σιωπές της, αλλά και όταν ο χαρακτήρας της δε συμμετείχε στους διαλόγους. Ήταν πάντα εκεί. Απορώ όταν έδινε εξετάσεις πως δεν είχε περάσει στο Εθνικό.
 
Η Φανή Λύκου είναι μια βροντερή παρουσία στο έργο ως Κλαιρή. Δυνατή φωνή με πολύ καλή άρθρωση καταφέρνει παρά το νεαρό της ηλικίας της να πείθει πως είναι μια μεσήλικη plus χήρα.
 
Επιβλητική η Γουίζερ της Μπέττυς Σαράντη, με τον απαιτούμενο ενθουσιασμό της ιδιοκτήτριας του κομμωτηρίου Τρούβη η Λίλιαν Αντωνίου και με το εύθραστο της Σέλμπυ η Άννα Τζορτζίκια.
 
Η Ιόλη Χαραλαμποπούλου αφήνει πίσω της το νεανικό της λουκ για να μεταμορφωθεί με επιτυχία σε μια 40άρα πλούσια Αμερικάνα του Νότου.
 
Πέρα από τη σημασία του κειμένου και την αξία των μηνυμάτων του έργου του Χάρλινγκ, αξίζει να δείτε αυτήν τη δουλειά για να στηρίζετε και τις προσπάθειες των νέων ομάδων να ορθοποδήσουν στην Αθήνα των 1000+ παραστάσεων. 
 
Ομάδων που παλεύουν στις αντιξοοότητες, που καταθέτουν μια τίμια πρόταση χωρίς να στηρίζονται στη διαφήμιση γνωστών μέσων ενημέρωσης και το περίφημο “ξεπούλημα” να στηριχθούν σε καστ με τη συμμετοχή ονομάτων-κραχτών (ή επωνύμων όπως αλλιώς αποκαλούνται ή “τηλεοπτικών” ή εχόντων χιλιάδων φόλοουερς στο ίνσταγκραμ κλπ.)
 
Ο χώρος αν και μικρός αρκετά είναι στημένος με τέτοιο τρόπο σκηνοθετικά, που καταφέρνει να πείθει τον θεατή ότι βρίσκεται όντως σ’ ένα αληθινό κομμωτήριο.
 
Η δε απουσία αντρών ηθοποιών και χαρακτήρων (για τους οποίους ακούμε, αλλά δεν βλέπουμε) εντείνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι όντως σ’ ένα κομμωτήριο με πελάτισσες γυναίκες. Αλλά παράλληλα εντείνει και τη φαντασία των θεατών για το πώς θα ήταν οι συγκεκριμένοι ήρωες…
 
Toυ Κυριάκου Κουρουτσαβούρη, 9/11/2019
 
Ακολουθεί το Δ.Τ
 

Πυροβολισμοί, γαβγίσματα, γάμοι σε αποχρώσεις του ροζ, σκυλιά με τσακισμένα νεύρα, πρωταθλήματα, καυστικές ατάκες και πολλή αγάπη.

Όλα αυτά χωρούν σε ένα μικρό κομμωτήριο της Λουϊζιάνα στον Αμερικάνικο Νότο. Στο κομμωτήριο γεννιέται ένας αμιγώς γυναικείος μικρόκοσμος, που σιγά-σιγά ξεδιπλώνει την απεραντοσύνη του.

Έξι πολύ διαφορετικές και ξεχωριστές γυναίκες συναντιούνται εκεί. Ευαίσθητες και ντελικάτες όσο τα άνθη της μανόλιας, αλλά ταυτόχρονα σκληρές και ανθεκτικές όσο το ατσάλι.

Τις συνδέει μια ειλικρινής φιλία, που γεφυρώνει τις διαφορές τους και τις οδηγεί να αντιμετωπίζουν τα πάντα ενωμένες – γάμους, χαρές, λύπες, χωρισμούς, αποχωρισμούς, το θάνατο αλλά και την ίδια την ζωή. Οι Steel Magnolias δεν γράφτηκαν με το μυαλό, μα με την καρδιά.

