40ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
23ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
ΔΡΑΜΑΣ
18-23 Σεπτεμβρίου 2017
40 XΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ: ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΜΑΚΡΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας σε λίγες μέρες έχει γενέθλια: κλείνει τα σαράντα, και το γιορτάζει στις 18-23/9 με τον πλέον ουσιαστικό αλλά και νεανικό τρόπο, επιφυλάσσοντας στο κοινό του εκπλήξεις και βέβαια, τις καλύτερες ταινίες της φετινής παραγωγής.
Με ρεκόρ αιτήσεων συμμετοχής φέτος, το 40ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας θα διεξαχθεί στα «Ολύμπια» και το Δημοτικό Ωδείο, δίνοντας το καθιερωμένο του ραντεβού με το πιο ζωντανό κομμάτι της ελληνικής κινηματογραφίας: τους νέους Έλληνες μικρομηκάδες. Αλλά και αυτούς που επιμένουν στην μικρή φόρμα αντιμετωπίζοντας την μικρού μήκους ταινία όπως της αξίζει: ως ένα αυτόνομο έργο τέχνης.
Στη φετινή διοργάνωση θα προβληθούν συνολικά 161 ταινίες από 54 χώρες (σε όλα τα προγράμματά της).
ΣΑΡΑΝΤΑ ΑΛΛΑ…ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Όταν η Κινηματογραφική Λέσχη Δράμας ξεκινούσε δειλά αλλά με πολλή όρεξη και μεράκι, χωρίς την βοήθεια κανενός, το Φεστιβάλ, το 1978, κανείς από τους πρωτεργάτες δεν μπορούσε να φανταστεί την πορεία και εξέλιξη που θα είχε η διοργάνωση αυτή. Το 1989 μια ομάδα νέων κινηματογραφιστών ζήτησαν από το Υπουργείο Πολιτισμού τη θεσμοθέτηση Εθνικού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στην πόλη της Δράμας. Και τα κατάφεραν.
Πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι η Δράμα ήθελε και μπορούσε να κρατήσει το Φεστιβάλ. Σήμερα, το Επίσημο Εθνικό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα του είδους του στην Ευρώπη.
Η πορεία μέσα στα χρόνια, έδειξε πως το Φεστιβάλ Δράμας έχει καταξιωθεί όχι μόνο στον κινηματογραφικό χώρο αλλά και στη συνείδηση του κοινού ως χώρος ανάδειξης και παραγωγής πολιτισμού. Αυτό αποδεικνύεται όχι μόνο από τις ολοένα αυξανόμενες αιτήσεις συμμετοχής αλλά και από το συνεχώς αυξανόμενο αριθμό του κοινού που παρακολουθεί τις προβολές. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως, τις προβολές παρακολουθούν κάθε χρόνο περισσότεροι από δέκα χιλιάδες θεατές.
Το υψηλό επίπεδο των επιλογών του σε καλλιτεχνικό έργο αλλά και το άριστο επίπεδο οργάνωσης του, συνέβαλαν στην αναγνώρισή του από την European Film Academy (EFA) ως ένα από τα σημαντικότερα Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα να συγκαταλεγεί στο δίκτυο συνεργαζομένων Φεστιβάλ με την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου και να απονεμηθεί στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Αντώνη Παπαδόπουλο ο τιμητικός τίτλος μέλους με δικαίωμα ψήφου.
Και φέτος, η Fipresci (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου) και η Βουλή των Ελλήνων θα απονείμουν το δικό τους βραβείο στο Διεθνές Τμήμα του Φεστιβάλ, αναγνωρίζοντας και τιμώντας την προσφορά του φεστιβάλ. Φέτος δε, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας τελεί υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων.
Ο μεγαλύτερος βέβαια σύμμαχος του φεστιβάλ Δράμας είναι η ίδια η πόλη, και ο Δήμος, που το αγκαλιάζει τέσσερις δεκαετίες τώρα.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
Από τις 223 αιτήσεις που κατατέθηκαν φέτος (τις περισσότερες στην ιστορία του), επιλέχθηκαν 66 ταινίες που θα διεκδικήσουν τα βραβεία του φεστιβάλ. Ανάμεσά τους 4 ντοκιμαντέρ και 2 animation. Συμμετέχουν αρκετοί παλιοί γνώριμοι του φεστιβάλ που έχουν διακριθεί στο παρελθόν αλλά και πολλοί πρωτοεμφανιζόμενοι. Αξίζει να αναφέρουμε πως στην φετινή διοργάνωση το ένα τρίτο των σκηνοθετών είναι γένους θηλυκού ενώ μια γυναίκα, η Κατερίνα Μαραγκουδάκη προεδρεύει στην κριτική επιτροπή, που απαρτίζεται κατά πλειοψηφία από γυναίκες. Φέτος, επιστρέφουν μετά από χρόνια στον κινηματογράφο δημιουργοί που στο παρελθόν έχουν γυρίσει μεγάλου μήκους ταινία, ενώ το σκηνοθετικό τους ντεμπούτο κάνουν και κάποιοι νεαροί ηθοποιοί.
