Νέα

Απρ
24

"Η επικοινωνία μιας παράστασης": Masterclass Επικοινωνίας στο Bios Tesla με τον Άρη Ασπρούλη

Πώς κατασκευάζουμε μια είδηση;
Πως δημιουργούμε την εικόνα μιας παράστασης στα Media;

Πώς συντάσσουμε ένα Δελτίο Τύπου;
Πώς διαμορφώνουμε το «σώμα» ενός Mail ώστε να είναι ελκυστικό στον παραλήπτη;

Πως κλείνονται οι συνεντεύξεις;
Πώς στήνουμε μια πετυχημένη φωτογράφιση;

Απρ
24

«The Young Quill»: μη κερδοσκοπική εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο της δραματικής τέχνης

«The Young Quill» (“Η νέα πένα”), είναι μη κερδοσκοπική εταιρία που δημιουργήθηκε από 6 νέους ανθρώπους· δραστηριοποιείται στο χώρο της δραματικής τέχνης.

Το όραμα των ιδρυτών της είναι να προωθήσουν το έργο και τη δουλειά νέων θεατρικών συγγραφέων, ηθοποιών και γενικότερα ανθρώπων που θέλουν να εκφραστούν και να  δραστηριοποιηθούν στο χώρο των παραστατικών τεχνών.

Ουσιαστικά η εταιρία «The Young Quill» θα αναλάβει να οργανώσει την «πρεμιέρα» του έργου ενός πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα και την πρώτη επαφή του με το κοινό, σε επιλεγμένες πόλεις στη Μεγάλη Βρετανία (Λονδίνο, Portsmouth, Cardiff και Birmingham).

Απρ
24

Κύκλος Εαρινών - Θερινών Σεμιναρίων 2017 στο Θέατρο Πόρτα

Συνεχίζεται και μετά το Πάσχα στο ΠΟΡΤΑ ο κύκλος σταθερών σεμιναρίων με νέα τμήματα λόγω μεγάλης συμμετοχής, με σκοπό την πιο άμεση και συστηματική επικοινωνία του θεάτρου με νέους καλλιτέχνες, ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Διδάσκουν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του θεάτρου, Θωμάς Μοσχόπουλος, καθώς και οι σταθεροί συνεργάτες του θεάτρου, Σοφία Πάσχου και Κορνήλιος Σελαμσής.

Με βασικό άξονα την υποκριτική αλλά όχι μόνο, τα Σεμινάρια στοχεύουν στην αποκρυπτογράφηση του κώδικα που διαμορφώνει το χαρακτήρα του θεάτρου, προσφέροντας, ταυτόχρονα, μια ευκαιρία γνωριμίας με την προσωπική δουλειά και το στίγμα νέων καλλιτεχνών, ηθοποιών και σκηνοθετών. Με πολλές και διαρκώς αυξανόμενες στον αριθμό μορφές άμεσης και έμμεσης συνεργασίας που χαρακτήρισαν τη φετινή χρονιά, ζητούμενο για το θέατρο παραμένει, τα Σεμινάρια να αποτελέσουν τη βάση μιας σταθερής μες στο χρόνο εξέλιξης και όχι απλώς το πεδίο μιας χρήσιμης αλλά ευκαιριακής συνάντησης.

Φέτος η προσπάθεια του ΠΟΡΤΑ βρίσκει αρωγό το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, το οποίο αναγνωρίζοντας τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα των Σεμιναρίων, παρέχει υποτροφίες σε σπουδαστές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σ’ ένα δωρεάν Masterclass, με στόχο τη μελλοντική συνεργασία με το ΠΟΡΤΑ.

Απρ
17

Ελεύθερη η είσοδος την Τρίτη σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Ελεύθερη θα είναι στις 18 Απριλίου η είσοδος του κοινού σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Μνημείων και Τοποθεσιών 2017.

Συγκεκριμένα, ανοιχτοί και με ελεύθερη είσοδο θα είναι όλοι οι Αρχαιολογικοί Χώροι και τα Μνημεία της χώρας και θα λειτουργήσουν από τις 8:00 μέχρι και τις 20.00, σύμφωνα με το κανονικό ωράριο λειτουργίας τους .

Η 18η Απριλίου κάθε χρόνου έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων και Τοποθεσιών (International Day for Monuments and Sites) από την UNESCO και το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών (ΙCOMOS).

Απρ
14

Το μυστήριο του θανάτου και της ανάστασης στα έθιμα του τόπου μας

Η περίοδος του Πάσχα που ξεκίνησε την Καθαρά Δευτέρα βαίνει σιγά-σιγά προς την κορύφωσή της με την Ανάσταση του Κυρίου. Μια περίοδος γεμάτη έθιμα και συμβολισμούς ανά την Ελλάδα που δίνουν ιδιαίτερο χρώμα σε αυτή την περίοδο, η οποία παρουσιάζει πολλές αντιστοιχίες με τις αρχαίες Γιορτές των Παθών, δηλαδή του θανάτου και της ανάστασης. Φαίνεται πως αυτές οι γιορτές που υπήρχαν σε όλες τις ηλιολατρικές θρησκείες ήταν οι πρόδρομοι του χριστιανικού Πάσχα.

«Το μυστήριο του θανάτου και της ανάστασης, ριζωμένο στα βάθη της ανθρώπινης φύσης, δημιουργούσε στις αρχαίες λατρείες το υπόβαθρο των κατάλληλων εκφραστικών μέσων για τα ζεύγη των θεών που το εκπροσωπούσαν» αναφέρει σε σχετική της ομιλία η επιστημονική συνεργάτρια του Κέντρου Ελληνικής Λαογραφίας δρ Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη. Ο άνθρωπος πεθαίνει ενώ η φύση ανανεώνεται, ιδιαίτερα την άνοιξη, οπότε η αντίθεση είναι πιο έντονη.

Από τους αρχαίους μύθους του Αδώνιδος και της Περσεφόνης που ανατρέπουν και αρνούνται τον θάνατο, μέχρι τον αναστάντα Χριστό, τον Ζαφείρη, το Μαγιόπουλο και τα άλλα ανοιξιάτικα δρώμενα. Στους Φοίνικες, και στη συνέχεια στους Έλληνες, γιορτάζονταν ο θάνατος και η μετέπειτα ανάσταση του Αδώνιδος, που για τους πιστούς ήταν η προσωποποίηση της βλάστησης.