7_.jpg

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Επιμέλεια Σκηνοθεσίας: Νέλλη Καρρά
Μετάφραση – Οργάνωση Παραγωγής: Μαριλού Ταμβάκη
Σχεδιασμός Φωτισμού: Κ. Αλέξης Αλάτσης
Φωτογραφίες – Trailer: Άννα Παπανικολάου
Graphic design: Θοδωρής Ταμβάκης
Επιμέλεια ήχου: Παναγιώτης Μπιζούτης

Επικοινωνία: Κουλοχέρη Ιωάννα

Διανομή:

Τρούβυ: Λίλιαν Αντωνίου
Αννέλ: Χριστίνα Μάλλιου
Κλαιρή: Φανή Λύκου
Σέλμπυ: Άννα Τζορτζίκια
Μαλύν: Ιόλη Χαραλαμποπούλου
Γουίζερ: Μπέτυ Σαράντη

Φωνή Εκφωνητή: Μιχάλης Βρετός

Διάρκεια Παράστασης: 2 ώρες και 15 λεπτά ( Με διάλειμμα )

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Από 8/11 έως 15/12
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20:30 μ.μ.

Προσωρινός

Δεινοκράτους 103, Κολωνάκι, 11521

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό: 10€
Φοιτητικό: 8€
Ατέλεια – Ανέργων: 5€

Τηλέφωνο κρατήσεων:6947395595
Ώρες επικοινωνίας: 17:00 – 22:00

Δείτε την εκδήλωση στο Facebook εδώ

Δείτε το teaser της παράστασης εδώ

steelmagnolias1.jpg

Επιστολή της Γενικής Γραμματείας του Συλόγου Διαβητικών ΑΘήνας  

Ένα θεατρικό έργο… Μια θεατρική παράσταση προκλήσεων, με έντονα στοιχεία κωμωδίας και δράματος. Οι σχέσεις, που χτίζονται μέσα στον κλειστό χώρο ενός κομμωτηρίου, ξεδιπλώνουν τον θαυμαστό κόσμο της γυναικείας φύσης. Η φιλία,το καυστικό χιούμορ, η μητρότητα, η αλληλεγγύη, οι κοινωνικές αντιθέσεις και οι σχέσεις που ξετυλίγονται γύρω από μια χρόνια πάθηση, όπως ο νεανικός σακχαρώδης διαβήτης, δίνουν άπειρες δυνατότητες στις ηθοποιούς να ξεδιπλώσουν το υποκριτικό τους ταλέντο.

Αυτό που ξεχωρίζει την παράσταση, είναι η αυξημένη ενσυναίσθηση των συντελεστών της. Ήλθαν σε επαφή με τον Σύλλογο Διαβητικών Αθήνας και ζήτησαν τη γνώμη των ιδίων των πασχόντων για τον διαβήτη, μια νόσο με τεράστιες οικονομικές, κοινωνικές και ψυχικές διαστάσεις. Η πράξη αυτή δείχνει ότι στη νέα γενιά ηθοποιών υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι, που ποιούν ήθος.

Το πρωτότυπο θεατρικό κείμενο, που πολλοί γνωρίζουν από την βραβευμένη ομώνυμη κινηματογραφική ταινία, αναφέρεται σε μια εποχή στην οποία τα ιατρικά δεδομένα απέχουν πολύ από τα σημερινά. Αυτό δεν άφησε περιθώρια στην εξαίρετη νέα μεταφράστρια να αποτυπώσει τα άλματα της ιατρικής επιστήμης και τεχνολογίας,μέσω των οποίων η ζωή των παιδιών και νέων με διαβήτη έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση τις προηγούμενες δεκαετίες.