Οι φετινές «μικρές» που διαγωνίζονται, είναι ανεξάρτητες στην πλειονότητά τους παραγωγές. Στα ονόματα των παραγωγών που συμμετέχουν φέτος συναντάμε πολλούς που έχουν συνδέσει το όνομα τους με την διεθνή πλέον απήχηση του ελληνικού σινεμά.
H οικονομική κρίση και το προσφυγικό συνεχίζουν να απασχολούν μια μερίδα των νεαρών δημιουργών: ανεργία, φτώχια, τοκογλυφία, επαγγελματική κατάρρευση, άστεγοι, τράπεζες, γιάπηδες σε κρίση. Όμως φέτος φαίνεται πως νέες θεματικές ενότητες έχουν έρθει στο προσκήνιο: τα γηρατειά, το αλτσχάϊμερ, η κακοποίηση των ζώων και τα κοινωνικά προβλήματα που σχετίζονται με την έμφυλη ταυτότητα μοιάζουν να κυριαρχούν -χωρίς να λείπουν φέτος οι κωμωδίες, οι ταινίες φαντασίας, ακόμα και οι μετααποκαλυπτικές ιστορίες που αξιοποιούν με ευφάνταστο τρόπο την λαϊκή παράδοση. Το μετρό της Αθήνας είναι ένας προνομιακός χώρος για κάποιες από τις ταινίες. Σε αυτόν τον υποβλητικό, υπογειο χώρο του σιδηροδρόμου αναδεικνύονται πτυχές της καθημερινής δραματικότητας.
Οι ανθρώπινες σχέσεις, η διαχείριση της απώλειας και ο έρωτας (ακόμα και στην Τρίτη ηλικία) συνεχίζουν να εμπνέουν τους δημιουργούς, όπως και η γενικευμένη δυσανεξία απέναντι στη διαφορετικότητα. Η εικονική πραγματικότητα των μίντια και τα αδιέξοδα των νέων στην επαρχία βρίσκονται στον πυρήνα κάποιων άλλων ιστοριών.
Το λεγόμενο «weird cinema» επίσης δεν λείπει, αλλά οι νέοι κινηματογραφιστές το «υπηρετούν» με έναν φρέσκο, δημιουργικό και αστείο πολλές φορές τρόπο.
Περισσότεροι από κάθε άλλη χρονιά, είναι οι δημοφιλείς ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν στις ταινίες του διαγωνιστικού. Είναι προφανές πως δεν επιθυμούν απλώς να βοηθήσουν τους νέους σκηνοθέτες στα πρώτα τους βήματα, όπως συνέβαινε παλιότερα, αλλά αντιμετωπίζουν πλέον την μικρού μήκους ταινία ως ένα όχημα ανάδειξης της υποκριτικής τους δεινότητας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους:
Γ.Στάνκογλου, Μ.Παπαδημητρίου, Μ.Μαυροματάκη, Α.Καραζήση, Κ.Καρβούνη, Μ.Σκουλά, Β.Ανδρεαδάκη, Ε.Λίτση, Ξ.Καλογεροπούλου, Μ.Καλλιμάνη, Πρ.Αλειφερόπουλο, Υ.Μαλτέζου, Σ.Κόκκαλη, Γ.Σκαφιδά, Μ.Ζορμπά, Μ.Γιαννάτου, Μ.Κεχαγιόγλου, Γ.Κέντρο, Ν.Γεωργάκη, Α.Σακελλαροπούλου, Φ.Βαξεβάνη και Μ.Αλιφέρη..
Σε ρόλους έκπληξη εμφανίζονται: ο γνωστός σκηνοθέτης Γιώργος Τσεμπερόπουλος, ο Αντώνης Ρέλλας, σκηνοθέτης με αναπηρία, ακτιβιστής κι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Κίνησης Καλλιτεχνών με Αναπηρία, αλλά και η ηθοποιός και trans performer Εύα Κουμαριανού.
.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Τα μέλη της φετινής κριτικής επιτροπής είναι κινηματογραφιστές που στο παρελθόν έχουν βραβευθεί στο Φεστιβάλ Δράμας.
