Άρθρα

Ιαν
15

Το ημερολόγιο του Αζόρ (2ο Μέρος)

4η ΜΕΡΑ
 
Το να είσαι αόρατος είναι το καλύτερο παιχνίδι του κόσμου. Κάνεις ό,τι ό,τι θες και κανείς δεν σε ενοχλεί. Ούτε γελάει, ούτε σε κοιτάει σαν να είσαι γεμάτος λάσπες. Όταν είσαι αόρατος δεν φοβάσαι τίποτα και κανέναν. Εγώ στα διαλείμματα τρέχω τρέχω και φτάνω πρώτος σε όποιο σημάδι και να βάλω στόχο. Κάνω κούνια και φτάνω πιο ψηλά από όλους! Και όταν κρύβομαι κανένας δεν με βρίσκει. Είναι τέλεια! Είμαι ο μεγαλύτερος νικητής του κόσμου!

Καμιά φορά είναι όπως όταν κλείνει τα μάτια η μαμά. Είμαι αόρατος και κάνω τα πιο αστεία πράγματα του κόσμου για να γελάσει, αλλά δεν γελά. Κολοτούμπες, πετάω χώματα, πέτρες και χτυπάω τα χέρια μου, σαν να είναι η γη ένα μεγάλο ταμπούρλο. Αλλά κανείς δεν ακούει. Η γη είναι κουφή.

Σήμερα όμως με άκουσε η Ελέλη, το κορίτσι με τα ξανθά κοτσιδάκια. Με πλησίασε αργά αργά και με ένα αυστηρό ύφος μου είπε "λελιλαλλαλο." Εγώ δεν κατάλαβα τι είπε αλλά, χωρίς να το καταλάβω την πήρα στην αγκαλιά μου. Την έσφιξα όσο πιο πολύ μπορούσα. Αυτή, τότε άρχισε να ουρλιάζει μέσα στα αυτιά μου. Έβγαλε ένα τσιριχτό ήχο που ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι μπορεί να βγει από ένα τόσο λεπτό κορίτσι με τόσο ξανθά κοτσιδάκια. Νομίζω ότι από τότε κουφάθηκα κι εγώ σαν τη γη.
Ιαν
12

Το ημερολόγιο του Αζόρ (1ο Μέρος)

1η ΜΕΡΑ

Μπήκα μέσα. Δεν ήθελα. Το κτίριο ήταν μεγάλο και γκρι. Οι τοίχοι είχαν ζωγραφιές με πρόσωπα που χαμογελούν μέχρι τα αυτιά και στο κεφάλι έχουν λίγες γραμμές για τρίχες. Μία δεξιά και μία αριστερά για τα κορίτσια και πέντε μικρές για τα αγόρια. Εμείς στη Γκαμπούρα έχουμε πολύ περισσότερες τρίχες και δεν χαμογελάμε τόσο πολύ.

Ο άλλος τοίχος είχε πολύχρωμες τσάντες και μπουφάν. Εγώ μπορώ να σηκώσω όλες αυτές τις τσάντες μαζί χωρίς να κουραστώ. Στην Γκαμπούρα μπορείς να σηκώσεις πράγματα μεγαλύτερα από το βάρος σου και όταν το κάνεις σου δίνουν λεφτά. Εδώ δεν σου δίνουν. Εδώ σου δίνουν γράμματα λέει η μαμά.

Ήρθε μια γυναίκα και με πήρε από το χέρι. Ήθελα να φωνάξω τη μαμά, αλλά δεν μπήκε μέσα αυτή. Η μαμά από τότε που ήρθαμε εδώ πέρα όλο φοβάται και φεύγει. Η μαμά όταν της μιλάς κοιτάει κάτω, οπότε δεν μπορείς να της μιλήσεις εύκολα.

Τη μαμά μου τη λένε Aariz. Είναι πολύ όμορφη, γιατί φοράει φορέματα που μέσα μπαίνει πολύς αέρας και είναι σαν να πετάει. Ξέρει να χορεύει και να βάφεται σαν πριγκίπισσα. Εμένα μ' αρέσει πιο πολύ με τα σημάδια στο πρόσωπο. Έχει δύο ιππόκαμπους στο δεξί μάγουλο και ένα χταποδάκι στο λαιμό. Της ρίξανε οξύ γιατί δεν έπρεπε να αγαπάει τα αγόρια. Εγώ της είπα να μην στεναχωριέται γιατί την αγαπώ εγώ. Κάθε φορά που της το λέω γελάει και προσπαθώ να το κάνω πιο συχνά, αλλά δεν πετυχαίνει πάντα.
Δεκ
17

Οι σοφές κουβέντες του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι

Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι είναι ένας από τους πιο διάσημους συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Τα  αριστουργηματικά έργα του ερευνούν ερωτήματα γύρω από την ζωή και τον θάνατο.
 
Ορισμένες από τις σοφές κουβέντες του που έμειναν στην ιστορία:
Οκτ
27

Είδαμε το "Amadeus" στη νέα πρεμιέρα του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας

Η φίλη μου επισκέφτηκε το Λονδίνο το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, όταν βρεθήκαμε να τριγυρίζουμε όλα τα εστιατόρια του Σόχο, μέχρι να βρούμε τραπέζι μιάμιση ώρα αργότερα. Η ζωή στο Λονδίνο. Δυναμική, γρήγορη, γεμάτη ερεθίσματα.

Οπότε η χαρά μου είναι δικαιολογημένη, όταν βρήκα μία ακύρωση για την πρώτη preview παράσταση της νέας πρεμιέρας του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας, την αναβίωση του έργου του Peter Shaffer ‘Amadeus’. Η παράσταση είναι sold out μέχρι τον Ιανουάριο.
 
Περιμένοντας στο φουαγιέ του τρίτου ορόφου του θεάτρου με θέα τον Τάμεση και το Αβαείο του Westminster, ένιωσα μια ανεξήγητη προσμονή ότι θα γινόμουν μάρτυρας κάποιου μαγικού γεγονότος. Όταν τρεις ώρες αργότερα πήρα το δρόμο για το σπίτι, αντιλήφθηκα γιατί. 
Οκτ
14

Είδαμε τον Αντεροβγάλτη στο Rabbithole

Ο Αντεροβγάλτης-Μια θεατρική σειρά τεσσάρων επεισοδίων είναι μια πολυδιάστατη θεατρική παράσταση. Είναι για αρχή μια θεατρική απόδοση της ιστορίας του Τζακ του Αντεροβγάλτη που βασίζεται στα πραγματικά γεγονότα του 1888 και στο βιβλίο «Γράμματα από την κόλαση». Είναι επίσης μια πολύ επιτυχημένη αναφορά στα φιλμ νουάρ όπως το γεράκι της Μάλτας και στο σύμπαν των πρώιμων Μπράιαν ντε Πάλμα και Ρομάν Πολάνσκι. Πάνω απ’όλα όμως είναι η ιδιοφυής και μεγαλειώδης σύλληψη του συγγραφέα-σκηνοθέτη Γιώργου Σίμωνα ο οποίος αναμετράται με όλα τα παραπάνω και βγαίνει θριαμβευτής.