Ασφαλώς δεν είναι αυτός ο σκοπός του θεατρικού έργου. Χρέος του ΣΥΔΑ, που εκπροσωπεί τους ανθρώπους με διαβήτη, είναι να επισημάνει ότι εδώ και πολλά χρόνια  η διαβητική γυναίκα μπορεί να χαρεί τη μητρότητα και να φέρει στον κόσμο ένα ή και περισσότερα παιδιά. Η ανακάλυψη της ινσουλίνης το 1923, η ιατρική έρευνα που ακολούθησε, η αλματώδης εξέλιξη της Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Διατροφολογίας και Ψυχολογίας, καθώς και οι νέες μέθοδοι εκπαίδευσης του διαβητικού, για τον  αυτοέλεγχο και  την  αυτορύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, οδήγησαν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πασχόντων. Μειώθηκε έτσι ο κίνδυνος εμφάνισης δυσάρεστων επιπλοκών, όπως η διαβητική νεφροπάθεια, από την οποία πάσχει η ηρωίδα του έργουShelby.Φυσικά, δεν θέλουμε να εξωραΐσουμε τις δυσκολίες που αναμφίβολα αντιμετωπίζει ο διαβητικός/ή ακόμα και σήμερα στην καθημερινότητα του/της, ούτε να κλείσουμε τα μάτια μπροστά στο ενδεχόμενο εμφάνισης δυσάρεστων επιπλοκών. Όλα αυτά, όμως, μπορούν να αποφευχθούν, υπό την προϋπόθεση ότι οι διαβητικοί και χρόνια πάσχοντες θα έχουν δωρεάν πρόσβαση στις νέες θεραπευτικές και τεχνολογικές μεθόδους, που υπόσχονται μια καλύτερη ζωή. Και υπό την προϋπόθεση ότι η κοινωνία θα γυρίσει την πλάτη της σε σκοτεινά κοινωνικά στερεότυπα και προκαταλήψεις του παρελθόντος.

Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές της παράστασης, που μας έδωσαν την ευκαιρία να δώσουμε από τη θέση των ίδιων των πασχόντων με Σ.Δ. ένα μήνυμα αισιοδοξίας. Αισιοδοξία που στηρίζεται στο γεγονός ότι κάθε δυσκολία αντιμετωπίζεται με τη Γνώση που δίνει Δύναμη και Προλαμβάνει. 

Σύλλογος Διαβητικών Αθήνας

Αλεξανδρουπόλεως 25, Αμπελόκηποι

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2102776078

Ενημερωτική Ιστοσελίδα για τον Διαβήτη: www.diabeteslife.gr

email:syned.hellas@gmail.com

Λίγα λόγια για τον Προσωρινό…

O Προσωρινός ιδρύθηκε το 2010 από τη Γιούλα Μπούνταλη στη θέση ενός ισόγειου χώρου γραφείων στην οδό Δεινοκράτους 103, πίσω από το Ναυτικό Νοσοκομείο. Η πρώτη παράσταση που παρουσίασε ήταν η περφόρμανς της Γιούλας Μπούνταλη, Καυκασιανός Φοίνικας, σε σκηνοθεσία Γιώργου Συμεωνίδη το 2011. Από τότε μέχρι σήμερα, υπήρξε χώρος υποδοχής και παρουσίασης θεατρικών παραστάσεων, και χώρος σεμιναρίων και προβών για το σινεμά και το θέατρο. Ανάμεσα στις παραστάσεις που έχουν παρουσιαστεί στον Προσωρινό, είναι το Κορίτσι-Μπαταρία σε σκηνοθεσία Ευριπίδη Λασκαρίδη με την Όλια Λαζαρίδου,το Lapsus της Καίης Τσιτσέλη σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα με την Αμαλία Μουτούση, το Julius σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή με την Αγλαΐα Παππά, το Ταξίδι στην Άκρη της Νύχτας του Σελίν σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή με τον Γιάννη Χαριτοδιπλωμένο, το Ντουίνο-Αθήνατου Ρίλκε σε σκηνοθεσία Βίκου Ναχμία με τις Αμαλία Μουτούση, Όλια Λαζαρίδου και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, και Ο Ουρανός Κατακόκκινος και Σ’ Εσας που μ’ Ακούτε της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή με την Λυδία Κονιόρδου, Με την performance Καπνοτόπια που σχεδίασαν η Γιούλα Μπούνταλη και ο Σύλλας Τζουμέρκας, ο ριζικά ανανεωμένος Προσωρινός, περνάει στη Β΄φάση της λειτουργίας του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Άρθρα