Πρόεδρος: Kατερίνα Μαραγκουδάκη, διευθύντρια φωτογραφίας
Μέλη (με αλφαβητική σειρά):
Ιφιγένεια Κοτσώνη, σκηνοθέτις, σεναριογράφος
Θέλγια Πετράκη, σκηνοθέτις,
Γιάννης Σακαρίδης, σκηνοθέτης, παραγωγός
Σπύρος Ταραβήρας, σκηνοθέτης,παραγωγός, σεναριογράφος
Τον ρόλο του κριτικού σχολιαστή του φετινού ελληνικού προγράμματος (Grand Temoin) έχει αναλάβει η ιστορικός κινηματογράφου Γιάννα Αθανασάτου.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Πρόεδρος: Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συγγραφέας, δημοσιογράφος, κριτικός και ιστορικός κινηματογράφου
Μέλη:
Katia Scarton Kim: σκηνοθέτης, ηθοποιός (Γαλλία)
Christie Huysmans: συγγραφέας, δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου (Βέλγιο)
Goran Radovanovic: συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός (Σερβία)
Filipe Pereira: διευθυντής Φεστιβάλ, επιμελητής προγράμματος (Πορτογαλία)
Grand Temoin του Διεθνούς προγράμματος θα είναι η Manuela Cernat (Ρουμανία), Συγγραφέας, Ιστορικός Κινηματογράφου, Δημοσιογράφος, Σεναριογράφος.
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΤΜΗΜΑ
Το Φεστιβάλ, που φέτος συμπληρώνει 23 χρόνια από την διεθνοποίησή του, θα προβάλλει 54 ταινίες από 48 χώρες του κόσμου που περιλαμβάνουν μέχρι και το Περού. Αξίζει να αναφερθεί πως περισσότερες από τις μισές ταινίες που διαγωνίζονται είναι παραγωγής 2017.
Στο Διεθνές Διαγωνιστικό επελέγησαν να συμμετάσχουν οι εξής ταινίες από Ελλάδα:
«Play»του Β.Λυμπερόπουλου
«Φράγμα» του Γ.Τελτζίδη
«Ράγες» της Ε.Φέσσα
Και από την Κύπρο:
«Η ασήμαντη ζωή της Έλλης Παυλή» του Μ.Χαπέσιη
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
*η γερμανική ταινια «Chuckwall» καθώς και το αυστραλέζικο «Goat boy» καταπιάνονται με ελληνικά θέματα.
*Η ταινία «The Guilt, probably», πέρυσι βραβεύτηκε στις Κάννες στο τμήμα Cinefondation
* Το αντιναζιστικό τσέχικο animation «Shadow over Prague», βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία και ο υπερήρωας πρωταγωνιστής σε έναν πραγματικό Τσέχο ήρωα του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου
*Στην ισπανική ταινία «Miss Wamba» πρωταγωνιστεί η Ρουθ Ντίαζ, γνωστή μας από την περσυνή ταινία μεγάλου μήκους «Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου».
*Ο Στέφανο Παραντίζο, σκηνοθέτης της ιταλικής ταινίας «Papillon», έχει εργαστεί ως κάμεραμαν στο Χόλιγουντ, σε ταινίες όπως ο περσυνός «Μπεν Χούρ» αλλά και ο «Αμερικάνος» με τον Τζορτζ Κλούνι.
DRAMA PITCHING LAB
Το Φεστιβάλ Δράμας συνεχίζει να υποστηρίζει την παραγωγή ταινιών μικρού μήκους και να επιμορφώνει τους νέους σκηνοθέτες: Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής του πλατφόρμας DRAMA MINI TALENT LAB, πραγματοποιεί και φέτος εργαστήριο παρουσίασης οπτικοακουστικών σχεδίων μικρού μήκους σε παραγωγούς και χρηματοδότες ενώ δίνει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν το project τους σε σημαντικούς υποψήφιους χρηματοδότες και παραγωγούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό (Pitching Forum).
To Drama Pitching lab υποστηρίζει οικονομικά την παραγωγή των καλύτερων σχεδίων μέσα από θεσμοθετημένα χρηματικά έπαθλα από τη Finos Film και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Το Εργαστήριο Pitching θα πραγματοποιηθεί από 19 έως 22 Σεπτεμβρίου ενώ το Pitching Forum στις 22 Σεπτεμβρίου.
Εκπαιδευτές του Drama Pitching Lab: Βαρβάρα Δούκα (σκηνοθέτις), Τζωρτζίνα Κακουδάκη (δραματουργός) και John Stephens.
Το ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Pitching Lab ήταν φέτος πολύ μεγάλο: υποβλήθηκαν 130 σχέδια από τα οποία 12 επιλέχθηκαν τελικά να συμμετάσχουν στο εργαστήριο.
ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
–SHORT MATTERS! 2016 Ειδικό πρόγραμμα με τις υποψήφιες ταινίες για τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2016 (EFA awards).
–Αίθρια Λογοτεχνικά Μεσημέρια 19-22/9), σε παρουσίαση και επιμέλεια του συγγραφέα-δημοσιογράφου Παύλου Μεθενίτη. Συμμετέχουν: Ζυράννα Ζατέλη, Γιώργος Σκαμπαρδώνης, Βασίλης Βασιλικός, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Κάλλια Παπαδάκη και Γιούλη Αναστασοπούλου. Μεταξύ των φετινών καλεσμένων και οι Κύπριοι ποιητές Παναγιώτης Νικολαϊδης και Μιχάλης Παπαδόπουλος. Μελέτες τους για τον κινηματογράφο θα παρουσιάσουν οι Μαρία Παραδείση και Σπύρος Σιάκας.
-Γνωριμία των διαγωνιζομένων σκηνοθετών με το κοινό. Καθημερινό Q&A στο αίθριο των γραφείων του Φεστιβάλ.
-Προβολές για παιδιά
–Εργαστήριο ραδιόφωνου για παιδιά «Παίζουμε ραδιόφωνο!» με την ραδιοφωνική παραγωγό Άννα Πασχαλίδου
–Εκθέσεις εικαστικών σε συνεργασία με ανεξάρτητους καλλιτέχνες και τοπικούς φορείς.
-3ο Βαλκανικό Πανόραμα
Φιλοξενεί μια επιλογή σημαντικών ταινιών τελευταίας παραγωγής που διαγωνίσθηκαν σε Φεστιβάλ στις όμορες χώρες. Στο πλαίσιο του Σπουδαστικού Βαλκανικού Πανοράματος, για πρώτη φορά στην ιστορία του ο θεσμός του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, φιλοξενεί μια ιδιαίτερη ενότητα με θέμα Νέοι και εργασία – Γυναίκες και εργασία.
Η ενότητα αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Πρόκειται ουσιαστικά για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που ασχολείται με την εκπαίδευση και την απασχόληση. Μερικοί από τους στόχους της προσπάθειας αφορούν:
*Στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας,
* Στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, της Δια Βίου Μάθησης, της ευαισθητοποίησης για την περιβαλλοντική εκπαίδευση,
* Στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και
* Στην ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής και της κοινωνικής ένταξης ευάλωτων κοινωνικά ομάδων (ΕΚΟ).
Το κινηματογραφικό αφιέρωμα «Μια ευκαιρία για όλους εμάς»- «Νέοι και εργασία, Γυναίκες και εργασία» πραγματοποιείται στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα 60 χρόνια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ (ΚΑΙ) ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Ραντεβού στην Δράμα, λοιπόν, αλλά και τον Οκτώβριο (5/10-11/10) στην Αθήνα, μια που και φέτος το ελληνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, οι βραβευμένες ταινίες του διεθνούς και επιλεγμένα προγράμματα, θα προβληθούν στο «Τριανόν».
Το πρόγραμμα «Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει», θα συνεχιστεί σε ακόμα περισσότερους προορισμούς. Πέρυσι οι ελληνικές ταινίες του Φεστιβάλ ταξίδεψαν σε 90 πόλεις αναδεικνύοντας την δυναμική του ελληνικού σινεμά σε 4 ηπείρους.
Το Φεστιβάλ Δράμας χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού και το Δήμο Δράμας.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΑ 40ΧΡΟΝΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ:
Τότε και τώρα. Μια αναδίφηση με αφορμή τα 40 χρόνια του Φεστιβάλ Δράμας
-
H ταινία μικρού μήκους συμπληρώνει την απαραίτητη διάρκεια, αποτελεί την ‘τσόντα’ μπροστά από την προβολή της μεγάλου μήκους.
-
Η μικρού μήκους δεν έχει ένα δικό της διακριτό φεστιβάλ, όπου μόνον αυτή είναι στο κέντρο του ενδιαφέροντος
-
Η μικρού μήκους ταινία αποτελεί προνομιακό πεδίο μόνο για τους νέους κινηματογραφιστές, τους ‘μικρομηκάδες’.
-
Η μικρού μήκους ταινία δεν είναι μια αυτάρκης κινηματογραφική κατηγορία με τους δικούς της κανόνες και ιδιαιτερότητες. Είναι ο ‘φτωχός συγγενής’ της κινηματογραφικής τέχνης.
-
Η προβολή της ταινίας μικρού μήκους ξεκινά και ολοκληρώνεται στο μικρό κύκλο συντελεστών και συγγενών.
-
Μια μικρή παραμεθόρια πόλη δεν μπορεί να έχει την υποδομή και το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας για να στηρίξει ένα κινηματογραφικό Φεστιβάλ.
-
Η ελληνική ταινία μικρού μήκους είναι σχεδόν αδύνατο να εισέλθει στα Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ, πολλώ δε μάλλον να διακριθεί.
Την ανατροπή αυτών των διαπιστώσεων επιχειρήσαμε το 1989.Τότε ήταν που μια ομάδα πρωτοβουλίας Νέων Κινηματογραφιστών ζήτησαν από το Υπουργείο Πολιτισμού τη θεσμοθέτηση Εθνικού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στην πόλη της Δράμας. Τα αιτήματά τους θα είχαν παραμείνει συνθήματα και όλα τα παραπάνω θα αποτελούσαν ακόμη θλιβερή πραγματικότητα αν το Φεστιβάλ Δράμας δεν είχε αυτήν την εξέλιξη.
Το Φεστιβάλ Δράμας άλλαξε το κινηματογραφικό τοπίο: τις συνθήκες παραγωγής, διαχείρισης και προώθησης της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους.
Η δημιουργική αποδοχή από την τότε Υπουργό Μελίνα Μερκούρη και το Σύμβουλο Κινηματογραφίας κ. Μάνο Ζαχαρία απετέλεσε το ουσιαστικό εφαλτήριο για την ομαλοποίηση, ανέλιξη και καταξίωση αυτού του θεσμού. Η συνεισφορά του τότε Δημάρχου Σωκράτη Δημητριάδη υπήρξε σημαντικότατη.
Η αναγκαία συνέχεια ήρθε ως απότοκος της ωρίμανσης του θεσμού: Η Διεθνοποίηση το 1995 δημιούργησε τις κατάλληλες διεθνείς συνθήκες για την απογείωση του Φεστιβάλ. Η επί πολλά έτη προεδρία του Δημάρχου κ. Μαργαρίτη Τζίμα συνέβαλε καθοριστικά στη θεσμική και τη συνεπαγόμενη τεχνολογική αναβάθμιση του μηχανισμού.
Το 2001 το Φεστιβάλ εισέρχεται στα σαλόνια των μεγάλων Ευρωπαϊκών Φεστιβάλ. Αναγνωρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου ως συνεργαζόμενο Φεστιβάλ – εταίρος. Σε αυτά τα χρόνια, δύο φορές το Ευρωπαϊκό Βραβείο της Δράμας ψηφίζεται ως η καλύτερη ταινία μικρού μήκους της Ευρώπης! Η συνεισφορά των Δημάρχων κ. Θωμά Μαργαρίτη και κ. Κυριάκου Χαρακίδη υπήρξε σταθερά υποστηρικτική και ενισχυτική του θεσμού, εκφράζοντας βεβαίως το δημόσιο αίσθημα.
Πρόσφατος σταθμός στην εξέλιξη του Φεστιβάλ υπήρξε η αναγνώρισή του από τη Διεθνή Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. (FIPRESCI)
To Φεστιβάλ, διερχόμενο μέσα από αλλεπάλληλες οργανωτικές ανακατατάξεις και ευρισκόμενο στη δίνη της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσεως των τελευταίων δεκαετιών, κατάφερε να παραμείνει ακμαίο και με την ωριμότητά του να βοηθάει την, για αρκετά χρόνια, χειμαζόμενη ελληνική παραγωγή.
Και αυτά τα χρόνια η προσφορά του Δήμου της πόλης είναι καθοριστική. Το προσωπικό ενδιαφέρον του Δημάρχου κ. Χρ. Μαμσάκου και η δημιουργική, ακούραστη συνεργασία του Προέδρου κ. Ανέστη Τερζή έχουν εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία του και τη μετάβαση στη νέα τεχνολογική εποχή.
Ακρογωνιαίο λίθο όμως της ύπαρξης του Φεστιβάλ αποτελεί η παραγωγή των Ελληνικών ταινιών. Μια παραγωγή που κινείται σε απίστευτα υψηλό αριθμητικό και κυρίως ποιοτικό επίπεδο. Οι Έλληνες κινηματογραφιστές ήταν και παραμένουν στο κέντρο του ενδιαφέροντος αυτού του φεστιβάλ.